Boikottilistalle Pyhimys, Annan Abreu ja kaikki vastuuttomat yhä uusia keikkoja järjestävät: ei se 500 ole mikään autuaaksi tekevä raja
Aivan pöyristyttävän vastuutonta rahan ahneutta järjestää yhtään mitään tapahtumaa tässä tilanteessa. Päivänselvää on, että 400 ihmisen tai vaikka 50 ihmisenkin tapahtuma on massatapahtuma, turha tuohon 500 ihmiseen on lukuna hirttäytyä. Itse pistän kyllä merkille boikottimielessä nämä tyypit - ja niin näemmä moni muukin iltiksen jutun mukaan.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/9fc2cb59-2c6d-47c6-8b43-8f29cf…
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
⁸
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla noin ahneita ja tilannetajuttomia.
En erityisemmin pidä Roope Salmisesta mutta nyt peukku hänelle kun laittoi että sydäntä särkee tämä tilanne ja että hän ei halua olla edistämässä nyt mitään keikkajuttuja. En muista sanamuotoa, mutta pointti on että älkää nyt järkätkö mitään vaan perukaa.
Ihmisyyden ja inhimillisyyden nimissä.
Salmisella on varaa jeesustella. Moni artistikin elää ihan kädestä suuhun-meinigillä että keikkojen peruminen näkyy välittömästi tilillä. Toki olen sinänsä Salmisen kanssa samaa mieltä että riskejä ei nyt kannata ottaa, mutta silti Salmisen avautuminen on tekopyhää ja vain mediahuomion valossa kirjoitettu, niin kuin suurin osa hänen ig-avautumisista. Näkyvyyttä se Roope tällä taas hakee.
Aivan sama mikä on Salmisen motiivi, pääasia että painetta syntyy noille jotka eivät tilannetta tajua ja kanssaihmisiään arvosta.
No eipä se Roopekaan tajuaisi mikäli hänen tilanteensa olis toinen. Ja heillä ei bändin kanssa ollut kuin pari keikkaa mitä perua.
Hyvä nyt huudella niille pyhimyksenä joilla ylipäänsä olis keikkoja mitä tehdä.
No mitä sitten, pääasia että ottaa kantaa ja sana leviää.
Itse myös taiteilija ja toooodella monelta fb-ystävältä jää palkkiot saamatta seuraavan parin kuukauden ajan. Joku heitti hyvän mietteen siitä, että jos jolla kulla lipun jo ostaneelle ei ole rahat tiukassa, niin voisi aivan hyvin jättää pyytämättä rahojaan takaisin ja näin antaisi ns. Hyväntekeväisyyteen tämän rahan näille tahoille, jotta suomalainen kulttuuri pysyy hengissä. Mutta ymmärrän senkin jos rahat haluaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla noin ahneita ja tilannetajuttomia.
En erityisemmin pidä Roope Salmisesta mutta nyt peukku hänelle kun laittoi että sydäntä särkee tämä tilanne ja että hän ei halua olla edistämässä nyt mitään keikkajuttuja. En muista sanamuotoa, mutta pointti on että älkää nyt järkätkö mitään vaan perukaa.
Ihmisyyden ja inhimillisyyden nimissä.
Salmisella on varaa jeesustella. Moni artistikin elää ihan kädestä suuhun-meinigillä että keikkojen peruminen näkyy välittömästi tilillä. Toki olen sinänsä Salmisen kanssa samaa mieltä että riskejä ei nyt kannata ottaa, mutta silti Salmisen avautuminen on tekopyhää ja vain mediahuomion valossa kirjoitettu, niin kuin suurin osa hänen ig-avautumisista. Näkyvyyttä se Roope tällä taas hakee.
Aivan totta. Roopen on helppoa huudella, kun oma leipä ei ole ainoastaan soittokeikoista kiinni. Ja ainahan se on helpompaa olla julkisuudessa samaa mieltä asiasta eniten vouhkaavien kanssa.
toivottavasti ihmisillä on sen verran järkeä etteivät varaa mitään lippuja ennen kuin korona on ohi. jos jokin tapahtuma perutaan, niin tapahtumien järjestäjät eivät välttämättä autommaattisesti palauta rahoja.
Mutta kyllä tähän vastuuttomien listaan voi lisätä myös nämä edelleen matkustelijat, jotka tuovat sitten lisää tartuntoja Suomeen. Tai kaiken maailman huvittelit. On itsekästä ajatella, että ei haittaa, kun itselle tauti ei ole vaaraksi. Jos vakavasti sairastuneita tulee liikaa, ei terveydenhuollossa enää ole kapasiteettia hoitaa ihmisiä ja on alettava tekemään priorisointeja.
Niinistöllä oli eilen todella hyvä puheenvuoro telkkarissa, kun kehoitti ihmisiä miettimään, voiko itse olla vaaraksi muille. Tätä voisi nyt moni itsekäs ihminen ajatella, meillä kaikilla on riskiryhmäläisiä perheessä tai tuttavapiirissä.
Juuri näin. Se että sanottiin joku raja tarkoittaa vain "suuruusluokkaa". Järjen käyttäminen on suotavaa ja usien pakollista. Kyllä pitäisi tajuta ettei mitään isompia tapahtumia järjestetä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä tähän vastuuttomien listaan voi lisätä myös nämä edelleen matkustelijat, jotka tuovat sitten lisää tartuntoja Suomeen. Tai kaiken maailman huvittelit. On itsekästä ajatella, että ei haittaa, kun itselle tauti ei ole vaaraksi. Jos vakavasti sairastuneita tulee liikaa, ei terveydenhuollossa enää ole kapasiteettia hoitaa ihmisiä ja on alettava tekemään priorisointeja.
Niinistöllä oli eilen todella hyvä puheenvuoro telkkarissa, kun kehoitti ihmisiä miettimään, voiko itse olla vaaraksi muille. Tätä voisi nyt moni itsekäs ihminen ajatella, meillä kaikilla on riskiryhmäläisiä perheessä tai tuttavapiirissä.
Ongelma on siinä että monien oma pää ei tarpeeksi ohjaa, eli puuttuu niin sanottu maalaisjärki. Näitä varten pitää olla erikseen tarkat säännöt ja lait joita sitten tuijoittavat. Fiksut ihmiset tajuavat istekin miten tulee tällaisessa tilanteessa menetellä.
Jep, yhtä typerää ja vastuutonta järkätä näitä keikkoja kuin matkustelu epidemia-alueille ja tulla kotiin ja mennä töihin suoraan. Eikö yhtään hävetä ja hirvitä?
Vierailija kirjoitti:
Itse myös taiteilija ja toooodella monelta fb-ystävältä jää palkkiot saamatta seuraavan parin kuukauden ajan. Joku heitti hyvän mietteen siitä, että jos jolla kulla lipun jo ostaneelle ei ole rahat tiukassa, niin voisi aivan hyvin jättää pyytämättä rahojaan takaisin ja näin antaisi ns. Hyväntekeväisyyteen tämän rahan näille tahoille, jotta suomalainen kulttuuri pysyy hengissä. Mutta ymmärrän senkin jos rahat haluaa takaisin.
Iso peukku tälle!
Tuskin Pyhimyksen talous perutuista keikoista olis kaatunu. Ei todellakaan! Noilla tuloilla ei joudu hetkeen elämään kädestä suuhun. Vois arvostaa fanejansa sen verran, että keikat olis peruttu ja palattu kun tilanne ohi.
Myös Abreu.
Tyhmiä ovat. Tulot on kovat eikä voi mistään köyhtymisestä heidän kohdalla puhua. Vastuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainaskin haluan mun rahat takas. Mulla on rahaa 40e joten tarviin ne. Kitaran soittamisellani ei tienaa mitään. Ei ole varaa harrastella hyväntekeväisyyttä.
ihanan ironista kommentointia :D ”miten voi olla noin rahanahne ihminen että ei voi olla kahta kuukautta ilman tuloja, kunnon sika!! ps. Tarviin mun 18e maksaneen lipun rahat takas senkin rosvot!!” valoja päälle. Kaikille ei kela korvaa menetettyjä ansioita tässä tilanteessa.
Selittäkää tyhmä lle miksi tapahtumat perutaan mutta julkinen liikenne, tavaratalot ja muut julkiset tilat saavat olla auki? Siellähän ne pöpöt levittyy.
Typeryyttä koko näennäinen hössötys.
Pitäishän ne perua mutta jokainen voi käyttää järkeään ja olla menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Pyhimys boikottiin. Ääliö.
Eikös sinun sitten tulisi sitten yhtä lailla boikotoida tapahtumajärjestäjiä ja tiloja, sekä varsinkin lentoyhtiöitä?
Rauhottukaas nytten taas. Pyhimys on perunut keikkanssa.
Aivan sama mikä on Salmisen motiivi, pääasia että painetta syntyy noille jotka eivät tilannetta tajua ja kanssaihmisiään arvosta.