Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkä avioliitto, täyspäivätyöt ja lapsiarki - tuntuu ettei tässä elämässä ole enää mitään sijaa seksille

Vierailija
09.03.2020 |

Onko kellään muulla sama tunne? Elämä on yhtä sinnittelyä kaikkien velvollisuuksien puristuksessa ja vähitellen se on tappanut kaiken kipinän parisuhteesta. Mikä neuvoksi?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää kaksin lomalle. Ilman lapsia. Ja puhutte suhteenne tilasta.

Tukiverkko puuttuu nykyään monelta kun isovanhempia ei kiinnosta.

Mä en ole 12 vuoteen ollut miehen kanssa kertaakaan ”lapsivapaata” kahdenkeskistä yötä. Joten se siitä lomasta. Isovanhemmat ei hoida edes minuuttia.

Jos käytte molemmat töissä, teillä on varaa palkata hoitaja. Ihmeellistä että joku pilaa parisuhteensa, kun on jumittanut siihen typerään ajattelumalliin että isoäiti hoitaa lapset ilmaiseksi hyvillä mielin. Ja kyllä, vain siltä isoäidiltä sitä yleensä odotetaan. On surkeaa kuunnella vierestä miten kaverini tappelevat, kumpi saa hoidattaa lapsensa äidillään tänä viikonloppuna, entä seuraavana. Hoitaisivat itse ja palkkaisivat apua.

Vierailija
42/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seksielämä parani ja piristyi, kun otettiin makukumit mukaan. Kerron miehelle mikä oli hyvä ja mikä taas ei ollut jne. Vaihdellaan asentoja. Me myös suukotellaan ja halaillaankin ihan joka päivä. Nipistellään toistemme pyllyjä. Sellaista pientä leikkimielisyyttä pidetään yllä.

Kaikki tämä alkoi siitä, kun alettiin oikeasti miettimään yhdessä miten saada parisuhteeseen kipinää, kun alkoi jo hiipua arjen keskellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että me oikesati suljetaan älylaitteet ja tv, kun lapset menee nukkumaan. Sitten alkaa meidän leikkiaika.

Kommentoija 42/42

Vierailija
44/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole 12 vuoteen ollut miehen kanssa kertaakaan ”lapsivapaata” kahdenkeskistä yötä. Joten se siitä lomasta. Isovanhemmat ei hoida edes minuuttia.

Sama täällä. Minkä ikäiset lapset teillä? Meillä niin pienet, että menevät klo 20 nukkumaan. Yksi vkl laitoin meille lasten nukkumaanmenon jälkeen piknikin olohuoneen lattialle. Laitoin eväät juustoja, viiniä, pikkupurtavaa ja köllöttelimme lapsivapaalla olohuoneen lattialla.

Vanhin 12, nuorin 1. Eli seuraavatkin kymmenen vuotta mennään ilman hetkenkään parisuhdeaikaa.

Kohta joku huutaa että ”palkkaa hoitaja”. No ei onnistu, kokeiltu on, yksikään palveluntarjoaja ei tässä pitäjässä tee yön yli hoitoa. Ja toki nuorin niin pieni etten hoitajalle jättäisikään.

Huomaa että jotkut ihmiset ei ymmärrä yhtään millaista on tukiverkottomuus. He jakelee ohjeita että VIE lapset hoitoon, OTA parisuhdeaikaa. Eikä tajua että kaikilla ei ole mihin viedä tai keinoa millä ottaa.

Eli te olette 12v olleet ilman tukiverkkoja ja SILTI teitte lisää lapsia?

Ilmeisesti teillä on kuitenkin enemmän seksiä yms kuin aplla 😉

Aplle: se arki on se tärkein.

Ei seksiä tarvitse harrastaa joka päivä eikä edes kerran viikkoon.

Mutta jos arjessa ei ole minkäänlaista hellyyttä; haleja, pusuja, kauniita sanoja tms niin ei se muutama parisuhdevapaa vuodessa paljoa auta. Eikä varsinkaan jos pääsee kerta vuoteen pari h puolison kanssa leffaan tms...

Meillä on onneksi se hyvä, että isovanhemmat ovat hoitaneet lapsia, mutta silti se arki on tärkeämpää.

Molempien vanhemmat ovat näyttäneet meille esimerkkiä; kumpaakin meistä ovat isovanhemmat silloin tällöin hoitaneet jotta vanhempamme ovat päässeet ulos.

Samoin molempien vanhemmat ovat kohdelleet toisiaan hyvin.

Eli oman perheen esimerkki on ollut iso asia siihen miten oma perheemme toimii.

Tiedän, että kaikilla ei ole näin. Ystäväpiirissä löytyy vaikka minkälaisia parisuhteita ja perheitä.

Vierailija
45/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että me oikesati suljetaan älylaitteet ja tv, kun lapset menee nukkumaan. Sitten alkaa meidän leikkiaika.

Kommentoija 42/42

Ilmiselvästi teitä kumpaakin kiinnostaa seksi eikä kipinä ole kuollut eikä kummankaan ensisijainen tarve ole ihan oma aika olla rauhassa. Good for you, meillä ollaan valovuoden päässä tuollaisesta. Ap

Vierailija
46/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja täällä ei taaskaan ole ollut seksiä kuukauteen. Toissa keväänä ei ollut neljään kuukauteen. Ap

Vierailija
47/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita tätä. Viisi lasta ja aina aktiivinen seksielämä. Joku kirjoitti että priorisointi. Samaa mieltä. Vanhempien parisuhde on se tärkein ja parisuhteeseen kuuluu seksi. Mitä oikeasti arvostaa sille löytyy aikaa. Muut on tekosyitä.

Vierailija
48/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja täällä ei taaskaan ole ollut seksiä kuukauteen. Toissa keväänä ei ollut neljään kuukauteen. Ap

Koeta keskustella miehesi kanssa. Ja kerro, että haluaisit haluta, mutta olet kuormittunut. Koettakaa sopia yhdessä tapoja, jotka vähentäisivät kuormaasi.

Kyllä se miehestäsikin tuntuu pahalta, usko pois. Puhukaa edes, niin se helpottaa hiukan.

Jos et saa aloitettua keskustelua, laita miehellesi vaikka lyhyt viesti.

Kerro hänelle, että välität hänestä vieläkin. Hän saattaa luulla, ettet enää välitä.

Vierailija
49/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Mies ei muutenkaan koske/kehu minua ellei halua seksiä. Esileikki on ihan olematonta. Suoritan vain viikosta toiseen, ja tuntuu että vain annan kaikille jotain itsestäni. :(

Vierailija
50/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeta keskustella miehesi kanssa. Ja kerro, että haluaisit haluta, mutta olet kuormittunut. Koettakaa sopia yhdessä tapoja, jotka vähentäisivät kuormaasi.

Kyllä se miehestäsikin tuntuu pahalta, usko pois. Puhukaa edes, niin se helpottaa hiukan.

Jos et saa aloitettua keskustelua, laita miehellesi vaikka lyhyt viesti.

Kerro hänelle, että välität hänestä vieläkin. Hän saattaa luulla, ettet enää välitä.

Ei, on puhuttu ja viestitty jo vuosia ja mies on se jota seksi tässä vähemmän on kiinnostanut jo vuosia, mikä on vaurioittanut itsetuntoani naisena todella paljon. Toisaalta ymmärrän että asiat ovat menneet näin, koska en meinaa jaksaa normaaleja arjen kotitöitäkään ja olen usein huonolla tuulella tai hyvin väsynyt. Ehkei tätä suhdetta vain voi enää pelastaa, odotetaan vain että lapset ovat tarpeeksi isoja. Ap

Vierailija
51/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käytte molemmat töissä, teillä on varaa palkata hoitaja. Ihmeellistä että joku pilaa parisuhteensa, kun on jumittanut siihen typerään ajattelumalliin että isoäiti hoitaa lapset ilmaiseksi hyvillä mielin. Ja kyllä, vain siltä isoäidiltä sitä yleensä odotetaan. On surkeaa kuunnella vierestä miten kaverini tappelevat, kumpi saa hoidattaa lapsensa äidillään tänä viikonloppuna, entä seuraavana. Hoitaisivat itse ja palkkaisivat apua.

Selkeästi olet lapseton ja typerä kun et näköjään ymmärrä mitään mistään. Vela-splaining, velojen vastine mansplinongille. Ne julistaa jotka vähiten mistään tietää!

Vierailija
52/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidettiin huolta ettei seksi ja läheisyys kadonnut pikkulapsiaikanakaan. Kerran viikossa järjestettiin aikaa vaikka pikaisille.

Ihan upeaa sillä ne jotka ovat ”unohtaneet” parisuhteen vuosiksi tuskin ovat saaneet sitä takaisin. Meillä lapset on jo aikuisia ja seksi vaan paranee vuosi vuodelta

Vierailija
53/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että miehen halun ja kiinnostuksen puute satuttaa sinua, AP.

Mutta olet ilmeisesti kuitenkin hyvä puoliso, koska vielä jaksat ajatella, miten voisit parantaa tilannetta.

Ja se minusta kertoo siitä, että suhteellanne on toivoa.

Voiko kuormittumisesi kertoa siitä, että kaipaat miehesi tukea, hyväksyvää kosketusta, ja sitä, että hän voisi yhä edelleen haluta ja rakastaa sinua?

Fyysisen, arvostavan rakkauden puute, rakasteluvaje, saattaa kuormittaa henkisesti ja fyysisestikin todella paljon, siihen voi kuulua fyysinen väsymys ja omien rajojen häviäminen, tunne siitä, ettei saa mitään vaan antaa muille vaan itsestään.

Vierailija
54/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vinkkini:

Arki niin sujuvaksi kuin mahdollista. Ei turhaa romua, tavaroilla omat paikat. Viikon ruuat suunnitellaan kerralla, tilataan kotiinkuljetus ruokakaupasta. Selkeä työnjako kuka tekee mitä koritöitä ja milloin. Kuulostaa tylsältä mutta kun arjen saa pyörimään, se rullaa autopilotilla eikä vaadi niin paljon.

Turha pois, helpotusta elämään nyt ruuhkavuosina mistä sitä voikin löytää. Eineksiä saa syödä, siivoojaa voi käyttää. Viikonloppuna ei tarvitse tehdä mitään erikoista, joskus voi vaan olla ja palautua.

Läheisyyttä; halauksia, viereen menemistä, pieniä pusuja ja kosketuksia, pieniä mukavia tekoja toiselle. Yrittäkää löytää joku teidän yhteinen rentouttava kiva juttu arjen keskelle. Vaikka saunominen, sarjan katsominen, jotain mukavaa mitä tehdään yhdessä.

Seksissä meillä on periaate että jos toinen antaa ymmärtää niin toinen ymmärtää antaa. Lopulta on molemmilla aina kivaa, vaikka aluksi ei olisi niin jaksanutkaan. Aina ei tarvitse olla mieletöntä ilotulitusta, joskus voi olla ihan vaan tavallista seksiä nopeasti. Seksiä ei kannata ajatella velvollisuutena vaan hemmotteluhoitona joka rentouttaa, lisää onnellisuushormoneja, tekee hyvää ja antaa energiaa.

Vierailija
55/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että miehen halun ja kiinnostuksen puute satuttaa sinua, AP.

Mutta olet ilmeisesti kuitenkin hyvä puoliso, koska vielä jaksat ajatella, miten voisit parantaa tilannetta.

Ja se minusta kertoo siitä, että suhteellanne on toivoa.

Voiko kuormittumisesi kertoa siitä, että kaipaat miehesi tukea, hyväksyvää kosketusta, ja sitä, että hän voisi yhä edelleen haluta ja rakastaa sinua?

Fyysisen, arvostavan rakkauden puute, rakasteluvaje, saattaa kuormittaa henkisesti ja fyysisestikin todella paljon, siihen voi kuulua fyysinen väsymys ja omien rajojen häviäminen, tunne siitä, ettei saa mitään vaan antaa muille vaan itsestään.

Tästä juuri ja nimen omaan on kysymys. Osasitpa ilmaista asian hienosti, itse en olisi osannut. Mutta en ala enää vaatia huomiota, se on kokeiltu ja se johti vain kaiken pahenemiseen. Ap

Vierailija
56/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vinkkini:

Arki niin sujuvaksi kuin mahdollista. Ei turhaa romua, tavaroilla omat paikat. Viikon ruuat suunnitellaan kerralla, tilataan kotiinkuljetus ruokakaupasta. Selkeä työnjako kuka tekee mitä koritöitä ja milloin. Kuulostaa tylsältä mutta kun arjen saa pyörimään, se rullaa autopilotilla eikä vaadi niin paljon.

Turha pois, helpotusta elämään nyt ruuhkavuosina mistä sitä voikin löytää. Eineksiä saa syödä, siivoojaa voi käyttää. Viikonloppuna ei tarvitse tehdä mitään erikoista, joskus voi vaan olla ja palautua.

Läheisyyttä; halauksia, viereen menemistä, pieniä pusuja ja kosketuksia, pieniä mukavia tekoja toiselle. Yrittäkää löytää joku teidän yhteinen rentouttava kiva juttu arjen keskelle. Vaikka saunominen, sarjan katsominen, jotain mukavaa mitä tehdään yhdessä.

Seksissä meillä on periaate että jos toinen antaa ymmärtää niin toinen ymmärtää antaa. Lopulta on molemmilla aina kivaa, vaikka aluksi ei olisi niin jaksanutkaan. Aina ei tarvitse olla mieletöntä ilotulitusta, joskus voi olla ihan vaan tavallista seksiä nopeasti. Seksiä ei kannata ajatella velvollisuutena vaan hemmotteluhoitona joka rentouttaa, lisää onnellisuushormoneja, tekee hyvää ja antaa energiaa.

Joo. Katsotaan sarjoja tai leffaa joka ilta. Se ei johda seksiin. Ap

Vierailija
57/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneen asiaan löytyy selitys biologiasta ja niin tähänkin. Lapset on tehty, joten nyt pitäisi keskittyä niistä huolehtimiseen.

Mitähän luonnonoikkuja minämja mieheni olemme. 4 lasta ja vielä kipinöi. Ikää 45 ja 50 v.

Miten suhtaudut arjen kotitöihin? Minä vihaan niitä syvästi sekä koen konfliktit lasten kanssa henkisesti hyvin raskaina. Veikkaan että tämä heijastuu suhteen väljähtymiseen voimakkaasti minun puoleltani. Ap

Tajuan oikein hyvin tuon kotityötaakan. Kyllä asiasta meilläkin keskustellaan. Meillä onneksi mies ottaa kopin kun näkee, että minulla keittää yli. Jaamme paljon kotitöitä, mutta käytännön syistä kannan suuremman vastuun.

Tutkimustulos muuten on, että ennemmän kotitöitä tekevät miehet harrastavat enemmän seksiä kuin vähemmän kotitöitä tekevät.

En yhtään ihmettele. Lapsiin liittyvät jutut teidän on kyllä hoidettava tiukasti yhdessä. Onhan miehesi tietoinen, että koet juuri nämä asiat raskaina?

Vierailija
58/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän lapsenne ovat teidän, eivät isovanhempien. Isovanhemmat ovat omat lapsenne jo hoitaneet, heillä ei ole mitään velvollisuutta hoitaa sinun lapsiasi.

Nauran! Nää moralisoijat on ihan aina niitä jotka ITSE vie lapset monta kertaa viikossa mummolaan. Sit sormi pystyssä saarnaa muille! :D

Ai jaa? Minulla ei ole lapsia eikä tule. Vaikuttaa siltä, että moni tekee lapset luottaen siihen, että aina joku hoitaa ja auttaa kun tarvitsee mutta ei se niin mene. Maksullista lastenhoitoapua on muuten saatavilla, oletteko siitä kuulleet?

Miksi ihmeessä sitten tulet meuhkaaminen asian ohi lapsiperheketjuun, kun meille tärkeä asia ei sinua mitenkään koske?! Perusta noista isovanhemmuusjutuista ihan oma ketju, ole hyvä. Vaikka et ole isovanhempikaan, mikä tekee tuosta agressiivisuudesta vielä oudompaa. Creepy.

Vierailija
59/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vinkkini:

Joo. Katsotaan sarjoja tai leffaa joka ilta. Se ei johda seksiin. Ap

Ei tarvitsekaan johtaa seksiin, vaan läheisyyteen. Että on molemmilla mukavaa, olette lähekkäin, samalla voi jutella, on hyvä olla.

Vierailija
60/83 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneen asiaan löytyy selitys biologiasta ja niin tähänkin. Lapset on tehty, joten nyt pitäisi keskittyä niistä huolehtimiseen.

Mitähän luonnonoikkuja minämja mieheni olemme. 4 lasta ja vielä kipinöi. Ikää 45 ja 50 v.

Miten suhtaudut arjen kotitöihin? Minä vihaan niitä syvästi sekä koen konfliktit lasten kanssa henkisesti hyvin raskaina. Veikkaan että tämä heijastuu suhteen väljähtymiseen voimakkaasti minun puoleltani. Ap

Tajuan oikein hyvin tuon kotityötaakan. Kyllä asiasta meilläkin keskustellaan. Meillä onneksi mies ottaa kopin kun näkee, että minulla keittää yli. Jaamme paljon kotitöitä, mutta käytännön syistä kannan suuremman vastuun.

Tutkimustulos muuten on, että ennemmän kotitöitä tekevät miehet harrastavat enemmän seksiä kuin vähemmän kotitöitä tekevät.

En yhtään ihmettele. Lapsiin liittyvät jutut teidän on kyllä hoidettava tiukasti yhdessä. Onhan miehesi tietoinen, että koet juuri nämä asiat raskaina?

On tietoinen ja mies tekee kyllä kotitöitä myös, on ollut kausia jolloin teki suurimman osan, nykyään teen vähän enemmän. Ehkä minun pitäisi vain hyväksyä ettei miestä kiinnosta seksi ainakaan minun kanssani ja tehdä ratkaisuni siltä pojalta. En ihmettele, ei minuakaan kiinnostaisi seksi minun kanssani. Ap