Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vegaanit hankkivat kotivaraansa? Kertokaa vegaanit mistä teidän kotivara koostuu

Vierailija
13.03.2020 |

Kun soijanakkeja ja tofua ei juuri voi paljoa hankkia, niin millä vegaani elää tilanteessa joissa kaupoista ei (potentiaalisesti) saa ruokaa kuukausiin?

Soijarouhetta kilotolkulla?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vegaani, mutta kuinka sinä selviät? Pihvejä pakkaseen? Ne on jo pariin kertaan pakastettu

Vierailija
22/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhetta, papuja, paljon kasviksia, joista tehdä keittoja. Siihen päälle tomaattimurskaa tms myös keittoihin. Linssejä, niistä saa mitä vaan, esim lasagnen täytettä. Jne. Sitten on kauramaitoa koska tykkään tehdä smoothieita siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on keksinyt nyt uuden käsitteen COMPLETE PROTEIN ja pätee sillä nyt sitten täällä vegaaneille. Kyllä on hieno elämä toisilla.

En edes tiennyt, että on olemassa vielä ihmisiä, jotka uskoo tuohon.

Mitäs uskomista siinä on? On olemassa complete proteiinit.

Millä tavalla se ei olisi olemassa oleva asia?

Huh. https://en.wikipedia.org/wiki/Complete_protein

Sitä varmaan, että jos joku uskoo, että ihmiskehon täytyy saada kaikki välttämättömät aminohapot yhdessä samassa valkuaistuotteessa. Näin ei ole.

Vierailija
24/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä syön esim. riisiproteiinijauheesta, manteleista, kaurahiutaleista ja pakastemarjoista tehtyjä smootieita aamu- tai iltapalaksi. Hyvää, täyttävää ja terveellistä. Jääkaapissa mm. erilaista seitania, joka näyttää säilyvän toukokuulle asti. Pakkanen täynnä erilaisia pakastevihanneksia. Lisäksi tomaattisäilykkeitä, papuja ja linssejä. Ikinä en ole mitään soijapohjaista ostanut kotiini, kun en tykkää siitä mausta eikä vatsanikaan tykkää siitä. Silti kuulen viikottain oletuksia, että syön pelkkää tofua tai soijarouhetta. 

Vierailija
25/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiineja löytyy

-sitä tofua (pakkasessa)

-härkäpapu- ja soijarouhetta

-kuivattuja papuja ja linssejä

-tölkkipapuja ja -linssejä

-herneitä ja kikherneitä

-pähkinöitä (jääkaapissa)

-pähkinävoita

-siemeniä

Lisäksi täysjyvätuotteita: pastaa, riisiä, ohraa, kvinoaa, nuudeleita, puurohiutaleita, muroja. Noissa jopa 14g/100g proteiinia.

On iKaffea, soijamaitoa ja kaapissa soijajauhoa, josta saa siis helposti sekoitettua lisää soijamaitoa.

Eineksiä ostin vain pari pakettia boltseja, niitä saa lapsi helposti lämmitettyä jos me aikuiset tullaan kipeäksi.

Kaikkea edellä mainittua on meidän kaapissa aina, eli nytkin riitti normaalit ostokset. No käsisaippuaa ostettiin, vaikka edellinen pullo ei ollut vielä loppu. Ja hain paketin buranaa ka Panadolia, koska jos tulee kipeäksi, niitä on kiva löytyä valmiiksi.

Vierailija
26/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanillehan tämä varautuminen on itse asiassa helppo nakki, jos tässä yhteydessä voidaan puhua nakista. Kuivatuotteilla pärjää varsin pitkälle. Lisäksi leivon itse leipäni, leivon normaalistikin joka viikonloppu.

Vierailija
27/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanillehan tämä varautuminen on itse asiassa helppo nakki, jos tässä yhteydessä voidaan puhua nakista. Kuivatuotteilla pärjää varsin pitkälle. Lisäksi leivon itse leipäni, leivon normaalistikin joka viikonloppu.

Tiesitkö, että ensimmäisenä vaaraantuu kaikki papujen yms. proteiinien kerääminen, koska se vaatii TYÖVOIMAA. 

Lehmät ja lampaat voi jatkossakin laskea ulos aivan omilleen syömään rehuja.

Zinc

Vierailija
28/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tonnilla hernaria.

Vierailija
29/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegetaristi, ja metsästävän mieheni vuoksi meillä on pakastin lihaa täynnä. Mikäli jostain syystä ruokaa ei enää kaupasta saisi alkaisin lihansyöjäksi aivan varmasti ennemmin kuin nälkään kuolisin.

Vierailija
30/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vegetaristi, ja metsästävän mieheni vuoksi meillä on pakastin lihaa täynnä. Mikäli jostain syystä ruokaa ei enää kaupasta saisi alkaisin lihansyöjäksi aivan varmasti ennemmin kuin nälkään kuolisin.

Se on ihan ok, olla vegestalinisti

Zinc

Vierailija
31/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani, mutta en tyhmä. Olen muutaman viikon parantanut vastustuskykyäni aloittamalla vähitellen lihansyönnin ainakin koronaepidemian ajaksi.

Vierailija
32/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vegaani, mutta en tyhmä. Olen muutaman viikon parantanut vastustuskykyäni aloittamalla vähitellen lihansyönnin ainakin koronaepidemian ajaksi.

Siittä se järjen käyttö vaan paranee, kun saat kunnon ravintoa.

Zinc

Vierailija
33/57 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan ok, olla vegestalinisti

Zinc

Höpöhöpö, minähän olen oikeiden vegaaninen mielestä ihan yhtä paha kuin lihansyöjätkin, kun käytän maitotuotteita!

Vierailija
34/57 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on keksinyt nyt uuden käsitteen COMPLETE PROTEIN ja pätee sillä nyt sitten täällä vegaaneille. Kyllä on hieno elämä toisilla.

Sitä varmaan, että jos joku uskoo, että ihmiskehon täytyy saada kaikki välttämättömät aminohapot yhdessä samassa valkuaistuotteessa. Näin ei ole.

Sehän nyt on täysin itsestäänselvää. Ei tuossa complete protein maininnassa nyt siitä ole kysymys, joten miksi edes tuot esille itsestäänselvyyden?

Mutta vegaaneille tekee kyllä tiukkaa saada tarpeeksi välttämättömiä aminohappoja, varsinkin tilanteessa jossa ei nyhtistä saa (jossa on siis jopa paremmat aminohappoprofiilit kuin kanassa tai naudan lihassa).

Vierailija
35/57 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa. sipulia, tomaattimurskaa, linssejä, papuja, riisiä, pastaa, soijarouhetta/suikaleita, kookosmaitoa, kuivattuja sieniä, kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä ja siemeniä.

Vierailija
36/57 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samaa kuin mä sekaanina: kuivaherneitä, papuja, linssejä, tomaattimurskaa, riisiä, pastaa.

Vierailija
37/57 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän nyt on täysin itsestäänselvää. Ei tuossa complete protein maininnassa nyt siitä ole kysymys, joten miksi edes tuot esille itsestäänselvyyden?

Mutta vegaaneille tekee kyllä tiukkaa saada tarpeeksi välttämättömiä aminohappoja, varsinkin tilanteessa jossa ei nyhtistä saa (jossa on siis jopa paremmat aminohappoprofiilit kuin kanassa tai naudan lihassa).

Nyhtiksen hyvä aminohappokoostumus on seurausta siitä, että siinä on sekä palkokasveja että viljaa. Saman saa syömällä hummusta leivän päällä, tai hätkäpapubolognesesta pastan kanssa.

Vierailija
38/57 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vegaani mutta mulle olisi helppo. Porkkanoita, perunoita, sipulia, näkkileipää, lanttuja, papuja, herneitä, tomaattimurskaa, kauraryynejä, pastaa (suurin osa vegaanista, vain harvassa on kananmunaa), riisiä, jauhoja ja sitten pakastimeen kaikenlaisia wokkeja ja pakastevihanneksia sekä säillykevihanneksia ja hedelmiä on kaupassa vaikka millä mitalla, tässä vain muutama esimerkki. Mulla on vaikka kuinka paljon kaapissa jatkuvana kotivarana ruokaa, joka sopii vegaaneille.

Terveelliseltä ja ravitsevalta kuulostaa. Siemenetkin säilyvät vaikka kuinka kauan, kuivatut herneet, pavut ja linssit voi tarvittaessa liottaa ruoaksi. Joko maitojauhe ja hunaja mainittiin?  

Vierailija
39/57 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut ihan oikeasti ostaa mitään, tuoreita kasviksia hain vähän; salaattikerä, kurkkua, appelsiineja jne. Aina on kuivattuja papuja, linssejä, täysjyväpastaa, riisiä, ohraa, kvinoaa, kaurahiutaleita, ruishiutaleita, jauhoja, soijajauhoa, kikhernejauhoja, gluteenijauhoja, kuivia soijavalmisteita, oli jopa kilon pussi kuivia härkäpapuja, keitettynä varmaan lähes 3kg papua. Sienestän joten sieniä löytyy kuivattuna vaikka kuinka, pakkanen on pullollaan hävikkiruokaa mitä tulee pitkin vuotta ostettua. Lapset tyytyväisiä kun aina vieraiden tullessa (kerran kolmessa kuukaudessa ehkä) ostetaan uus muumikeksipaketti, koska ei muisteta onko niitä vai ei, niin ei kyllä kukaan kuole nälkään.

Mietin josko keräis ruokapaketin (JA VESSAPAPERIA) ja lahjottaisi, mutta en uskalla koska oon töissä paljon tekemisissä muiden ihmisten kanssa, eikä kukaan varmaan uskalla ottaa vastaan.

Vierailija
40/57 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tomaattisäilykkeet + kaurakerma + uht kauramaitoa on ainakin 3prk aina kaapissa.