Millaisilla arvoilla todettiin 2-t. diabetes, millainen hoito?
Labratulokset tuli ja paastosokeri 7,5 :( Lääkäriaika on vasta ensi viikolla. Millaiset veriarvot teillä on ollut ja miten on alettu hoitaa? Lääkkeet varmaan tulee, loppuiäksikö?
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kasvikset ei kelpaa, niin kertokaa sitten mitä diabeetikon (ja muidenkin tietysti) pitäisi syödä. Eikä mitään "ravinteikasta ruokaa" -jargonia, vaan ihan konkreettisia esimerkkejä, vaikka yhden päivän syömiset.
Mikä vika on "ravinteikkaasa ruuassa"?
Ei mikään. Mutta saisiko niitä esimerkkiruokia?
Johan tuossa mainittiin, että makuasioiden takia esimerkkiruokia on hankala laittaa. Sullako on niin surkea mielikuvitus, ettet osaa itse?
Tämä on huvittavaa, mielikuvituksellako se pitäisi päätellä mikä on "ravinteikasta ruokaa". Moittii virallisterveellisiä suosituksia ja kehottaa syömään "oikeata ravinteikasta ruokaa". Mutta ei, ei suostu kertomaan mikä on sitä "oikeata ravinteikasta ruokaa". Väitän, että hän ei edes kehtaa kertoa sitä.
Useimmat osaavat hankkia tietoa, laiskat (niin kuin sinä) haluavat valmiiseen pöytään.
Olet aivan pöhkö. Sinä kirjoitat, että käytä mielikuvitusta! Miksi minä käyttäisin mielikuvitusta, kun minulla on mahdollisuus nojautua tutkittuun tietoon? Virallisterveellinen ruokavalio pohjautuu tieteellisiin tutkimuksiin, se on läpinäkyvää ja ohjeistukset löytyvät asiallisista ja virallisista lähteistä.
Tuollaiset termit: "oikea ravinteikas ruoka, aito ravinto, hyvät oikeat rasvat jne, jne", jotka oikeasti eivät kerro mitään, vaan vihjailevat mystisestä-ainoasta-oikeasta-ravinnosta, jonka vain asiaan vihkiytyneet tietävät. Nimenomaan, tuollaisella voi pyyhkiä pyllynsä, sillä ei ole mitään arvoa, varsinkin jos se perustuu mielikuvituksen käyttöön. Miten kuvittelet että tavallinen Joensuun pappa tai mamma "osaa hankkia tietoa" tai "käyttää mielikuvitusta" syödäkseen niin, että edistää terveyttään. Ai niin, tietous "oikeasta ravinnosta" onkin vain viisaiden yksityisoikeutta. Huhheijjaa!
Aidolla ravinnolla saa sinun mielestäsi pyyhkiä hanurin, mutta ns. tutkittu keinoruoka on hyväksi. Joopa joo.
Pitää tietää ratkaiseva ero, joka on oikean ravinteikkaan ruoan ja väärän ravinteikkaan ruoan välillä. Tässä erotetaan vuohet lampaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kasvikset ei kelpaa, niin kertokaa sitten mitä diabeetikon (ja muidenkin tietysti) pitäisi syödä. Eikä mitään "ravinteikasta ruokaa" -jargonia, vaan ihan konkreettisia esimerkkejä, vaikka yhden päivän syömiset.
Johan tuossa mainittiin, että makuasioiden takia esimerkkiruokia on hankala laittaa. Sullako on niin surkea mielikuvitus, ettet osaa itse?
Tämä on huvittavaa, mielikuvituksellako se pitäisi päätellä mikä on "ravinteikasta ruokaa". Moittii virallisterveellisiä suosituksia ja kehottaa syömään "oikeata ravinteikasta ruokaa". Mutta ei, ei suostu kertomaan mikä on sitä "oikeata ravinteikasta ruokaa". Väitän, että hän ei edes kehtaa kertoa sitä.
Useimmat osaavat hankkia tietoa, laiskat (niin kuin sinä) haluavat valmiiseen pöytään.
Olet aivan pöhkö. Sinä kirjoitat, että käytä mielikuvitusta! Miksi minä käyttäisin mielikuvitusta, kun minulla on mahdollisuus nojautua tutkittuun tietoon? Virallisterveellinen ruokavalio pohjautuu tieteellisiin tutkimuksiin, se on läpinäkyvää ja ohjeistukset löytyvät asiallisista ja virallisista lähteistä.
Tuollaiset termit: "oikea ravinteikas ruoka, aito ravinto, hyvät oikeat rasvat jne, jne", jotka oikeasti eivät kerro mitään, vaan vihjailevat mystisestä-ainoasta-oikeasta-ravinnosta, jonka vain asiaan vihkiytyneet tietävät. Nimenomaan, tuollaisella voi pyyhkiä pyllynsä, sillä ei ole mitään arvoa, varsinkin jos se perustuu mielikuvituksen käyttöön. Miten kuvittelet että tavallinen Joensuun pappa tai mamma "osaa hankkia tietoa" tai "käyttää mielikuvitusta" syödäkseen niin, että edistää terveyttään. Ai niin, tietous "oikeasta ravinnosta" onkin vain viisaiden yksityisoikeutta. Huhheijjaa!
Aidolla ravinnolla saa sinun mielestäsi pyyhkiä hanurin, mutta ns. tutkittu keinoruoka on hyväksi. Joopa joo.
Kerro nyt mitä on se "aito ravinto"!
Jatketaan sen jälkeen keskustelua.
Pinaattia täytyy syödä 3,5 kg päivässä, jotta se olisi ihmiselle haitallista. Tuskin kukaan pystyy tuollaista määrää märehtimään. Kourallinen pinaattia päivässä on todella terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin tutkittuun tietoon perustuu viralliset suositukset? Kerro ihmeessä, jos tiedät.
Laitan heti, kun ensin laitat esimerkin päivän syömisistä joka koostuu "oikeasta ravinteikkaasta ruoasta".
Et siihen kuitenkaan pysty. Kun niitä tutkimuksia ei ole.
Onko muuten dm2 sairastajilla joku erityinen syy ettei voi tiputtaa painoa ja alkaa liikkumaan? ainaki lähipiirissa keksitään kaikki mahdollinen ettei itse tartteis tehä mitään ja haukutaan lääkärit kun kaikki arvot päin seiniä.
Jos ihminen on terve ja hänellä on terve ja normaali suolen toimnto, niin ruoassa olevasta oksalaatista imeytyy vain n. 2 %. Pinaattia voi syödä huoletta. Raparperiakin voi syödä, kunhan ei viittä kiloa syö.
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten dm2 sairastajilla joku erityinen syy ettei voi tiputtaa painoa ja alkaa liikkumaan? ainaki lähipiirissa keksitään kaikki mahdollinen ettei itse tartteis tehä mitään ja haukutaan lääkärit kun kaikki arvot päin seiniä.
Ehkä kuitenkin on se turhautuminen syynä. Lääkäreiltä ei saa oikeita ohjeita, heidän kun on noudatettava käypähoito-suosituksia.
Höpsis, lääkäreiltä saa aina ohjeita ja neuvoja kun pyytää. Mikä estää itse etsimästä tietoa, sillä meidän ulottuvillahan kaikki tieto mitä maailmassa on?
Niin, eihän toisen puolesta voi elää ja tarkalleen kertoa mitä kunkin tulee syödä. Itse pitää olla selvillä mikä itselle sopii parhaiten. Mutta terve järki kannattaa kuitenkin säilyttää, ja kultainen keskitie, eikä lähteä hörhöilemään kaiken maailman dieettien perässä. Kun tekee ruokaa itse tuoreista aineksista ja syö kohtuullisen määrän, niin eihän siinä pitäisi mitään ongelmaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis, lääkäreiltä saa aina ohjeita ja neuvoja kun pyytää. Mikä estää itse etsimästä tietoa, sillä meidän ulottuvillahan kaikki tieto mitä maailmassa on?
Lääkäreillä ei ole ravintokoulutusta, heidän ohjeensa perustuu siihen, mitä heidän on käsketty neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreillä ei ole ravintokoulutusta, heidän ohjeensa perustuu siihen, mitä heidän on käsketty neuvoa.
Sama pätee Suomessa myös ravitsemusterapeutteihin.
Ai, nämä on näitä ihmisiä. Kaikki ovat heitä vastaan, ja tässä tapauksessa terveysviranomaiset ja muut. Syökää ja juokaa sitten mitä haluatte, kun mikään neuvo ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai, nämä on näitä ihmisiä. Kaikki ovat heitä vastaan, ja tässä tapauksessa terveysviranomaiset ja muut. Syökää ja juokaa sitten mitä haluatte, kun mikään neuvo ei kelpaa.
Kerro mitkä neuvot ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Anna nyt vihdoinkin se kuuluisa neuvosi tai pidä suu kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En luota yhteenkään ravinto- / liikunta-alan asiantuntijaan, joka väittää, että pitää syödä vähärasvaista sekä hiilihydraattipitoista ravintoa ja vielä kaiken lisäksi 2-3 tunnin välein. Heidän tietonsa on jäänteitä Pekka Puskan vetämän Pohjois-Karjala -projektin ajoilta, joita kaiken maailman Fogelholmit pitävät yhä relevanttina tietona.
Mikä neuvo? Ei minulta ole kukaan tässä keskustelussa mitään neuvoja kysellyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En luota yhteenkään ravinto- / liikunta-alan asiantuntijaan, joka väittää, että pitää syödä vähärasvaista sekä hiilihydraattipitoista ravintoa ja vielä kaiken lisäksi 2-3 tunnin välein. Heidän tietonsa on jäänteitä Pekka Puskan vetämän Pohjois-Karjala -projektin ajoilta, joita kaiken maailman Fogelholmit pitävät yhä relevanttina tietona.
No niin, hyvä! Sinähän olet päätöksen tehnyt, ja nyt rupeat noudattamaan täysin päinvastaisia menettelyjä syömisen suhteen. Asiahan on ratkaistu! Voita, läskiä, lihaa, pekonia, juustoa, kaikki rasvassa keitettynä ja paistettuna. Kaikki kermaan upotettuna, juustolla kuorrutettuna, jälkiruokana juustoa. Ei leipää, ei kasviksia, eikä missään nimessä hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä neuvo? Ei minulta ole kukaan tässä keskustelussa mitään neuvoja kysellyt?
Miksi sitten osallistut keskusteluun, jossa AP kysyi neuvoa?
Laitan heti, kun ensin laitat esimerkin päivän syömisistä joka koostuu "oikeasta ravinteikkaasta ruoasta".