Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka haluatte matkustuskieltoa koronan vuoksi...

Vierailija
08.03.2020 |

Kuinka usein yleensä itse matkustatte?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lentänyt 40 vuoden aikana tasan kaksi kertaa, italiaan ja espanjaan.

Ehkä lennän vielä seuraavan 20v aikana, tai sitten en.

Mikäli ulkomaille tarvitsee päästä 3-4 kertaa vuodessa, ei se ihan normaalia ole.

Voiskohan olla, että toiset nauttivat matkustamisesta ja heillä on siihen varaa.

Niin voisi olla. Toisaalta voisi kuvitella että joillakin olisi järkeäkin, mutta ehkä se on turha luulo.

Eli ei ole järkevää tehdä asioita joista nauttii? Hieman omituinen logiikka sulla...

Vierailija
62/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idarit lähtevät matkustelemaan hornan tuuttiin hakemaan eksoottisia tauteja. Rajat kiinni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan noin 10-12 kertaa vuodessa ulkomaille. Puolet työmatkoja, puolet lomamatkoja.

En näe mitään syytä miksi juuri nyt korona-aikaan pitäisi matkustaa. Onneksi työpaikalla ollaan samaa mieltä. Kaikki työmatkustus ulkomaille on lopetettu.

Omia lomamatkoja oli varattuna kolme, niistä kaksi peruutimme jo (olisivat olleet huhti- ja toukokuussa). Kesäkuun puolenvälin matkaa vielä katsomme ja peruutamme toukokuun lopulla jos näyttää viejä yhtä huonolta.

Voisi olla hyvä miettiä, että ne 5-6 työmatkaa vuodessa noin muutenkaan oikeasti tarpeen. Ehkäpä opimme korona-viruksen myötä jotain uutta, vaikka asioiden hoitamista ekologisesti etänä!

Vierailija
64/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli ulkomaille tarvitsee päästä 3-4 kertaa vuodessa, ei se ihan normaalia ole.

Voiskohan olla, että toiset nauttivat matkustamisesta ja heillä on siihen varaa.

Niin voisi olla. Toisaalta voisi kuvitella että joillakin olisi järkeäkin, mutta ehkä se on turha luulo.

Eli ei ole järkevää tehdä asioita joista nauttii? Hieman omituinen logiikka sulla...

Riippuu siitä mistä asioista nauttii. Kaikki ei ole järkevää ja joku nauttii suorastaan rikollisistakin puuhista. Ei voi yleisesti ottaen suositella ihmiselle kaikkea, josta saattaisi nauttia.

Tällaisissa asioissa sen järjen nimen omaan soisi toimivan ja matkustamisasioissa on nykyisin kovasti tapetilla termi nimeltä hiilijalanjälki, olet ehkä siitä kuullutkin ja siihen voisit tutustua lisääkin.

Ihan viime aikoina taas matkustamiseen on tullut uusi kommervenkki nimeltä koronavirus ja sekin on omiaan hillitsemään matkustamishaluja, ainakin monilla. Olisi suotavaa että hillitsisi kaikilla.

Vierailija
65/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustan noin 10-12 kertaa vuodessa ulkomaille. Puolet työmatkoja, puolet lomamatkoja.

En näe mitään syytä miksi juuri nyt korona-aikaan pitäisi matkustaa. Onneksi työpaikalla ollaan samaa mieltä. Kaikki työmatkustus ulkomaille on lopetettu.

Omia lomamatkoja oli varattuna kolme, niistä kaksi peruutimme jo (olisivat olleet huhti- ja toukokuussa). Kesäkuun puolenvälin matkaa vielä katsomme ja peruutamme toukokuun lopulla jos näyttää viejä yhtä huonolta.

Voisi olla hyvä miettiä, että ne 5-6 työmatkaa vuodessa noin muutenkaan oikeasti tarpeen. Ehkäpä opimme korona-viruksen myötä jotain uutta, vaikka asioiden hoitamista ekologisesti etänä!

Käytännöllisesti kaikki hommat, joiden takia on tapana matkustaa, voitaisiin tehdä etänä. Sellaiset hommat taas, joita ei oikeasti voisi tehdä etänä (erinäisten laitteistojen asennus- huolto- ym. hommat), on tapana hoitaa niin että niihin koulutetaan paikallinen väki, jonka ei tarvitse matkustaa.  Vahvasti epäilen matkustamistarpeen päällimmäinseksi vaikuttimeksi sitä että on mahdollisuus päästä pois silmistä vieraaseen paikkaan ryyppäämään.

Vierailija
66/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan n. kerran vuodessa. Nyt on matka varattuna loppukuulle ja pohdituttaa, pitäisikö se peruuttaa, mutta rahoja ei saa takaisin. Ja mulle se on iso summa.

Vierailija
67/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mistä asioista nauttii. Kaikki ei ole järkevää ja joku nauttii suorastaan rikollisistakin puuhista. Ei voi yleisesti ottaen suositella ihmiselle kaikkea, josta saattaisi nauttia.

Tällaisissa asioissa sen järjen nimen omaan soisi toimivan ja matkustamisasioissa on nykyisin kovasti tapetilla termi nimeltä hiilijalanjälki, olet ehkä siitä kuullutkin ja siihen voisit tutustua lisääkin.

Ihan viime aikoina taas matkustamiseen on tullut uusi kommervenkki nimeltä koronavirus ja sekin on omiaan hillitsemään matkustamishaluja, ainakin monilla. Olisi suotavaa että hillitsisi kaikilla.

Rikollisuus on tuskin matkustamiseen verrattava nautinto. Oletko sinä muutes lapseton, autoton lähiruokaa syövä vegaani, joka hankkii kaikki vaatteensa ja huonekalut kirppikseltä?

Vierailija
68/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greta Thunbergin salajuoni tämä corona! Hän on vaatinut ettei saa matkustaa ulkomaille. No nyt ei matkusteta sitte! Ilmasto kiittää ja kaikki ovat iloisia.

Vierailija
69/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä riittää että HELSINKI eristetään karanteeniin, se tarkoittaa ulkonaliikkumiskieltoa

Se järjestely voitaisiin vaikka jättää pysyväksi.

Sopisi mainiosti. Peukutin tätä ja olen siis helsinkiläinen :)

Vierailija
70/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä johtaa siihen, että ihmiset ylipäätään matkustavat jatkossa vähemmän. Turhat työmatkat karsiutuu, lomalennot tehdään harkitummin jne.

Vierailija
71/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä johtaa siihen, että ihmiset ylipäätään matkustavat jatkossa vähemmän. Turhat työmatkat karsiutuu, lomalennot tehdään harkitummin jne.

Terveisin ilmastohörhö? Oletko cityvihreä? Minä matkustan kyllä Thaimaaseen jatkossakin!

Vierailija
72/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te vouhkaatte siitä Italiaan *lentämisestä* ja koronasta?

Juuri naapuriperhe lensi Innsbruckiin, josta vuokrasivat auton ja tekivät kiertomatkan, ja kävivät mm. Pohjois-Italiassa laskettelemassa. Ketään ei kiinnostanut, kun saapuivat kotiin.

Vierailija
73/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikollisuus on tuskin matkustamiseen verrattava nautinto. Oletko sinä muutes lapseton, autoton lähiruokaa syövä vegaani, joka hankkii kaikki vaatteensa ja huonekalut kirppikseltä?

En ole, ei stemmannut mikään.

Vierailija
74/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaadi matkustuskieltoa, mutta toivoisin, että ihmiset huomioisivat coronan matkustaessaan. Useimpien tapaan en pelkää tautia itse, mutta pelkään tuttujen vanhusten puolesta. Toivoisin, että muutkin ottaisivat riskiryhmät huomioon. Harvapa coronaa varmaan itse pelkää, jos ei kuulu riskiryhmään. Mutta myönnettävä on, että matkustan vain 1-3 kertaa vuodessa, ja näitä matkoja on helppo tarvittaessa siirtää, joten en itse ole pakkoraossa matkustamisen suhteen.

Vierailija
75/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin ilmastohörhö? Oletko cityvihreä? Minä matkustan kyllä Thaimaaseen jatkossakin!

Tulisi vähemmän päästöjä jos harrastaisit kotimaanmatkailua sukeltamalla vaikka Saimaaseen.

Nykymaailmassamme on syytä jokaisen kertoa tekemisensä 7,5 miljardilla - mitäs jos ihan jokainen ihminen tällä pallolla käyttäytyisi niin kuin minä-minä-jaminäitse....

Vierailija
76/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun ap oikeasti noin vaikea olla matkustamatta? Oletko miettinyt, että jonkinnäköinen sairaus se on tuokin, mt-ongelma.

Miksi peruisin matkan paikkaan, jossa ei ole koronaa ja menettäisin viitisen tonnia rahaa, kun yhtälailla voin saada sen koronan kotimaassani?

Jännä juttu, miten tavis ihminen voi matkustella miten vaan, eikä virus heihin tartu, mutta jostakin syystä maanjohto, eduskunta, presidentin kanslia on jo nyt varautunut ennalta ehkäisyyn.

Esim. kansanedustaja Kiljunen karanteenissa Ranskan matkan takia, vaikka hän ei ole edes altistunut koronavirukseen.

Tai presidentin kanslia tiedotti sunnuntaina

"Ohjeisiin kuuluu, että viime viikosta alkaen tapaamisissa ei kätellä. Kokouksiin osallistumiset ja virkamatkat rajoitetaan vain välttämättömiin. Ensisijaisesti kokouksissa käytetään videoneuvotteluyhteyksiä.

Lisäksi presidentinlinnaan ei toistaiseksi oteta vierasryhmiä."

Henkilökuntaa on myös kehotettu välttämään matkustamista vapaa-ajalla.

Vierailija
77/77 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että matkustuskieltoa haluavat ainoastaan ne, jotka eivät itse juuri muutenkaan matkusta. On helpompi vaatia sellaistaa, joka ei ole itseltä mitenkään pois.

Eikö  se nyt ole aika luonnollista? Se vasta kumma olisi jos matkustuskieltoa haluavat itse matkustelisivat minkä kerkiävät.

Matkustuskieltoa haluavat pärjännevät itse matkustelematta, mikset sinä pärjää? Mikä siinä matkustamisessa niin välttämätöntä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme