Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan sairasta. Omaisuus sulaa silmien edessä. Olisipa ottanu voitot tammikuussa eikä uskonu joka naistenlehden sijoitusvinkkejä.

Vierailija
12.03.2020 |

Älkääkä sanoko että odota vuosi pari.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on oston paikat. Ostakaa osakkeita! Eivät taatusti ole näin halpoja vuoden päästä, tuskin edes puolen vuoden päästä.

Vierailija
22/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmin vain pikkusummalla rahastoja osta ja unohda-meiningillä. Nyt olen pohtinut josko ostaisi osakkeita ensimmäistä kertaa. Mukavasti on tullut hinnat alas, mutta mietin vain, että kuinka kauan tässä uskaltaa odottaa ennen kuin ne taas pompsahtaa ylös..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain iloa pienessä salkussa, menetän korkeintaan kuukauden bruttopalkan kokoisen pääoman. Se on jo miinuksella, kaikki tuotto katosi viime viikolla.

Vierailija
24/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sijoitukset on tippuneet 1000e/pv. Nyt kun alkoi mennä 3 vuoden tuotot miinukselle, myin kaikki tänään pois. Pää ei kestä kattoa sitä tippumista.

Hyvä. Sulla on aikaa ostaa ne takaisin halvemmalla, jos maailmantalous ei murru kokonaan.

Kurssit lähtee nousemaan kuukauden päästä, kunhan koronavirus hellittää, ja tuo jolle vastasit, jää kyydistä. Ei taatusti ehdi ostamaan siihen mennessä kun kurssit jo nousee.

Vierailija
25/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tirise. Nyt on aika siirtää varat pilkahinnalla teiltä köyhiltä meille oikeille sijoittajille. Myymään vaan hophop! Ostamme rajattomasti ;-)

Vierailija
26/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää! Itse ostin eilen halvalla Nokiaa ja Nordeaa -tänään olivat tulleet taas reippaasti alas :D Ostan silti maltilla lisää kun halvalla saa.

Periaatteena pitkäaikainen sijoittaminen ja oon tietoinen myös siitä riskistä, että kaikki menee. Ei kuitenkaan kannata koskaan sijoittaa rahaa joka olisi ns pakko kotiuttaa. Laitat sen verran mitä kestät hävitä. Voi tehdä myös hyvää unohtaa koko sijoitus muutamaksi vuodeksi.

Vierailija
27/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää vuosia et päästään samalle tasolle kuin mistä lasku lähti. Tai ei päästä sinne vuosikymmeniin. Japanin Nikkei225 ei ole ollut vieläkään lähelläkään ATH 1989.

Vierailija
28/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitystä on vain sillä, mihin hintaan olet ostanut ja mihin hintaan myyt. Jos et myy nyt, et ole menettänyt vielä mitään. 

Vierailija
29/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kestää vuosia et päästään samalle tasolle kuin mistä lasku lähti. Tai ei päästä sinne vuosikymmeniin. Japanin Nikkei225 ei ole ollut vieläkään lähelläkään ATH 1989.

Kuitenkin epätodennäköistä että koko maailma olisi seuraavat 30 vuotta taantumassa kuten Japani ollut. Sitten on kyllä suurempiakin ongelmia.

Vierailija
30/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin juuri 20ke nordnetiin ostoja varten. Ja siellä oli jo 17ke käteistä samaan tarkoitukseen. Näissä murrosvaiheissa omaisuus jaetaan uudelleen.

Vierailija
31/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole vielä mitään hätää DAX sulanut vasta 21% viidessä päivässä.

Tämä tulee päättymään systeemikriisiin ja hyperinflaatioon.

Vierailija
32/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan meistä ei tiedä miten tässä nyt käy mut mun mielestä on edesvastuutonta sanoa et odota pari vuotta niin sitten oot taas plussalla. Toivottavasti firmat pysyy pystyssä ja ihmisillä työpaikat.

Vierailija
33/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä jo ostin. Ostan lisää jos tippuu vielä lisää. Maailmassa on ihan törkeästi koditonta rahaa, ei se kauaa pois pörsseistä pysy ja hinnat nousee taas.

Vierailija
34/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan meistä ei tiedä miten tässä nyt käy mut mun mielestä on edesvastuutonta sanoa et odota pari vuotta niin sitten oot taas plussalla. Toivottavasti firmat pysyy pystyssä ja ihmisillä työpaikat.

Perustuu siihen, että jos myy nyt, häviää varmasti. Jos odottaa, on suuret mahdollisuudet, että voittaa. Ainakin aina aiemmin näin on käynyt.

On tietenkin mahdollista, että kapitalismi särkyy tähän taantumaan, eikä nouse enää. Todennäköisimmin näin ei kuitenkaan käy. Siksi sanotaan, että odota.

Vierailija
35/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ainoa vastaus on odottaminen. Sijoittamisesta annetaan aivan liian helppo ja tuottoisa mielikuva. Sinne lykitään ne rahat, joita ei oikeasti tarvita. Siellä ne saavat velloa ja osingoilla eletään. Jos laittelee muutamia kymppitonneja, niin tuotto on yhtä tyhjän kanssa ja osa menee verottajalle. Muitakin sijoituskohteita on.

Minulla oli 160 000 euroa osakkeissa. Sain siitä noin kolmisen tonnia vuodessa miinus verot käteen. Onko iso summa? Ei! Niinpä päätin ostaa rahalla asunnon ja saan sillä sijoituksella noin 12 000 euroa vuodessa miinus verot. Joo, ehkä on huono vuokralainen ja rikkoo paikat, mutta tarinani idea on se että sijoitettavaa rahaa pitää olla ihan oikeasti. Niiden osakevoittojen haaveileminen on pitkän linjan homma.

Vierailija
36/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenlehden sijoitusvinkit, aaah hah hah haa. Kas kun ei aku ankka lehden? Tosin sarjiksen vihjeet pitäisivät luultavasti paremmin paikkansa.

Vierailija
37/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ainoa vastaus on odottaminen. Sijoittamisesta annetaan aivan liian helppo ja tuottoisa mielikuva. Sinne lykitään ne rahat, joita ei oikeasti tarvita. Siellä ne saavat velloa ja osingoilla eletään. Jos laittelee muutamia kymppitonneja, niin tuotto on yhtä tyhjän kanssa ja osa menee verottajalle. Muitakin sijoituskohteita on.

Minulla oli 160 000 euroa osakkeissa. Sain siitä noin kolmisen tonnia vuodessa miinus verot käteen. Onko iso summa? Ei! Niinpä päätin ostaa rahalla asunnon ja saan sillä sijoituksella noin 12 000 euroa vuodessa miinus verot. Joo, ehkä on huono vuokralainen ja rikkoo paikat, mutta tarinani idea on se että sijoitettavaa rahaa pitää olla ihan oikeasti. Niiden osakevoittojen haaveileminen on pitkän linjan homma.

No hehheh. 160k asunnosta et saa tuottoja 1000 euroa kuukaudessa ja vastaavasti tuon kokoisella salkulla sai helposti 8k vuodessa osinkoja. Eri asia tietenkin, jos salkku oli täynnä jotain osinkoa maksamattomia ikuisia startuppeja.

Vierailija
38/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuu siihen, että jos myy nyt, häviää varmasti. Jos odottaa, on suuret mahdollisuudet, että voittaa. Ainakin aina aiemmin näin on käynyt.

On tietenkin mahdollista, että kapitalismi särkyy tähän taantumaan, eikä nouse enää. Todennäköisimmin näin ei kuitenkaan käy. Siksi sanotaan, että odota.

Niin suuri osa maailman rahoista on vain numeroita, että kapitalismin särkyessä rahan arvo katoaa joka tapauksessa. Käytännössä ei siis merkitystä, onko numerot plussana tilillä vai miinuksena sijoitussalkussa.

Vierailija
39/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on oston paikat. Ostakaa osakkeita! Eivät taatusti ole näin halpoja vuoden päästä, tuskin edes puolen vuoden päästä.

Ja kohta vielä halvemmalla.

Vierailija
40/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin ostin lisää.  Pitkästä aikaa saa taa hyvääkin halvalla.