Ihan sairasta. Omaisuus sulaa silmien edessä. Olisipa ottanu voitot tammikuussa eikä uskonu joka naistenlehden sijoitusvinkkejä.
Kommentit (66)
No jatkoa varten kuitenkin neuvo: älä sijoita rahoja joita et voi pitää sijoitettuna vuotta tai paria, muuten olet tässä tilanteessa joskus uudelleen.
niinpä. montako euroa lähtenyt?
se on kun omaisuus on riipuvainen maailman menosta.
Mä oon tappiolla yht. 1500 €, onneksi mulle pikkuraha mutta pelottaa.
On tässä myös se hyvä puoli että asuntojen hinnat laskee, itsellä oma asunto on vielä hommaamatta koska olen odotellut sopivaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
No jatkoa varten kuitenkin neuvo: älä sijoita rahoja joita et voi pitää sijoitettuna vuotta tai paria, muuten olet tässä tilanteessa joskus uudelleen.
Tuota neuvoa 'isot pojat' jakaa karvalakkisijoittajille ja shorttaavat itse onnellisina.
Mun anoppini on hiton kova sijoittaja. Kysyin häneltä joskus sijoitusvinkkejä ja vastaus oli ”sijoita vain rahaa jonka olet valmis häviämään”.
Tiedän tunteen. Omasta salkusta on nyt sulanut pois 29 000 euroa. Onneksi kotiutin kunnon kertaerän osakkeita joulukuussa. Niillä tehtiinkin sitten unelmien keittiöremontti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota neuvoa 'isot pojat' jakaa karvalakkisijoittajille ja shorttaavat itse onnellisina.
No shorttaaminen on useimmille paljon riskaabelimpaa ja vaikeampaa, siksi.
Mun sijoitukset on tippuneet 1000e/pv. Nyt kun alkoi mennä 3 vuoden tuotot miinukselle, myin kaikki tänään pois. Pää ei kestä kattoa sitä tippumista.
Vierailija kirjoitti:
Mun sijoitukset on tippuneet 1000e/pv. Nyt kun alkoi mennä 3 vuoden tuotot miinukselle, myin kaikki tänään pois. Pää ei kestä kattoa sitä tippumista.
Hyvä. Sulla on aikaa ostaa ne takaisin halvemmalla, jos maailmantalous ei murru kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
On tässä myös se hyvä puoli että asuntojen hinnat laskee,
Päinvastoin. Aina kun pörssiosakkeiden kurssit heiluvat, kiinteän omaisuuden hinnat nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tässä myös se hyvä puoli että asuntojen hinnat laskee,
Päinvastoin. Aina kun pörssiosakkeiden kurssit heiluvat, kiinteän omaisuuden hinnat nousee.
Euroaikana näin. Ja ollaankin saatu aikaiseksi aikamoinen kupla.
Mua harmittaa, kun mulla ei nyt ole rahaa hankkia lisää osakkeita. Vanhimmat osakehankintani ovat yli 20 vuoden takaa. On ollut ylä- ja alamäkeä, mutta tuotto on ollut vakaata. Muutaman kerran vuodessa käyn katsomassa mitä salkulle kuuluu.
Tämä harrastus ei sovi lyhytjänteisille, eivätkä sellaisille jotka ovat ryhtyneet sijoittamaan nopeat voitot mielessään.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa, kun mulla ei nyt ole rahaa hankkia lisää osakkeita. Vanhimmat osakehankintani ovat yli 20 vuoden takaa. On ollut ylä- ja alamäkeä, mutta tuotto on ollut vakaata. Muutaman kerran vuodessa käyn katsomassa mitä salkulle kuuluu.
Tämä harrastus ei sovi lyhytjänteisille, eivätkä sellaisille jotka ovat ryhtyneet sijoittamaan nopeat voitot mielessään.
Hirveä klisee. Joskus tuotot pitää osata kotiuttaa. Ja vaihdella käteisen ja kiinni olevan omaisuuden suhdetta.
Itse olen ihan piensijoittaja ja minulla on rahaa sukanvarressa ja nyt meinaan iskea ja ostaa.
Olemassa oleville en tee mitään.
En itse asiassa edes ole katsonut paljonko on tippunut, en ole ollut aikeissa myydä niin turhaa sitä stressata.
Ap sulla ei ole mitään hätää, jos et heti tarvi rahoja, olet pitkän linjan sijoittaja ja oot hajauttanut ja sijoittanut vakavaraisiin yhtiöihin. Nyt tullaan rytinällä alas, mutta taas jossain vaiheessa ylös, ehkä siihen nyt vähän aikaa menee. Mutta kautta historian kurssit ovat laskeneet ja nousseet, laskeneet ja nousseet, sama kehä. Säästä nyt, kohta saat halpoja osakkeita ja sitten sijoitat hajautetusti ja hyvää osinkoa maksaviin yhtiöihin.
Kaks kertaa olen harmitellut sitä et mukavasti plussalla ollut salkku sulaa ja olin päättänyt että kolmatta kertaa en sitä katso vaan kotiutan tuotot. Ajoitus ei osunut ihan nappiin mut reilusti jäin plussalle ja nyt on huojentunut olo.
Jouduin myymään osakkeita muutama viikko sitten tuhansilla euroilla saadakseni maksettua nuoren ulkomailla tapahtuvaa koulutusta. Onneksi myin osakkeita enkä ottanut lainaa.
Maltti on valttia.