Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä Korona-viruksessa pelottaa

Vierailija
13.03.2020 |

Mistä johtuu vessapaperin ja elintarvikkeiden hamstraus? Mikä pelottaa ihmistä, jolla ei ole perussairaus tai ikää?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten elimistö kärsii sairaudesta vaikka jäisikin eloon. Olen lukenut paljon aiheesta laudalta ja siellä on hyviä linkkejä asiallisiin lähteisiin. Eli ei ole mikään perusflunssa, keuhkot voivat vaurioitua pysyvästi, samoin muut sisäelimet.

Vierailija
2/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei mikään. Tulisi nyt vaan nopeasti kaikille, niin päästäisiin tästäkin hysteriasta eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku läheisistäni kuolisi siihen.

On monia riskiryhmässä olevia rakkaita ihmisiä.

Mutta ei se, että tuo pelottaa tarkoita, että olisin ollut hamstraamassa. Jonkilaiseen kotivaraan ovat jo Karjalan isovanhempani minut opettaneet.

Vierailija
4/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo muiden maiden konkreettisia toimia, ja sitten meidän päättäjien hälläväliä-mentaliteettia, niin tulee mieleen että kaikki ei täsmää. Uusi virus on uusi, emme vielä tiedä mitään sen käyttäytymisestä ja pitkäaikaisvaikutuksista.

Vierailija
5/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se miten elimistö kärsii sairaudesta vaikka jäisikin eloon. Olen lukenut paljon aiheesta laudalta ja siellä on hyviä linkkejä asiallisiin lähteisiin. Eli ei ole mikään perusflunssa, keuhkot voivat vaurioitua pysyvästi, samoin muut sisäelimet.

Ja paskapaperia ostamalla pelastut.

Vierailija
6/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua se sairaus pelota, mutta talous tilanne pelottaa.

Minusta on hassua, ettei ihmisiä yhtään huoleta se minkälaiseen lamaan tämä tilanne Suomen (ja muunkin Euroopan) syöksee.

Nousukautta ja pankkien keinotekoista halpaa rahaa on kestänyt nyt niin pitkään, että korona oli vain viimeinen pisara tähän syöksyyn.

Asiantuntijan mukaan tulee vähintään -90 luvun lamaa vastaava tilanne, ehkä jopa pahempi.

Onneksi, meillä ei ole lainaa minenkkään suuntaan ja säästöjäkin jonkin verran.

Vierailija
7/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa pienen lapseni puolesta, jolla on perussairaus ja sen myötä alttius keuhkokuumeeseen. Vuosi sitten tavallinen flunssa vei osastolle viikoksi hengittelemään lisähappea. En ole hamstrannut mitään, ainoastaan kaksi käsidesiä ostin, yhden kotiin, toisen autoon.

Vierailija
8/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottaa vanhempien puolesta

Vierailija
9/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti aiheuttaa Näillä näkymin ainakin keuhkovaurioita, n. 20-30% alentunutta keuhkokapasiteettia, jonka pysyvyydestä ei ole tietoa, sekä miehille/pojille hedelmättömyyttä.

Lisäksi se on vaarallinen riskiryhmille, joihin kuuluu vähintään 1/3 suomalaisista, sekä vanhuksille. Italialaisten korkealla keski-iällä selitettiin siellä kuolleisuutta, olettekos katsastaneet samaa lukua suomalaisille? Ei olla juuri paremmalla tolalla.

Italiassa on maailman 2. tai 3. paras terveydenhuolto WHO:n vuotuisten arvioiden mukaan. Suomessa jotain 27-31. välillä.

Lisäksi myös perusterveitä on kuollut koronaan, näistä suurin osa tosin 40-50-v. miehiä.

Vierailija
10/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa että kaikilla muilla on paaleittain vessapaperia ja minulla loppuu kokonaan.

Vierailija
11/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hassua, ettei ihmisiä yhtään huoleta se minkälaiseen lamaan tämä tilanne Suomen (ja muunkin Euroopan) syöksee.

Nousukautta ja pankkien keinotekoista halpaa rahaa on kestänyt nyt niin pitkään, että korona oli vain viimeinen pisara tähän syöksyyn.

Asiantuntijan mukaan tulee vähintään -90 luvun lamaa vastaava tilanne, ehkä jopa pahempi.

Se asiantuntija ei ole mikään asiantuntija vaan ajaa lausunnoillaan vain oikeistopolitiikkaa.

Vierailija
12/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kerran sairastanut keuhkokuumeen, onneksi se oli pneumokokin aiheuttama ja parani antibiooteilla. Mutta tauti oli rankka ja menetin osan hapenottokyvystä ja se haittaa mm. liikuntaa harrastaessa, hengästyn helposti ja kärsin siitä lopun elämääni.

En ole varma selviäisinkö jos saisin Koronan ja jos selviäisin, niin olisinko invalidi lopun elämääni.

En voi sanoa, että pelkään koska pelko ei hyödytä mitään, mutta huolestuttaa kyllä ja toivon kovasti etten sitä saisi ja joutuisi kestämään seurauksia. Halu olisi elää vielä edes jotenkin terveenä ja en välittäisi ihan vielä kuollakaan jos nyt suoraan sanon.

Vierailija
13/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Keskitytään nyt siihen, että pysytään terveenä. Terveet ihmiset hoitavat sitten aikanaan talouden kuntoon”, sanoi Niinistö viisaasti.

Vierailija
14/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa se sama kuin muidenkin virusten kohdalla. Että vauva sairastuu, kasvu ja kehitys saattaa kärsiä. Pahimmillaan tulee joku pysyvä kehityshäiriö. Ja sellainenhan voi tulla esille vasta vuosienkin päästä.

Tai vähän sekin kuinka raskasta tai vaikeaa vauvan hoitaminen olisi jos itse sairastuttaisiin pahasti.

Ja ois kai sekin ihan kiva jos syöpä- ja sydänsairaat isovanhemmat ei sairastuis. Varsinkin kun toinen vasta on keuhkokuumeen sairastanut.

No eipä mulla muuta. Aiheettomastiko sitten pelkäilen?

Vierailija
15/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paskapaperia ostamalla pelastut.

Voin hyvinkin pelastua kun minun ei tarvitse käydä koko ajan kaupassa ostamassa täydennystä ja samalla altistaa itseäni virukselle kun sadat ihmiset räkii ympärillä. Kaupassa tarvitsee käydä ehkä kerran kahden viikon aikana. Nyt pakkasessa on iso kasa pakastevihanneksia, kalaa, jonkun verran lihaa. Siihen päälle kuivamuonat ja muut säilykkeet. Ja myös ne paskapaperit.

Vierailija
16/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa että koronajännityksen takia varpusparvi lentää seinille siksi ostin niin paljon wc-paperia.

Vierailija
17/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa että koronajännityksen takia varpusparvi lentää seinille siksi ostin niin paljon wc-paperia.

Löysä vatsa on muuten koronan oire FYI.

Vierailija
18/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
19/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottavat hätiköidyt ylimitoitetut tehottomat torjuntatoimet ja niiden vaikutus talouteen. Pienyrittäjiä menee konkkaan, työttömyys kasvaa, verotulot pienenevät. Yleinen paniikki.

Itse panostan vain käsihygieniaan ja siihen, että en koskettelisi kasvojani ihmisten ilmoilla liikkuessani (on muuten todella vaikea muistaa). Heti kotiin tultuani ensi töikseni pesen kädet huolellisesti, sitten voinkin jo olla vapaammin. Uskon silti ennemmin tai myöhemmin ehkä sairastuvani. Ikäni ja ylipainoni puolesta kuulun lievään riskiryhmään, mutta tauti itsessään ei pelota. Tavoitteeni on vain omalta osaltani auttaa siinä, että kaikki eivät sairastuisi samaan aikaan. Ja jos saan jotain flunssaoireita niin en todellakaan rupea niiden takia terveydenhuoltoa ruuhkauttamaan, vaan poden kotona.

Vierailija
20/20 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ihminen ei pysty hallitsemaan sitä. Ihminen yrittää saada hamstraamalla tunteen jonkinlaisesta kontrollista ja siitä, että hänellä on tulevaisuus, jonka vuoksi taistella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi