Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammattilaisten asiattomat kommentit työtilanteissa -peukutusketju

Vierailija
10.03.2020 |

Mitä älytöntä tai asiatonta ammattilainen on työtilanteessa sinulle sanonut? Kommenttia, joka ei millään lailla liity asiaan, jonka takia olette tekemisissä. Onko kampaaja arvostellut kuluneita kenkiäsi, terveydenhoitaja ihmetellyt perhesuhteitasi tai kaupan kassa kommentoinut ikävään sävyyn ostoksiasi? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = asiatonta kommentoida noin, peukku alas = ihan okei sanoa noin.

Kaupan kassa kommentoi "Taitaa olla se aika kuusta... ", kun ostin siteitä ja pari levyä suklaata.

Ap

Kommentit (587)

Vierailija
241/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnyttämässä ekaa lastani. Hoitaja osastolla kävi antamassa minulle tens-laitteen ja jotain porisemassa. Olin jo kipeä, ja kipeänä olen hiljainen (auttaa pärjäämään kivun kanssa kun en tee mitään ylimääräistä). Vastailin toki hoitajalle, mutta lyhyesti enkä mitenkään tylyllä äänensävyllä. Hoitaja totesi minulle yhtäkkiä jotain siitä, että kiukuttelen tai osoitan mieltä. Olin ihan äimän käkenä enkä osannut sanoa mitään, katsoin lähinnä miestäni suu auki. Pointsit hänelle siitä, että tajusi virheensä ja pyysi vähän myöhemmin anteeksi, oli tajunnut virheensä.

Vierailija
242/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui noin 10 vuotta sitten kun olin aloittamassa opiskelua ja siihen kuului terveystarkastus, terveydenhoitaja oli joku +50 vuotias nainen ja lopuksi piti riisua pikkuhousutkin ja kun otin ne pois nainen sanoi sponttaanisesti "herranen aika kun on iso mulukku" ja oikein murteella sanoi ja hieroi ja tunnusteli kivekset ja pää oli punainen kuin paloauto kun vetkutteli sitä aikansa niin alkoi vielä seisomaankin koko 35 sentin komeudessaan.

Sanavalintasi paljastaa sinut provoksi: ei yksikään mies sano kalsareitaan pikkuhousuiksi.

Jospa se nainen tarkoitti koko pakettia, ei pelkästään elintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa jäi vakavan syömishäiriön takia lukio kesken teininä, mutta kirjotin parikymppisenä  aikuislukiosta ja pääsin sen jälkeen ekalla yrittämällä yliopistoon, eli eipä jäänyt koulut siihen. 

Osallistuin juuri tuona kirjoituskeväänä erääseen lääketieteelliseen tutkimukseen, jossa kysyttiin kaikki perustiedot, työpaikat, sun muut. No lakki ei ollut vielä kourassa, niin koulutuskohtaan jouduin ruksittamaan "peruskoulu".

Lääkäri katselee papereita ja sanoo "Jaahas, ikää 21 vuotta, koulutuksena peruskoulu ja työnantaja Hesburger. Sullahan onkin sitten jo tulevaisuus mietittynä!" Niin, siis anteeksi mitä? Vieressä istuva hoitajakin nosti katseensa koneelta, koska sen verran kova v*ttuilun maku tuossa oli. Siinä sitten yllättyneenä sopersin, että mulla on kyllä muitakin suunnitelmia, mutta siihen ei kuulunut tuo sen hetkinen työpaikkani, tai koulutustilanteeni mitenkään. Lääkäri vaan hymyili.

Kun sain joitain kuukausia myöhemmin yo-paperit ja siihen perään hyväksymisen opiskelemaan, melkeen teki mieli laittaa kummastakin kopio tuolle lääkärille. 

Perinteiselle sivistysporvarille taisi sattua huono päivä ja todellinen luonne tuli esiin.

Eipä se taitaisi paljoa tuota lääkäriä liikuttaa, vaikka entinen potilas lähettäisi minkä tahansa todistuksen, tuskin edes muistaisi koko tapausta.

Vierailija
244/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta harjoittaa mitään ammattia aina pukkaa mielensä pahoittajaa tahallisesti tai tahattomasti. 

Taitaa olla paljon mahdottomampaa käyttäytyä ihmismäisesti, inhimillisesti ha asiallisesti. Vaihda karjakon hommiin, saat suorana palautteena sorkasta pataan, jos et opi olemaan.

Vierailija
245/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinusta ei koskaan tule mitään!" 

Näin sanoi opettajani ollessani 10. Olin melko kiltti oppilas, mutta opettaja ei vain jostain syystä pitänyt minusta. Sittemmin olen valmistunut kiitettävin arvosanoin yliopistosta, olen vakitöissä, minulla on koti ja perhe. Ilmeisesti tämä ei ole mitään. :D

Minun lapseni erityisopettajalle oli aikoinaan opettajansa sanonut samalla lailla. Oli hyvä ja sydämellinen opettaja. Poika kävi siellä muutaman kerran joskus alaluokalla. Vanhempainillassa esittäytyi. Tuon opettajansa tokaisun oli kertonut kolmannelle henkilölle jolta sen kuulin. Surullista mielestäni, että asia pyöri hänen mielessään vielä eläkeiän kynnykselläkin.

Voi myös olla, että tuo kohta oli irrotettu asiayhteydestä tyyliin, että tuo on luuserimaista toimintaa. Opettaja sanoi luuseriksi. Ei sinusta tule biologia, jos et opiskele biologiaa. Opettaja sanoi, ettei minusta tule mitään. Toisaalta kyllä opettajatkin saattavat möläytellä, vaikkei pitäisi. Ihmisiä hekin ovat.

Vierailija
246/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinun ominaistuoksusi on aivan ihana!" Miespuolinen lääkäri kommentoi minulle kerran kesken hoitotoimenpiteen (käyn säännöllisesti samalla lääkärillä). On myös aina yhtä kuumottavaa, kun lääkäri haluaa käynnin lopuksi halata. Hän on kuitenkin hyvä työssään, joten käyn yhä hänen luonaan.

Odota vain kun vuosia tulee, eräänä päivänä hän jättää halauksen väliin eikä puhu tuoksusta enää mitään. Huvittavinta on että hän on itsekin silloin jo vanha ukko.

Vierailija
247/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokapaikan myyjä sanoi vittuilevaan sävyyn lapsiasiakkaalle, kun tämä tahtoi hampurilaisensa ilman sipulia, ettei siihen muutenkaan laiteta sipulia. Se oli viimeinen käyntimme siinä paikassa ja muutaman kuukauden kuluttua paikka lopettikin. Ei toki meidän takiamme, mutta sävy saattoi olla saman tyyppinen muitakin asiakkaita kohtaan.

Vierailija
248/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta harjoittaa mitään ammattia aina pukkaa mielensä pahoittajaa tahallisesti tai tahattomasti. 

Taitaa olla paljon mahdottomampaa käyttäytyä ihmismäisesti, inhimillisesti ha asiallisesti. Vaihda karjakon hommiin, saat suorana palautteena sorkasta pataan, jos et opi olemaan.

Kyllä sitä sorkkapalautetta välillä tulee vaikka olisit ihan kauniisti. Eläimilläkin on huonot hetkensä.

Vierailija
249/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huolissani muistista ja kognitiivisista taidoistani. Olen siis jo vähän vanhempi mutta vielä työikäinen. Pääsin perusteelliseen tutkimukseen. Yhdessä vaiheessa tutkija kysyi, miten pärjäsin yliopisto-opinnoissa ja sain tutkintoni suoritettua, kun en ole yhtään sellainen kuin hän oli kuvitellut. Hän kertoi odottaneensa ihan toisen tyyppistä ihmistä, sellaista joka on puhelias ja suullisesti verbaalisesti taitava.

Mitä tuohon voi sanoa? Vastasin, että nuoruudessani yliopisto-opiskelu oli nykyistä helpompaa.

Vierailija
250/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi kommentoi, että olisi jo aika lisääntyä, että tuolla niitä miehiä on sieltä vaan nappaamaan. En ollut siinä vaiheessa koskaan edes seurustellut (mikä oli itselle arka paikka) ja koko kommentti oli mielestäni muutenkin täysin asiaton, ihan kuin minun päätökseni haluta tai olla haluamatta lasta jollekin gynelle kuuluisivat.

Vierailija
251/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi gyne suuttui kun sanoin, että haluan lopettaa e-pillerit ehkäisynä, kun mikään merkki ei tunnu sopivan, ja alkoi mesota:

"Miksi sun tiedoissa lukee, että sulla on muka PCOS-diagnoosi? Se tarkoittaisi, ettei sulla ole ovulaatiota. Luin juuri sun tiedot ja on sulla ainakin joskus ollut ovulaatio, huomasin että oot ollut vuosia sitten raskaana ja tehnyt abortin."

Vierailija
252/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja kysyi miksi pidin oman sukunimeni.Kerroin puolison nimen,johon totesi,että ymmärtää niin hänkin olisi tehnyt. Kyllä nauratti ja naurattaa edelleen,huumori sallittakoon välillä ammattilaisellekin,vaikka onkin taitolaji.

Vierailija
253/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho hups - sanoi kampaaja.

Vierailija
254/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski alkoi arvostelemaan eka meidän talon sijaintia, hieno talo, mutta ei mitään järkeä näin syrjästä ostaa taloa!! Heh heh, itse ostimme paikkakunnan uusimmalta asuinalueelta nimeltä x ja on kuule koulut ja päiväkoti lähellä!!

Selitin hänelle, että me nimenomaan halusimme mahdollisimman syrjästä maaseudulta talon ja meille lapsettomille etätyötä tekeville ei ole mitään lisäarvoa sillä, miten pitkä matka on päiväkotiin ja kouluun. Lisäksi meidän mielestä lähiöt ja pientaloalueet on hirveintä, mitä on.

No tämän jälkeen miekkonen alkaa sanoa, että kyllä teilläkin sitten joskus on lapsia ja sitten harmittaa.

Joo tosiaan ikää on 40v enkä ole koskaan halunnut lasta, mutta kaipa se taksikuski sen nyt sitten paremmin tietää! 😂😂

Vierailija
255/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa jäi vakavan syömishäiriön takia lukio kesken teininä, mutta kirjotin parikymppisenä  aikuislukiosta ja pääsin sen jälkeen ekalla yrittämällä yliopistoon, eli eipä jäänyt koulut siihen. 

Osallistuin juuri tuona kirjoituskeväänä erääseen lääketieteelliseen tutkimukseen, jossa kysyttiin kaikki perustiedot, työpaikat, sun muut. No lakki ei ollut vielä kourassa, niin koulutuskohtaan jouduin ruksittamaan "peruskoulu".

Lääkäri katselee papereita ja sanoo "Jaahas, ikää 21 vuotta, koulutuksena peruskoulu ja työnantaja Hesburger. Sullahan onkin sitten jo tulevaisuus mietittynä!" Niin, siis anteeksi mitä? Vieressä istuva hoitajakin nosti katseensa koneelta, koska sen verran kova v*ttuilun maku tuossa oli. Siinä sitten yllättyneenä sopersin, että mulla on kyllä muitakin suunnitelmia, mutta siihen ei kuulunut tuo sen hetkinen työpaikkani, tai koulutustilanteeni mitenkään. Lääkäri vaan hymyili.

Kun sain joitain kuukausia myöhemmin yo-paperit ja siihen perään hyväksymisen opiskelemaan, melkeen teki mieli laittaa kummastakin kopio tuolle lääkärille. 

Perinteiselle sivistysporvarille taisi sattua huono päivä ja todellinen luonne tuli esiin.

tuolle lääkärille ois pitäny pamauttaa raa'at faktat pöytään: jos et ois sinäkään syntyny näille vanhemmillesi, olisit tällä hetkellä juomassa vuohen verta alastomina vanhempiesi kanssa lannasta tehdyssä majassa. Sillä tyypillä ei ois sen kummempia tulevaisuudennäkymiä kun vuohen verta litkiä, tai lannasta tehden majojaan.

Vierailija
256/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken kyläkaupassa ja palaute kassalla jäi kokonaan saamatta, eli vastaus tervehdykseeni. Se yksi ja sama pallinaama osaa pilata koko kaupan (muuten mukavan) ilmapiirin.

Vierailija
257/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiatri sanoi minulle kun työterveyslääkäri oli laittanut minulle hänelle lähetteen että pääsisin niskan magneettikuvaukseen että ei anna lähetettä mutta ei kirjoita papereihin kuitenkaan että olen hullu :D aika törkeästi mielestäni sanottu, dystoniaa kuitenkin epäili niskassani. Viimeinen kerta että menen lähetteellä siihen yliopistolliseen sairaalaan.

Vierailija
258/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinun ominaistuoksusi on aivan ihana!" Miespuolinen lääkäri kommentoi minulle kerran kesken hoitotoimenpiteen (käyn säännöllisesti samalla lääkärillä). On myös aina yhtä kuumottavaa, kun lääkäri haluaa käynnin lopuksi halata. Hän on kuitenkin hyvä työssään, joten käyn yhä hänen luonaan.

Odota vain kun vuosia tulee, eräänä päivänä hän jättää halauksen väliin eikä puhu tuoksusta enää mitään. Huvittavinta on että hän on itsekin silloin jo vanha ukko.

"ominaistuoksu" ei ole muuta kun deodoranttia, tai vaatteissa olevaa pesu-ja huuhteluaineen jämiä, kenties hiustenhoitoaine, joku vaatteeseen jäänyt hajuvesi, tai joku ruoka jonka söi, mut tippu paidalle.

Vierailija
259/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilin sukupuolitautia (papilloomaa) ja pyysin lääkäriä tutkimaan. Hän kieltäytyi ja sanoi syyksi: "Sinä olet varmaan sitten harrastanut sellaista seksiä". Olin ihan äimänä, enkä saanut sanottua mitään.

Kotona kerroin poikaystävälle, joka sanoi: "Olisit sanonu sille, että sinun vanhempasi varmaan ovat harrastaneet sellaista seksiä"

Ihme homma, miksi nykyään halutaan rokottaa lapsia papilloomavirusta vastaan. Riittäisi, etteivät he harrastaisi sellaista seksiä!

Vierailija
260/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin hoitaja valitti minulle, että kyllä lapsella pitää olla loma! Olin uudessa työpaikassa, joten lomia ei ollut kertynyt ja kyse oli ensimmäisestä hiihtolomasta eron jälkeen. Exä oli päättänyt muuttaa samantien ulkomaille. Päiväkodissa tiedettiin tietysti, että olen yksin vastuussa lapsesta. Onneksi en jäänyt tilanteessa sanattomaksi, vaan kysyin että mihin tukkisin lapsen, kun lomia ei vielä ole. Hoitaja selitteli, että voisin pyytää palkatonta vaikka muutaman viikon päähän. Oli absurdia selittää, ettei minulla juuri eronneena sellaisia summia löydy, että niin voisin tehdä. Asenteeni oli kieltämättä melko hyökkäävä, mutta olipa sentään hoitaja hiljaa. Tiedän, että hänellä ei ollut omia lapsia, eikä näemmä käsitystä, että äitiys-ja vanhempainvapaiden jälkeen harvoilla nuorilla äideillä on satoja euroja säästössä.

Kommentti meni sen verran kuitenkin ihon alle, että tuon kyseisen hiihtoloman lapsi oli päiväkodissa, mutta ihan kaikki tulevat lomat pidin lasta aina kotona. Kesälläkin sen 2kk ja korona aikaan oli yli puolivuotta kotona, vaikka kerkesivät päiväkodista jo alkaa kyselemään lasta takaisin. Varmaan olisi sopinut heidän oman työtilanteen takia paremmin silloin sinne.