Mikä näitä uusavuttomia ja uushaluttomia vanhempia oikein vaivaa???
Oletteko katsoneet Supernanny Suomi-ohjelmaa? Mikä näitä uusavuttomia ja uushaluttomia vanhempia oikein vaivaa??? Ohjelmassa on lapsia, joilla ei ole kotona minkäänlaisia rajoja ja sääntöjä. Miksi lapsille ei opeteta kotona alkeellisimpiakaan käytöstapoja ja toisten ihmisten kunnioitusta?
Leikki-ikäiset ja kouluikäiset lapset saavat pompotella äitiään ja isäänsä ihan miten sattuu. Ruokapöydässä lapset nirsoilevat, vahtaavat älylaitetta, heittelevät ruokaa, huutavat, kirkuvat ja puhuvat töykeästi. Kotona kiusataan, tönitään ja lyödään sisaruksia ja hypitään pitkin sänkyjä, sohvia ja pöytiä. Vanhemmille puhutaan töykeästi, nimitellään rumasti, haistatellaan, kiroillaan ja huudetaan. Kotona paiskotaan ovia, heitellään ja rikotaan tavaroita tahallaan. Perheen lemmikkieläimiä riepotellaan ja kiusataan. Pienetkin lapset saavat vahdata älylaitteita ja pelata tietokonepelejä niin paljon kuin huvittaa. Älylaitteen kanssa mennään jopa nukkumaan.
Kun katsoo Supernanny Suomi-ohjelmaa, niin katsojan pää tulee kipeäksi ja hän näkee punaista. Ovatko perheet hakeneet itse ohjelmaan vai onko joku sukulainen tai naapuri ilmoittanut perheet ohjelmaan?
Kommentit (42)
Tuli mieleen näistä floodaajan kommenteista että tuleeko lasua jos laittaa viisivuotiaan seitsemänvuotiaan kanssa pihalle ilman vanhemman valvontaa?
Lähellä on parkkipaikka ilman aitausta ja autotie.
Jos kieltää että ei saa mennä tielle tai parkkipaikalle.
Itse olin nimittäin siskojen kanssa pihalla jo kolmevuotiaana, mutta ei oikein tunnu hyvältä laittaa lapsia pihalle.
Ja itse en kyllä todellakaan mene pihalle seisoskelemaan yli tunniksi.
Tämä on juuri sitä liiallista yrittämistä ja kasvattamista.
Pistää ne lapset pihalle kasvamaan. Kotiin syömään ja nukkumaan. Ei kysellä kuin kuulumisia ja että onko läksyt tehty, muuten ei pihalle pääse.
Eli nykyään on ihan turhaa ylimääräistä hömpötystä. Pihalla ne ennenkin kasvoi vapaassa maailmassa ja oppi säännöt. Nykyään holhotaan ja kysellään. Kehutaan juuri jotain yskimistä ja käsienpesua.
Sitten on oma porukkansa se joka alistaa lapsia ja käyttää kasvattamista kiusaamisena.
Eli juuri se, että ei ulkoiluteta. Pidetään neljän seinän sisällä ja aina kun lapsi luonnollsiesti yrittää urheilla ja liikkua, niin komennetaan armeijan asentoon :D
"Tiuskitaan että miksi et osaa olla paikallasi?" "seiso suorassa paikallasi nyth"
Hulluksihan ne tulee jos ei pääse liikkumaan ja päästelemään. Ei ennen kasvatettu kasvattamalla. Lapset kuten puutkin kasvaa ihan itsekseen ilman jatkuvaa holhoomista ja hulluksi tekemistä. Hullujahan ne on nykyään, täysin viattomat lapset!
Nykyään on niin sairasta menoa.
Oma lukunsa tämä lastensuojelu...