Oletko ostanut ruokaöljyä kotivaraksi?
Ostin 8 pulloa rypsiöljyä. Ihminen tarvitsee myös rasvaa ja hiilareita. Jättäkää ne tonnikalat hyllyyn!!!!
Kommentit (20)
Tottakai sitä olla pitää. Mutta, mulla menee sitä noin pullo/ 2 kk. Yksinasuva pärjää vähällä vaikka sitä käyttääkin päivittäin.
En usko, että kauppoja suljetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai sitä olla pitää. Mutta, mulla menee sitä noin pullo/ 2 kk. Yksinasuva pärjää vähällä vaikka sitä käyttääkin päivittäin.
En usko, että kauppoja suljetaan.
tosin käytän kyllä siis oliiviöljyä
Ostin, jos ei ole muuta tekemistä, niin voi leipoa sämpylöitä. Normaalisti käytetään voita ja oliiviöljyä.
Voissa paistan. Kermaa voi lisätä. Kerma ja sirocca luo jännän yhteisvaikutuksen jollekki pihville.
Rypsiä en käytä koskaan enkä osta mitään auringonkukkapaskaa.
Tuostahan riittäisi neljän hengen perheellekin moneksi kuukaudeksi. Parempia öljyjäkin on esim. auringonkukkaöljy tai oliiviöljy.
Mulla on 20 pulloa ihan omasta takaa.
Ei tarwi ostaa!
Zinc
Tulee vihdoin sille wc-paperivuorellekin käyttöä, kun sitä rupeatte kittaamaan.
En ole ostanut ruokaöljyä kotivaraksi, mutta muuten kyllä. Siis jo aikaisemmin. Löytyy oliivi-, auringonkukka-, seesami- ja manteliöljyä.
Mulla on kotona jo reilusti matkoilta tuotua laadukasta oliiviöljyä. Rypsiöljyllä vaan sairastuttaa itseään lisää.
Oliiviöljyä on pari putelia. Voita 5kg.
Vierailija kirjoitti:
Voissa paistan. Kermaa voi lisätä. Kerma ja sirocca luo jännän yhteisvaikutuksen jollekki pihville.
Rypsiä en käytä koskaan enkä osta mitään auringonkukkapaskaa.
Kyllähän sitä öljyä käytetään muutenkin kuin paistamiseen. Jos pelkkää voita käyttää niin menekki on vähän liian suuri.
Minulla on vyötäröllä runsaasti laardia. Olen hankkinut sitä jo vuosikymmeniä. Meikäläistä ei pikku pakkopaastot hetkauta!
Aina on kaksi avaamatonta oliiviöljypulloa kaapissa. Voi oli tarjouksessa pari viikkoa sitten, ostin muutaman paketin.
Se oliiviöljy pitää olla virgin oil, en käytä sitä paistamiseen.
Öljyyn säilötty tonnikala on kätevää siksi, että voi ensin valuttaa purkista öljyn pannulle ja kuullottaa siinä sipulit ja muut sörsselit. Sen jälkeen tonnikala pannulle, tomaattikastike lisäksi ja avot! Pastakastike on valmis. Ei tarvitse öljyä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rypsiä en käytä koskaan enkä osta mitään auringonkukkapaskaa.Kyllähän sitä öljyä käytetään muutenkin kuin paistamiseen. Jos pelkkää voita käyttää niin menekki on vähän liian suuri.
Saattaahan sillä fillarin ketjut rasvata, muttei siihen paljoa mene.
Mulla on aina kotivara, johon rasvojen osalta kuuluu se, että kotoa löytyy oliivi-, rypsi- ja seesamöljyä, voita ja levitettä. Ostan uuden pullon reilusti ennen edellisen loppua, joten kotoa löytyvällä rasvamäärällä kyllä pärjäilee koko perhe parikin kuukautta.
Olen ostanut jo viimeiset 15 vuotta kaikkea kuiva-ainetta, öljyä ym. perustavaraa kappeihin varalle. Luonnollisesti myös käytän niitä sieltä ja täydennän varastoa enkä vain hamstraa hamstraamisen ilosta. Kai sinäkin ap olet varmistanut, että kaikki 8 pullollista menevät käyttöön? On nimittäin puhdasta idiotismia ostaa kaappeihin ruokaa tms. ja heittää ne sitten käyttämättöminä roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut jo viimeiset 15 vuotta kaikkea kuiva-ainetta, öljyä ym. perustavaraa kappeihin varalle. Luonnollisesti myös käytän niitä sieltä ja täydennän varastoa enkä vain hamstraa hamstraamisen ilosta. Kai sinäkin ap olet varmistanut, että kaikki 8 pullollista menevät käyttöön? On nimittäin puhdasta idiotismia ostaa kaappeihin ruokaa tms. ja heittää ne sitten käyttämättöminä roskiin.
Meillä käytetään rypsiöljyä paistamiseen, friteeraukseen, leivontaan, salaatteihin, laatikko- ja pataruokiin. Iso perhe ja kaikki hyväkuntoisia. Hyvillä rasvoilla osuutta asiaan?
Ap
Ihminen tarvitsee oikeaa rasvaa, ei siemenöljyjä, jotka sairastuttaa.