Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

68km/h kuudenkympin rajoitusalueella, 170€ rikesakko

Vierailija
10.03.2020 |

Ei ole valtion ahneudella mitään rajaa kun noinkin pienestä ylinopeudesta sakotetaan noinkin paljon. Oli vielä oikea sakkorysä kun 80 kilometin nopeudesta tippuu nopeus kuuteenkymppiin ja heti on kamera. Nyt meni poliisin arvostus ihan nollille. Joku poliisi katseli kuvaa ja naureskeli kun pääsi sakottamaan, toivottavasti tukehtuu pullaansa.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyttäjät ei ymmärrä jeesustelujensa lomassa, että ap tarkoitti kameroita, jotka on asennettu pelkästään rahastuksen takia juuri sellaiseen paikkaan, missä helpoiten välähtelee. Ei todellakaan minkään turvallisuuden takia.

Ajoin itse juuri pari päivää sitten kohtaan, jossa 80 rajoitus muuttui 60 rajoitukseksi ja hyvin pian oli kamera.

Hyvin ehtii pudottaa nopeuden oikeaksi, eikä välähdä.

Vierailija
42/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa että tulevaisuudessa tasamaksu, olit rikas tai köyhä. Mieluummin noin kun tulojen mukaan. Toivottavasti keksivät myös alinopeudelle hyviä paikkoja mitata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamerat on ärsyttäviä. Samalla nopeudella ku ajat poliiseja vastaan niin eivät koskaan pysäytä. Juuri eilenkin tuli poliisit vastaan ku ajoin 90kmh ja rajoitus oli 80. Näin tapahtunut todella usein.

Lähes kaikissa poliisiautoissa on nykyään kamerat, jotka kuvaavat, eikä poliisit pysäytä, vaan sakko tulee postissa.

Näin kävi itselleni ja sakko tuli postissa, kun ylinopeutta oli muutama kilometri tunnissa.

Vierailija
44/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyökkäys on paras puolustus jne. Ylinopeus on aina oma valinta. Toivottavasti ap itse vielä joudut jonkun kaaharin uhriksi.

Suomessa pimeys, sade ja sumu voi helposti vaikeuttaa nopeusrajoituskyltin havaitsemista ajoissa. Mikäli moottorijarrutat kyltin havaittuasi, niin ajat ylinopeutta jonkin aikaa. Kumpi sitten liikenneturvallisuuden kannalta parempi valinta? Moottorijarrutus vai todennäköisesti liian kova jarrutus nopeusrajoitusmerkillä?

Vierailija
45/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikissa poliisiautoissa on nykyään kamerat, jotka kuvaavat, eikä poliisit pysäytä, vaan sakko tulee postissa.

Näin kävi itselleni ja sakko tuli postissa, kun ylinopeutta oli muutama kilometri tunnissa.

Johan vitsin murjaisit

Vierailija
46/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisilta aivovammaisilta kaahareilta pitäisi ottaa ajokortti kokonaan pois pariksi vuodeksi. Ehkä siinä ajassa ehtisivät aikuistua sen verran että voi päästää liikenteeseen muiden ihmisten sekaan. Siihen saakka voi ajella vaikka huvipuistossa törmäilyautoilla.

Vierailija
47/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa törkein rajoituksen ylitys mitä olette ajaneet?

Itse olen ajanut 40kmh alueella 190-200kmh.

48/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikennelaki muuttuu rajusti – Jatkossa 1 km/h ylinopeudesta 100 euron sakot. Uusi tieliikennelaki astuu voimaan 1. kesäkuuta 2020.

Eli teoriassa kyseinen ylinopeus olisi ollut halvempaa, mutta kuinka usein niitä tulee saamaan uudella systeemillä.

https://www.verkkouutiset.fi/liikennelaki-muuttuu-rajusti-jatkossa-1-km…

Toi on kyllä väärin että se on sen satasen 1-10 km/h, vit#aa saada 1 km/h ylinopeudesta satasen sakon.

Pitäis olla 5-10 km/h, niin olis vähän edes järkeä tossa.

Vierailija
49/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Kaverin autolla vedettiin 60kmh alueella 240kmh.

Vierailija
50/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyökkäys on paras puolustus jne. Ylinopeus on aina oma valinta. Toivottavasti ap itse vielä joudut jonkun kaaharin uhriksi.

Suomessa pimeys, sade ja sumu voi helposti vaikeuttaa nopeusrajoituskyltin havaitsemista ajoissa. Mikäli moottorijarrutat kyltin havaittuasi, niin ajat ylinopeutta jonkin aikaa. Kumpi sitten liikenneturvallisuuden kannalta parempi valinta? Moottorijarrutus vai todennäköisesti liian kova jarrutus nopeusrajoitusmerkillä?

Se nopeuden lasku on risteysaluetta varten, ei kiusaksi.

Vierailija
51/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

30km/h alueella 180km/h, radalle rakannettu auto joten jarrutkin oli vähän eri tasoa kuin normi kehonkuljettimissa. Toinen 80km/h alueella 260km/h, mutta eiköhän tuo ensimmäinen ollut "törkeämpi"

Vierailija
52/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaista, että liikennesääntöjä rikkovia rangaistaan. Iloitsen todella, jos perusteita rankaisemiseen kiristetään.

Luuletko todella osaavasi itse arvioida sääntöjen laatijoita paremmin, mitä olisi paras noudattaa? Tolpat ovat syystä risteysalueillakin, samoin kuin 60 nopeusrajoitus, sillä risteysalueilla suurilla nopeuksilla sattuvat kolarit ovat tuhoisia.

Tuollainen perusteeton itsevarmuus on tutkimuksienkin mukaan yksi onnettomuuksien riskitekijä. Ei se, että ajaa "liian hitaasti joka paikassa" (eli nopeusrajoituksen mukaan, jolloin olet taatusti yksi niistä, jotka jättävät turvavälin pitämättä ja tulevat aivan liian lähelle roikkumaan, ja sitten ohittelevat ylinopeutta ajaen jopa ohituskieltoalueilla. Niin, se ylinopeus kun ei ole sallittua ohittaessakaan.)

Vierailija
53/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyyh, miksi en saa vapaasti rikkoa sääntöjä? Miten kehtaavatkin rangaista juuri minua???

Ei ole kyse tästä vaan kohtuuttoman kovasta rangaistuksesta suhteessa rikkeeseen. Ihan puhdasta rahankuppausta autoilevilta työssäkäyviltä ihmisiltä, jotka yrittävät täällä jotain normaalielämää räpistellä. Tuollainen 8km/h ylinopeutta voi tapahtua ihan vahingossa.

Sitten vertaa tätä rangaistusta suhteessa väkivaltarikoksiin, varkauksiin ym ja voi vaan ihmetellä. Ei ole linjassa.

T. ohis

Vierailija
54/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

30km/h alueella 180km/h, radalle rakannettu auto joten jarrutkin oli vähän eri tasoa kuin normi kehonkuljettimissa. Toinen 80km/h alueella 260km/h, mutta eiköhän tuo ensimmäinen ollut "törkeämpi"

"radalle rakennettu auto" ei muuta fysiikan lakeja.

Jarrutusmatka kasvaa nopeuden neliössä.

Mutta matikka ei ollutkaan vahva lajisi...

Vierailija
55/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyh, miksi en saa vapaasti rikkoa sääntöjä? Miten kehtaavatkin rangaista juuri minua???

Ei ole kyse tästä vaan kohtuuttoman kovasta rangaistuksesta suhteessa rikkeeseen. Ihan puhdasta rahankuppausta autoilevilta työssäkäyviltä ihmisiltä, jotka yrittävät täällä jotain normaalielämää räpistellä. Tuollainen 8km/h ylinopeutta voi tapahtua ihan vahingossa.

Sitten vertaa tätä rangaistusta suhteessa väkivaltarikoksiin, varkauksiin ym ja voi vaan ihmetellä. Ei ole linjassa.

T. ohis

Kerrotko paljonko optimaalinen jarrutusmatka kasvaa kun nopeus nousee 60->68km/h?

Jos osaat.

Vierailija
56/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisilta aivovammaisilta kaahareilta pitäisi ottaa ajokortti kokonaan pois pariksi vuodeksi. Ehkä siinä ajassa ehtisivät aikuistua sen verran että voi päästää liikenteeseen muiden ihmisten sekaan. Siihen saakka voi ajella vaikka huvipuistossa törmäilyautoilla.

Aivovammainen kaahari? 60km/h -alueella 8km/h ylitys?

Vierailija
57/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ohis

Menee ihan samaan kastiin tuollaisten rikosten kanssa, vaikka onkin lievempi, koska mitään ei ole vielä tapahtunut. Piittaamattomuus liikennesääntöjä kohtaan ja ylinopeutta kaahaaminen asettaa muutkin tienkäyttäjät vaaraan.

Vierailija
58/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli koulun kohdalla muuttuva rajoitus päivällä 30 ja illalla yöllä + la-su 40.

Poistettiin ja tilalla kiinteä 30 voimassa 24/7.

Hyvä sakkorysä. Liikenneturvallisuuden kanssa ei mitään tekemistä.

Vierailija
59/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

"radalle rakennettu auto" ei muuta fysiikan lakeja.

Mutta matikka ei ollutkaan vahva lajisi...

Ja sen "radalle rakennetun auton" ns. paremmat jarrut kestää toistuvia jarrutuksia ilman häipymisiä, ei paranna yhden jarrutuksen tehoa.

Sama harha porukalla kun kuvittelee että nelivetoauto jaruttaa paremmin kuin 2-vetoinen.

Vierailija
60/71 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli koulun kohdalla muuttuva rajoitus päivällä 30 ja illalla yöllä + la-su 40.

Poistettiin ja tilalla kiinteä 30 voimassa 24/7.

Hyvä sakkorysä. Liikenneturvallisuuden kanssa ei mitään tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan