Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ssd-levy väittää olevansa "tyhjä" ja varaamaton blue screenin jälkeen. apuaaaaa!

Vierailija
13.03.2020 |

mutta kaikki tiedostot on tallella ku katoin minitool partition wizardilla. en vaa pääse palauttamaan osioita enkä tiedostoja koska minitool vaatii pro version ostamista.. (ei oo rahaa).

levynhallinnassa ssd-levy näkyy mutta on tuntematon ja "tyhjä" ja varaamaton ja vaatii alustusta.
mitenkäs saan palautettua aktiiviseksi tuon ssd levyn? mulla on siellä windowssi.

olen jo buuttaavalla windowstikulla käyny kokeilee kaikki maholliset korjausmenetelmät, siinä onnistumatta.
diskpart komennot ja kaikki käyty läpi. biossissa säädin iden--> achiksi. ei vaikutusta.

recuva ei löydä levyä joten en voi sillä palauttaa tiedostoja. olen nyt vanhalla HDD:lla buutannu koneelle, joten pystyn operoimaan tietokoneella sen kautta.

kun koitan buutata kyseiselle ssd-levylle, tulee error viesti: insert boot media in selected boot device and press a key"

johtoja olen irrotellu ja laittanu paikoillee uudestaa, pölyt putsattu koneen sisältä, vaihdoin uuden bios batterinki.

help?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisään vielä, ssd-levy on fyysisesti kunnossa 3:n eri testiohjelman mukaan.. ssd-levy vasta vuoden vanha.

merkki: kingston SA400S37240G

Vierailija
2/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Live linuxilla data talteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä olla menetetty data, jos olet diskpartilla mennyt sähläämään.

Vierailija
4/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö tosiaa tuota levyä saa toimintaan normaalisti muulla tavoin? :S

Vierailija
5/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona tarttunu siihen. Rikki on. Osta uusi ssd.

Vierailija
6/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi sulle nyt on prioriteetti yksi: saada ne tiedostot talteen vai levy toimimaan?

Vierailija
7/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti saa mutta se on varmaan helpoimpia ja varmimpia konsteja. Lataa vaikka tämä - äärimmäisen kätevä moneen tilanteeseen.

http://www.system-rescue-cd.org/

Vierailija
8/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän peli on nyt menetetty, game over, thanks for Your partition.

Vierailija
9/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tee jollain koneella buuttaava live Linux-CD tai DVD tai usb-tikku. Itse käytän Knoppixia mutta mikä tahansa kelpaa. Buuttaa kone Linuxiin (saatat joutua säätämään BIOSista buuttimoodeja että onnistuu, mutta älä säädä mitään jos ei ole pakko). Katso näetkö tiedostoja siellä. ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA KIRJOITA LEVYLLE YHTÄÄN MITÄÄN vaan kopioi tiedostot toiselle levylle. Jos et näe tiedostoja, ota dd:llä (Linuxin komentorivikomento) koko levynpinnasta kopio toiselle levylle. Googlaa ohjeet dd:n käyttöön ja OLE VARMA SIITÄ KUMMASTA LEVYSTÄ KUMPAAN KOPIOIT (eli mikä laite on if (luettava) ja mikä laite on of (kirjoitettava)). Kopioidulla levyllä voit kokeilla kaikenlaisia kikkoja ja softia data palauttamiseen mutta ÄLÄ KOKEILE NIITÄ ALKUPERÄISELLE LEVYLLE.

Vierailija
10/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä olla menetetty data, jos olet diskpartilla mennyt sähläämään.

en usko että oon sählänny kovin pahasti, noudatin ohjeita tarkkaan googlesta et miten saa levyn takasi toimintaan, koitin myös tehdä MBR uudellee, mutta ei se siihenkää suostunu.

olen suorittanut muunmuassa chkdsk /f /r c komennot, ja sitten diskpart --> list disk--> select disk 0 --> list partition (ei löydä partitionia). ja kokeilin vielä "active" mut eihän se onnistu ku se ei löydä partitioneja.

bootrec /fixboot  myös kokeiltu. ei antanu siihe lupaa.

Vierailija
11/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi sulle nyt on prioriteetti yksi: saada ne tiedostot talteen vai levy toimimaan?

no tietenki ensi haluan kokeilla jos saan levyn toimii, ja siks kysynki tääl apua? jos ei onnistu, otan tiedostot tietenki talteen sit lopulta ja asennan uuden winukan.

Vierailija
12/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tee jollain koneella buuttaava live Linux-CD tai DVD tai usb-tikku. Itse käytän Knoppixia mutta mikä tahansa kelpaa. Buuttaa kone Linuxiin (saatat joutua säätämään BIOSista buuttimoodeja että onnistuu, mutta älä säädä mitään jos ei ole pakko). Katso näetkö tiedostoja siellä. ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA KIRJOITA LEVYLLE YHTÄÄN MITÄÄN vaan kopioi tiedostot toiselle levylle. Jos et näe tiedostoja, ota dd:llä (Linuxin komentorivikomento) koko levynpinnasta kopio toiselle levylle. Googlaa ohjeet dd:n käyttöön ja OLE VARMA SIITÄ KUMMASTA LEVYSTÄ KUMPAAN KOPIOIT (eli mikä laite on if (luettava) ja mikä laite on of (kirjoitettava)). Kopioidulla levyllä voit kokeilla kaikenlaisia kikkoja ja softia data palauttamiseen mutta ÄLÄ KOKEILE NIITÄ ALKUPERÄISELLE LEVYLLE.

kiitti vinkistä. kyllä mää ne sieltä talteen saan tuolla tavalla tai toisella tavalla. ois vaa ollu kiva saaha tuo levy buuttaa normaalisti.. mut äh.. oon aamusta asti googletellu ja kokeilu kaikkee. alkaa mennä jo hermot.

Vierailija
13/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita mbr komentokehotteeseen. 

Se tekee master boot recordin uudestaan. Ja kaikki näkyy..

Vierailija
14/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmenikö blue screen jonkin windowsin päivityksen yhteydessä? Itsellä kävi niin. Oli jotenkin muuttanut biosissa levyt frozen-tilaan. Netistä löysin ohjeita tuon korjaamiseen. Nyt toimii, harmi vaan, että olin jo ehtinyt yrittää windowsin uudelleenasennusta, joka sekin keskeytyi blue screeniin.

Vierailija
15/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmenikö blue screen jonkin windowsin päivityksen yhteydessä? Itsellä kävi niin. Oli jotenkin muuttanut biosissa levyt frozen-tilaan. Netistä löysin ohjeita tuon korjaamiseen. Nyt toimii, harmi vaan, että olin jo ehtinyt yrittää windowsin uudelleenasennusta, joka sekin keskeytyi blue screeniin.

oon kieltäny windowsin automaattiset päivitykset, joten ei voi olla siitä kiinni.. kone kaatu eile illalla ku selailin nettiä, eli siis  selain alko jumii ja luulin et netti pätkii, painoin nettisivussa "refresh" nappia, ja siihen kaatu kone ja tuli bluescreeni :(. sieltä asti sit tapellu tän koneen kans.

Vierailija
16/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii ja levy näkyy normaalisti biossissa, ja boot order ym on oikein siel.

Vierailija
17/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita mbr komentokehotteeseen. 

Se tekee master boot recordin uudestaan. Ja kaikki näkyy..

tehty, ei auttanu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä