Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin tyhmänä tammikuussa kymppitonnin osakerahastoihin. Kannattaako ne nyt myydä?

Vierailija
10.03.2020 |

Joka paikassa hehkutettiin pitkin talvea, kuinka osakkeisiin ja indeksirahatoihin sijoittaminen on varma keino rikastua ajan mittaan. Laitoin tammikuussa kymppitonnin halpoihin osakerahastoihin joiden kulut on 0-0,7%/vuosi. Nyt olen pari tuhatta euroa köyhempi kun kurssit on laskenut ja tulevaisuus pelottaa. Tarkoitukseni oli säästää eläkeaikoja varten mutta nyt pelottaa, että mitä jos työt lähtee alta jos tulee taantuma? Joudunko silloin myymään sijoitukseni pohjilla, jotta saisin rahaa mahdollisiin yllättäviin menoihin? Kurssithan voi laskea vielä 50% tai enemmänkin. Vai olisiko parempi myydä jo nyt, kun tappiot on vielä siedettävällä tasolla? Olen ihan aloittelija joten kertokaa fiksummat mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä. En saanut yöllä nukuttua kun pelkästään eilen kurssit laski yhden päivän aikana monta prosenttia.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisitteko nyt lisää vai kannattaisko odottaa viikko/pari?

Ostan joka päivä vähän lisää.

Vierailija
42/47 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-palsta.

Parasta sijoitusneuvontaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vielä, kunnes osakkeet ovat laskeneet tosi alas, (ei enää laske) ja tee sitten vain nopea paniikkimyynti.

Vierailija
44/47 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV-palsta.

Parasta sijoitusneuvontaa!

Mutta kun tärkeintä ei ole voiton tekeminen vaan se, ettei naapurin av-mamma onnistu paremmin!

Vierailija
45/47 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän sama tilanne kuin ap:llakin eli kymppitonni sijoitettu. Viimeiset isot merkinnät tehty tänä vuonna. Nyt salkku reilun tonnin miinuksella. Periaatteessa nuo on rahoja joita en tarvitse, mutta ehkä suurin pelko liittyy työllisyyteen tai paremminkin työttömyyteen. Mulla on kyllä muutenkin säästöjä, mutta jos menisi työpaikka alta niin kyllähän tommonen kymppitonnin ylimääräinen säästö rauhottaisi kummasti mieltä. Isoja hankintoja mulla ei tiedossa (autokin uudehko ja velaton) eli tosiaan muuten en rahoja tule tarvitsemaan vuosiin. Ainoa pelkoni siis työttömyys.

Vierailija
46/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös!

Vierailija
47/47 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulanut n. 5000 euroa tähän mennessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä