Pitkä avioliitto, täyspäivätyöt ja lapsiarki - tuntuu ettei tässä elämässä ole enää mitään sijaa seksille
Onko kellään muulla sama tunne? Elämä on yhtä sinnittelyä kaikkien velvollisuuksien puristuksessa ja vähitellen se on tappanut kaiken kipinän parisuhteesta. Mikä neuvoksi?
Kommentit (83)
Suhde kuin suhde näivettyy, jos ei pidä huolta seksielämästä myös.
Lomilla on ollut edes jotain seksiä ja edes pientä irtioton tunnetta, mutta ei niitä lapsettomia lomia etenkään usein voi järjestää. Pari-kolme kertaa vuodessa korkeintaan. Ja nykyään tilanne palaa samaan tylsään heti kotona loman jälkeen. Ap
Vierailija kirjoitti:
No niinpä, mutta kun ei jaksa eikä huvita ja kumpikin on ainakin vähän katkera toiselle siitä, miksei toinen tee asialle mitään jolloin viimeistään lopputulos on se ettei kumpikaan tee, on jotenkin mennyt maku. Ap
Moikka, meillä olen huomannut, että kipinän pysymisessä auttaa, että arjen keskellä esim iltaisin sohvalla muistelemme alkuaikoja. Nauramme kuinka hulluina olimme toisiimme. Lisäksi se, että työntää itsensä hetkeksi taka-alalle ja tekee pieniä hellyydenosoituksia (vaikka tuntuisi, että on sen toisen vuoro) ja jotain pieniä juttuja tyyliin iltapalaleipä yllätyksenä.
Tosi kälyseltä kuulostaa, mutta auttaa alkuun.
N ja 4 lasta
Taustatiedot? Montako lasta, minkä ikäisiä, mitkä työajat yms?
Seksin määrään ja laatuun vaikuttaa pitkälti myös muuten yhdessä vietetty aika. Mitä muuta teet miehen kanssa viikolla/viikonloppuna? Jos ei olla yhdessä muuten, seksiin ryhtymiselle on suurempi kynnys. Perusasiat kannattaa laittaa kuntoon.
Elämä on myös täynnä valintoja ja priorisointeja. Monella menee lasten harrastukset ja omat menot parisuhteen edelle. Kannattaa priorisoida miehen kanssa yhdessä vietetty aika, oli se sitten vaikka Netflixin katsominen yhdessä sohvalla. Siinä samalla tulee oltua luontevasti lähekkäin ja juteltua asioista/kommentoitua sarjoja yms. Yhteiset harrastukset ja suunnitelmat ovat hyviä asioita myös. Tärkeintä on tuntea kumppani läheiseksi, seksikin sujuu luontevammin. Ja seksiin pitää tietysti laittaa aikataulut yhteisiksi, eli samaan aikaan ja riittävän ajoissa nukkumaan, se taitaa lapsiperheissä olla useimmiten se seksiaika...
Parisuhde ei voi hyvin itsestään, vaan sen eteen pitää vähän nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Lomilla on ollut edes jotain seksiä ja edes pientä irtioton tunnetta, mutta ei niitä lapsettomia lomia etenkään usein voi järjestää. Pari-kolme kertaa vuodessa korkeintaan. Ja nykyään tilanne palaa samaan tylsään heti kotona loman jälkeen. Ap
Elämää ei kannata rakentaa lomien varaan, vaan arjesta kannattaa tehdä mahdollisimman hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä, mutta kun ei jaksa eikä huvita ja kumpikin on ainakin vähän katkera toiselle siitä, miksei toinen tee asialle mitään jolloin viimeistään lopputulos on se ettei kumpikaan tee, on jotenkin mennyt maku. Ap
Tuo on juuri se parisuhteen pilaava ongelma: tehdään siitä jonkunlainen kilpailu tai vääntö. Kun et sinäkään niin en minäkään -asetelma pilaa kaiken. En viitsi vaivautua kun ei tuokaan koskaan, ja sitten kierre on valmis. Kun molemmat tekee koko ajan asioita pitäen mielessä mistä kumppani tykkää, ja yrittää parhaansa mukaan olla hyvä ystävä ja rakastettu ja rakastaja, niin molemmat on tyytyvisiä.
Vierailija kirjoitti:
Menkää kaksin lomalle. Ilman lapsia. Ja puhutte suhteenne tilasta.
Tukiverkko puuttuu nykyään monelta kun isovanhempia ei kiinnosta.
Mä en ole 12 vuoteen ollut miehen kanssa kertaakaan ”lapsivapaata” kahdenkeskistä yötä. Joten se siitä lomasta. Isovanhemmat ei hoida edes minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole 12 vuoteen ollut miehen kanssa kertaakaan ”lapsivapaata” kahdenkeskistä yötä. Joten se siitä lomasta. Isovanhemmat ei hoida edes minuuttia.
Sama täällä. Minkä ikäiset lapset teillä? Meillä niin pienet, että menevät klo 20 nukkumaan. Yksi vkl laitoin meille lasten nukkumaanmenon jälkeen piknikin olohuoneen lattialle. Laitoin eväät juustoja, viiniä, pikkupurtavaa ja köllöttelimme lapsivapaalla olohuoneen lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on juuri se parisuhteen pilaava ongelma: tehdään siitä jonkunlainen kilpailu tai vääntö. Kun et sinäkään niin en minäkään -asetelma pilaa kaiken. En viitsi vaivautua kun ei tuokaan koskaan, ja sitten kierre on valmis. Kun molemmat tekee koko ajan asioita pitäen mielessä mistä kumppani tykkää, ja yrittää parhaansa mukaan olla hyvä ystävä ja rakastettu ja rakastaja, niin molemmat on tyytyvisiä.
En ole ap, mutta juuri tuota vastaan tappelen koko ajan vaihtelevalla menestyksellä. Oikeasti auttaa, kun laittaa itsensä sivuun ja koittaa tehdä asioita ja eleitä joista puoliso ilahtuu. Se alkaa sitten maksaa itsensä takaisin pikku hiljaa. Saman voi tehdä myös niin, että sopii puolison kanssa, että nyt sinä ajattelet minua ja minä sinua ensin. Joissain tapauksissa onnistuu. Jos tilanne on kovin tulehtunut niin ei taida onnistua.
Lisäksi kuormittavat tilanteet lasten kanssa sekä kotitöiden tekeminen vievät henkiset resurssini niin täysin, etten vain saa väkisin revittyä mitään romanttisia tai seksikkäitä eleitä miestä kohtaan JA olen jotenkin kyllästynyt itseenikin, omaan ulkonäkööni ja kaikkeen. Ap
Piti siis sanoa että viime aikoina olen ollut henkisesti niin kypsä (negatiivisessa mielessä) kun illan vapaa-aika viimein koittaa, että haluaisin vain olla rauhassa enkä ainakaan stressata mitään läheisyyttä tai seksiä miehen kanssa, siis sitä että minun pitäisi jotenkin yrittää edistää niitä tässä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän lapsenne ovat teidän, eivät isovanhempien. Isovanhemmat ovat omat lapsenne jo hoitaneet, heillä ei ole mitään velvollisuutta hoitaa sinun lapsiasi.
Pitää jättää kaupassakäynnit, lenkit ja salit ja kaikki ylimääärinen pois.
Ruuanlaitot ja syömiset pois.
Kaikki paitsi työssäkäynti ja kotonaoleilu.
Älypuhelin pois, pelit pois.
Sitten yrittää tyrkätä sitä seksiä siihen väliin.
Lapset on tehokkain keino seksin poistumiseen. Sitä jotenkin tuntee että on vaan helpompaa kun ei tarvitse edes alkaa seksiin.
Helppoa elämää kun ei tarvitse edes riisua vaatteita koskaan pois. Voi tulla työhaalareissa kotiin ja nukkua haalareissa ja lähteä haalareissa.
Sitten kun seksiä vihdoin saa, niin kauheet paineet että osaako sitä enää ollenkaan.
Sitten kun seksi on ohi, niin on helpottunut olo että kyllähän ne taidot on hallussa ja otti eteen vieläkin vaikka ikää on jo sen verran (30v).
Vierailija kirjoitti:
Piti siis sanoa että viime aikoina olen ollut henkisesti niin kypsä (negatiivisessa mielessä) kun illan vapaa-aika viimein koittaa, että haluaisin vain olla rauhassa enkä ainakaan stressata mitään läheisyyttä tai seksiä miehen kanssa, siis sitä että minun pitäisi jotenkin yrittää edistää niitä tässä. Ap
Minä tuossa aiemmin tarkoitin sellaista hellyyttä tai käytännön tekoja toiselle, joiden tarkoituskaan ei ole johtaa seksiin. Ymmärrän hyvin, ettei väsyneessä ja kyllästyneessä ilmapiirissä seksi kiinnosta! Pitäisi saada ensin pehmennetty sitä ilmapiiriä. Sen jälkeen kaikki tapahtuu omalla painollaan, koska olette kuitenkin tunteneet toisianne kohtaan kiinnostusta ja intohimoa.
Aloita vaikka keskustelemalla asioista,jotka tiedät miestäsi kiinnostavan. Kuuntelet vaan ja kyselet tarvittaessa.
Olen itse ihan oikeasti kuunnellut yhden Massey Fergusonin kytkinremontin alusta loppuun.
Elämässä on erilaisia vaiheita. Joskus pitää laittaa omat tarpeensa sivuun. Aika, kun lapset ovat pieniä, on kuitenkin suhteellisen lyhyt. Raskasta se varmasti on, mutta siinä on erilaista, ainutkertaista ihanaa kuin sinkkuaikoina, tai silloin kun parisuhde oli se tärkein juttu. En tarkoita, etteikö pitäisi olla parisuhdeaikaa, mutta elämä ei ole samanlaista kuin ennen.
Meillä on nyt alkanut helpottaa, kun kuopus täytti kolme.