Mirjami Penttinen haukkui luistelijan ”kusiseksi lahnaksi” – piti tutkintaa ”kiusaamiskampanjana”
Erään luistelijan mukaan valmentaja jakoi joukkueen jäsenet ”hyviin ja paskoihin”.
Kaikkein pöyristyttävintä valmentajan käytös oli silloin, kun hän sanoi eräälle luistelijalle, että ”olisi ehkä helpompi, jos sä tappaisit ittes”. Toinen luistelija sai valmentajalta viestin, jossa tämä totesi, että ”tapan ton Pirkon (nimi muutettu) kohta”.
Kommentit (46)
Ja nää jotka puolustelee käytöstä ajattelee asiaa vaan teoriassa, että urheilussa on kovaa jne. Mutta ajatelkaapa itse kohdalle kun valmentaja, sinun johtaja, käskee sun tappaa itsesi, nolaa muiden edessä, saa kaikki vihaamaan sua, kohtelee kuin roskaa. Olen ollut kiusattu joten se TUNTUU ihan älyttömän kamalalta, epäinhimilliseltä. Ne jotka puolustelee ei ajattele millaista se käytännössä on.
Urheilussakin voi olla kova olematta aivan jäätävä narsistinen kiusaaja
Vierailija kirjoitti:
Voi hellanlettas. Tuohan on tuohon valmennuskontekstiin liittyvää ronskia kielenkäyttöä, joka ei kohdistu ihmiseen itseensä, vaan urheilusuoritukseen. Jos on minkäänlaista henkistä kanttia pärjätä yhtään missään, niin tuostahan vain sisuuntuu ja alkaa tehdä töitä niin että pääsee sieltä paskoista sinne hyvien joukkoon. Huvittava tuo, että erityisen huolestuttavaa oli tappamiseen viittaavat puheet. Ihan kuin jokaisella ei olisi arkielämässä tullut vastaan lausahduksia että tapan sinut tai jonkun muun. Kaikki tietävät ettei sillä tarkoiteta oikeasti tappamista, vaan kuvataan että ollaan ärtyneitä johonkin henkilöön sillä hetkellä.
Urheiluhan on vapaaehtoista, joten jos se kilenkäyttö kovasti itkettää niin pakko sinne ei ole mennä.
Nythän kyseisestä seurasta on suuri osa lähtenyt pois ja perustanut uuden seuran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näistä mitään lisätietoa, tuohan on ihan normaalia naissukupuolen kielenkäyttöä.
Ei tosiaankaan ole!!! 😲
Pystyn palauttamaan mieleeni lukuisia tilanteita, joissa nainen huutaa: mää tapan sut!
Ja sitten nauraa tai itkee tai alkaa kiljua.
Että joskus se voi olla kai ihan ok, sanoa noin.Mulla oli urheilu-uralla vaan miesvalmentajia, ei traumoja, vaikka muistaakseni nekin oli ihan persoonallisia kavereita.
Mitä sä olet niille naisille tehnyt, että ovat noin reagoineet, liukunut polvi aavistuksen koukussa jäällä?
Vierailija kirjoitti:
Tuo mirjamihan oli unelmahäät/satuhäät ohjelmassa joskus. Kuulemma oli siinäkin jo mielenkiintoinen persoona. Dominoi itselleen nuoremman miehen ja oikutteli ilmeisesti? Ja minä luulen että jos on tuollainen aika selvästi persoonallisuushäiriöinen niin tuskin ne sen vanhemmat on erilaisia. Kasvatuksestahan tuo narsismi tulee
Narsismi ei tue kasvatuksesta, vaikka kasvatus voi sitä pahentaa.
Dominoi itselleen nuoremman miehen? On se kumma kun ikäero on näin päin niin mukamas aina nainen dominoi miehen. Ihan molemmat rakastuneet toisiinsa, sen perusteella mitä lukenut. Miehelläkin oma tahto katsos. Joo on ollu jossain ohjelmas joskus, mutta mitäpä se tähän kuuluu.
Järkyttävää toimintaa, ja pitäisi erottaa ainiaaksi valmennustöistä.
Onhan toi Penttinen nyt aika toksisen näkönenkin naaras.
Helppo uskoa mitä naisen käärmeenkielestään sylkee.
Tuo mirjamihan oli unelmahäät/satuhäät ohjelmassa joskus. Kuulemma oli siinäkin jo mielenkiintoinen persoona. Dominoi itselleen nuoremman miehen ja oikutteli ilmeisesti? Ja minä luulen että jos on tuollainen aika selvästi persoonallisuushäiriöinen niin tuskin ne sen vanhemmat on erilaisia. Kasvatuksestahan tuo narsismi tulee