Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka haluatte matkustuskieltoa koronan vuoksi...

Vierailija
08.03.2020 |

Kuinka usein yleensä itse matkustatte?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tykkään matkustella, mutta nyt on kuitenkin poikkeustilanne, niin luulisi, että ihmiset pystyisi edes vuoden verran pitää taukoa matkustelusta. Miksi pitää väkisin ottaa riskiä ja mahdollisesti tuoda virusta tuliaisena tänne muille. Mielestäni itsekästä toimintaa. 

Virus on jo Suomessa.

Joo, Suomi ei kaipaa yhtään lisää tartuttajia tänne.

Miten ehdotat että etenemme? Ajetaanko tartuntakuntien asukkaat ulkomaille vai laitetaanko Helsinki, Lappi ja Pirkanmaa karanteeniin?

Tartuntakunnat karanteeniin ja ulkomailta epidemia alueilta palaavat myös heti karanteeniin lentokentälle saavuttuaan.

Vierailija
22/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut paljon vastauksia itse tuhon aloituksen varsinaiseen kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran vuodessa.

Ja ihan oikeesti pitäisi tietyistä maista tulevat määrätä karanteesiin uhkasakon uhalla.

Näin on muualla menetelty. Siitä keskustelu poistui.

Vierailija
24/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun ap oikeasti noin vaikea olla matkustamatta? Oletko miettinyt, että jonkinnäköinen sairaus se on tuokin, mt-ongelma.

Miksi peruisin matkan paikkaan, jossa ei ole koronaa ja menettäisin viitisen tonnia rahaa, kun yhtälailla voin saada sen koronan kotimaassani?

Kunhan et tartuta tullessasi muita. Ketä sun sairastumisesi muuten kiinnostaa?

Vierailija
25/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tykkään matkustella, mutta nyt on kuitenkin poikkeustilanne, niin luulisi, että ihmiset pystyisi edes vuoden verran pitää taukoa matkustelusta. Miksi pitää väkisin ottaa riskiä ja mahdollisesti tuoda virusta tuliaisena tänne muille. Mielestäni itsekästä toimintaa. 

Virus on jo Suomessa.

Joo, Suomi ei kaipaa yhtään lisää tartuttajia tänne.

Miten ehdotat että etenemme? Ajetaanko tartuntakuntien asukkaat ulkomaille vai laitetaanko Helsinki, Lappi ja Pirkanmaa karanteeniin?

Tartuntakunnat karanteeniin ja ulkomailta epidemia alueilta palaavat myös heti karanteeniin lentokentälle saavuttuaan.

No, katsotaan miten onnistuu :D

Vierailija
26/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun ap oikeasti noin vaikea olla matkustamatta? Oletko miettinyt, että jonkinnäköinen sairaus se on tuokin, mt-ongelma.

Miksi peruisin matkan paikkaan, jossa ei ole koronaa ja menettäisin viitisen tonnia rahaa, kun yhtälailla voin saada sen koronan kotimaassani?

Koronahysteerikkoja. -eri

Vierailija
27/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan noin 10-12 kertaa vuodessa ulkomaille. Puolet työmatkoja, puolet lomamatkoja.

En näe mitään syytä miksi juuri nyt korona-aikaan pitäisi matkustaa. Onneksi työpaikalla ollaan samaa mieltä. Kaikki työmatkustus ulkomaille on lopetettu.

Omia lomamatkoja oli varattuna kolme, niistä kaksi peruutimme jo (olisivat olleet huhti- ja toukokuussa). Kesäkuun puolenvälin matkaa vielä katsomme ja peruutamme toukokuun lopulla jos näyttää viejä yhtä huonolta.

Huvittavaa, että tämä viesti ei ole saanut ilmastotouhottajia paheksumaan tuota törkeää lentämisen määrää - riittää, kun on yhteinen vihollinen corona.

:)

Vierailija
28/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustan noin 10-12 kertaa vuodessa ulkomaille. Puolet työmatkoja, puolet lomamatkoja.

En näe mitään syytä miksi juuri nyt korona-aikaan pitäisi matkustaa. Onneksi työpaikalla ollaan samaa mieltä. Kaikki työmatkustus ulkomaille on lopetettu.

Omia lomamatkoja oli varattuna kolme, niistä kaksi peruutimme jo (olisivat olleet huhti- ja toukokuussa). Kesäkuun puolenvälin matkaa vielä katsomme ja peruutamme toukokuun lopulla jos näyttää viejä yhtä huonolta.

Minne nuo perutut matkat olivat?

Kreikka (toukokuu) ja Ranska (huhtikuu).

Väkilukuun suhteutettuna Kreikan koronatilanne on aika samaa luokkaa kuin Suomen, itse olisin tuossa tilanteessa kyllä katsonut miten tilanne muuttuu parin kuukauden sisällä, mutta toki kukin tehköön miten parhaaksi näkee.

Minä en. Jään mielummin karanteeniin Suomessa kotona kuin Kreikan saaristossa hotellissa.

Nyt kun matkaan oli vielä 1,5kk aikaa saimme matkan peruutettua 100e peruutuskuluilla. Jos olisimme odottaneet huhti-toukokuulle ja halunneet peruuttaa (ilman että ulkoministeriö kieltää matkustusta) olisimme menettäneet pahimmillaan 2000e peruutuskuluina.

Kyllä. Tämä aaveemamma, vaikka paljon matkustaakin, matkustaa myös paljon parjatuilla pakettimatkoilla 😁

Vierailija
29/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla sellaiselle alueelle matkustaminen jossa coronaa on a) saman verran kuin Suomessa tai b) vähemmän kuin Suomessa lisää coronaa Suomessa?

Ihmiset haluavat että valtio tekee näyttäviä ja tehokkaalta tuntuvia ratkaisuja, vaikka todellisuudessa niillä ei olisi vaikutusta. Niin tylsää kuin se onkin, ainoat käytännölliset ja toimivat keinot ovat matkustamisen välttäminen OIKEILLE epidemia-alueille ja omasta hygieniasta huolehtiminen.

Ei siellä Italiassakaan ole mitään yleistä ulkonaliikkumiskieltoa vaan vain tiettyjä rajoituksia, koska ihan oikeasti koko yhteiskunnan halvaannuttaminen on vahingollisempaa kuin viruksen leviäminen. Ihmiset tarvitsevat ruokaa ja jätehuoltoa noin niin kuin esimerkiksi.

Vierailija
30/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki jos matkan jälkeen tuntisin itseni kipeäksi jäisin suosiolla kotikaranteeniin, mutta pointtina on se, että yhtälailla voin saada tartunnan täällä Suomessa vaikkapa kaupan kassalta. Toki alueita kuten Pohjois-Italia on parempi välttää, mutta ei kaikki matkailu automaattisesti tarkoita sitä että tartunta on se todennäköisin vaihtoehto niin kuin moni tuntuu tällä palstalla uskovan. Varovainen asian suhteen tulle olla, mutta itse en ainakaan itse anna paniikin ja pelon säädellä elämääni.

Vierailija
31/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan ehkä kerran kolmessa vuodessa tms. Kannatan rajoituksia ja helppoahan se tosiaan on, kun ei itseen vaikuta.

Mutta joo, myönnän että jos itsellä olisi varattuna matka nyt jonnekin ei kovin pahalle alueelle, luultavasti lähtisin. Sen verran harvinaista luksusta itselle tuo matkailu, että olisi iso kolaus siirtää. Toki jos rahat saisi takaisin, voisin siirtää matkaa tai perua sen.

Vierailija
32/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä riittää että HELSINKI eristetään karanteeniin, se tarkoittaa ulkonaliikkumiskieltoa

Se järjestely voitaisiin vaikka jättää pysyväksi.

Perustele miksi.

Vierailija
33/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvimatkailjat matkustavat itsekkäästi vieläkin ympäriinsä välittämättä muista ihmisistä paskaakaan. Suurin osa yrityksistä kieltää jo työmatkat epidemia-alueille ja määrää sieltä tulevia kotikaranteeniin. Mikähän tässä on epäselvää?

Vierailija
34/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan kerran tai pari vuodessa. Kannatan matkustusrajoituksia. Toki minullakin se, että jos olisi matka varattuna johonkin kohteeseen, jossa ei juurikaan tai lainkaan koronaa, niin peruisin vain jos saisin rahat enimmäkseen takaisin.

Eihän koronaa pysty täysin pysäyttämään, mutta olisi kaikkien edun mukaista, jos sen leviämistä pystyisi hidastamaan niin että olisi aikaa enemmän kehittää lääkitystä paremmaksi. Monet virukset myös lievenevät kun aikaa kuluu. Eikä ole kenenkään edun mukaista, jos korona leviäisi samanaikaisesti koko Suomeen ihan jo siitä syystä, että tehohoitopaikat ja hoitohenkilökunta loppuisivat kesken. Parempi että tulee tipoitellen, jos on tullakseen. Se onnistuu vain yrittämällä hillitä viruksen nopeaa leviämistä.

Vierailija
35/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustan sen verran työn puolesta, että olen finskin kultatasolla. En nyt matkusta minnekkään, olen perunnut kaikii edessä olevat reissut toistaiseksi. Myös työnantaja on samaa mieltä, eli yhtiön matkustukset on nyt pannassa toistaiseksi.

Toivon, että ihan jokainen lopettaisi nyt lentämisen siihen asti, että tilanne alkaa olla voiton puolella.

Vierailija
36/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että matkustuskieltoa haluavat ainoastaan ne, jotka eivät itse juuri muutenkaan matkusta. On helpompi vaatia sellaistaa, joka ei ole itseltä mitenkään pois.

Musta taas tuntuu että matkustajat ovat itsekkäitä, jotka eivät ajattele kuin itseään. Mitäpä väliä sillä on jos kanssaihmiset sairastuu

Sitten kyllä jaksetaan huutaa hoitoa kun itse tai omainen sairastuu.

Vierailija
37/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En köyhänä opiskelijana matkustele yhtään tässä elämäntilanteessa, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että kannatan väliaikaista matkustuskieltoa.

Vierailija
38/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viimeksi Ruotsissa vuonna 2016.

Matkustelisin kyllä jos rahaa olisi, mutta elän hyvin pienillä tuloilla. Ehkä mun on sitten vaikea ymmärtää niitä, jotka matkustavat monta kertaa vuodessa ulkomaille. Nauttiiko siitä edes enää jos on aina reissussa, ja jääkö yhtään rahaa säästöön kun menee tuhansia euroja matkoihin? On hirveän vaikea eläytyä siihen, että olisi PAKKO matkustaa.

En kyllä myöskään rupea syyllistämään, en vaan oikein ymmärrä miksei niitä matkoja voisi lykätä.

Vierailija
39/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että matkustuskieltoa haluavat ainoastaan ne, jotka eivät itse juuri muutenkaan matkusta. On helpompi vaatia sellaistaa, joka ei ole itseltä mitenkään pois.[/quo

Se ei sulle kuulu miten matkustelen mutta auttaa sinuakin, kun en tieten

tahtoen levitä ele tautia.

Vierailija
40/77 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä tässä monella on varmaan kysymys siitäkin, että menettää rahat jos peruu matkan. Jos matkakohteessa ei edes ole koronaa, niin kyllä mun mielestä on aika kohtuutonta vaatia toisia perumaan lomansa. Monet ihmiset joutuvat vuosia säästämään päästäkseen unelmiensa lomalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi