Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua atoopiseen ihottumaan, lapsen iho ihan kauheassa kunnossa!

Vierailija
26.06.2006 |

Lapsi 2v. raapii ja hankailee kaikkia ihottuma kohtia ja nyt ovat kasivarret verinaarmuilla. eniten ihottumaa on kasi -ja jalkataipeissa, mutta tuntuu etta laiskat vaan lisaantyvat...

Lpasella on perusrasvaa jota kaytetaan monta kertaa paivassa ja hydrokortisonia joutuu laittamaan sen 7paivaa ja sit jo 2 paivan paasta on iho tosi pahana. Kauheaa nyttenkin odotella viela 5 paivaa etta sita voi laittaa. Kortisoni sitten kuivattaa ihottuman ja heti kun lopetetaan kaytto sama alkaa alusta!

Laakarissa on turha taalla menna kaymaan, olen nyt kaynyt parissa kuukaudessa samasta asiasta kysymassa muutaman kerran ja aina vaan sanotaan etta ei voi muuta tehda. Eika tahan ole mitaan hoitokeinoja.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä käytetään usein halkeilevien kantapäiden hoitoon. Minä olen kokeillut lasten ihottumiin 4-5 eri voidetta ja Hydran on ainoa, joka oikeasti auttaa (hydrokortisonin lisäksi).

Vierailija
2/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on ohje, ettei saisi antaa yli neljää kapselia päivässä, mutta erään asiantuntevan myyjän mukaan eräälle 2-vuotiaalle lääkäri oli määrännyt 12 kapselia päivässä.

Meillä ne ovat auttaneet minulle sekä kahdelle lapselleni juuri parivuotiaana. Siinä kestää pari kuukautta, jotta vaikutuksen näkyy.

Kapseleihin tehdään neulalla reikä ja sekoitetaan ruoan sekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttoi ja varmaan siellä luontaistuotekaupassa tietävät, kun kysyt!

Vierailija
4/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kokeilemalla löydät omalle lapsellesi sopivan voiteen. Kannattaa alottaa mahdollisimman paksuilla voiteilla. Meillä tällä hetkellä tehoaa Essex Plus, aiemmin käytettiin Ceridal-öljyä. Kun iho tottuu voiteeseen, eikä se enää tehoa, pitää kokeilla muita vähän aikaa.

Vierailija
5/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikahan olisi helokkioljy englanniksi???

ja muistatko mita vaikuttavia aineita siina Hydran rasvassa on, jos osaisisn kysella samanlaista taalta apteekista?

Kiitti!

Lisaa vinkkeja ottaisin mielellani vastaan!

Vierailija
6/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa luontaistuotekaupoista. Kyseinen rasva sai meillä aikaan uskomattoman muutoksen, siihen mennessä oli kaikki rasvat ja keinot kokeiltu, lapsen iho oli silti hirveässä kunnossa.

A-cremen myötä iho parani todella nopeasti ja nykyisin riittää ns. ylläpitorasvaus muutaman kerran viikossa! Lisäksi esim. lääkärissä saan erikseen mainita, että lapsi on atooppinen, sillä ihosta sitä ei enää huomaa.

Suosittelen tuota rasvaa todellakin! Samanlaisia kokemuksia olen kuullut myös muista atopiaperheistä, lisäksi rasvalla omakin atooppinen iho pysyy kunnossa. Eikä ole mikään niinsanottu huuhaa- tuote, kyseinen rasva on käytössä lastensairaaloissa Ruotsissa.

Ja kannattaa valita se hajustamaton versio. Purkki on pieni, mutta rasva on todella riittoisaa.

Vierailija
7/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petrolatum, aqua, paraffinum liquidum, sorbitan sesquioleate, silica dimethyl silylate, methylparaben, propylparaben.

2

Vierailija
8/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään perusruoka-aineita ei tietysti pidä ominpäin alkaa välttelemään, mutta esim. suklaa, sitrukset ja mansikat kun jätettiin meidän pojalta pois, niin iho-oireet helpottuivat selvästi.

Meillä käytetään muutamaa eri merkkistä rasvaa, lotioneista ihan niihin rasvaisimpiin. Vaihdellaan merkkejä aika ajoin. Välillä sibicort-kuuri mukaan ja nyt kesäisin käytetään suun kautta annettavaa Ataraxia. Se rauhoittaa yöt hyvin, kun ei jatkuvasti käytä.

Vierailija
9/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihossani olevat ERITTÄIN kuivat läikät atooppista ihottumaa, mutta ainoa jolla kutina on helpottanut on apteekin sinkkipasta. On todella tujua tavaraa, ei varsinaisesti edes imeydy ihoon... Itse otan sitä nokareen sormeeni, ja sekoita pieneen määrään perusvoidetta.

Kaikki muut olen rasvat ymv. koittanut, ja mikään muu ei ole vienyt kutinaa pois. Nykyisin myös syön sinkkiä tabletteina!:)

Kun tuota pastaa käyttää jonkin aikaa, niin tavallinen perusvoide riittää sen jälkeen. Aina välillä kun alkaa kutiamaan, niin käytän pari kolme päivää pastaa ja palaan perusvoiteeseen.

Vierailija
10/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin seiska

Vierailija
11/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä a-cremessä on niin ihmeellistä, että se parantaa? Sisältääkö jotain erityisiä ainesosia? onko miten rasvaista, miten hyvin imeytyy?

Vierailija
12/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä kortisoni teillä on käytössä? Meillä on pojalla Sibicort, ja lääkäri on sanonut että jopa 3 viikkoa sitä voi käyttää ja aina tarpeen mukaan. Jos teillä lapsen iho on paha nyt ja käytössä mieto kortisoni joka auttaa, laita ihmeessä sitä.

Kannattaa varmaan kokeilla tuota sinkkipastaa, kun siitä ei mitään haittavaikutuksia tule :)

Tsemppiä ihottumien kanssa!

Vierailija
13/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso paikallisesta puhelinluettelosta luontaistuotekaupat ja tee soittokierros mistä sitä löytyy.

Tuo a-creme on muuten jännä juttu, siis siksi miksi siitä ei yleisemmin puhuta. Lääkärit eivät edes moisesta tiedä tai vähättelevät, vaikka rasvaa on käytetty jo pitkään ruotsalaisissa lastensairaaloissa hyvin tuloksin.

Olen kärsinyt koko ikäni pahasta atooppisesta ihottumasta, jaloissa pahoja ihottuma-alueita ja kädet olivat aina talven ajan verillä. Kokeilin suunnilleen kaikki apteekin + rasvat läpi ilman sanottavaa parannusta, kunnes eräs tuttu vinkkasi tuosta a-cremestä. Ostin ja kokeilin: ihan käsittämätöntä. Tuon rasvan myötä minulla on silosääret ja kädet, enkä edes käytä rasvaa päivittäin.

Kun lapsellani todettiin paha atopia en jostain syystä tajunnut kokeilla a-cremeä vaan etenin asiassa pitkän kaavan mukaan: lääkärillä juoksua, apteekin rasvat läpi, säännöllisesti kortisonia. Ja silti lapsen iho oli verisellä ihottumalla. Päivittäiset rasvaukset olivat suoraa huutoa kun rasvaus kirveli ja iho oli kipeä. Kokeilin a-cremeä ja lapsen iho rauhoittui silmissä. Nykyisin rasvaan lapsen ihon muutaman kerran viikossa ja neuvolassa terveydenhoitaja kehui lapsen hyvää ihoa (ei tiennyt atopiasta, koska muuton takia neuvola vaihtui) - oli oikein yllättynyt kun kerroin, että lapsi on atoopikko.

Ja olen todella monelta atopiaperheeltä kuullut samanlaisia kokemuksia. Ja tietenkin yritän itsekin antaa vinkkiä eteenpäin.

Ei kannata pelästyä rasvan hintaa: pieni lasipurkki maksaa n. 15 euroa. Rasva on todellakin riittoisaa, meillä yksi purkki alkuaikoina kesti yli kuukauden. Nykyisin pärjäämme 1-2 purkilla per vuosi. Ja rasvahan täytyy säilyttää jääkaapissa, koska sisältää a-vitamiinia.

Vierailija
14/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten saman mittainen tauko kaytossa. Ja sama ohje lukee tuubin ohjeissa.

Pitaakin kokeilla nyt noita erilaisia rasvoja ja katsoa jos joku niista alkaisi auttamaan. Onkohan muuten miten usein allergiaa taustalla naissa ihottumissa? En ole itse vain oikein huomannut mitaan allergisoivaa ainetta.

Vierailija
15/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mikä sen salaisuus on. Tässä ainesosat: vettä, maapähkinäöljyä, glyseroolia, steariini- ja palmitiinihappoa, a-vitamiinipalmitaattia.

Itseasiassa mulle on sama mitä sisältää (kunhan ei ole vaarallista) kunhan se toimii.

Tärkeä juttu varmasti myös se, ettei sisällä lisäaineita tai muuta ylimääräistä.

Imeytyy todella nopeasti, ei ole mikään lotion mutta ei myöskään ns. rasvatönkkö. Ei tarhaa vaatteita, itse puen heti rasvauksen jälkeen. Itseasiassa on se olo, että iho imaisee sen sisäänsä.

Vierailija
16/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 1-vuotiaana sai siirtyä juomaan tavallista maitoa, annoin gefilus-maitoa ja muita gefilustuotteita ja sen jälkeen ei ihon kanssa ole ollut ongelmia. Sitä ennen posket punoittivat, jos joi tavallista maitoa ja muutenkin iho reagoi voimakkaasti.

Vierailija
17/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paranna atooppista ihoa koskaan, (tietty vaihtelee ajoittain ) , joten kokeile sisäisesti ALOE VERA juomaa ! Tästä ollut keskustelua muistaakseni sairaudet ja allergiat palstalla.

Meillä 4-v pojalla täysin auttanut toi juoma, joka aamu ottaa kulauksen tyhjään mahaan!

Saa jälleenmyyjiltä, Forever Living Products :n tuote

Vierailija
18/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni purkin hinta oli jotain alle 20e.

Kyseessä on siis kuusenpihkavoide ja se on 100% luonnontuote, valmistettu kuusenpihkasta ja kerkistä sekä rypsistä. Ei siis sisällä mitään " myrkkyjä" . Kannattaa ainakin kokeilla, ellei muu auta!

Linkistä näkyy lisätietoja ja myyjän yhteystiedot.

http ://www. ytyinfo. net/fi/ content/ view/33/ 85/

Vierailija
19/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä pesuaineella peset lapsesi vaatteet? se voi lisätä kutinaa, kannattaisi hankkia lapselle allergialääkäri , sibicort on todella hyvä kuurinomaisesti käytetty voide voidellaan paksusti ja sit perusvoide rasvaisinta mitä saa apteekista, myös toi a-creme on hyvä, aurinko auttaa yleensä atopiaan -vaatteet pois ulkona ja hyvät rasvaukset illalla, tarkkaile pahentaako jokin ruoka-aine ihottumaa? myös vuodevaatteet tulee olla allergiavapaita ei mitään höyhen tyynyjä yms. maitohappokapseleita voi kokeilla,

Vierailija
20/37 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin käytän Protopicia (tulehdussalpaaja), joka toimii kuin kortisoni, mutta sitä voi käyttää jatkuvasti eikä se ohenna ihoa. Tosin en tiedä määrätäänkö sitä noin pienille lapsille.

Käytin myös ennen Ataraxia kutinaan, mielettömän tehokas. En siitäkään tiedä, voidaanko määrätä pienille lapsille.

Ehdotan, että hankit lähetteen ihotautilääkärille. He ainoastaan voivat määrätä esim. tulehdussalpaajia ja heillä on alan uusin tieto. Itse sain aikoinaan lähetteen purskahtamalla terveyskeskuslääkärin edessä itkuun, muuten en olisi saanut, vaikka jouduin lopettamaan työt ihottuman takia.