Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattilaisten asiattomat kommentit työtilanteissa -peukutusketju

Vierailija
10.03.2020 |

Mitä älytöntä tai asiatonta ammattilainen on työtilanteessa sinulle sanonut? Kommenttia, joka ei millään lailla liity asiaan, jonka takia olette tekemisissä. Onko kampaaja arvostellut kuluneita kenkiäsi, terveydenhoitaja ihmetellyt perhesuhteitasi tai kaupan kassa kommentoinut ikävään sävyyn ostoksiasi? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = asiatonta kommentoida noin, peukku alas = ihan okei sanoa noin.

Kaupan kassa kommentoi "Taitaa olla se aika kuusta... ", kun ostin siteitä ja pari levyä suklaata.

Ap

Kommentit (587)

Vierailija
541/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan mestari haukkui meidän kuskin ja koneen, kun ei pystytty suorittamaan vaadittu työtä sen takia että heidän tekemät esivalmistelut olivat päin perslihaksia.

Kilpailijoilla kuulema paremmat vehkeet ja paremmat miehet.

Sanoin että

"sulla on käytössä meidän firma kokenein kuski, uusin ja väkevin kone, seuraavaksi järeämmät vehkeet löydät jos tilaat pohjoiseuroopan ulkopuolelta. Voi olla että joudut Texasiin asti soittamaan. Voin tietty viedä nämä poiskin jos ei kelpaa, tilaa uudet mistä haluat".

T. RakennusmestariN22

Vierailija
542/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parikin juttua.

Kun synnytin esikoiseni, vastassa oli käsittämättömän kiukkuisen oloinen kätilö joka antoi ymmärtää että hoidettuaan juuri yhden synnytyksen ei jaksaisi heti toista. Kyseenalaisti myös raskausviikot koska vatsani ei ollut tarpeeksi iso. Päädyimme lopulta huutokilpailuun sillä enemmän komensi minua olemaan kiljumatta,sitä kovempaa karjuin ja kirosin. Mieheni mukaan olin kuin Manaaja-leffasta.

Toinen kerta oli kun raahauduin  puolikuolleena päivystykseen,lääkäri kirjasi sitten omakantaan "epäsiisti,tukevahko ja kiukkuinen". Totta hitossa olin,huonosti nukkuneena ja syöneenä. Sitten se helpotti kun sain angiinaan lääkkeet ja  yskä parani hitaasti itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytteli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkitarkastuksessa toisen lapseni syntymän jälkeen nuorehko naislääkäri: "Kaikki kunnossa. Ehkäisyä saa JA PITÄÄ käyttää!"

Mikä hän on määräilemään, käytänkö ehkäisyä? Ja siis käytän kyllä, lapsi oli toivottu, minulla ikää 29 vuotta ja esikoiseenkin ikäeroa oli useita vuosia. Tuntui nöyryyttävältä ja alentavalta, aivan kuin olisin ollut jotenkin holtiton tai vajaa.

Tiesitkö sinä että 10% aborteista tehdään henkilöille jotka ovat synnyttäneet samana tai edellisenä vuonna? Lääkäri oli varmasti vaan kyllästynyt näihin mammoihin jotka luottavat imetykseen ehkäisynä tai ajattelevat että raskaaksi tullaan vasta kun kierto on palautunut.

https://www.kaypahoito.fi/hoi27050

Neuvolassa ohjeistettiin vuonna 2021, että imettäessä ei voi tulla raskaaksi.

Vanhempi neuvolantäti, mutta silti..

Mulle synnärillä eräs vanhempi kätilö piti jotain jutustelutuokiota vauvasta, hoidosta yms . Muistutti myös huolehtimaan ehkäisystä vaikka imettää, hän tietää hlökohtaisesti ettei se ehkäise varmasti. Tämä 2007 . Samaa sanottiin kotiuduttua neuvolassa ja jälkitarkastuksessa.

No , Itselläni alkoi kuukautiset kun vauva oli 2kk ja imetin. Että onneksi uskoin neuvojia.

Vierailija
544/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat kyllä ihan hel ve tin omituista porukkaa. Ei ihme, että ihmiset voi Suomessa niin huonosti.

Suomalaisten huonon käytöksen toisia ihmisiä kohtaa huomaa kyllä selvästi sen jälkeen kun on asunut ulkomailla.

Olen itse asunut ulkomailla nyt 11 vuotta (asun puoliksi Briteissä ja puoliksi Ranskassa) ja ikinä ei ole Suomessa tullut tällaista v*ttuilua asiakaspalvelijoilta kuin näissä maissa. Lääkärit, myyjät, kaupankassat, putkimiehet jne., kaikki järjestään pinna kireällä. Hyvä, jos voit hyvää huomenta toivottaa ilman, että tulee jokin nokkaisu takaisin.

Yksi erikoisimmista oli, kun kysyin ison metroaseman infopisteen työntekijältä, miten pääsen paikkaan X. Tämä sitten kertoi paikkaan suoralla yhteydellä menevän metrolinjan. Hämmästyin, koska olin juuri yrittänyt itse löytää kiireessä sopivaa linjaa, enkä jostain syystä ollut huomannut tuonkin linjan kulkevan aseman kautta. Iloisena totesin henkilölle: "Oh! That goes through here? Wonderful, thank you very much!" ja aloin tehdä lähtöä. Henkilö kailotti perääni: "Why the f*ck do you ask if you're not going to believe me?".

Vierailija
545/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa 20 vuotta sitten kohdunpoistoon. Olin tuolloin 30- vuotias.

Olin ensinnäkin joutunut valtavasti perustelemaan, että oikeasti haluan kohdunpoiston ja vakuuttamaan, että ymmärrän, ettei sitä toimenpidettä voi perua.

Päivääkään en ole katunut toimenpidettä enkä ikävöinyt niitä myoomien aiheuttamia runsaita kuukautisia.

Asiaan: istuin kaapu päällä odottamassa valmisteluhuoneessa, kun äkeä sairaanhoitaja tuli valmistelemaan minua. Hän valmistautui ajamaan alapään karvat ja desifioimaan alueen betadinella. Minulla ei mitään karvoja alapäässä ollut, koska ajelen ne kestävyysurheiluharrastuksen vuoksi.

No hän siihen tokaisi tiukasti, että: Minkä takia sinä ajelet alapäätäsi?

Hiljaisuus

Vierailija
546/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin hierojalle ja selitin miten lihakset tuntuu kireältä ja miten jaloissani on virheasentoja, mitkä ehkä vaikuttavat kipeytymiseen myös. Hieroja sitten hieroi hartioitani ja alkoi kyseenalaistamaan, että ovatko ne muka oikeasti kipeät ja tuntuuko ne muka oikeasti jäykältä, että kyllähän nää mun lihakset on ihan pehmeät verrattuna moniin muihin. Lopuksi vielä kyseenalaisti virheasennot: onko sulla siis ihan oikeasti todettu nuo virheasennot jne.

Eli jaloissasi ei ollut todettu virheasentoja, vaan itse höpötit ja nerona viisastelit asiasta.

On niitä ihan oikeasti, eivät vain silloin näkyneet pitkän hameen alta.

Vierailija
547/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksessa naureskellaan usein diagnooseille, siis hoitajat puhelimessa ja lääkäritkin. Kyllä pitäisi tallentaa joka ikinen puhelu ja käynti siellä. Taitaa olla mt ongelmia suurimmalla osalla.

Kenen kanssa ne siellä puhelimessa sittenon naureskellessaan, potilaitten vai? Oletko itsekin siis hoitaja?

Ei tsiisus, väännetään rautalangasta sulle ja muille alapeukuttajille. Minä olen potilas ja puhelimessa hoitajat on maureskelleet diagnoosille joka on toisen sairauden (jota eivät osaa hoitaa) aiheuttama. Eihän tuo nyt helvetti asiallista ammattilaisen käytöstä ole nauraa sairaille ihmisille, etenkin kun itse eivät osaa hoitaa, eivät halua edes hoitaa.

Vierailija
548/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No sittenhän käyntejä on turha jatkaa", totesi terapeutti happamana kun hänen antamansa harjoitus ei ollut poistanut ahdistustani.

Vierailija
549/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No sittenhän käyntejä on turha jatkaa", totesi terapeutti happamana kun hänen antamansa harjoitus ei ollut poistanut ahdistustani.

Kun ammattitaito loppuu, syytetään potilasta. Monta kertaa olen todennut. Minullekin diabeteshoitaja suositteli terapeuttia niillä kaikkein kettumaisimmilla sanoilla. Syytti mt ongelmaiseksi minua kun ei itse osannut neuvoa oikeaa kalorimäärää. Myöhemmin todettiin kilpirauhasen vajis ja sain lääkityksen. Nyt on painoa tippunut jo melkein 20kg lähes itsestään.

Vierailija
550/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti kaikki haluaa sellaisen tylsän ankean maailman, jossa kaikki ihmiset on koko ajan asiallisia ja korrekteja eikä mitään inhimillisyyttä sallita.

No tämähän sopii meille kaikille oikein hyvin siihen saakka, kunnes epäasiallinen kommentti osuu omalle kohdalle. :)

Vierailija
551/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveydessä:"Tule takaisin sitten kun vaiva on niin paha että pitää leikata". Onpa kannustavaa.

Vierailija
552/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinun ominaistuoksusi on aivan ihana!" Miespuolinen lääkäri kommentoi minulle kerran kesken hoitotoimenpiteen (käyn säännöllisesti samalla lääkärillä). On myös aina yhtä kuumottavaa, kun lääkäri haluaa käynnin lopuksi halata. Hän on kuitenkin hyvä työssään, joten käyn yhä hänen luonaan.

Oksettavaa, miksi te naiset mahdollistatte tämmöisen käytöksen? Päteviä lääkäreitä on muitakin. Ties mitä tahansa muuta hänen vastaanotoillaan tapahtuu.

Vierailija
553/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksessa naureskellaan usein diagnooseille, siis hoitajat puhelimessa ja lääkäritkin. Kyllä pitäisi tallentaa joka ikinen puhelu ja käynti siellä. Taitaa olla mt ongelmia suurimmalla osalla.

Kenen kanssa ne siellä puhelimessa sittenon naureskellessaan, potilaitten vai? Oletko itsekin siis hoitaja?

Ei tsiisus, väännetään rautalangasta sulle ja muille alapeukuttajille. Minä olen potilas ja puhelimessa hoitajat on maureskelleet diagnoosille joka on toisen sairauden (jota eivät osaa hoitaa) aiheuttama. Eihän tuo nyt helvetti asiallista ammattilaisen käytöstä ole nauraa sairaille ihmisille, etenkin kun itse eivät osaa hoitaa, eivät halua edes hoitaa.

Sä oot aika herkkä kimpaantumaan ja loukkaantumaan. Kuten nyt nähtiin. Ehkä olet vain itse kuullut harhoja tai tahallaan käsittänyt tilanteita väärin.

Vierailija
554/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin menossa 20 vuotta sitten kohdunpoistoon. Olin tuolloin 30- vuotias.

Olin ensinnäkin joutunut valtavasti perustelemaan, että oikeasti haluan kohdunpoiston ja vakuuttamaan, että ymmärrän, ettei sitä toimenpidettä voi perua.

Päivääkään en ole katunut toimenpidettä enkä ikävöinyt niitä myoomien aiheuttamia runsaita kuukautisia.

Asiaan: istuin kaapu päällä odottamassa valmisteluhuoneessa, kun äkeä sairaanhoitaja tuli valmistelemaan minua. Hän valmistautui ajamaan alapään karvat ja desifioimaan alueen betadinella. Minulla ei mitään karvoja alapäässä ollut, koska ajelen ne kestävyysurheiluharrastuksen vuoksi.

No hän siihen tokaisi tiukasti, että: Minkä takia sinä ajelet alapäätäsi?

Hiljaisuus

Jos ennen leikkausta itse ajelee karvat, on siinä iso tulehdusriski. Jos iholla on tulehdusta, niin se herkästi aiheuttaa komplikaatioita leikkauksen jälkeen. Nykyään osataan jo kotiin tulevissa ohjeissa kieltää ihokarvojen ajelu leikkausalueilta.

Vierailija
555/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot aika herkkä kimpaantumaan ja loukkaantumaan. Kuten nyt nähtiin. Ehkä olet vain itse kuullut harhoja tai tahallaan käsittänyt tilanteita väärin.

Niin olenkin, johtuu sairauden aiheuttamasta vuosikymmenien uupumuksesta. Ymmärrät sitten kun itse sairastut. Miten voi käsittää väärin jos hoitaja lukee ääneen lääkärin kirjoittamaa tekstiä ja diagnoosin kohdalla purskahtaa nauruun. Kettumaisin ihminen hoitoalalla. Joutaisi pois lopullisesti.

Vierailija
556/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinun ominaistuoksusi on aivan ihana!" Miespuolinen lääkäri kommentoi minulle kerran kesken hoitotoimenpiteen (käyn säännöllisesti samalla lääkärillä). On myös aina yhtä kuumottavaa, kun lääkäri haluaa käynnin lopuksi halata. Hän on kuitenkin hyvä työssään, joten käyn yhä hänen luonaan.

Oksettavaa, miksi te naiset mahdollistatte tämmöisen käytöksen? Päteviä lääkäreitä on muitakin. Ties mitä tahansa muuta hänen vastaanotoillaan tapahtuu.

Kenellä oikeasti on aikaa ja rahaa käydä joka vaivan vuoksi kymmenellä lääkärillä kun kuitenkin 9/10 lääkäristä on välinpitämättömiä ja/tai tietämättömiä?

Vierailija
557/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olenkin, johtuu sairauden aiheuttamasta vuosikymmenien uupumuksesta. Ymmärrät sitten kun itse sairastut. Miten voi käsittää väärin jos hoitaja lukee ääneen lääkärin kirjoittamaa tekstiä ja diagnoosin kohdalla purskahtaa nauruun. Kettumaisin ihminen hoitoalalla. Joutaisi pois lopullisesti.

No sano nyt mikä se diagnoosi sitten on. Ei sua muuten kukaan usko.

Vierailija
558/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä oikeasti on aikaa ja rahaa käydä joka vaivan vuoksi kymmenellä lääkärillä kun kuitenkin 9/10 lääkäristä on välinpitämättömiä ja/tai tietämättömiä?

Mahtavaa, että lääkärin asiaton hipelöinti ja käytös menee oman laiskuuden ja yksityisyyden edelle. Lääkärin käytöksen voi (ja pitää) myös ilmiantaa mutta kommentoi nyt vielä että "kuka ilmiantaa kun ei se kuitenkaan johda mihinkään". Tässä ei ole kyse välinpitämättömyydestä vaan epäammattimaisesta käytöksestä joka on tuomittavaa. Lääkäri voi olla pätevä mutta ei niin pätevä etteikö hän itse tietäisi rikkovansa lääkäri-potilassuhde rajojaan.

Vierailija
559/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs persoonallisuushäiriöinen tilapäispomoni hermostui minulle kun tajusi että minä olin oikeassa asiasta josta hetken väiteltiin ja hän ei pärjännyt väittelyssä, hän alkoi haukkumaan mun ex työnantajaa.

Siis se ei liityynyt mitenkään siihen aiheeseen eikä tilanteeseen, hän ei keksinyt kiihdyksissään muuta.

Hitto mikä moukka.

Vierailija
560/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri meni lääkäriin jalkakivun takia. Lääkäri sanoi yhtäkkiä:

"Sinun kannattaisi hanklia poikaystävä."

Ja kaverilla vieläpä oli jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi