Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luuletko selviäväsi koronaviruksesta - miksi luulet?

Vierailija
08.03.2020 |

Eläkeläiset, maaseudulla asuvat, sairaat ja huonokuntoiset voivat olla koronaviruksen uhreina.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen selviäväni, mutta koettelemus se varmasti olisi. Minulla ei ole mitään perussairauksia ja hyvä aerobinen kunto. Sairastin vesirokonkin aikuisena helposti. Tai kyllähän se hirveä yö oli se viimeinen kun ne rakot puhkesi, mutta muuten olin ihan kunnossa.

Liskojen yö.

Zinc

Vierailija
22/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

96% mahdollisuus.

Riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen. Olen moni sairas. Kotona jo viikon vapaaehtoisessa karanteenissa. Aika hankala saada tartuntaa.

Kaupasta kotiinkuljetus. Käytän hengityssuojat ja käsineitä, kun otan kassin vastaan.

Ps. Englanissa uutisoitiin, että Korona-virus elää pitkään seteleissä.

Eläköön pitkään tai ei, mutta jos maksupäätettä näpyttelee 10 000 ihmistä päivässä, niin siitä se ei sitten leviä ?

Zinc

Aion käyttää ENNEN koronaa nostettuja seteleitäni antaumuksella.

Vierailija
24/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon selviäväni. Hyvä peruskunto ja olen terve. Maalla tosin asun, joten ap:n mukaan olen riskiryhmässä :D

Vierailija
25/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve 33v mies enkä ole talipallo kuten monet muut. En edes ryyppää.

Ei huoleta.

Vierailija
26/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko selviäväni, todennäköisyydet eivät ole puolellani. Olen 49v. Minulla on astma ja verenpainetauti. Mutta joskushan sitä pitää kuolla.

å

Todennäköisyydet kylläkin ovat puolellasi. Ikäryhmässäsi riski kuolla on 0.4%. Astma ja verenpainetauti eivät nosta sitä yli 50 prosentin. Sitten tietysti on vielä sekin pointti, että mikä on todennäköisyytesi edes sairastua alunperinkään.

Vierailija
27/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen. Olen moni sairas. Kotona jo viikon vapaaehtoisessa karanteenissa. Aika hankala saada tartuntaa.

Kaupasta kotiinkuljetus. Käytän hengityssuojat ja käsineitä, kun otan kassin vastaan.

Ps. Englanissa uutisoitiin, että Korona-virus elää pitkään seteleissä.

Eläköön pitkään tai ei, mutta jos maksupäätettä näpyttelee 10 000 ihmistä päivässä, niin siitä se ei sitten leviä ?

Zinc

Aion käyttää ENNEN koronaa nostettuja seteleitäni antaumuksella.

"Pidä vaihtorahat"-tyyliin ilmeisesti vai aiotko aina sovittaa ostokset niin että  tulee tasaraha?

Vierailija
28/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monisairas yli 60v, tiedä vaikka oisi lähdön aika?

Silti jos niin käy, onneksi tiedän mihin olen matkalla Sanan mukaan.

Nyt kannattaa tutustua Herraan tulee ikiturvallisempi olo.

Vierailija
29/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien syntymä-ja kuolinpäivä ovat vain Jumalan tiedossa. Lisäksi se mikä on kuolinsyy.

Vierailija
30/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että en selviä. 

Vierailija
31/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57-vuotias, minulla on astma, verenpainetauti ja lisäksi olen huomattavan infektioherkkä (heikonlainen vastustuskyky). Olen nainen. Urheilen paljon, työskentelen terveydenhuollossa.

Luulen että taudin jossain vaiheessa saan. Luultavasti joudun myös sairaalahoitoon, nää taudit ei yleensä mua helpolla päästä. Mutta todennäköisesti selviän hengissä. Olen selvinnyt hengissä jo muutamasta pahasta tilanteesta elämäni aikana, joten miksei tästäkin.

Mutta siitä en ehkä selviä, jos läheisiäni menehtyy tähän. Lähinnä ajattelen iäkästä äitiäni, astmaa sairastavaa poikaani ja kahta lapsenlastani, diabeetikkoveljeäni ja tupakoivaa puolisoani. Sekä kahta parasta ystävätärtäni, joista toisella on sepelvaltimotauti ja toisella sydämen krooninen rytmihäiriö. 

Vierailija
32/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon näin. Olen nelikymppinen ja huolehdin terveydestäni hyvin. En stressaa koronasta ja pidän asenteeni positiivisena, tänäkin jo sinällään parantavaa vastustuskykyä ja auttaa parantumisessa.

Vierailija
33/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Sairastan flunssia harvoin ja kuumetta pitää yhden päivän yleensä. Olen 46 vee mutta tupakoin ja minulla on verenpainelääkkeet joten kyllä tämä mietityttää. En ole työelämässä joten olen prioritettilistan häntäpäässä hoidollisesti.

Vierailija
34/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on fifty sixty. Kuulun riskiryhmään, mutta asun todella perähikiällä, joten altistuminen ei ole todennäköistä, mutta ei kai myöskään mahdotonta.

Vierailija
35/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudun tupptkyliin se corona viimeisenä tulee. Täällä ei ole tapana lähteä kinukkilaan.

Vierailija
36/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53v. Ei ihmeellisempiä sairauksia, ei sydän- ja verisuonijuttujakaan. Ylipainoa on mutta pärjäilen. Työterveyshuolto mulla on ja toivottavasti se toimii.

Uskon että saan koronaviruksen lasten kautta. Lapsen koulussa on oppilaita joiden sisarukset on Viikin normaalikoulussa.

Vierailija
37/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudun tupptkyliin se corona viimeisenä tulee. Täällä ei ole tapana lähteä kinukkilaan.

Odottele vaan. Kyllä se sut löytää ennen kesää.

Se löytää sut maitotölkkien, leipäpussien, olut-tölkkien yms pintojen kautta.

Vierailija
38/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että jos sairastun, niin tulen jopa toivomaan kuolemaa. Niin on jopa käynyt influenssan kohdalla. Ne oireet olivat välillä niin pahoja, että halusin jopa kuolla jotta ne loppuisi.

Vierailija
39/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perusterve, todennäköisesti jos sairastun paranen myös. Ja jos sattuisi niin käymään että henki lähtee niin eipä haittaisi yhtään. Läheisillekin varmaan helpompi että lähden noin kun toinen vaihtoehto voi ihan hyvin olla oman käden kautta.

Vierailija
40/45 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottele vaan. Kyllä se sut löytää ennen kesää.

Se löytää sut maitotölkkien, leipäpussien, olut-tölkkien yms pintojen kautta.

En juo maitoa, syö leipää ja juo olutta. Henkilökunta desinfioi paikat ja itsensä joka päivä.