¤¤TAMMENTERHOT tiistaina¤¤
Kommentit (33)
Mun veriryhmä on A+ , aion kyllä kysyä neuvolassa tuosta. Huomasin että neuvolassahan otettiin ekalla kerralla verikokeet mistä katotaan uudestaan veriryhmä, vasta-aineet ja hiv ja hepatiitti, ehkä poikkeavuudet huomattaisiin siinä? Täälläpäin on tapana ottaa uudet verikokeet jokaisessa raskaudessa. No kysynpä kuitenkin!
Tänään hain neidin 1 v kuvat, mutta pienoinen pettymys se oli, ne eivät olleet oikein onnistuneet...nyyh. Sitä tämä on. Nyt pitää ruveta hommiin, on kaikki lapset poissa nyt pari päivää...
Se on moro!
Nenn 13+3
Meillä oli pää-perämitta 55 mm, vastaa 12+1 eli aika samankokoiset vauvat meillä. :)
Taas sulle maria: mulle tarjottiin myös tuota pelkopolia viimeisen synnytyksen tapahtumien johdosta ja suostuin! Haluan keskustella jonkun kanssa tästä kuolemanpelosta joka vähän varjostaa tätä odotusta. Vaikka yritän, en saa sitä pois mielestä. Aikaisemmin ei ollut mieleen pälkähtänytkään että mikään voisi mennä vinoon. Nyt tiedän...
On lohduttavaa ajatella että mulla on kohtalontoveri. Muakin alkaa itkettämään jos liikaa puhun siitä. Oli se niin kauheeta. meidän pitää nyt alkaa valaa uskoa toisiimme ettei sama toistu, eikö niin! Varmasti kaikki menee hyvin! Mene ihmeessä juttelemaan jos saat mahdollisuuden, mitä sitten jos itket, niin minäkin aion tehdä=)
saanko kysäistä että paljon sellanen 4D ultra kustantaa ?
Tiia rv12+
[color=darkviolet]Jo se on kumma, kun mun sajetanssi ei auta!! Ihan hirveetä koko ajan aivastella pihalla ja pirssissä. Veet valuu silmistä, ku äskön tuli varmaan ennätys 4 tai 5 kertaa ihan peräkkäin aivastin. Onneks tää helpottaa, ku on jonku aikaa pysytelly sisällä.
Anoppi ehotti mulle Heinixiä. Piti kierrellen vastailla etten käytä nyt ku nenäsuihkeita. Ihmetteli varmaan ja piti ihan pölijänä, että miksi kärsiä. Tosin eipä nuo kaikki sumutteetkaan oo sallittuja. No ei passaa valittaa, ku masussa on joku :) :) sen vuoksi voi vähä kärsiäkki.
[color=blue]UUSISTA POTUISTA [color=darkviolet]etten koskaan juuri syö niitä kuorineen. Tuntuu ettei niin ohutta kuorta olekkaan, että pystysin sen syömään. Mutta, kun pesee potut hyvin ja keittää niin huoleti voi syödä kuorineen. Minä en ole ainakaan kuullut, että ne kiellettyjen listalla ois, muuta ku pikkuvauvoilla.
Anoppi tuossa äskön soitteli ja kuhtu syömään lohipottuja. Ei iske kala, tosin ois kyllä ollu kiva mennä valmiiseen pöytään kerranki. No ei auta, ku kieltäydyin jo.
Onneksi tänne p-pohjanmaalleki on luvattu huomiseksi sajetta!! Hyvä hyvä. Lähtis nuo pölyt ja vois haistaakki jotain. Onneks lähetään pösöllä reissuun, ku siinä on raikasilmasuodatin. Huomattavasti vähentää mun pärskimistä. Työpäivät ei maistu, ku enää 3 päivää ja alkaa lomalomaloma :) :)
Zatu ja Säde 11+1
nenn:
Taas sulle maria: mulle tarjottiin myös tuota pelkopolia viimeisen synnytyksen tapahtumien johdosta ja suostuin! Haluan keskustella jonkun kanssa tästä kuolemanpelosta joka vähän varjostaa tätä odotusta. Vaikka yritän, en saa sitä pois mielestä. Aikaisemmin ei ollut mieleen pälkähtänytkään että mikään voisi mennä vinoon. Nyt tiedän...On lohduttavaa ajatella että mulla on kohtalontoveri. Muakin alkaa itkettämään jos liikaa puhun siitä. Oli se niin kauheeta. meidän pitää nyt alkaa valaa uskoa toisiimme ettei sama toistu, eikö niin! Varmasti kaikki menee hyvin! Mene ihmeessä juttelemaan jos saat mahdollisuuden, mitä sitten jos itket, niin minäkin aion tehdä=)
Pitää miettiä ja harkita,onhan tässä aikaa...
Meillä myös otetaan aina uudet näytteet ja nythän siitä katsotaan myös se seula joka yhdistetään np-ultraan..
Mut mä kyselen tuota veri hommaa huomenna ja kerron sitte :D
meidän juhannus meni rauhallisesti ihan kotona ollessa enimmäkseen..pahoinvointi on loppunut jo kokonaan,mutta vielä kyllä väsyttää aika paljon..mun seuraava neuvola on 20.7 ja ultra pitää varata viikolla 16..ois kyllä kiva jo nähä että kuka siellä mahassa oikee on..vai onko siellä ketään..tänää on ollut kyllä tosi kamala ilma,vettä vaan satanut,ja edelleen sataa..tylsää:(tämmöset ilmat pistää väsyttämään entistä enemmän...mites teijän juhannus meni??
Maria, voinko kysyä mitä edellisessä synnytyksessäsi tapahtui? Synnytitkö SEKS:ssä? Kysyn siksi kun olen myös menossa SEKS:iin synnyttämään :-/
Vaikka tuo synnytys on aika kaukana vielä, niin välillä tulee etukäteen ajateltua että millaista se mahtaa olla ja mistä sitä tietää etukäteen haluta jotain kun ei ole mitään kokemusta itsellä...
Ainio iso kipukokemus itsellä on sappikipu, joka oman mittapuun mukaan oli tosi kovaa. Tässä hiljattain juttelin erään jo synnyttäneen kanssa ja naureskeli mulle että sitten kuule tiedät mitä kipu on: sappikivut jäävät kauaksi taakse. Tulinpa jostain syystä kysyneeksi, että onko hänellä ollut sappikipuja: NO EI OLLUT! Mistä voi siis tietää..
heh, ehkä parempi ettei nyt VIELÄ niitä ajattele, onhan tässä nyt muutakin jänskäämistä vielä puoleksi vuodeksi.
Mulla on np ultra ensi viikon torstaina 6.7 Seinäjoella. HIEMAN jännittää jo nyt. Sitten 11.7 on neuvolalääkäri, jolloin kuulen verikokeiden tulokset. Veriryhmä mulla olikin tiedossa valmiina B-, mutta sanoi että se tarkistetaan joka tapauksessa, vasta-aineet voivat kuulemma muuttua. hmm..
Tänään oli huono päivä mulla. Heräsin heti aamusta päänsärkyyn, kuten olen monena aamuna nyt herännnyt. Tänään se oli vaan kovempaa ja kun laitto silmät kiinni niin näki kaikkia valoja. Tosi kurjaa ja huono olokin tuli jopa maatessa. Eihän sitä töihin lähdöstä mitään tullut. Luulin makaamalla saavani sen laantumaan mutta jouduin sitten ottamaan panadolin ennen puoltapäivää kun alkoi niin kovasti etoakin. Nyt on parempi, päässä on olo tosin kuin haminan kaupungissa.
Hitsit kun nyt päivällä maatessani näin aivan sekoja uniakin! Siis tosi hurjia takaa-ajokohtauksia sun muita ja kun heräsin niin sydän löi miljoonaa.. KÄÄKS! Ajattelin että täytyi liittyä tuohon päänsärkyyn jotenkin, toivottavasti siitä ei tule uutta oiretta tähän odotukseen.
*huokaus*
Tässä oli nyt vähän vähemmän pirteää Marya.. ehkä huomenna jo piristää! rv 10+6
(.) just tulin kotiin töistä ja kaupungista. kävin kans aleilla pyörimässä. oisin ostanut henkalta ja maukalta mammalappuhaalarit, mut ei ollut kokoa:( kyllä mulla vielä aikaa... vointi on tänään ollut ihan ok. kandi puheli viikonloppuna että olis tuntenut massussaan jotain " elohiiriä" sunnuntaina, mulla sama juttu eilen.
sapa78: mulla samoin kaks terkkaa, kun toinen tekee puolikasta. (kohta pitää kattoa listalta että asutaanko samalla suunnalla, vai onko vaan sattumaa;)) mukavan tuntuisia molemmat munkin tätit.
petrapan: mä löysin kans vaan yhden paidan henkalta. ja kieltämättä metka tunne ostaa mamma-vaatetta, kun en koskaan ennen oo moista puuhannut;)
monttu, bellevue, mermip, mamixi00, ireninha (hui, teitä onkin iso pino:)) : kiva kuulla iloisia ultrakuulumisia. meidänkin nyytti nukku aamu-uniaan vielä ultrassa ja heräili kun tökittiin. ultraaja " joutu" ultraan myös masun päältä että sai katottua selällään lepäilleen nyytin niskapoimun. rauhoitteli kyllä että kädet ja jalat liikkuu, et kyl se vaan nukkuu, ei huolta;)
zatu: täällä nokialla vettä tullut vissiin koko päivän. pitäisköhän meidän muiden tanssia sun kanssa sadetanssia että teilläkin satais;) on kyllä ihanaa kun ilma raikastuu. minä kyselin tuosta heinixistä viimeks neuvolassa, kun olin edellisen viikon ollut ihan tukossa kun en suostunut mitään ottamaan oloa helpottaan. vaikka pakkauksessa lukeekin ettei
suositella, niin kyllä neuvolantäti anto luvan että voin heinixii tai zyrtekkii käyttää, kun ei kuitenkaan niin pitkä tuo allergiakausi. lomakin meillä näköjään samaan aikaan. mulla kans enää kaks ja puoli päivää jäljellä, ajattelin perjantaina poistua kahdeltatoista, jos ei töissä kummempaa.
tikru ja simppis 13+6 (iik, huomenna taas uus viikko!!!)
Mary_1:
Maria, voinko kysyä mitä edellisessä synnytyksessäsi tapahtui? Synnytitkö SEKS:ssä? Kysyn siksi kun olen myös menossa SEKS:iin synnyttämään :-/
Synnytys itsestään oli todella hyvä kokemus ja vaikka poika oli isoin tähän astisista,yli 4kg,kaikki meni hienosti!(oli siis kolmas synnytys)
Mutta illalla(poika siis syntyi 12.21 päivällä) juuri kun mummot ja omat lapset tuli katsomaan ja aloin imettää,alkoi supistaa todella lujaa ja tunsin että valuu verta. mies lähti hakemaan mulle uutta vaatetta ja mainitsi ohi mennen hoitajille että tuli paljon verta,pitää vaatteita saada uusia,niin hoitaja tuli katsomaan.. kohta sitten huone tyhjättiin ja hoitaja huusi lisää väkeä apuun,sitten yks hoitsu paino täysillä mun mahaa että saatais hyytymät ulos joita tunsin tulevan paljon ja yksi hoitaja laitto jäitä mahan päälle ja kolmas laitto suppoina supistavaa lääkettä..
Seuraavaksi huoneeseen hälytettiin lääkäri joka soitti samantein salin valmiiksi ja sitten hoitajat juoksi mut sängyllä leikkaussaliin..
siellä mut heitettiin uuteen petiin ja sitten tippaa kiinni,verta oli jo mennyt paljon joten suonta ei tahtonut löytyä,tipat saatuaan kiinni ,tuli nukutus lääkäri ja laitto spinaalin,sen jälkeen alkoi lääkäri kaapia kohtua.. tästä kohdin mun filmi katkeaa,sillä menetin tajuntani ja heräsin vasta heräämöstä,lämpöpeittojen alta..
Menetin yhteensä 2,5 litraa verta(ihmisessä on noin 5litraa)
Vielä hetki,niin olisivat joutuneet poistaa kohdun etten olisi kuollut verenhukkaan..
Syytä ei tiedetä varmaksi,pojan istukka oli täydellinen ja syyksi veikkasi lääkäri kaksos raskautta,eli tuon matkasta tipahtaneen kaksosen istukan jämät aiheutti vuodon..(kaksosta ei koskaan kyllä ultrassa näkynyt,mutta kärsin supisteluista jo viikosta 7 lähtien)
seuraavana päivänä sain 2 pussia verta,olin niin valkoinen ,että sen oikein näki,kun veri palasi varpaisiin niiden pussien myötä!!
Eli seinäjoki on ihan turvallinen paikka synnyttää ja prenan " likat" juoksee hädän hetkellä LUJAA!
Joten ole huoleti :)
Maria ja himpula 11+2
[color=darkviolet]Mie oon vaan kölliny sohvalla. Ukko oli systerilleen ettimässä pirssiä, joten akan laiton pelaan Peppiä ja katteleen lastenohjelmia, että sain vaan ottaa rennosti. Tosi pirtee äippä :/
Mut nuo siitteet saa mut lisäksi niin väsyneeksi, ku päivän pärskii ja niistää. . .äskön erehyin ulos hetkeks perkkaan kukkapenkin tekeleitä niin armoton pärskintä alko uuestaan.
Joten [color=orange]Tigger [color=darkviolet]sajetanssit ei ois yhtään pahitteeksi koko poppoon voimin ;)
Mulle sanottiin ehoton ei antihistamiineille, joten en oo käyttäny nyt muutaku uutta sumutetta Nasaleze. Siinä kunnei oo vaikuttavia lääkeaineita lainkaan. Mut vaikka niin ylistäviä juttuja siitä luin niin en nyt tiiä käytänkö sitä sit oikein, ku vois olla parempiki olo. Tosin ku tuo on jauhetta niin sitä on hankala ottaa. Mutta nyt luin vastaavasta tuotteesta AlerBlock ja aattelin ostaa sitä seuraavaksi.
Nyt taian kipasta jääkaapille. .tekee mieli " jotain" .
Tervehdys,
Ensimmäistä kertaa minäkin esittäydyn...Olin tänään np ultrassa ja kaikki oli erittäin hyvin. Hoitaja näki jopa sydämen kaikki kammiot, ja se huojensi mieltäni. Uskomatonta oli nähdä pieni taapero painimassa vatsassa, vaikka mitään ei vielä tunnukaan. RV:tä on 12+5 ja la 4.1.
Vaikka onkin toinen lapsi tulossa, tuntuu siltä hurjan jännältä odottaa toista. Saa nähdä millaisia mustasukkaisuusreaktioita 4 vuoden ikäero aiheuttaakaan...
Minulla ei ole tällä hetkellä yhtään odottavaa ystävää, joten olisi mukava tutustua tammimammoihin, varsinkin täällä Espoossa!
Varasin 4D ultraankin jo ajan elokuun loppuun, sillä lähden Yhdysvaltoihin työmatkalle syyskuussa ja pitäähän se vaavin sukupuoli tietää ennen matkaa, jotta voin ostaa sieltä kasapäin ihania vaatteita. Vaikka toinen poika sieltä on varmaan tulossa, sellainen fiilis vähän on.
Onneksi huono-olo on historiaa...viikot 7-10 olivat pahimpia ja tuntui, etten muuta tehnyt viikonloppuisin kuin nukkunut ja kaikki ruoka oksetti. Nyt tekeekin mieli kaikkea hyvää...yhtenä päivänä himoitsin Pommacia, sitä oli ihan pakko saada. Nyt maistuu myös taas kahvi (onneksi!)
Mukavaa odotusaikaa kaikille!!!
Irene73, Benno 3,5 v sekä Topi 12+5