Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän pudottaa painoa, onko tässä liikaa ruokaa?

Vierailija
11.03.2020 |

Taustana sen verran, että olen 25 vuotias, normaalipainon ylärajoilla oleva nainen. Teen fyysistä työtä. Tänään kävelin, seisoin, kyykistelin ja nostelin tavaroita noin 6 h. Lisäksi normaalit kävelyt paikasta toiseen, muuten en ole tänään liikkunut.
Haluaisin laihtua ja mietin onko tässä ihan liikaa ruokaa?
Aamu: skyr ja kauraleivän puolikas juustolla
Välipala: banaani
Lounas: kanapastaa (sisälsi ruokakermaa) reilu annos ja pensasmustikoita
Päivällinen: Salaattibaarin salaatti, jossa kasvisten lisäksi lohta ja fetaa. Lisäksi ruisleivän puolikas tuorejuustolla.

Ruokamäärä tuntuu tosi isolta kun ottaa huomioon, että koitan pudottaa painoa. Silti taas on vähän nälkä. Mietin, että pitäisikö vielä käydä lenkillä jos sitten voisi vielä syödä jotain.

Kommentit (43)

41/43 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nämä nyt on yksilöllisiä asioita ja tämäkin ketju jo yhtä jankkaamista mutta vastaanpa silti omasta näkökulmastani! Olen reilu 30v nainen ja aina ollut normaalipainon ylärajalla tai vähän yli. Nyt olen onnistunut pääsemään ihannepainooni tai ainakin hyvin lähelle sitä. Ensinnäkin kannattaa miettiä, minkä painoinen haluaisit olla loppuelämäsi, eli millaista painoa haluat elintavoillasi ylläpitää. Älä mieti nopeaa laihtumista vaan pysyviä tuloksia. Toiseksi mieti onko energiankulutuksesi ja syömisesi tasapainossa ja voisitko muuttaa molempia hieman. Jos olet kuten minä eli pidät ruuasta ja tulet usein nälkäiseksi, lisää ruokavalioon proteiinia ja pienennä annoskokoja mutta syö 5x päivässä. Esimerkkipäivässäsi lounas ja ehkä päivällinenkin näyttivät vähän isoilta,banaani taas välipalaksi pieneltä ja heikosti nälkää pitävältä ja iltapalaa ei tainnut olla ollenkaan. Kokeile pienentää lounaasta ja päivällisestä pois esim neljäsosa kummastakin. Teet fyysistä työtä mutta onko sulla runsaasti energiaa kuluttavaa liikuntaa viikossasi? Mulle kovatehoinen liikunta (pyöräily, kuntosali) kerran, pari viikossa on mieletön tuki painonhallintaan. Tsemppiä!

42/43 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vielä jatkaa. Yksinkertainen neuvo, mutta mieti mistä sulle tulee arkipäivänä paljon kaloreita ja vähennä sieltä. Esim mä tajusin syöväni liikaa rasvoja, vaikka hyviä olivatkin. Laitoin paljon margariinia leivälle ja oliiviöljyä salaattiin. Molempia olen nyt karsinut. Ennen söin myös aina kerralla kaksi leipää, nykyään aina yhden. Pieniä juttuja, joiden avulla kilot on huvenneet pikkuhiljaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33233 kirjoitti:

Edellinen vielä jatkaa. Yksinkertainen neuvo, mutta mieti mistä sulle tulee arkipäivänä paljon kaloreita ja vähennä sieltä. Esim mä tajusin syöväni liikaa rasvoja, vaikka hyviä olivatkin. Laitoin paljon margariinia leivälle ja oliiviöljyä salaattiin. Molempia olen nyt karsinut. Ennen söin myös aina kerralla kaksi leipää, nykyään aina yhden. Pieniä juttuja, joiden avulla kilot on huvenneet pikkuhiljaa. :)

Auttais paljon jos jättäisit leivät syömättä ja vaihtaisit margariinit hyvään rasvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä