Monta ihmistä mahdollisesti tartuttaisit työpäiväsi aikana?
Jos sairastaisit tietämättäsi koronaa. Mun jäljiltä etsittäisiin noin tuhatta ihmistä 😲
Myyjä
Kommentit (40)
Huonolla onnella muutama sata. Voisi olla useamman tuhannen henkilön yhteisössä suurempikin määrä, mutta en liiku yleensä muualla kuin oman yksikköni tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
tuskin ketään.
teen ulkohommia yksin
Täällä melkein sama.
En ole koskaan kuullut tai nähnyt, että joku puhdistaisi ostoskärryjä. Joskus siivoojat puhdistää ovenkahvoja.
Kotihoidon työntekijä. N. 15 asiakasta. Työporukka n. 40 henkilöä. Omaiset jotka ovat paikalla. Samassa hississä tulevat. Työmatkat bussilla joten aika monta..
Ehkä vain noin 20. Sisältää työkaverit ja asiakkaat. Asiakkaat kaikki iäkkäitä ja monisairaita. Eli kohtalokasta voisi toki olla.
- sh
Teen ulkotyötä kaupunkialueella ihmisten keskuudessa ja aika välittömässä läheisyydessä (viheralueiden kunnossapito ja siivous), eli luoja yksin tietää..
Riippuu päivästä. Lukion opettajana mulla on tällä hetkellä yhden päivän aikana enimmillään viisi opetusryhmää eli noin 30x5 + noin 20 kollegaa
2-5. Terveisiä pienestä insinööritoimistosta. Pari tai kolme ulkopuolista voi käydä päivän aikana, harvoin sen enempää ja joskus ei yhtään. Paikalla meitä on pääsääntöisesti kolme.
Vierailija kirjoitti:
2-5. Terveisiä pienestä insinööritoimistosta. Pari tai kolme ulkopuolista voi käydä päivän aikana, harvoin sen enempää ja joskus ei yhtään. Paikalla meitä on pääsääntöisesti kolme.
Kävelen työmatkani, 5 minuuttia, voihan siinä tietty joku tulla vastaan tai taloyhtiön aulassa tai portaissa tietty. Hissiä tässä talossa ei ole. Yksi lähtee säännöllisesti samoihin aikoihin kuin minä.
Samassa toimistossa on 8 ihmistä, mutta todellisuudessa eivät kaikki ole toimistolla joka päivä, toimisto on noin 200 neliötä ja meillä on omat työhuoneet. Joku asiakas saattaa kerran viikossa käydä eli hyvin epätodennäköisesti ketään ulkopuolisia on. Yhteinen hissi alakerrosten kanssa, mutta en tule sillä. Eli varmaan yksi saisi viruksen jos sitäkään, kukaan ei välttämättä käy edes minun käyttämässäni vessassa samana päivänä kun wc-tiloja on kolmet. Maksimissan 8 siis karanteenattaisiin.
Ennen kuin kukaan kysyy, miksi meillä on noin iso ja harvaan miehitetty toimisto, vaikka sinne harvoin otetaan asiakkaita, niin en tiedä, en tosiaan. Mutta on se kauniilla paikalla vanhassa jugend-kivitalossa, ja ainakaan työoloissa ei ole kitisemistä, kun ei tarvitse avokonttorissa tehdä.
Tänään olisin tartuttanut 15, normaalipäivänä varmaan 150-200. Meillä on teknologiayrityksessä enää esimiehet toimistolla, kaikki muut etätöissä. Siivoja kiertää kerran tunnissa pyyhkimässä ovenkahvat jne. Ensi viikolla varmaan loputkin etätöihin.
Ei ole tapana pärskiä vieraita päin niin en yhtään.
Ostoskärryjä käyttää kymmeniä ihmisiä joka päivä. Kärryt on ulkona viileässä yön (jotta virus säilyy hengissä) ja sama jatkuu seuraavana päivänä, päivästä toiseen.