Uskaltaisitko nyt matkustaa Viroon?
Meillä ollut pitkään matka varattuna mutta alkoi mietityttää. Varsinkin kun mukana olisi taapero ikäinen ja alakoululainen. Parin päivän hotellimatka varattuna. Täytyykö koko reissu vaan unohtaa. .
Kommentit (45)
En lähtisi.
Se on kuin lähtisi sitä tautia ihan tarkoituksella hakemaan.
Kannattaa nyt vähintään upgradeta hytti vimpan päälle, ettei joudu kahden viikon karanteenia viettämään ikkunattomassa kopissa. Silloin teillä menis järki.
Olemme kuulemma lehden mukaan (is tai il tai sit oli Yle) siirtyneet epidemiassa vaiheesta 0 vaiheeseen 1. Ja pian on odotettavissa vaihe 2.
Vaihe 1 ohje on, että vältä ruuhkabusseja.
Älä mene !
Virossahan on juuri se pahempi lapsiin erityisesti tarttuva covid 19-lite
oSTIN foliota neljä rullaa, pysyttelen kääriytyneenä sängyn alla
Me vanhemmat olemme perusterveitä. Kummallakaan ei ole mitään sairauksia. Laivamatkat olisi niitä 2h ylityksiä. Missään buffetissa ei olisi tarkoitus syödä.
Jostain luin, että jos laivalla jollakulla epäillään niin joutuu matkan ajaksi hyttiin ja seuraavassa satamassa tutkittavaksi. Mutta ei sinne laivaan tietenkään joudu pidemmäksi aikaa jäämään.
ap
Buffet kyllä käy, mutta "Buffa" ei koska se on lasten kieltä, eikä tarkoita mitään
Oletteko kuinka syvältä joelta lähdössä.
Viro on päättänyt jo karanteenisatamat laivoille. Jos koronaepäily niin se ulospääsy voi kestää
Totuus on että voi joutua jäämään laivaan. Se että ei muka niin se oli Tallinkin nöjdin markkknointipuhetta. Eli se edustaa laivayhtiötä ja haluaa että kaikki edelleen matkustaa hulluna. Älä mene
Vierailija kirjoitti:
Me vanhemmat olemme perusterveitä. Kummallakaan ei ole mitään sairauksia. Laivamatkat olisi niitä 2h ylityksiä. Missään buffetissa ei olisi tarkoitus syödä.
Jostain luin, että jos laivalla jollakulla epäillään niin joutuu matkan ajaksi hyttiin ja seuraavassa satamassa tutkittavaksi. Mutta ei sinne laivaan tietenkään joudu pidemmäksi aikaa jäämään.
ap
Mä myös toivon, että Suomessa oltsisiin fiksumpia eikä laitettaisi laivaa karsnteeniin. Ulkomaillahan nuo laivakaranteenit eivät toimineet halutulla tavalla kun hyvin suuri osa saurastui laivalla sen karanteenin takia.
Mä en lähtisi laivalle. Niin iso tautiriski. Ärsyttää, kun olen koulussa töissä ja meillä on huhtikuussa iso opettajaporukka lähdössä yhteislaivareissulle Tallinnaan. Kiva kun tulevat takaisin, jos yksikin on saanut koronan, niin tartuttavat oppilaat ja myös ne opettajat, jotka jäivät rannalle. Itse olen koronan suhteen riskiryhmässä.
MInnes ne maissa äkkiseltään laitetaan? Eurooppaan mahtuu 3500 matkustajaa
viikko sitten kävin superalkossa enkä nähnyt uhtään sairastuneita ihmisiä. joten voi lähteä. todennäköisemmin pöpön saa helsingistä, kun sielä on niin kirjavaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
ap
Virossahan ulkomaalaisten karanteeni on Mulgan vankilassa.
Sinnekö on kiire?
En pelkäisi olla Virossa, mutta nyt en todellakaan menisi laivalle enkä hotelliin. Kunnon pöpöpesäkkeitä, missä taudit leviävät.
Nyt ehdoton STOP kaikelle matkustamiselle. Edesvastuutonta tässä tilanteessa matkustaa yhtään mihinkään. Ei missään nimessä mihinkään laivoille jne. Nythän se on nähty että ulkomailta on tuotu jo korona Suomeen. Miettikää ihmiset vähän mitä touhuatte !
Tyhmä kysymys, mutta siis voiko koronan tartuttaa toiselle, sairastumatta itse?
Oikeampi kysymys on, uskaltavatko virolaiset matkustaa kohta suomeen?
Tämä on juuri se hetki jolloin voi käyttää tervettä järkeä.