Mä en saa hermostua kun mies meinaa syödä yksin 2 pakettia italianpataa
Näissä 800g jauhelihaa, tein jotta olis edes toinen saanut evääksi huomenna. Otin itse pienen annoksen, mies vetää jättisatsin ja kysyy "otatko sä vielä tätä, vai voiko ottaa loput"
Miksi aina kaikki pitäis syödä kerralla, ihan sama millaisen satsin tekee, mieluummin sit teen pienen.
Ja minä olen perheen ainoa ruoanlaittaja, kyllä kahdelle ihmiselle nyt joskus pitäis ruokaa riittää seuraavaksikin päiväksi.
Miksei voi vetää vaikka leipää lisäksi, ainiin se pitäis itse voidella yms
Kommentit (78)
Aika iso nälkä miehellä. Oman mieheni laskennallinen kalorientarve työn vuoksi reilusti yli 3500 kaloria, mutta ihan maltillisilla annoksilla saa sen täyteen. Ilmeisesti miehesi syö vain kerran päivässä?
Itse otan kyllä yleensä ekana omat lounasevääni laitetusta ruuasta, niin ei tarvitse sitten miettiä. Ala sinäkin tehdä niin, että otat evääsi rasiaan päältä, sitten itsellesi, mörssätköön mies loput. Jos ei osaa koostaa ateriaansa järkevästi, niin se on miehen ongelma miten täydentää, jos jää nälkä.
Kokkaa yksi annos ja syö se itse.
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sit vedetään herneet nenään kun sanoin että pitääkö ne kaikki kerralla syödä.
Taidan tehdä tästälähin ruokaa niin, että siitä riittää kaksi normaalia annosta
Jos olisin tällainen ruokailua kontrolloican puolido, muuttaisin erilleni. Ei ole kivaa kun ei saa kotonaan edes syödä.
No mitäs se ukko sit meinaa syödä ellei ole vaimoa laittamassa joka päivä ruokaa? Ai että, joutuu pian itse sitä laittamaan
Uskon että onnistuu eikä tarvitse selitellä. Tai sietää hermostumista.
Yhdenkään ihmisen ei kuuluisi sietää moista kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo ruoka maksoi yli 10€, ei nyt ihan mene jakeluun että yksi ihminen syö sen kokonaan
Sillä rahalla olisit saanut tehtyä ämpärillisen täyttävääkin ruokaa.
Olisi varmaan, mutta mulla ei ole aikaa kokkailla kokoajan ja joka päivä. Teen mieluummin helppoa ja nopeaa koska se menee kuitenkin samantien
Vapaapäivänäkään ei ole puolta tuntia aikaa tehdä ruokaa.
Miehesi taitaa olla aika pullukka 🤭
Siis miksi et voi sanoa, että sääst yhden annoksen itsellesi huomiseksi. Itsehän annat hänen ottaa kaikki loput vai ihanko väkisin ottaa?
Jotenkin kummastuttaa nämä valitukset, kun on lapsiperheen ruokahuoltoa pyörittäbyt ja nyt kitona asuu vain yksi teini. Tuntuu äkyttömän helpolta tehdä kolmelle ruokaa.
Mulla myös ahmatti mies ja meillä kaksi teini-ikäistä lasta. Miehen mielestä on ihan ok, että hän syö yksin (mistä tahansa... leipä, ruoka, herkut) ensin vähintään kolmanneksen ja sitten on ottamassa lisää, vaikka meistä kolmesta joku ei olisi saanut vielä ollenkaan. Ja kun asiasta sanoo, mies loukkaantuu. Se ilman jäänyt ei saisi loukkaantua, koska siitäkin mies loukkaantuu. Kyse ei tosiaan ole siitä, että miehelle jäisi nälkä tms. Hän on vain ahne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sit vedetään herneet nenään kun sanoin että pitääkö ne kaikki kerralla syödä.
Taidan tehdä tästälähin ruokaa niin, että siitä riittää kaksi normaalia annosta
Jos olisin tällainen ruokailua kontrolloican puolido, muuttaisin erilleni. Ei ole kivaa kun ei saa kotonaan edes syödä.
Tee sinä sitten se ruoka niin voit tehdä just niinn xxxl satseja kun huvittaa. Ja raahaa myös kaikki tarpeet kaupasta ja siivoa jälkesi keittiöstä. Kiitos.
Niinhän minä teenkin. Ihan koko perheelle.
Minä kokkaan meillä kotona enemmän kuin mies. Teen aina isomman satsin kerralla, ja otan ruoasta heti sivuun rasioihin itselleni "varaamani" annokset. Sanon ja osoitan myös erikseen, että nämä ovat sitten minun seuraavan päivän evääni, näpit irti.
Kaikki kokkailut ja leipomukset on meillä syötäväksi tehty, ja saan minusta syyttää ainoastaan itseäni, mikäli koen että mies syö minunkin osani.
Minun veli oli 61v, kun jäi leskeksi. Oppi äkkiä ruokaa laittamaan, vaikka vaimo oli ruokatalouden ennen hoitanut, kävivät kyllä yhdessä kaupassa. Kyllä nälkä neuvoo. Ja opettelevalle pitää antaa rauha tehdä omaan tahtiinsa. Ap, laitahan työnjako uusiksi teidän perheessä.
Tee ruokaa,niin että riittää.Miksi kotiruuasta,pitää niuhottaa?Etkö osaa laskea ruuan määriä?Paljolti on netissä apuja,niin sinäkin opit.
Kun poikaystäväni oli intistä lomilla niin tein aina suuren satsin ruokaa koska sitä meni ja olin hyvin tyytyväinen että maistui. Tuo on ihan hyvä neuvo että pistä osa itsellesi sivuun seuraavan päivän evääksi. Aivojakin saa käyttää ;)
Helppoa, laitat tästä lähtien miehen ostamaan ja kokkaamaan ruuan. Muista ottaa siitä aina niin paljon kuin napa vetää ja vähintään parhaimmat palst. Ehkä hän sitten tajuaa.
Onneksi mun kumppani on hoikka mies, niin ei ole tuollaista ongelmaa.
Miksette kokkaa vuoropäivin?
Vierailija kirjoitti:
Otat eväsrasioihin annokset syrjään, itsellesi ja miehellesi, ennen kuin laitat ruuan tarjolle. Syötte sitten, ja jos teille jää nälkä, teette voileipiä.
Jos mies syö huomisen ruokansa, et tee hänelle uutta. Kokkaat vasta ylihuomenna.
Ostatte niin paljon ruokatarvikkeita, ettei kummallekaan tule nälkä. Jos tunnet tarvetta, voit ottaa kustannusten jakautumisen puheeksi.
MITEN tällaisesta voi saada ongelman aikaan?
Kokemukseni mukaan tällaisesta tulee ongelma silloin, kun se on vain toinen joka kokkaa, siivoaa, laittaa ruoan tarjolle, miettii ruoat, huolehtii eväät, suunnittelee kauppaostokset ja kantaa ruoat kaupasta. Jos molemmat osallistuu ja huomioi omat ja toisen tarpeen, niin homma toimii vaikka toinen söisikin enemmän.
Huvikseen syömistä jotkut luulevat "näläksi" ja ukkeli painaa 120kg...
Ärsyttävää ahmimista. Eihän tuossa muu auta kuin laittaa annoksia pakasterasioihin huomista varten ja sitten vasta tämän päivän satsi tarjolle.
Olisi varmaan, mutta mulla ei ole aikaa kokkailla kokoajan ja joka päivä. Teen mieluummin helppoa ja nopeaa koska se menee kuitenkin samantien