Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammattilaisten asiattomat kommentit työtilanteissa -peukutusketju

Vierailija
10.03.2020 |

Mitä älytöntä tai asiatonta ammattilainen on työtilanteessa sinulle sanonut? Kommenttia, joka ei millään lailla liity asiaan, jonka takia olette tekemisissä. Onko kampaaja arvostellut kuluneita kenkiäsi, terveydenhoitaja ihmetellyt perhesuhteitasi tai kaupan kassa kommentoinut ikävään sävyyn ostoksiasi? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = asiatonta kommentoida noin, peukku alas = ihan okei sanoa noin.

Kaupan kassa kommentoi "Taitaa olla se aika kuusta... ", kun ostin siteitä ja pari levyä suklaata.

Ap

Kommentit (587)

Vierailija
261/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinun ominaistuoksusi on aivan ihana!" Miespuolinen lääkäri kommentoi minulle kerran kesken hoitotoimenpiteen (käyn säännöllisesti samalla lääkärillä). On myös aina yhtä kuumottavaa, kun lääkäri haluaa käynnin lopuksi halata. Hän on kuitenkin hyvä työssään, joten käyn yhä hänen luonaan.

Asiaton lääkäri! Ei tuollainen käytös ole missään nimessä ok!

Ja höpö höpö. Ei kukaan lääkäri tuollaista tekisi, mielikuvituksen tuotetta.

Minulle mieslääkäri on kehunut "todella hyvin kehittyneitä lihaksiani" tilanteessa, joka ei liittynyt niihin millään tavalla.

Olin alaikäinen, koska tämä tapahtui kotipaikkakuntani terveyskeskuksessa 90-luvun lopulla. En ole onneksi koskaan sairastanut mitään vakavaa, joten käynti on liittynyt johonkin angiinaan tai vastaavaan.

En valitettavasti muista mitä sillä kerralla tapahtui muuta tai että miksi siellä olin, eikä ole ketään keltä kysyäkään. Mutta lääkärin kommentti ei todellakaan ollut asiallinen.

Vierailija
262/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja oli todennut lapsen arviointitilaisuudessa: Jos teillä olisi parempi koulutustausta ymmärtäisitte, ..... Kummallakin vanhemmista korkeampi tutkinto kuin opettajalla. Lapsenlapsen kertomukset vanhempien työnluonteesta ei ollut ollut kovin tarkkaa. 

korkeampi ei ole synonyymi PAREMMALLE.

Esim. Tohtorin tutkinto alalta jolla ei tee mitään, vs. joku käytännön elämän kannalta tarpeellinen amis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinun ominaistuoksusi on aivan ihana!" Miespuolinen lääkäri kommentoi minulle kerran kesken hoitotoimenpiteen (käyn säännöllisesti samalla lääkärillä). On myös aina yhtä kuumottavaa, kun lääkäri haluaa käynnin lopuksi halata. Hän on kuitenkin hyvä työssään, joten käyn yhä hänen luonaan.

Odota vain kun vuosia tulee, eräänä päivänä hän jättää halauksen väliin eikä puhu tuoksusta enää mitään. Huvittavinta on että hän on itsekin silloin jo vanha ukko.

"ominaistuoksu" ei ole muuta kun deodoranttia, tai vaatteissa olevaa pesu-ja huuhteluaineen jämiä, kenties hiustenhoitoaine, joku vaatteeseen jäänyt hajuvesi, tai joku ruoka jonka söi, mut tippu paidalle.

ja jatkan: hajuja mulla ainakin lisää vielä hiuslakat,  ja kasvovoide, tai muut ihon kosteusvoiteet. Näihin lisätään haujsteaineita, lukekaapa tuoteluottelot.

Vierailija
264/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VelaN40 kirjoitti:

Taksikuski alkoi arvostelemaan eka meidän talon sijaintia, hieno talo, mutta ei mitään järkeä näin syrjästä ostaa taloa!! Heh heh, itse ostimme paikkakunnan uusimmalta asuinalueelta nimeltä x ja on kuule koulut ja päiväkoti lähellä!!

Selitin hänelle, että me nimenomaan halusimme mahdollisimman syrjästä maaseudulta talon ja meille lapsettomille etätyötä tekeville ei ole mitään lisäarvoa sillä, miten pitkä matka on päiväkotiin ja kouluun. Lisäksi meidän mielestä lähiöt ja pientaloalueet on hirveintä, mitä on.

No tämän jälkeen miekkonen alkaa sanoa, että kyllä teilläkin sitten joskus on lapsia ja sitten harmittaa.

Joo tosiaan ikää on 40v enkä ole koskaan halunnut lasta, mutta kaipa se taksikuski sen nyt sitten paremmin tietää! 😂😂

Me asutaan uudella omakotialueella ja täällä on kaikki vielä vähän vaiheessa. Katukyltit kyllä löytyy ja sen sellaiset, mutta karttapalvelut ei ole ajan tasalla.

Rakennusaikana jo meni hermot tavarankuljettajiin, joiden ensimmäinen lause alkoi aina että "tänne on hankala löytää!" ja vihainen ulkoilu päälle. Aina jotenkin jaksoin vastata, että kun tämä on uusi alue niin Google ei ole vielä ajan tasalla.

Mutta kuppi meni nurin nyt kesällä, kun veljeni tuli meille taksilla. Google on päivittänyt karttansa ja meillä kaikilla tänne rakentaneilla on jo rakennuluvankin vaatimat selkeät, valaistut talonumerot seinissä.

Veljeni noustua ylös autosta, kuski avaa ikkunansa ja alkaa rähjätä minulle (joka olin pihalla veljeä ja kantamuksiaan vastassa) miten hankala oli löytää ja miten paska alue tämä on.

Kivahdin takaisin, että jos ei osaa käyttää Googlea eikä ymmärrä numeroita, niin on väärällä alalla. Sanoin vielä että "ole hyvä ja poistu mun pihasta", että varmasti olisin yhtä paska ihminen kuin mitä tämä aluekin on :D

Vierailija
265/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis piti kirjoittaa alkuun että:

Karttapalvelut ei ole olleet heti ajantasalla.

Terv. Edellinen

Vierailija
266/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kaikki ihan hiljaa nielleet törkeät kommentit? Esim. kaupan kassalla ei ruveta suureen ääneen kommentoimaan asiakkaan ostoksia. Tai apteekissa tuhahtelemaan resepteille. Ladatkaa takaisin, yhtä kovalla äänellä.

Ainakin itseäni nämä tällaiset tyrmistyttää niin paljon että menen siinä hetkessä sanattomaksi. Hyvät vastaukset juolahtavat mieleen vasta jälkeenpäin. Ja valmiiksi huonoitsetuntoisena ja alisteisessa asemassa olevana nuorena en ole osannut sanoa esimerkiksi huonotapaiselle lääkärille että eräs homma X ei ollut asiallisista. Mutta sen takia monet varmasti tölvii, kun huomaavat aran ihmisen. Tietyt ihmiset ilkeilevät kyllä jos voivat.

Vierailija
267/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunihaastattelussa Englannissa tuli kommentti 'in our company it's not an advantage to have blond hair and long legs'. Siis hain toimistotyota. Tama oli toinen haastattelu ko firmassa. Eka haastattelu oli menny tosi hyvin ja olin saanu ohjeen et firman pukukoodi on musta ja valkonen ja mulla oli pohjepituinen valkoinen hame ja musta bleiseri. En tosiaan esitellyt 'pitkia jalkojani' missaan minimekossa. Haastattelija oli nainen noin 35v (ite olin 27).  Ulkomuodon arvostelu on asiatonta niin hyvassa kuin pahassa. 

Toisinpäin kun olisi arvosteltu ulkonäköä niin olisi tullut hirveät rasismisyytökset ja firma nurin. Nyt tällainen käytös koetaan suvaitsevaisuutena. Valitettavaa mutta totta. Saman huomaa jenkkien tv-ohjelmista. Tietyt vitsit on ehdoton ei mutta mm. punaniskoista ym. saa heittää niin hervotonta läppää että oksat pois.

Vierailija
268/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan ollut jotain 10 v sitten hammaslääkärikäynti yksityisellä. Alahammas piti poistaa ja se osoittautuikin tavallista haastavammaksi.

Lääkäri kiskoi hammasta ja otti jopa jalalla tukea saadakseen sen vedettyä pois siinä kuitenkaan onnistumatta. Lopulta totesi, että se pitää katkaista ja leikata ja siinä hikoillessaan kysyi kuinka voit. Minähän en tietenkään mitään pystynyt vastaamaan, enkä ehtinyt ynähtääkkään, kun avustaja vastasi lääkärille, että eikö vointia pitäsi kysyä potilaalta.

En tiedä oliko avustaja harjoittelija, vai miksi lääkäri osoitti kysymyksen hänelle, mutta oli ensimmäinen ja viimeinen käynti tuolla hammaslääkärillä. Jouduin vielä uudestaan saman hampaan vuoksi käymään toisella hammaslääkärillä, koska kaikkea ei oltu saatu poistettua kerralla.

Vierailija
269/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauduin terapeutilleni mieheni ja minun seksielämästä, jota ei sillä hetkellä käytännössä ollut. Mies kävi omalla tahollaan terapiassa käsittelemässä seksiin liittyviä paineitaan. Oma terapeuttini ilman mitään lisäkysymyksiä ja miestäni tuntematta oletti, etten minä ollut mieheni mielestä riittävän viehättävä. Kuulemma minun kannattaisi laittautua nätimmin ja hankkia seksikkäämpiä vaatteita, niin kyllä varmasti alkaisi peitto heilua.

Lopetin kyseisellä terapeutilla käymisen siihen kertaan.

Vierailija
270/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähdepä nyt reippaasti kotiin, kun äiti kerrankin sinut hakee!"

Ip-kerhon ohjaaja minulle. Meillä oli systeemi, jossa minä saatoin naapurin lapsen ja omani ekaluokalla kouluun ja naapuri haki. Oli ainut tukiverkko meidän perheelle ja ainut arkea helpottava asia. En suostunut syyllistymään siitä.

Vierailija
271/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäämpi mies taksikuski alkoi kertomaan ohitusleikkauksestaan ja muista vaivoistaan. Kyseli myös ikääni ja kommentoi että näytät niin terveeltä ettei sulla taida tämmösiä vaivoja vielä ollakaan (olen häntä ehkä 15v nuorempi nainen).

Ei ollut mielestäni asiallinen keskustelunaihe täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Taksikuskin tehtävä on viedä asiakas sinne minne hän haluaa eikä olla kuljettajan keskustelukumppani ja eteenkään pitäisi joutua kuuntelemaan hänen vaivojaan ja seikkaperäisiä kertomuksia leikkauksesta, leikkausarvista jne... yäk.

Vierailija
272/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä gynekologilla ja pyysin munasarjojen ultraamista, koska epäilin itselläni munasarjojen monirakkulaisuutta (PCO). Minulla oli lukuisia vaivaan liittyviä oireita (epäsäännölliset kuukautiset, liikakarvoitusta, ylipainoa ja aknea), minkä lisäksi äidilläni oli todettu PCOS.

Gyne sitten ultrasi. Hän totesi: joo, kyllä täällä oikeassa munasarjassa ehkä jotain on. Siinä se. Ei mitään jatkotoimenpiteitä, ei hoitoa, ei keskustelua, ei mitään. Lähetti vain kotiin melkein 300 euron laskun kanssa. Tähän päivään asti en tiedä, mitä tuosta olisi pitänyt päätellä tai ajatella.

Vierailija
273/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin irtisanomaan kiinteistönvälittäjän palvelut, kun hän teki katoamistempun, jossa ei vastannut viesteihini moneen kuukauteen. Välittäjä puolusteli, että hän on ollut lomalla ja yritti piikitellä minua siitä, että olen lähettänyt hänelle monta viestiä. No totta kai olin, kun ei kerran vastannut. Ehkä jopa neljä ja kaikki hyvin asiallisia.

Tästä sisuuntuneena tämä tyyppi päätti kirjoittaa minulle, että veljenikin on hullu. Veljeni tosiaan on sillä pikkupaikkakunnalla tunnetusti mielenterveysongelmainen henkilö, mutta hän ei ollut tämän välittäjän asiakas vaan minä, toisella puolella maata asuva, työssä käyvä, aikuinen ihminen olin. Kerroin, että en enää ikinä maailmassa tule olemaan hänen asiakkaanaan yhtään minkään kiinteistön ostossa tai myynnissä.

Vierailija
274/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin yksityisen ihmisen avustajana, eli tämä autettava ihminen on työnantajani, eikä siinä hommassa sellaista aihetta olekaan, johon työnantaja ei puuttuisi ja josta hän ei kyselisi tai huomauttaisi, vaikka ne eivät hänelle mitenkään kuulu.

Vierailija
275/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kaikki ihan hiljaa nielleet törkeät kommentit? Esim. kaupan kassalla ei ruveta suureen ääneen kommentoimaan asiakkaan ostoksia. Tai apteekissa tuhahtelemaan resepteille. Ladatkaa takaisin, yhtä kovalla äänellä.

Ainakin itseäni nämä tällaiset tyrmistyttää niin paljon että menen siinä hetkessä sanattomaksi. Hyvät vastaukset juolahtavat mieleen vasta jälkeenpäin. Ja valmiiksi huonoitsetuntoisena ja alisteisessa asemassa olevana nuorena en ole osannut sanoa esimerkiksi huonotapaiselle lääkärille että eräs homma X ei ollut asiallisista. Mutta sen takia monet varmasti tölvii, kun huomaavat aran ihmisen. Tietyt ihmiset ilkeilevät kyllä jos voivat.

Ymmärrän pointtisi. Kannattaa opetella kuitenkin ensimmäisenä sanomaan lyhyen tyrmistyneen tuijotuksen jälkeen vaikka: "kuka sanoo toiselle tuommoista?" Tai "anteeksi, mitä v***a sinä juuri sanoit?" tms. Lause joka itselle sopii suuhun. Tilanteet tulevat nopeaa ja siksi on hyvä olla valmiiksi mietittynä toimintamalli, niin tölvijät joutuvat oikeasti miettimään kenelle ja mitä tölväisevät. Näin itse tein, jotta ei jää harmittamaan jälkikäteen sanattomuuteni.

Vierailija
276/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kommenteista on pelkkää keksittyä juttua. Pari kolme sellaista, jotka voivat olla totta.

Voi kuule, kyllä näitä typeryyksiä laukovia a(a)siakaspalvelijoita riittää tosielämässä <3

Tietäisittepä kaiken sen, mitä kaikkea saamme asiakkailta kuulla esim. puhelimessa.

t. poikkeuksellisen hyvä asiakaspalvelu valtaosan asiakkaista mielestä, mutta kuunneltuna haastattelua, nimittelyitä, tappouhhhhkauksia jne. asiakkaiden omien ongelmien vuoksi

Vierailija
277/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kauhea kun sinulla on suttua! " huusi työterveyslääkäri verenpainettani mitatessaan. Molemmat käsivarteni ovat täysin tatuoidut mikä oli tälle eläkeikäiselle tantalle liikaa. Pelkäsi varmaan että tarttuu :D

Vierailija
278/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko 8kaikki ihan hiljaa nielleet törkeät kommentit? Esim. kaupan kassalla ei ruveta suureen ääneen kommentoimaan asiakkaan ostoksia. Tai apteekissa tuhahtelemaan resepteille. Ladatkaa takaisin, yhtä kovalla äänellä.

Toivottavasti kyseisellä ihmisellä on huono päivä eikä hän tarkoita loukata juuri sinua. Ikävää käytöstä asiakaspalvelussa.

Vierailija
279/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kauhea kun sinulla on suttua! " huusi työterveyslääkäri verenpainettani mitatessaan. Molemmat käsivarteni ovat täysin tatuoidut mikä oli tälle eläkeikäiselle tantalle liikaa. Pelkäsi varmaan että tarttuu :D

Suttu? Kummallinen määritelmä.

Vierailija
280/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin pysyvään, vaikeaan sairauteen. Olin ensimmäistä kertaa ko. alan asiantuntijalääkärillä. Lääkäri "lohdutti" kahdesti vastaanoton aikana toteamalla, että onneksi et sentään sairastunut sairauteen x. Eipä se paljon lohduta, kun oma sairauteni on vaikeaa sorttia. Ihan turha ryhtyä vertailemaan, kun ei sitä omaa sairautta saa valita (sairauteni on siis sellainen, joka puhkeaa elintavoista riippumatta).