Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autossa kytkin rikki

Vierailija
09.03.2020 |

Tiedättekö paljon maksaa huoltaa kuntoon? Suurinpiirtein siis.

Kiitos etukäteen!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä usko näihin pelotteluviesteihin. Itsellä 2010 Audiin motonetistä kytkin 160€, asennus tavallisessa korjausfirmassa kaikkine töineen 200€. Eli yhteensä alle 400 euron paukku.

Hyvin on toiminut 7 vuotta ja joka katsastuksesta mennyt läpi korjauksen jälkeen.

Siis vuoden 2010 Audiin on pitänyt uusia kytkin vuonna 2013? Siinä vasta laatuauto.

Vierailija
42/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaisissa voi kuulua outoja ääniä kampikammion kattovalon suunnalta ihan vaan, koska huohottimen viinimäärä on alentunut. Desi tai pari punkkua syylariin, stefan tarkistus ja kovaa ajoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista! Joo tosiaan Peugeot 207 on ja muuten kyllä toimii. Kyllä autolla pystyy ajamaan, mutta vikaa kytkimessä on ja pitää ihmeellistä ääntä.

En ole todellakaan mikään auto-asiantuntija vasta 20 ikää ja olen ihan amatööri näissä aaioissa kuten varmaankin huomaa kysymyksestäni :D

Mutta lähinnä juuri että onko järkeä viedä huoltoon. Soitan ja kilpailutan eri paikkoja!

Ap

Muista tsekata se ammattikoulu myös.

Vierailija
44/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä usko näihin pelotteluviesteihin. Itsellä 2010 Audiin motonetistä kytkin 160€, asennus tavallisessa korjausfirmassa kaikkine töineen 200€. Eli yhteensä alle 400 euron paukku.

Hyvin on toiminut 7 vuotta ja joka katsastuksesta mennyt läpi korjauksen jälkeen.

Siis vuoden 2010 Audiin on pitänyt uusia kytkin vuonna 2013? Siinä vasta laatuauto.

Oli ajettu joku 170,000 kun ostin sen.

Vierailija
45/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoululle kun vie, niin aika on kuukauden päästä ja pitävät autoa harjoittelukappaleena sen kaksi viikkoa. Itse veisin jonnekin nyrkkipajalle ja neuvottelisin hinnan etukäteen.

Parilla satasella pitäisi tulla kuntoon plus osat.

Vierailija
46/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan auton kytkin helppo vaihtaa

Riippuu vähän autosta. Joissain vanhemmissakin joutuu purkamaan veemäisen paljon ennen kuin pääsee kytkimeen käsiksi.

Vierailija
47/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikoululle kun vie, niin aika on kuukauden päästä ja pitävät autoa harjoittelukappaleena sen kaksi viikkoa. Itse veisin jonnekin nyrkkipajalle ja neuvottelisin hinnan etukäteen.

Parilla satasella pitäisi tulla kuntoon plus osat.

Olen 54-vuotisen elämäni aikana korjauttanut auton aina nyrkkipajalla merkkihuollon sijasta, ja ikinä ei ole ollut valittamista. Aina on toiminut sen jälkeen, aina läpäissyt katsastuksen, aina ollut halpaa.

Ymmärrän merkkihuollon käytön ainoastaan jos on uusi auto ja huoltokirja vaatii sitä.

Jos vie vanhan auton merkkihuoltoihin on kyllä pahemman sortin lammas.

Vierailija
48/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla makso kuutisensataa vanhaan autoon. Jos vauhtipyörä olisi pitänyt uusia myös, olis hintaa tullu yli tonni.

Vierailija
49/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista! Joo tosiaan Peugeot 207 on ja muuten kyllä toimii. Kyllä autolla pystyy ajamaan, mutta vikaa kytkimessä on ja pitää ihmeellistä ääntä.

En ole todellakaan mikään auto-asiantuntija vasta 20 ikää ja olen ihan amatööri näissä aaioissa kuten varmaankin huomaa kysymyksestäni :D

Mutta lähinnä juuri että onko järkeä viedä huoltoon. Soitan ja kilpailutan eri paikkoja!

Ap

Kiitos vinkistä, kyllä voisin sieltäkin kysellä, mutta tarvitsisin auton keskiviikoksi. Toki jos pidempään menee niin minulla on kyllä lainattava auto käytettävissä. Mutta lähtökohtana olisi niin nopea korjaus kuin on mahdollista toteuttaa!:)

Ap

Vierailija
50/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos vinkistä, kyllä voisin sieltäkin kysellä, mutta tarvitsisin auton keskiviikoksi. Toki jos pidempään menee niin minulla on kyllä lainattava auto käytettävissä. Mutta lähtökohtana olisi niin nopea korjaus kuin on mahdollista toteuttaa!:)

Ap

Onnea sulle siis =D

Vierailija
51/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan noissa korjauksissa yleensä menee?:)

Ap

Vierailija
52/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan noissa korjauksissa yleensä menee?:)

Ap

2-4 tuntia. Jos kyseessä vähänkään vanhenpi normi auto.

Vierailija
53/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän merkkihuollon käytön ainoastaan jos on uusi auto ja huoltokirja vaatii sitä.

Jos vie vanhan auton merkkihuoltoihin on kyllä pahemman sortin lammas.

Ei uuttakaan autoa tarvitse viedä merkkihuoltoon takuun säilymisen takia. Jälleenmyyntiarvo voi tietenkin olla parempi merkkiliikkeen huoltoleimoilla, kuin Pärnäsen pajan tuhruilla.

Vierailija
54/57 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Onnea sulle siis =D

Minulla amiksella laitettiin Datsuniin kauan sitten eteen uudet jarruputket. Ensimmäisellä ajokerralla jyrkässä alamäessä risteykseen tullessa kuuntelin että mikä se kilkattaa.

No jarruputkihan se siellä hankasi vanteeseen. Seuraavat hetket sitten muistankin loppuelämän.

Vierailija
55/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että Autojerry on maksullinen paikka yrityksille ja loppujen lopuksi yksityisille. Eli välitys palkkion maksaa asiakas. Tarjouksiin korjaamot joutuvat lisäämään tuon autojerryn välistä vetämän provikat viimeksi oli 5% ym. kulut. ELI Asiakas sen loppujen lopuksi maksaa. Ei kannata käyttää Autojerryä koska korjaamo voi tehdä halvemman tarjouksen kun siltä kysyy suoraan. Tee vaikka autojerryyn kysely ja sen jälkeen kun valitset halvimman kysy samasta korjaamosta suoraan sähköpostilla tarjous on sata varmasti halvempi. Ja hylkää se autojerryn kautta tullut tarjous. Mitä maksat autojerrylle yhtään mitään. Autojerryn ohje yrittäjille on, että jos teet laskulla auton huollon tai korjauksen autojerryn toiminnasta ei saa kertoa asiakkaalle yhtään mitään laskussa. Aluksi autokorjaamoille autojerryyn pystyi ottamaan normi asiakkuuden jossa ei ollut kuukausi maksuja ja ei voinut kommentoida asiakkaiden arvioita ym. Nyt jos et ota kultajäsenyyttä pakolla lennät pihalle... He pakottavat ottamaan jäsenyyden ja maksat sitten sen n.100€ + arvonlisä veron joka kuukausi vaikka et saisi yhtään työtä autojerryn kautta. Kusetusta toivottavasti tulee kilpaileva palvelu tälle. Tässä olisi hyvä markkina tehdä vastaavat sivut alan asiantuntijalle. Autojerry tienaa jo pelkillä jäsenyys maksuilla autokorjaamoilta miljoonia vuodessa.

Vierailija
56/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan auton kytkin helppo vaihtaa

Ei aina ole.

Vierailija
57/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kytkit rikki? Rationko? Tuliko savua?

Vai katkaisija?

K: Mistä Giljotiini laitetaan päälle?

V: Pääkatkaisijasta