Mikä on lempikukkasi?
Kommentit (43)
Siniset orvokit ja hyvin vaaleanpunaiset ruusut, niistä tulee suloinen kimppu, ehkä täydennettynä muutamalla tuoksuvalla hajuherneellä. Nämä siis puutarhakukista. Luonnonkukkia olisikinsitten kauhean pitkä listä voikukista kissankellojen kautta lemmikkeihin ja kaikki muutkin. Jopa ne parjatut lupiinit teiden varsilla ja kurttulehtiruusutkin.
Valkovuokko, metsätähti, lemmikki, kissankello, ruiskaunokki, kielo, sireeni
Kaarlen valtikka, siinä on munaa.
Valkolehdokki. Sen tuoksu kesäyössä on ylivoimainen.
Luonnonkukat. Omenapuunkukat, sireenit, kielot. Kaikki kukat😍
Kielo on suosikkini. Mutta kaikki kukat ovat kyllä kauniita.
Leikkokukista neilikka ja pioni. Väreistä rakastan erityisesti hempeän vaaleanpunaista ja valkoista, jossa on häivähdys vaaleanpunaista. Viimeksi ostamani neilikkakimppu pysyi hyvänä yli kolme viikkoa. Keltaiset tulppaanitkin ovat ihania. Niistä tulee keväinen olo.
Tällä hetkellä minulla on kotona vaaleanpunaisia neilikoita ja keltaisia tulppaaneja.
Lumme ja rentukka.
Sammal, se on vaatimaton ja nöyrä, kukkii vaivihkaa. Sopii suomalaiseen metsään.
Kaikki kukat kuuluu metsään ja luontoon, ei tapeta niitä tuomalla maljakkoon!
On kyllä suomen kielessä kukilla ihania nimiäkin :)
Nyt kun olen tutustunut leikkokukkiin paremmin niin suosikki vaihtelee. Yksi ihana on leukoija, rakastan myös sen tuoksua. Värillä on todella väliä, En pidä yhtään oranssista enkä punaisesta. Nuden sävyt sekä valkoinen on aina ihana sekä erilaiset murretut sävyt oli kukka mikä hyvänsä. Iso pioni on ihana, ruusuja en osta juuri koskaan.
Kihokki, ah niin kaunis mutta petollinen. Se on miehiä syövä nainen.
Sininen iiris omassa pihassa.
Luonnonkukista metsätähti.
Leikkokukista freesia.
Peikonlehti, köynnökset. Leikkokuista auringonkukka mutta ehdottomasti niin että sitä ei ole pomittu vaan että se saa kasvaa rauhassa ja hengailla vaan jossain niityllä. Sympaattinen
Harvoin tulee ostettua leikkokukkia kotiin. Yksi poikkeus on, nimittäin lempikukkani, keltainen tulppaani. Se jotenkin merkitsee minulle talven taittumista kevääksi. Ostan niitä pari punttia jotta ne pysyvät tukevasti pystyssä. Sellaiset maljakon reunoilla vinksin vonksin kenottavat kukat ovat surullinen näky.