Ammattilaisten asiattomat kommentit työtilanteissa -peukutusketju
Mitä älytöntä tai asiatonta ammattilainen on työtilanteessa sinulle sanonut? Kommenttia, joka ei millään lailla liity asiaan, jonka takia olette tekemisissä. Onko kampaaja arvostellut kuluneita kenkiäsi, terveydenhoitaja ihmetellyt perhesuhteitasi tai kaupan kassa kommentoinut ikävään sävyyn ostoksiasi? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = asiatonta kommentoida noin, peukku alas = ihan okei sanoa noin.
Kaupan kassa kommentoi "Taitaa olla se aika kuusta... ", kun ostin siteitä ja pari levyä suklaata.
Ap
Kommentit (587)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin menossa 20 vuotta sitten kohdunpoistoon. Olin tuolloin 30- vuotias.
Olin ensinnäkin joutunut valtavasti perustelemaan, että oikeasti haluan kohdunpoiston ja vakuuttamaan, että ymmärrän, ettei sitä toimenpidettä voi perua.
Päivääkään en ole katunut toimenpidettä enkä ikävöinyt niitä myoomien aiheuttamia runsaita kuukautisia.Asiaan: istuin kaapu päällä odottamassa valmisteluhuoneessa, kun äkeä sairaanhoitaja tuli valmistelemaan minua. Hän valmistautui ajamaan alapään karvat ja desifioimaan alueen betadinella. Minulla ei mitään karvoja alapäässä ollut, koska ajelen ne kestävyysurheiluharrastuksen vuoksi.
No hän siihen tokaisi tiukasti, että: Minkä takia sinä ajelet alapäätäsi?Hiljaisuus
Jos ennen leikkausta itse ajelee karvat, on siinä iso tulehdusriski. Jos iholla on tulehdusta, niin se herkästi aiheuttaa komplikaatioita leikkauksen jälkeen. Nykyään osataan jo kotiin tulevissa ohjeissa kieltää ihokarvojen ajelu leikkausalueilta.
Hoitaja ei ollut osannut kommunikoida asiaa näin, vaan oli sortunut mutkien oikomiseen. Edelleen: hoitotyöhön ei pidä hakeutua jos ei osaa ihmisiä hoitaa.
Apteekista ei suostuttu myymään allergialääkettä, koska olin raskaana. Reseptin oli kirjoittanut erikoissairaanhoidon lapsettomuuslääkäri raskauden toteamisen jälkeen.... Ajoin sitten naapuri kunnan Apteekkiin.
Häämeikkaaja alleviivasi koko ajan mun kasvojen huonoja puolia, oli kuulemma vaikea meikata mua :D En mä edes järkkyruma oo, mutta joo on tummat silmänaluset esim. Lopussa sanoi vielä vinosti hymyillen, että No nyt on hyvä, ainakin tänään. Olin nuori ja tuli kyllä paha mieli sopivasti hääpäivän aamuna.
Autokoulussa mulla oli opettaja joka aina nuoren tytön nähdessään sanoi kato pissis!" ja hihitteli vieressä. Oli mieshenkilö ja tuntui pikkasen oudolta.
Olin menossa loop-hoitoon ja lääkäri kysyi No onko kukkakaaleja näkynyt? Mulla ei taudinkuvaan kuulunut mitään näkyviä muutoksia ja oli hämmentävän suorasukainen kysymys.
Raskaana ollessani ultraava kätilö sanoi että vauvalla on pitkä naama, ihan niin kuin sullakin. En ennen tätä tiennyt naamani olevan erityisen pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Jätin Saleen yhden pelirivin lottokupungin ja sanoin myyjälle, että voitin viime kerralla kympin.
Yleensä myyjät onnittelevat, mutta tämä nuori myyjä tokaisi: 'sinulle ei sitten mikään riitä!'
Tuota myyjää ei ole enää näkynyt vuosiin siinä kaupassa. En enää kerro kenellekään näistä 'isoista voitoista', kun noin vähästä tulee kateus.
Myyjä heitti ihan selkeästi vitsin ja sinä tulkitsit sen kateudeksi. Ainoa mikä tässä nauratti oli sinun suhtautumisesi.
Ostin pari kaljaa, ja kassalla tiukka ja hapan kysymys "etkö muuta ota?"
Olin kärsinyt kovasta kiviusta vatsassa rajatulla alueella monta viikkoa. Niin kova kipu, että käveleminen oli vaikeaa. Tutkittiin kirurgian polilla ja naistentautien polilla. Eräällä käynnillä oli joukko lääketieteen opiskelijoita, joista jokaisen piti työntää sormi peräpäähän. Tosi kivaa. Eräällä käynnillä lääkäri tökki ja sanoi, että potilaalla vaikuttaa olevan kipua vatsassa. Ihanko totta ajattelin. Syytä eivät erikoislääkärit löytäneet. Aikojen kuluttua ihan tavallinen yleislääkäri terveyskeskuksessa tutki ja totesi, että haavatyrä umppariarvessa.
Kampaaja valitti likaisista hiuksistani kovaan ääneen muiden asiakkaiden kuullen, en ollut aamulla ehtinyt pestä hiuksiani. Kampaaja sanoi että hiukset pitää pestä päivittäin muuten ovat paskaiset. Kampaaja ei kysynyt haluanko hiustenpesun ennen leikkausta, istutti vain suoraan tuoliin ja alkoi leikkaamaan ennen kuin sain edes suunvuoroa.
Lääkkeetön kirjoitti:
Apteekista ei suostuttu myymään allergialääkettä, koska olin raskaana. Reseptin oli kirjoittanut erikoissairaanhoidon lapsettomuuslääkäri raskauden toteamisen jälkeen.... Ajoin sitten naapuri kunnan Apteekkiin.
Kai tarkistit että lääke sopii yhteen muiden käyttämiesi lääkkeiden kanssa ja sopii myös raskaana oleville? Apteekissa on onneksi omalla kohdalla huomattu kuinka jotkut lääkärin minulle määräämät lääkkeet eivät ole sopineet yhteen vaan voivat yhteiskäytössä aiheuttaa esim. sydänongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaan mestari haukkui meidän kuskin ja koneen, kun ei pystytty suorittamaan vaadittu työtä sen takia että heidän tekemät esivalmistelut olivat päin perslihaksia.
Kilpailijoilla kuulema paremmat vehkeet ja paremmat miehet.
Sanoin että
"sulla on käytössä meidän firma kokenein kuski, uusin ja väkevin kone, seuraavaksi järeämmät vehkeet löydät jos tilaat pohjoiseuroopan ulkopuolelta. Voi olla että joudut Texasiin asti soittamaan. Voin tietty viedä nämä poiskin jos ei kelpaa, tilaa uudet mistä haluat".
T. RakennusmestariN22
Olisit häipynyt ja sanonut että sopii tilata kilpailijalta niin on varmasti tyytyväinen lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Autokoulussa mulla oli opettaja joka aina nuoren tytön nähdessään sanoi kato pissis!" ja hihitteli vieressä. Oli mieshenkilö ja tuntui pikkasen oudolta.
Olin menossa loop-hoitoon ja lääkäri kysyi No onko kukkakaaleja näkynyt? Mulla ei taudinkuvaan kuulunut mitään näkyviä muutoksia ja oli hämmentävän suorasukainen kysymys.
Raskaana ollessani ultraava kätilö sanoi että vauvalla on pitkä naama, ihan niin kuin sullakin. En ennen tätä tiennyt naamani olevan erityisen pitkä.
Itsellä oli miespuolinen autokoulun opettaja, joka haukkui aina miespuoliset asiakkaat pienistäkin virheistä .
Ainoa poikkeus oli yksi aivan surkea naiskuski.
Lääkkeetön kirjoitti:
Lääkäri oli vissiin niin idiootti, että oli jättänyt merkitsemättä reseptiin Sic!. Vai kävikö siitä ilmi tuo selostuksesi? Jos ei, niin oman kuntasi apteekki toimi aivan oikein ja velvollisuuksiensa mukaan. Turha siitä on herneitä nenäänsä vetää.
Kallis pt-paketti yksityiseltä. Oli tätä blogien ja fitnessbuumin aikaa, yksi bloggari myi pt-palveluita. Ostin hintavan paketin, josta osa piti maksaa ennakkoon.
Oli jotenkin todella kiusallista, kun tämä daami heitteli kauheita olettamuksia ja kehoviha-kommentteja.. Minullekin sanoi, että "mieti tätä, kun ensi kerran ostat Ben&Jerryä" "Mieti, kuinka paljon niihin herkkuihin menee kuussa rahaa"
Ja semmoista vihjailua, että on ihan omaa syytä olla läski ja huonokuntoinen. Vertaili myös itseensä "sit kun nään mun asiakkaan samankokoisena kuin itse olen"
Julkaisi myös kauhealla syötöllä painonpudotus ennen ja jälkeen-kuvia, sillä ajatuksella että vaan se hoikempi on arvokas.
Jotenkin höyrähtäneen oloinen tyyppi.
Olen kolmen lapsen jälkeenkin 166cm/50kg ja kalpea kuin kuollut.
MInun oletetaan olevan sairas,on syytetty anorektikoksi ja mitattu hemppaa vaikka sanon sen olevan ok.
Äitini ja tätini ovat myös erittäin laihoja ja isäni suku taas kalmankalpeaa porukkaa,sain molempien suvun selkeät geenit. Voin hyvin ja tiedän olevani terve,mutta terveydenhuollon henkilöstö ei usko tätä. Kun odotin esikoista,minua oltiin lähettämässä syömishäiriöpolillle. Hemppa on otettu useita kertoja ja sitten oltu nyrpeinä kun se on,aivan kuten sanoinkin,hyvä.
Anoreksiaa ja anemiaa pahempaakin on se,että että oletetaan narkka riksi. Kerran minulla oli húuliherpes kolmessa kohtaa ylähuulessa,ei meikkiä, olin huppari päällä huppu päässä bussissa lasten kanssa ja vieras nainen kommentoi ystävälleen tarkoituksellisen kovaan "kaikki ne saa lapsia hankkiakin!"
Kampaaja kysyi, mitä teen työkseni.
Kerroin ja hän sitä sitten määritteli, onko se arvokasta työtä.
Mulla oli kampaaja, joka sai raivarin kun en ollut pessyt syväpuhdistavalla sampoolla hiuksia. Kysyi että miten hän voi värjätä kun materiaali on niin huono. Kukaan muu kampaaja ei ole koskaan vaatinut, että hiukset pitäisi pestä käyntiä edeltävänä viikkona 2-3 kertaa syväpuhdistavalla ja muuten kerran viikossa.
Samainen kampaaja myös toisteli aina, että ei jää yhtä asiakasta kaipaamaan ja haukkui hiuksiani kusenkeltaiseksi.
Hän myös purskahti kerran itkemään kun kertoi niin vuolaasti omista sairauksistaan.
En käy hänellä enää.
Uusi kampaaja tenttasi mitä lääkkeitä käytän. En ollut itse ottanut aihepiiriä puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
tämä ei ole sattunut minulle vaan veljelleni. veljen ollessa hammaslääkärissä paikkauttamassa hammasta oli operaatio tehnyt kunnolla kipeää. veljeni oli äännähtänyt muutaman kerran kivusta, johon lääkäri oli karjaissut veljeäni lopettamaan ääntelyn ja olemaan hiljaa.
Minulta poistettiin viisaudenhampaat, toisen poisto oli ihan ok, mutta toisen poistaminen sattui (ei pahasti mutta sattui kuitenkin). Vääntelehdin kivusta ja kun kysyivät niin vastasin tietenkin että sattuu (olin ujo ja minulla oli takana paljon ylimääräisiä hammaslääkärikäyntejä lapsena, joten oletin vain että sen kuuluu sattua). Yhdesti laittoivat lisää puudutusainetta, joka ei oikeastaan auttanut. Lääkäri oli silminnähden ärtynyt tilanteesta. Ei tuosta mitään traumoja jäänyt, kipu oli niin pientä mutta näin vuosia jälkeenpäin kun mietin asiaa niin kirurgi käyttäytyi todella epäammattimaisesti. En muista kommentteja jne kun tästä on jo niin kauan mutta muutaman kerran sanoi jotain josta minulle tuli olo että hän ei uskonut että tunnen kipua. Ensimmäisen hampaan poisto ei sattunut ollenkaan enkä tuntenut yhtään mitä he edes tekivät.
Tästä tulee mieleen muutamia tuttujen tarinoita, että ovat menneet kivun takia lääkäriin mutta lääkärit/hoitajat eivät ole uskoneet kipuihin. Mikä tämä juttu oikein on? Tiedän että on valehtelevia ja luulosairaita, mutta pitääkö oikeasti kipeiden kärsiä näiden takia? Eräskin lääkäri oli kaverilleni sanonut suoraan että hänestä ei löydy mitään vikaa, joten hän vain valehtelee. Onneksi meni toiselle lääkärille joka löysi vian ja vaikka lääkitys löytyi, hän ei ikinä tule elämään kivutonta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä ei ole sattunut minulle vaan veljelleni. veljen ollessa hammaslääkärissä paikkauttamassa hammasta oli operaatio tehnyt kunnolla kipeää. veljeni oli äännähtänyt muutaman kerran kivusta, johon lääkäri oli karjaissut veljeäni lopettamaan ääntelyn ja olemaan hiljaa.
Minulta poistettiin viisaudenhampaat, toisen poisto oli ihan ok, mutta toisen poistaminen sattui (ei pahasti mutta sattui kuitenkin). Vääntelehdin kivusta ja kun kysyivät niin vastasin tietenkin että sattuu (olin ujo ja minulla oli takana paljon ylimääräisiä hammaslääkärikäyntejä lapsena, joten oletin vain että sen kuuluu sattua). Yhdesti laittoivat lisää puudutusainetta, joka ei oikeastaan auttanut. Lääkäri oli silminnähden ärtynyt tilanteesta. Ei tuosta mitään traumoja jäänyt, kipu oli niin pientä mutta näin vuosia jälkeenpäin kun mietin asiaa niin kirurgi käyttäytyi todella epäammattimaisesti. En muista kommentteja jne kun tästä on jo niin kauan mutta muutaman kerran sanoi jotain josta minulle tuli olo että hän ei uskonut että tunnen kipua. Ensimmäisen hampaan poisto ei sattunut ollenkaan enkä tuntenut yhtään mitä he edes tekivät.
Tästä tulee mieleen muutamia tuttujen tarinoita, että ovat menneet kivun takia lääkäriin mutta lääkärit/hoitajat eivät ole uskoneet kipuihin. Mikä tämä juttu oikein on? Tiedän että on valehtelevia ja luulosairaita, mutta pitääkö oikeasti kipeiden kärsiä näiden takia? Eräskin lääkäri oli kaverilleni sanonut suoraan että hänestä ei löydy mitään vikaa, joten hän vain valehtelee. Onneksi meni toiselle lääkärille joka löysi vian ja vaikka lääkitys löytyi, hän ei ikinä tule elämään kivutonta elämää.
Ai niin, olin hampaat poistettaessa 18-vuotias, ikäistäni nuoremman näköinen ujo kiltti tyttö. Tuostakin operaatiosta jäi loppujen lopuksi hyvä mieli, koska mukana ollut hoitaja oli hyvin sympaattinen ja vaikka kohtelikin minua kuin pikkutyttöä, hänestä jäi hyvin lämmin mielikuva. Hän mm. sanoi että odottaa kanssani että minua tullaan hakemaan, koska ei halua jättää minua yksin.