Mitä taide merkitsee Sinulle?
Mikä taiteesta tekee juuri sen, mitä siitä saat. Millainen taide sinua kiehtoo? Mitä se antaa?
Kommentit (22)
Yksi elämäni suurimmista iloista. Rakastan nykytaidetta, teatteria, nykytanssia, balettia, oopperaa.
Taiteesta tulee mieleen Pierre Brassau. http://hoaxes.org/archive/permalink/pierre_brassau_monkey_artist
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrassaan mitään.
Ei mikään taiteen laji? Musiikkikaan?
Musiikki on henkireikäni, sitä kautta saan purkaa sisintäni.
Sellaiset puhuttelevat taiteenlajit ovat myös lähellä sydäntäni, esim. jossa on kannanottoa tiettyihin asioihin. Myös sellainen abstraktitaide puhuttelee. Erikoisuus,tarinat valokuvissa.
Tykkään väreistä ja muodoista. Lapsenomaisesta hyvänmielen taiteesta. Joku taaperovaihe jäänyt päälle, kun kirkkaat värit ja neonvärit herättää aistit.
Se hetki kun tajuaa, että juuri siinä samassa kaaoksessa tai mitättömyydessä joka lähes ajaa epätoivoon, joku on nähnyt merkityksen ja osannut luoda siitä iloa, kepeyttä ja harmoniaa. Pidän kaikesta taiteesta jolla ilmaistaan jotain sellaista, lajista riippumatta.
Musiikki on ainoa, kaikki muut voisi lopettaa.
Seuraan niin musiikkia, kuvataidetta, kuin näyttämötaidettakin.
olen kuitenkin sen verran yksinkertainen ihminen, että supertaiteellisuus läikkyy äkkiä ylitseni. Pidän sellaisesta taiteesta jota tällainen tavallinen nelikymppinen nainenkin ymmärtää.
Rakastan taidetta joka saa minut raiteiltaan. Varmaan sekoaisin jos kuuroutuisin enkä enää kuulisi musiikkia.
Minua kiehtoo lähinnä Maisa Torpan suhdekuviot.
Kirjallisuus on ykkönen, en voisi elää ilman kirjoja. Kuvataide, arkkitehtuuri, la osin teatteriin tärkeää. Oikeastaan kaikesta muusta kuin klassisesta baletista.
Elän kirjoittamiselle. Oloni on paras, kun saan kirjoittaa. Rakastan myös lukea.
Muut taiteen lajit eivät ole minulle yhtä tärkeitä kuin kirjallisuus, mutta tärkeitä yhtä kaikki. Rikastuttavat elämää. Niin, tekevät elämästä elämisen arvoisen.
Julkisen rahan tuhlausta. Väitän, että Kotkan kaupungilla olisi rahoille parempaakin käyttöä, kuin ostaa vähintään vuosittain joku samperin tolppa kadun varteen.
Ei kerrassaan mitään.