Lopettakaa se hemmetin hamstraaminen!!!!
Täällä asuu muitakin! Kiva mennä tyhjään kauppaan pyörittelemään päätä kun hyllyistä löydy edes papupurkkeja enää.
Kommentit (492)
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain eilen kaksi viimeistä jauhelihapakettia ja tunnelmat oli kuin olympia kultaa voittaneella. Siinä takana tuleva kysyi tarvinko molemmat, sanoin vaan että en, voin luopua toisesta kympillä. Ei kuulemma innostunut aiheesta, no nälässä on mukava elää.
Itse en tollasta son#aa syö, kun parempia vaihtoehtoja nykyään on.
Sataan kertaan prosessoidut elinkorvikkeet ovat sontaa. Ruoassa ei ole tuoteselostetta. -eri
Jumbossa muaan isäntä täytti eilen pakun peräosan wc- ja talouspapereilla. Oli tietysti muutakin hamstrannut, mutta nuo paperit pistivät eniten silmään.
Ihmetellä piti, kun täytti tavaratilaa niillä. Ostoskärryjä oli useampia pakun ympärillä.
Noilla papereilla pyyhkii anuksensa kyllä todella pitkään, vuosia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa käynti ahdistaa tällä hetkellä. Ei siksi, että pelkäisin saavani taudin, vaan näiden panikoijien takia. Eilen oli iltapäivällä paikallisesta marketista leivät ja lihat lähes loppu. Yks muikkeli jyräs muita kun halus viimeisiä leipäpaketteja. Ihmisillä niin paljon ostoksia, ettei kassojen päähän enää mahdu muut pakkailemaan. Pahempaa kuin normaalisti perjantaina. Itse hain vain pari maitoo ja evästä töihin. Pakko paeta äkkiä.
Mitä vattua? Kävin ite kans eilen "liian myöhään" kaupas, ni lihahyllyt oli tyhjentyneet, mut onneks se ei sinällään haitannu, ku pakastimessani on jo lihaa joksiki aikaa - kuten aina pitäs olla. Mut ihan vatukkeen sairasta, et lihahyllyt ympäri kaupunkia ammotti tyhjyyttään. Yks myyjä sano, et jengi osti jotain kuus pakettia jauhelihaa kerrallaan. Perus kanan/broilerinlihaa kyl oli viel - siis suikaleita, jne., vaikka toki kanaa/broiskuuki oli menny. Mul tuli jotenki sellanen fiilis, et eiks suomalaiset osaa tehdä ruokaa ku jauhelihasta, koska esim. suikalelihaa ja karjalanpaistia oli edelleen tarjolla - toki sitäki oli ihan reippaasti menny, mut ei sentään ollu loppunu.
Itte olen köyhä, mut priorisoimalla olen valinnu, et ruoasta en halua kauheesti tinkiä. Toki aina vertailen hintoja erittäin tarkkaan, mut jos se halvempi tuote on tunnetusti huonompi, ni sillon valitten kalliimman tuotteen, jos koen, et se on selkeesti parempi. Esim. vaikka se on halvempaa, en oo ostanu Euroshopper-tonnikalaa sen jälkeen, ku yhdessä purkissa oli mukana kalan silmä.
Edelliseen lisättäköön nyt taas se, et olen kakarasta asti perannu ja pilpunnu kaloja, mut ehkä just sen takii erityisesti kiinnitän huomioo kalatuotteiden sisältöön ja laatuun.
Kyllä se kalansilmä on ihan syötävä osa kalasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hamsterit hamstraavat pakasteranuja? :D Tämä yllätti minut! Lohturuokaa karanteeniin?
No miksei ranuja siinä missä muutakin.
Eilen bongattu Prismassa erään rouvan kärryssä kolme lavaa koffia ja 5 x 8 rullaa Serlaa :D #prioriteetitkuntoon
Vierailija kirjoitti:
Eilen bongattu Prismassa erään rouvan kärryssä kolme lavaa koffia ja 5 x 8 rullaa Serlaa :D #prioriteetitkuntoon
Serlan iso säkki. Tuon verran meillä on tapana ostaa kerralla. Viimeks muutama viikko sitten. Aika monet perheelliset ei osta vaan yhtä pakettia kerralla.
Kaljasta en sano mitään.
Vierailija kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain eilen kaksi viimeistä jauhelihapakettia ja tunnelmat oli kuin olympia kultaa voittaneella. Siinä takana tuleva kysyi tarvinko molemmat, sanoin vaan että en, voin luopua toisesta kympillä. Ei kuulemma innostunut aiheesta, no nälässä on mukava elää.
Sataan kertaan prosessoidut elinkorvikkeet ovat sontaa. Ruoassa ei ole tuoteselostetta. -eri
En puhunutkaan mistään vakuumipakatusta pas#asta, mitä sinä käytät. Minä osaan käyttää peruselintarvikkeita ja tehdä niistä ruokaa.
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhunutkaan mistään vakuumipakatusta pas#asta, mitä sinä käytät. Minä osaan käyttää peruselintarvikkeita ja tehdä niistä ruokaa.
Jauheliha on peruselintarvike, pöljä, tai hanuko olet.
Itse ostin 6 jauhelihaa lähikaupasta. Prismassa kaikki loppu. Ostin viimeiset kotletit,, porsaan pihvejä, grillitassuja ja yhden broilerin sisäfileen sain, muuta ei ollut.
Jauhelihan käyttö ei tarkoita sitä ettei osta muuta lihaa.
Syön ihan kaikkea lihaa mutta naudasta en tykkää. Sitä ostan vaan joskus. Karjalanpaistia kyllä teen.
Hyvä kokki ei yritä päteä sillä asialla.
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pätijät on surkeita kokkeja.
T.54v.
Sinkut ei ymmärrä että perheille ei riitä mitkään piperrykset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hamsterit hamstraavat pakasteranuja? :D Tämä yllätti minut! Lohturuokaa karanteeniin?
Prismassa kaikki loppu. Itse ostin lähikaupasta 4 pussia ja en syö niitä itse. Teineille kuitenkin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin jo viime viikolla hakemassa pakkaseen leipomolta kaksi kassillista leipää edullisesti hävikkisovelluksen kautta. Sitä ennen täytin kuiva-ainekaappia, on paljon muussijauhetta, makaronia, nuudelia, jauhoja, kuivahiivaa jne. Pakkaseen ostin muutamia lihapaketteja, makkarapaketteja ja vihannessekoituksia, kun tykkään tehdä välillä nopeasti sosekeittoa. Lisäksi ostin pitkän ”tornin” tonnikalaa, ananasta ja herkkusieniä. Öljyjä ja ketsuppia meillä on aina 2-3 purkillista hätävarana - öljy ja ketsuppi, kun ovat ne mitkä usein unohtuvat, kun kauppaan menee. Meillä on myös tapana ostaa sellainen iso pönttö käsisaippuaa, sekä kaapissa on aina useita suihkugeelejä ja shampoita ja hoitoaineita, koska usein suihkussa ollessani olen päässyt toteamaan, ettei minulle ole edes shampoota vaan telineeseen on jätetty tyhjä purkki. Siteitä minulla on myös yleensä hyllyllinen kotona, kun joskus elämän kiireet vievät siihen, ettei enää muista onko mies vai nainen :D Kahvia ja teetä tuli ostettua muutama paketti tavallista enemmän. Virvoitusjuomia ja mehuja ostettiin tavallinen määrä. Mitään herkkuvarastoa ei täytetty.
Käsidesiä on aina ollut 1-2 matkapakkausta lääkekaapissa. Nyt ostin yhden eteiseen ja vessaan sekä autoonkin eksyi 1.
Ps. Pohdin muuten sitä, että jos lama tulee, niin vaatteet tulevat tod.näk kallistumaan. Olenkin muutaman vuoden sisällä ostellut lapsille kirppareilta ja superaleista hyviä seuraavien kokojen vaatteita ja kenkiä. Olen säästänyt tässä todella paljon. Viimeksi kuukausi sitten Prismasta sai vielä ulkovaatteiden alehinnasta 50 pinnaa pois ja ostin kahdelle lapselle hyvät vaatteet seuraavaksi talveksi (2 talvitakkia, toppahousut, Ticketin Baggie toppahaalari ja toinen toppahaalari YHTEENSÄ 118 e, pelkkä Ticketin haalari olisi maksanut vähintään 119 e normaalihintaisena).
Vaatteiden kallistuminen todella huomionarvoista, myös saatavuuden vaikeutuminen. Onneksi on t-paitoja, takkeja, alusvaatteita ym.
Vierailija kirjoitti:
Jumbossa muaan isäntä täytti eilen pakun peräosan wc- ja talouspapereilla. Oli tietysti muutakin hamstrannut, mutta nuo paperit pistivät eniten silmään.
Ihmetellä piti, kun täytti tavaratilaa niillä. Ostoskärryjä oli useampia pakun ympärillä.
Noilla papereilla pyyhkii anuksensa kyllä todella pitkään, vuosia!
Ja sinä tiedät kuinka moneen talouteen niitä osti? Vanhemmille, vaimon vanhemmille, vanhalle sukulaistädille ja vanhempien iäkkäille naapureille, tyttären ja pojan perheisiin, naapurin vanhukselle ja vähän itsellekin?
Voi jestas että ärsyttää tämä toisten ostosten kyttääminen ja analysointi! Ihan jo alkaa ahdistaa tämän takia kauppaan meno, suurempi todennäköisyys on välttyä koronalta kuin teiltä kyttääjiltä.
Pastaa kuluu kaltaisellani kestävyysurheiluharrastajalla paljon. Jo vuosia tapani on ollut hankkia kuun alussa ja puolivälissä pastaa noin 8 pakettia, eli kuussa pastaa kuluu itselläni n.14-17 pakettia treeni- ja kilpailutilanteesta riippuen.
Tänään sitten hain normiannokseni pastaa ja pari pakettia siihen päälle (ts. hamstrasin 2 pakettia), eli yhteensä 10 pakettia. Toki normi-Prismassa kaikki oli loppu, mutta K-Citymarkestista löytyi todella hinnakasta pastaa.
Hassua oli, että hävetti, vaikka kyseessä oli lähes ihan normaaliostosmääräni. WC-paperikin on kämpästäni pian loppumassa, mutta sitä en nyt kehdannut ostaa (enkä ole varma olisiko edes Cittarissa ollut, kun en katsonut).
Ärsyttää nää hamstraajat. Olisin halunnut tehdä ruokaa, johon tulee kikherneitä. Arvatkaa vaan, oliko niitä lähimmässä S-marketissa? No ei! Samoin oli viety jauhot, rypsiöljyt (en käytä) , linssit, herneet, pavut...
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nää hamstraajat. Olisin halunnut tehdä ruokaa, johon tulee kikherneitä. Arvatkaa vaan, oliko niitä lähimmässä S-marketissa? No ei! Samoin oli viety jauhot, rypsiöljyt (en käytä) , linssit, herneet, pavut...
Tee tänään jotain muuta ja mene maanantaina uudestaan kauppaan kun kuormat keskusvarastolta on kulkenut ja hyllyt täytetty. Jestas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee tänään jotain muuta ja mene maanantaina uudestaan kauppaan kun kuormat keskusvarastolta on kulkenut ja hyllyt täytetty. Jestas.
En jaksa joka päivä juosta kaupassa. Ja eiköhän hysteerikot vie ne tuotteet heti kun hyllyt täytetään. Taidat itse olla sellainen hamstraaja?
Vierailija kirjoitti:
Joo, nää hamstraajat yhtä aikaa ärsyttää että naurattaa. Itsekin oli pakko koota jotain kuivaruokaa kaappeihin ihan vain muiden ihmisten takia kun näyttää tää korona hysteria saavan vallan ja ties kuinka kaian ihmiset aikoo jatkaa tätä hamstrausta. Ketuttaa vain se että ihmiset on tyhjentäneet kaikista kaupoista wc-paperit että ne joilla se on kohta oikeasti loppu niin joutuvat sinnittelemään paripäivää. Onneksi teen iltavuoroa pelkästään niim voi heti maanantai aamuna mennä kauppaan ja ostaa 2kpl wcpaperia ihan varmuuden vuoksi... jos tuo tauti rupee kunnolla leviämään niin tulee toinen hamstrauspiikki ja silloin parempi heti ekana käväistä kaupassa ostaa tärkeimmät ennen kuin hyllyt taas tyhjenee...
Ihmetyttää kyllä että just vessapaperi on se tärkein tuote ikinä mitä pitää hamstrata kunnolla.