Mikä on lempikukkasi?
Kommentit (43)
Pionit on ihania.
Oma lempikukkani on klassisesti ruusu, myös orkidea ja hortensia.
Ei ole kukkaa, josta en tykkäisi.
Ruusut, valkoiset ja tummanpunaiset. Joka kesä sumuttelen kirvoja mäntysuopaliuoksella parvekeruusuista.
Liian vaikea valita vain yhtä, mutta kielo, metsäkurjenpolvi, suopursu ja vanamo kilpailevat kärkikahinoissa.
Vierailija kirjoitti:
Shiva/northen light risteytys.
Asiaa, olin tulossa vastaamaan, että White Rhino.
Pioni sillon ku sitä saa näin talvella neilikka ja vielä kun säilyy hyvänä 3 vk
Orvokki. Tosin sama kuin aikaisemmalla vastaajalla: ei ole kukkaa, josta en pitäsi.
En voi valita. Olen kukkahullu. Kaikki kukat ovat ihania, jopa voikukat keväällä, vihreällä ruohikolla. 🌷🌼🌻🌺
Lilja, vaikka se onkin hautajaiskukka.
Olen aivan hulluna vanamoihin, niiden tuoksu on huumaava. Toki kaikki kukat ovat ihania, ruusut, pionit ja orvokit.
Myös minun lempikukkani on lemmikki. Hyvinä kakkosina auringonkukka ja unikko.
Jos vain yksi pitää valita, niin pioni. Kaikki värit käyvät, mutta ihanista ihanin on valkoinen pioni häivähdys pinkkiä tai fuksianpunaista keskellä.
Kevään sipulikukat ilahduttaa varmaan eniten, johtuen ajankohdasta; lumikellot, krookukset, sinililjat, kevättähdet, tulppaanit... kevät on parasta 🌷🌱
Neilikka, se oikea isokukkainen, freesia, daalia, kesäniityn kukat: leinikit, apilat. Järvessä lumpeet ja ojanpientareella kullerot.
Pidän myös kaikista tässä mainituista kukista. Itse asiassa kaikki kukat ovat mieleeni. :) Voisin vielä mainita tähän listaan erilaiset kivikkokasvit ja vaikkapa kissankäpälän, kannusruohon, sinivuokon ja kissankellot.
Päivänkakkara.