Miehen tekopyhyys
Parisen kuukautta tapailua takana ja mies on tähän asti vaikuttanut varsinaiselta unelmamieheltä. Hän on ystävällinen, huomaavainen, hyvin huolehtivainen, muistaa kehua ja kannustaa ja kykenee syvällisiin keskusteluihin. On myös tyylikäs ja ihan ok näköinen.
Tähän saakka kehut ovat kohdistuneet pelkästään minuun, mutta nyt olen huomannut että mies jakaa sosiaalisessa mediassa (Instagram, Facebook) ihan tismalleen samat kehut muillekin naisille. Kehut ovat luokkaa "niin upea, aivan ihana, hiton kaunis" jne. Minua ei myöskään aikaisemmin kiinnostanut ketä mies seuraa Instagramissa, mutta tämän käytöksen ilmettyä kävin vähän listaa läpi ja sieltä löytyi paljon näitä niin kutsuttuja "Instabeibejä" kameralle pyllistelemässä vähissä vaatteissa tai jos vaatteissa laisinkaan. Naiset ovat kaikki hyvin muodokkaita toisin kuin minä itse ja miehelle olen kertonutkin että etenkin pienirintaisuus on ollut itselleni teinivuosista asti arka paikka kiusaamisen vuoksi.
Se, että mies antaa samat kehut muillekin naisille kuin minulle on kieltämättä vähän latistavaa. En oleta että olisin ainoa kaunis yksilö hänen silmissään, mutta miehen käytös tuntuu tahdittomalta etenkin kun hän tietää, mitä siitä ajattelen sillä kerroin hänelle suoraan sen tuntuvan hieman epämiellyttävältä. Mies kuittasi tuon sanomalla, että "hän nyt vain on sellainen" ja että "nuo naiset ovat hänen kavereitaan ja hän nyt vain on tottunut kehumaan kavereitaan". Kuitenkaan koskaan Facebookissa tai Instagramissa ei tule vastaan ilmoitusta siitä, että olisi kehunut jotakuta miespuolista tuttuaan. Kuulostan ehkä lapselliselta, mutta kyllä minua inhottaa nähdä mies jatkuvasti kehumassa muita naisia vielä sydämillä ja pusuhymiöillä höystettynä.
Ja sitten se, mikä miehen käytöksestä tekee tekopyhää. Tapailumme melko alkuvaiheessa toivotin muistaakseni Facebookissa hyvää syntymäpäivää eräälle tuttavalle ja oheen kirjoitin tyyliin "olet ihana" tai muuta vastaavaa. Mies loukkaantui tuosta, kertoi myöhemmin puhelimessa että häntä inhottaa nähdä minut kehumassa muita miehiä ja että "kyllähän hän on minulle kertonut olleensa joskus hyvinkin epävarma itsestään". Hänellä siis pitää olla oikeus kehua kaikkia muita naisia, mutta minä en saa kehua ketään muuta kuin häntä. Itsessään se, että en kehuisi muita, ei ole ongelma. Teen sitä ylipäätään hyvin harvoin, se ei kuulu tapoihini etenkään jos seurustelen. Jos muiden kehuminen tuntuu miehestä epämukavalta, olen helposti valmis jättämään sen tekemättä. Kuitenkin silloin oletan, että se pätee myös toisin päin. Nyt näyttää siltä, että miehellä pitää olla yksinoikeus johonkin sellaiseen, mihin minulla ei ole oikeutta.
En usko, että tämä tulee tästä etenemään vakavammaksi, sillä näen melko suurena ongelmana miehen tekopyhän käytöksen. Ei tietysti tunnu hyvältä nähdä häntä jatkuvasti kehumassa toisia, mutta isompi ongelma on kyllä se, että minä en saisi tehdä samaa. Harmi, sillä mies todella vaikutti hyvältä tyypiltä joka huomioi naisensa ja pystyy lisäksi fiksuihin keskusteluihin joka on itselleni miehessä erittäin tärkeää. Toisaalta en ole yllättynyt, kun alkuun mies vaikuttikin vähän liian hyvältä ollakseen totta. Jatkaisitteko itse suhdetta/alkaisitteko suhteeseen näin käyttäytyvän miehen tai naisen kanssa?
Kommentit (27)
Oletko kysynyt mieheltä suoraan miksi hän saa kehua naisia ja lähetellä heille sydän emojeja mutta sinä et saa edes onnitella tuttua miestä merkkipäivänä ja kehua ihanaksi? Kiinnostaisi tietöö miehen selitys asiaan?
Minusta kuulostaa että mies koettaa käyttäytyä kuten olettaa naisensa haluavan paitsi että ei ole yksiavioinen vaan koettaa olla kaikille naisille mieliksi.
En kyllä haluaisi vakavaa suhdetta tuollatavoin käyttäytyvän miehen kanssa.
Jos tuo nyt on hänen ainoa vikansa ja muuten tykkäät hänestä niin kannattaisiko ensin käydä kunnolla keskustelu tuosta some käyttäytymisestä. En ymmärrä miten et jo heti hänelle sanonut kuinka loukkaavaa tuollainen on jos kerta olette yhdessä 😅 kyllä minä olisin heti sanonut, että lopettaa tuollaisen tai tapailumme päättyisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kauniiden ja seksikkäiden naisten seuraaminen instagramissa turn off, vaikkei kommentoisi tai tykkäilisi ikinä niistä kuvista?
Mistä kukaan sitä edes tietäisi?
No tuntuu, että naiset nykyään kovinkin tarkkaan syynää miesten somet ym.
Selitä minulle: jos mies ei tykkäile eikä kommentoi, niin miten kukaan voi tietää, mitä kuvia hän katselee? (Oletan nyt, että tarkoitetaan sitä, ettei hän myöskään kirjaudu seuraamaan instassa tms)
Mies on ulkokultaisesta käytöksestään huolimatta paskaa puhuva luuseri. "Nuo naiset ovat hänen kavereitaan ja hän nyt vain on tottunut kehumaan kavereitaan".... En kuuntelisi hetkeäkään tällaisia lässytyksiä. Jos mies hehkuttaa somessa yksinomaan tietynlaista sisältöä (= tissejä & pyllyjä) postaavia naisia, on päivänselvää mikä motiivi seuraamisen ja kommentoimisen (= naisten huomion hakemisen) taustalla on. Nyt näköjään lähinnä kokeilee millaiset typeryydet valkoisiksi maalattuina ja kirkkain silmin kerrottuina vielä uppoaa suhun.
Se on huono homma, jos on huono itsetunto yhdistettynä naisten miehen -persoonaan. Jos hän alkaisi saamaan huomiota instabeibeiltä, niin... Sitä hän kuitenkin todennäköisesti haluaa ja sellaista huomiota arvostaa. Jos hän arvostaisi vain sinun huomiotasi ja suhdetta sinuun, niin tuskin käyttäisi niin paljon energiaa toisten naisten kehumiseen.
Minä en kyllä pitäisi siitä, jos oma mieheni toimisi niin.
Ihan rehellisesti sanottuna kyllä olisi sekin turn off, joskin tuollainen kommentointi joka selvästi aiheuttaa toiselle kurjan olon on mielestäni mautonta.