Te, jotka haluatte matkustuskieltoa koronan vuoksi...
Kommentit (77)
Suomessa on jo korona, samoin kuin Euroopan muissakin maissa. Ei korona välitä maitten välisistä rajoista joten on aivan sama missä sitä on. Ainoastaan Italian pohjoisosa on huomattavasti tautisempaa aluetta kuin muut. Mitään matkustuskieltoja ei muualle ole annettu ja yksittäiset hysteerikot eivät niitä myöskään sanele.
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun ap oikeasti noin vaikea olla matkustamatta? Oletko miettinyt, että jonkinnäköinen sairaus se on tuokin, mt-ongelma.
Miksi peruisin matkan paikkaan, jossa ei ole koronaa ja menettäisin viitisen tonnia rahaa, kun yhtälailla voin saada sen koronan kotimaassani?
Kunhan et tartuta tullessasi muita. Ketä sun sairastumisesi muuten kiinnostaa?
Toki jos matkan jälkeen tuntisin itseni kipeäksi jäisin suosiolla kotikaranteeniin, mutta pointtina on se, että yhtälailla voin saada tartunnan täällä Suomessa vaikkapa kaupan kassalta. Toki alueita kuten Pohjois-Italia on parempi välttää, mutta ei kaikki matkailu automaattisesti tarkoita sitä että tartunta on se todennäköisin vaihtoehto niin kuin moni tuntuu tällä palstalla uskovan. Varovainen asian suhteen tulle olla, mutta itse en ainakaan itse anna paniikin ja pelon säädellä elämääni.
Tämä. Työskentelen itse Helsingissä ja lähden ensi viikolla etelä-Eurooppaan lomalle. Matkan peruuttamista hetken pohdin, mutta todennäköisemmin saan taudin täällä kassalla kuin lomamatkan hotellista.
Päivittäin näen kun asiakkaat yskivät eivätkä edes yritä peittää suutaan, monet vielä nuolaisevat sormiaan ennen pussin avausta.. nämä samaiset nuollut sormet sitten hipelöivät hedelmiä ja vihanneksia ja sitten limainen pussi läntätään kassahihnalle. Joten paljon mieluummin lähden etelän lämpöön kuin jään odottamaan tänne tartuntaa.
En matkusta juuri koskaan ja nyt ois muutaman viikon päästä Espanjan matka tiedossa. Jos peruisi, ei saisi rahoja takaisin. Jos olisikin joku 100e perumiskulu vain, niin varmaan peruttaisiin/siirrettäisiin kauan odotettu reissu. Jos lentelisi yhtenään niin voisihan sitä muutaman reissun perua, mutta kun saa matkan järjestymään ehkä kerran muutamassa vuodessa, ei ihan helpolla olla perumassa. Lapsetkin odottaa innolla. Toki sitten perutaan jos tilanne riistäytyy kohteessa käsistä, nyt sillä seudulla on vain joitain kymmeniä tapauksia, eli ei kovin todennäköistä sairastua.
Neljä-viisi kertaa vuodessa, joista kaksi tai kolme kotimaahan Italiaan. Tänä vuonna en ole käynyt vielä missään, omasta valinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tykkään matkustella, mutta nyt on kuitenkin poikkeustilanne, niin luulisi, että ihmiset pystyisi edes vuoden verran pitää taukoa matkustelusta. Miksi pitää väkisin ottaa riskiä ja mahdollisesti tuoda virusta tuliaisena tänne muille. Mielestäni itsekästä toimintaa.
No eihän se korona tästä maapallosta mihinkään vuodessa häviä. Sitten onkin kiinalaisilla jo uudet rotanraato juhlat ja sama homma alkaa alusta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on jo korona, samoin kuin Euroopan muissakin maissa. Ei korona välitä maitten välisistä rajoista joten on aivan sama missä sitä on. Ainoastaan Italian pohjoisosa on huomattavasti tautisempaa aluetta kuin muut. Mitään matkustuskieltoja ei muualle ole annettu ja yksittäiset hysteerikot eivät niitä myöskään sanele.[/quot
Älä sinäkään saavasi hoitoa. Eiks niin?
Vierailija kirjoitti:
Huvimatkailjat matkustavat itsekkäästi vieläkin ympäriinsä välittämättä muista ihmisistä paskaakaan. Suurin osa yrityksistä kieltää jo työmatkat epidemia-alueille ja määrää sieltä tulevia kotikaranteeniin. Mikähän tässä on epäselvää?
MuttIba voi haukkua hallitusta 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on jo korona, samoin kuin Euroopan muissakin maissa. Ei korona välitä maitten välisistä rajoista joten on aivan sama missä sitä on. Ainoastaan Italian pohjoisosa on huomattavasti tautisempaa aluetta kuin muut. Mitään matkustuskieltoja ei muualle ole annettu ja yksittäiset hysteerikot eivät niitä myöskään sanele.[/quot
Älä sinäkään saavasi hoitoa. Eiks niin?
Siitäkään asiasta et sinä päätä, uuvatti.
Pohjois-Italiaan menevät lennot saa rauhassa laittaa karanteeniin, siellä on usein tympeä kohtelu hotelleissa joten ihan sama onneksi on muitakin kohteita myöhemminkin. Lähinnä käy tässä sääliksi viattomat vanhat ihmiset jotka voivat vahingossa saada ko.viruksen vaikka ovenkahvasta jos huono tuuri käy, tuntuu ettei kukaan enää välitä vanhuksista missään.
Itse kannatan matkustuskieltoa niihin maihin, joissa on aktiivisesti todella paha tilanne esim. Kiina, Italia, Iran yms. En kuitenkaan aio keskeyttää omaa matkustelua ainakaan tällä hetkellä. Olen opiskelemassa ulkomailla, perhe ja miesystävä asuu Suomessa, joten jos edes välillä haluamme nähdä, vaatii se sitä että lennän noin 4-6vkon välein käymään Suomessa. Nytkin isäni oli kylässä luonani, ja emme olleet nähneet sitten joulun kun Korona episodi alkoi. Eipä tässä elämä voi pysähtyä kokonaan, täytyy tutkinto saada kasaan ja välillä hoitaa myös pakollisia asioita kotimaassani. Myös isovanhempani ovat olleet tukena tässä asiassa, ja he ovat ainakin hyväksyneet tilanteen tässä Korona casessa, että se mikä tulee on tullakseen ja turha hössötys pois kuitenkin tervettä järkeä käyttäen. Toisaalta, lisättäköön, että en matkusta riskialueilta ja pohjoismaiden ulkopuolelta, vaan sellaiselta alueelta jossa Corona tilanne on samaa luokkaa tai vähemmän kun Suomessa, eli omatuntoni on ainakin puhdas siltä osin..
Ilmastosta vouhottajat ovat siirtyneet vouhottamaan koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että matkustuskieltoa haluavat ainoastaan ne, jotka eivät itse juuri muutenkaan matkusta. On helpompi vaatia sellaistaa, joka ei ole itseltä mitenkään pois.
Musta taas tuntuu että matkustajat ovat itsekkäitä, jotka eivät ajattele kuin itseään. Mitäpä väliä sillä on jos kanssaihmiset sairastuu
Sitten kyllä jaksetaan huutaa hoitoa kun itse tai omainen sairastuu.
Pidän huolta käsihygieniasta, en usko ja pärski muiden päälle, en matkusta pahimmille korona-alueille ja jään kotiini jos huomaan oloni kipeäksi. Minusta tuo on ihan tarpeeksi kanssaihmisten huomioimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että matkustuskieltoa haluavat ainoastaan ne, jotka eivät itse juuri muutenkaan matkusta. On helpompi vaatia sellaistaa, joka ei ole itseltä mitenkään pois.
Musta taas tuntuu että matkustajat ovat itsekkäitä, jotka eivät ajattele kuin itseään. Mitäpä väliä sillä on jos kanssaihmiset sairastuu
Sitten kyllä jaksetaan huutaa hoitoa kun itse tai omainen sairastuu.Pidän huolta käsihygieniasta, en usko ja pärski muiden päälle, en matkusta pahimmille korona-alueille ja jään kotiini jos huomaan oloni kipeäksi. Minusta tuo on ihan tarpeeksi kanssaihmisten huomioimista.
usko=yski
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on jo korona, samoin kuin Euroopan muissakin maissa. Ei korona välitä maitten välisistä rajoista joten on aivan sama missä sitä on. Ainoastaan Italian pohjoisosa on huomattavasti tautisempaa aluetta kuin muut. Mitään matkustuskieltoja ei muualle ole annettu ja yksittäiset hysteerikot eivät niitä myöskään sanele.
Ei korona välitä yhtään mitään yhtään mistään, mutta ei se nyt varsinaisesti ole esimerkiksi mikään sadealue. Tietenkin koronan leviämiseen vaikuttaa ihmisten liikehdintä, koska ihmiset sitä kantavat ja tartuttavat eteenpäin. Ja ihmisten liikkumiseen vaikuttavat maiden väliset rajat. Jos rajat ovat auki, liikkuminen on helppoa. Jos rajat ovat kiinni, niin ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Omia lomamatkoja oli varattuna kolme, niistä kaksi peruutimme jo (olisivat olleet huhti- ja toukokuussa). Kesäkuun puolenvälin matkaa vielä katsomme ja peruutamme toukokuun lopulla jos näyttää viejä yhtä huonolta.
Siis yhden vuoden aikana kolme lomamatkaa ?!?!
Kannattaisko vähän miettiä. Ihan koronasta riippumatta!
Olen lentänyt 40 vuoden aikana tasan kaksi kertaa, italiaan ja espanjaan.
Ehkä lennän vielä seuraavan 20v aikana, tai sitten en.
Mikäli ulkomaille tarvitsee päästä 3-4 kertaa vuodessa, ei se ihan normaalia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omia lomamatkoja oli varattuna kolme, niistä kaksi peruutimme jo (olisivat olleet huhti- ja toukokuussa). Kesäkuun puolenvälin matkaa vielä katsomme ja peruutamme toukokuun lopulla jos näyttää viejä yhtä huonolta.
Siis yhden vuoden aikana kolme lomamatkaa ?!?!
Kannattaisko vähän miettiä. Ihan koronasta riippumatta!
Mulla on yleensä kanssa just kolme tai neljä per vuosi. Olen tosiaan miettinyt, että menisin mieluusti matkalle vaikka kerran kuussa, mutta ihan vielä ei tämä ole taloudellisesti mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lennän vielä seuraavan 20v aikana, tai sitten en.Mikäli ulkomaille tarvitsee päästä 3-4 kertaa vuodessa, ei se ihan normaalia ole.
Voiskohan olla, että toiset nauttivat matkustamisesta ja heillä on siihen varaa. Eikä tarvitse olla edes erityisen varakas matkustakseen tuon verran, vaan siitä mihin haluaa panostaa. Toiset käyttävät taas rahansa vaikkapa merkkilaukkuihin ja tupakkaan.kun taas toiset haluavat elämyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lennän vielä seuraavan 20v aikana, tai sitten en.Mikäli ulkomaille tarvitsee päästä 3-4 kertaa vuodessa, ei se ihan normaalia ole.
Voiskohan olla, että toiset nauttivat matkustamisesta ja heillä on siihen varaa.
Niin voisi olla. Toisaalta voisi kuvitella että joillakin olisi järkeäkin, mutta ehkä se on turha luulo.
En matkusta lentäen koskaan. Muilla tavoin matkustan ulkomaille ehkä kerran vuodessa tai kahdessa, tulevana kesänä tarkoitus mennä keski-Eurooppaan, jos siellä ei ole paljon tartuntoja.
Matkustuskielto voisi mielestäni koskea epidemialueita. Lentomatkustusta voisi rajoittaa voimakkaasti lisäveroilla, oli pandemiaa tai ei.
T. Vihreä