Todella ikäviä ihmisiä psykiatrian polilla!
Näkemättä ja kuulematta ylilääkäri päättää etten saa tulla sinne.
Elämä pilalla muutoinkin ja yksi ihminen kieltää avunsaannin!
Kommentit (18)
Missä päin? Ainakaan Helsingissä ei kovin hevillä pääse enää asiakkaaksi.
Ei sinne kukaan noin vain voi marssia. Sinne mennään lääkärin lähetteellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne kukaan noin vain voi marssia. Sinne mennään lääkärin lähetteellä.
Niin kuin en sitä tietäis!
Päätöstä ei tehdä kevyin perustein, joten olet varmasti aiemmin ollut vaaraksi joko toisille asiakkaille tai henkilökunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin? Ainakaan Helsingissä ei kovin hevillä pääse enää asiakkaaksi.
Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Päätöstä ei tehdä kevyin perustein, joten olet varmasti aiemmin ollut vaaraksi joko toisille asiakkaille tai henkilökunnalle.
Mistähän sää tuommosen keksit?
Kriteereitä on tiukennettu tuntuvasti, koska mielenterveyshäiriöt ja -sairaudet räjähtäneet niin sanotusti käsiin. Masennuksen ja ahdistuksen takia ei esim.enää todellakaan välttämättä pääse, vaan ne hoidetaan terveysasemalla.
Vierailija kirjoitti:
Kriteereitä on tiukennettu tuntuvasti, koska mielenterveyshäiriöt ja -sairaudet räjähtäneet niin sanotusti käsiin. Masennuksen ja ahdistuksen takia ei esim.enää todellakaan välttämättä pääse, vaan ne hoidetaan terveysasemalla.
Ja siellä saa traumaterapiaa, niinpä.
Olin vuosia Helsingissä tuolla asiakkaana, en saanut sairaalahoitoa tai terapiaa edes itsariyrityksen jälkeen (minulla on lapsiakin). Muutin kehyskuntaan, sain samantien viikottaiset keskusteluajat vuoden ajaksi sekä osastohoitoa neljä kertaa, lisäksi kahdesti päiväsairaala. Ihan eri meininki!
Vierailija kirjoitti:
Olin vuosia Helsingissä tuolla asiakkaana, en saanut sairaalahoitoa tai terapiaa edes itsariyrityksen jälkeen (minulla on lapsiakin). Muutin kehyskuntaan, sain samantien viikottaiset keskusteluajat vuoden ajaksi sekä osastohoitoa neljä kertaa, lisäksi kahdesti päiväsairaala. Ihan eri meininki!
Hienoa. Mietin jo että mun on pakko muuttaa tän asian takia.
Ylilääkäri mafiansa kanssa päättävät etten tarvitse juuri mitään vaikka tarkoitus oli että terapia jatkuu muualla ja käynnit olisivat väliaikaisia.
Täten torpataan se etten saa apua muualta.
Olen joutunut useiden eri rikosten uhriksi ja oireita on ollut koko elämän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tk:sta saa pari käyntiä ja sen jälkeen sanotaan, että yritä pärjätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tk:sta saa pari käyntiä ja sen jälkeen sanotaan, että yritä pärjätä
Niinpä.
Näinhän se on. Hoitoon ei tosiaan ole helppo päästä. Tuntuu, että siellä tehdään enemmän töitä perustelujen etsimiseksi,ettei hoitoon pääse. Mutta voin lohduttaa,ettei se hoito vaikuta olevan mitään muuta kuin seurantatapaamisia. Ihan kaoottista, ja kummallista meininkiä ajoittain.
Siis juuri Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Hoitoon ei tosiaan ole helppo päästä. Tuntuu, että siellä tehdään enemmän töitä perustelujen etsimiseksi,ettei hoitoon pääse. Mutta voin lohduttaa,ettei se hoito vaikuta olevan mitään muuta kuin seurantatapaamisia. Ihan kaoottista, ja kummallista meininkiä ajoittain.
Siis juuri Helsingissä.
Nimenomaan. Juuri minä tarvitsisin terapiaa ja se evätään minulta.
Ensin taitamaton tk-lääkäri joka ei osannut kirjoittaa edes lausuntoa.
Kuulemma saan käydä lääkärissä vain lääkkeiden takia mutta nehän eivät auta traumoihin.
Onhan se ikävää, ettei erikoissairaanhoidossa voida hoitaa kaikkia jotka sinne ohjataan/pyrkii, ja erikoissairaanhoitoon pääsystä päättää erikoissairaanhoidon lääkäri/tiimi eikä lähettävä lääkäri, mutta ei se niiden ihmisten ikävyydestä johdu vaan resursseista.
Kuntoutuspsykoterapiaa saa psykoterapeuteilta (psykiatrin lausunnolla, Kelan siunauksella ja rahalla), ei psykiatrian polilta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ikävää, ettei erikoissairaanhoidossa voida hoitaa kaikkia jotka sinne ohjataan/pyrkii, ja erikoissairaanhoitoon pääsystä päättää erikoissairaanhoidon lääkäri/tiimi eikä lähettävä lääkäri, mutta ei se niiden ihmisten ikävyydestä johdu vaan resursseista.
Kuntoutuspsykoterapiaa saa psykoterapeuteilta (psykiatrin lausunnolla, Kelan siunauksella ja rahalla), ei psykiatrian polilta.
Vain jatkoa varten tarviin käydä siellä.
Potilasasiamies seuraavasti.