Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tekopyhyys

Vierailija
11.03.2020 |

Parisen kuukautta tapailua takana ja mies on tähän asti vaikuttanut varsinaiselta unelmamieheltä. Hän on ystävällinen, huomaavainen, hyvin huolehtivainen, muistaa kehua ja kannustaa ja kykenee syvällisiin keskusteluihin. On myös tyylikäs ja ihan ok näköinen.

Tähän saakka kehut ovat kohdistuneet pelkästään minuun, mutta nyt olen huomannut että mies jakaa sosiaalisessa mediassa (Instagram, Facebook) ihan tismalleen samat kehut muillekin naisille. Kehut ovat luokkaa "niin upea, aivan ihana, hiton kaunis" jne. Minua ei myöskään aikaisemmin kiinnostanut ketä mies seuraa Instagramissa, mutta tämän käytöksen ilmettyä kävin vähän listaa läpi ja sieltä löytyi paljon näitä niin kutsuttuja "Instabeibejä" kameralle pyllistelemässä vähissä vaatteissa tai jos vaatteissa laisinkaan. Naiset ovat kaikki hyvin muodokkaita toisin kuin minä itse ja miehelle olen kertonutkin että etenkin pienirintaisuus on ollut itselleni teinivuosista asti arka paikka kiusaamisen vuoksi.

Se, että mies antaa samat kehut muillekin naisille kuin minulle on kieltämättä vähän latistavaa. En oleta että olisin ainoa kaunis yksilö hänen silmissään, mutta miehen käytös tuntuu tahdittomalta etenkin kun hän tietää, mitä siitä ajattelen sillä kerroin hänelle suoraan sen tuntuvan hieman epämiellyttävältä. Mies kuittasi tuon sanomalla, että "hän nyt vain on sellainen" ja että "nuo naiset ovat hänen kavereitaan ja hän nyt vain on tottunut kehumaan kavereitaan". Kuitenkaan koskaan Facebookissa tai Instagramissa ei tule vastaan ilmoitusta siitä, että olisi kehunut jotakuta miespuolista tuttuaan. Kuulostan ehkä lapselliselta, mutta kyllä minua inhottaa nähdä mies jatkuvasti kehumassa muita naisia vielä sydämillä ja pusuhymiöillä höystettynä.

Ja sitten se, mikä miehen käytöksestä tekee tekopyhää. Tapailumme melko alkuvaiheessa toivotin muistaakseni Facebookissa hyvää syntymäpäivää eräälle tuttavalle ja oheen kirjoitin tyyliin "olet ihana" tai muuta vastaavaa. Mies loukkaantui tuosta, kertoi myöhemmin puhelimessa että häntä inhottaa nähdä minut kehumassa muita miehiä ja että "kyllähän hän on minulle kertonut olleensa joskus hyvinkin epävarma itsestään". Hänellä siis pitää olla oikeus kehua kaikkia muita naisia, mutta minä en saa kehua ketään muuta kuin häntä. Itsessään se, että en kehuisi muita, ei ole ongelma. Teen sitä ylipäätään hyvin harvoin, se ei kuulu tapoihini etenkään jos seurustelen. Jos muiden kehuminen tuntuu miehestä epämukavalta, olen helposti valmis jättämään sen tekemättä. Kuitenkin silloin oletan, että se pätee myös toisin päin. Nyt näyttää siltä, että miehellä pitää olla yksinoikeus johonkin sellaiseen, mihin minulla ei ole oikeutta.

En usko, että tämä tulee tästä etenemään vakavammaksi, sillä näen melko suurena ongelmana miehen tekopyhän käytöksen. Ei tietysti tunnu hyvältä nähdä häntä jatkuvasti kehumassa toisia, mutta isompi ongelma on kyllä se, että minä en saisi tehdä samaa. Harmi, sillä mies todella vaikutti hyvältä tyypiltä joka huomioi naisensa ja pystyy lisäksi fiksuihin keskusteluihin joka on itselleni miehessä erittäin tärkeää. Toisaalta en ole yllättynyt, kun alkuun mies vaikuttikin vähän liian hyvältä ollakseen totta. Jatkaisitteko itse suhdetta/alkaisitteko suhteeseen näin käyttäytyvän miehen tai naisen kanssa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa puolisoni some-käyttäytymistä eikä hän minun.

Mies on sanonut olevansa tuollainen, joten sinun on nyt päätettävä, haluatko olla hänen kanssaan.

Vierailija
2/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on sanonut olevansa tuollainen, joten sinun on nyt päätettävä, haluatko olla hänen kanssaan.

Mitä tarkalleen tarkoitat sillä, ettet seuraa puolisosi some-käyttäytymistä? Itselleni ainakin tulee ihan automaattisesti Facebookin etusivulla vastaan julkaisuja, joihin joku kaverilistallani oleva on kommentoinut. Tietysti voisin painaa "unfollow"-nappia, mutta se tuntuisi typerältä kun kerran tapailemme. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en jatkaisi. En jaksa mitään Insta-beibien seuraajia, ja aikuisilla miehillä pitäisi olla vähän enemmän tilannetajua ja parempi arvostelukyky. Sekin, että vaatii toiselta jotain muttei itse halua tehdä samaa, on rasittava piirre ihmisissä.

Vierailija
4/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä instagram-hullu.

Noinko heikko itsetunto naisilla on?

Vierailija
5/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkalleen tarkoitat sillä, ettet seuraa puolisosi some-käyttäytymistä? Itselleni ainakin tulee ihan automaattisesti Facebookin etusivulla vastaan julkaisuja, joihin joku kaverilistallani oleva on kommentoinut. Tietysti voisin painaa "unfollow"-nappia, mutta se tuntuisi typerältä kun kerran tapailemme. Ap

Ilmeisesti puolisoni ei paljon käytä Facea, kun en muista nähneeni julkaisuja, joita hän olisi kommentoinut. Tietysti algoritmikin vaikuttaa eli kyllähän FB koko ajan yhtäältä näyttää vain suosituimpia julkaisuja ja toisaalta "oppii" tietämään, mistä julkaisuista olen kiinnostunut. Yli 400 fb-kontaktin tykkäyksistä minulle näkyy vain murto-osa.

Vierailija
6/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti puolisoni ei paljon käytä Facea, kun en muista nähneeni julkaisuja, joita hän olisi kommentoinut. Tietysti algoritmikin vaikuttaa eli kyllähän FB koko ajan yhtäältä näyttää vain suosituimpia julkaisuja ja toisaalta "oppii" tietämään, mistä julkaisuista olen kiinnostunut. Yli 400 fb-kontaktin tykkäyksistä minulle näkyy vain murto-osa.

Itselläni on FB-kavereita about 150 ja ainakin itse olen tehnyt sellaisen huomion, että mitä aktiivisemmin on jonkun kanssa yhteyksissä, sitä enemmän heidän aktiivisuutensa näkyy sinulle. 

Vierailija
7/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshän tässä se heikko itsetunto vaikuttaa olevan, kun ei riitä yhden naisen huomio vaan sitä täytyy saada joka suunnasta. 

Vierailija
8/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on FB-kavereita about 150 ja ainakin itse olen tehnyt sellaisen huomion, että mitä aktiivisemmin on jonkun kanssa yhteyksissä, sitä enemmän heidän aktiivisuutensa näkyy sinulle. 

Yhteyksissä livenä eli paikkatietojen mukaan samassa paikassa?

Vierailija
9/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän tässä se heikko itsetunto vaikuttaa olevan, kun ei riitä yhden naisen huomio vaan sitä täytyy saada joka suunnasta. 

Eihän se saa vaan jakaa huomiota. Ja se on kova paikka naisille, jotka haluaa omia miehen.

Vierailija
10/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoisstandardi - eri säännöt hänelle ja sinulle. Ei jatkoon.

Mies, joka kuittailee instabeibeille ei ole aviomiesainesta. Sorry.

Vierailija
11/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kauniiden ja seksikkäiden naisten seuraaminen instagramissa turn off, vaikkei kommentoisi tai tykkäilisi ikinä niistä kuvista?

Vierailija
12/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kauniiden ja seksikkäiden naisten seuraaminen instagramissa turn off, vaikkei kommentoisi tai tykkäilisi ikinä niistä kuvista?

Mistä kukaan sitä edes tietäisi?

Vierailija
13/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessako mammat elää? Vai tällä planeetalla?

Vierailija
14/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienirintaisuus on ongelma? Joo isot rinnat oli muotia ehkä 80-luvulla, mutta emakkolook on mennyt ohi jo aikaa päivää sitten. Pienet ne pitää olla ja näppärät.

Vierailija
15/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi verkot vesillä, juuri noinhan Insta toimii ainakin miesten näkövinkkelistä. Jos tuollainen instabeibe sattuisi kommentoimaan takaisin, niin mitä veikkaat jättäisikö vastaamatta vai jatkaisi keskustelua...

Vierailija
16/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se saa vaan jakaa huomiota. Ja se on kova paikka naisille, jotka haluaa omia miehen.

On se luetun ymmärtäminen taitoa vaativa laji. Minä en halua omistaa ketään, mutta jos miehellä on oikeus johonkin, on minulla oltava oikeus samaan. On se kumma kuinka jotkut miehet kuvittelevat että sukupuolella voi perustella tietyt asiat ja heillä on sen vuoksi jotain sellaisia oikeuksia mitä naisilla ei ole.

Vierailija
17/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kukaan sitä edes tietäisi?

No tuntuu, että naiset nykyään kovinkin tarkkaan syynää miesten somet ym. 

Vierailija
18/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sietäisi. Seurailkoon jos tykkää mutta kommentointi tuolla tavalla on yäk. Ja kun hän kerran suuttuu sinun vastaavanlaisesta käytöksestä niin se kertoo kaiken hänen luonteestaan. Epävarma, haluaa kahlita sinun tekemisiäsi samalla kun pyörii itse ties missä. En kannata jatkamista, aiheuttaa vain pahaa mieltä.

Vierailija
19/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
20/27 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat pitää instaa jonain panosovelluksena? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan