Mä en saa hermostua kun mies meinaa syödä yksin 2 pakettia italianpataa
Näissä 800g jauhelihaa, tein jotta olis edes toinen saanut evääksi huomenna. Otin itse pienen annoksen, mies vetää jättisatsin ja kysyy "otatko sä vielä tätä, vai voiko ottaa loput"
Miksi aina kaikki pitäis syödä kerralla, ihan sama millaisen satsin tekee, mieluummin sit teen pienen.
Ja minä olen perheen ainoa ruoanlaittaja, kyllä kahdelle ihmiselle nyt joskus pitäis ruokaa riittää seuraavaksikin päiväksi.
Miksei voi vetää vaikka leipää lisäksi, ainiin se pitäis itse voidella yms
Kommentit (78)
Vinkki vitonen, kun mies sanoo kuvaamasi mukaan "otatko sä vielä tätä, vai voiko ottaa loput", vastaa että älä ota, että riittää huomiselle. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää näihin ketjuihin tulevat neuvot, että tee enemmän ruokaa ja jaa annokset erilleen ja tee niin ja näin. Miksi ap:n pitäisi tehdä ämpärillinen ruokaa ja sitten piilottaa siitä osa ahmattimiehen itsekkyyden takia? Suunnitelkoon mies kauppalistan, hommatkoon ainekset ja tehköön ruokaa riittävän määrän. Sitten saa ahmia ihan niin paljon kuin haluaa.
Mitä meille kiukuttelet?Jos et kestä vastauksia,niin ratkaise ite ongelmas!!!Ja sehän on liioittelu ja marttyyrin kruunun ,säälin tavoittelu.Ei noi sun kuvaamas mössöt,ole edes ruokaa,korkeintaa töydemmys eväitä!!!!
Mä jatkan noita aina makaronilla tai riisillä, kun ovat surkean pieniä annoksia.
B.B kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää näihin ketjuihin tulevat neuvot, että tee enemmän ruokaa ja jaa annokset erilleen ja tee niin ja näin. Miksi ap:n pitäisi tehdä ämpärillinen ruokaa ja sitten piilottaa siitä osa ahmattimiehen itsekkyyden takia? Suunnitelkoon mies kauppalistan, hommatkoon ainekset ja tehköön ruokaa riittävän määrän. Sitten saa ahmia ihan niin paljon kuin haluaa.
Mitä meille kiukuttelet?Jos et kestä vastauksia,niin ratkaise ite ongelmas!!!Ja sehän on liioittelu ja marttyyrin kruunun ,säälin tavoittelu.Ei noi sun kuvaamas mössöt,ole edes ruokaa,korkeintaa töydemmys eväitä!!!!
Syö tuo tekstioksennuksesi, jos sillä vaikka se pohjaton vatsa kerrankin täyttyisi.
Vierailija kirjoitti:
no pitää kokata riittävästi. keitä perunoita 10 kg ja kastiketta saman verran. niin eiköhän riitä yhdeksi päiväksi. moni mies syö melko paljon ja se on ihan normaalia.
Joo on ihan normaalia syödä 20kg ruokaa päivässä, kyllähän nyt RAAVAS MIES kuolee muuten nälkään :D
Vierailija kirjoitti:
Milloin te kotikokit opitte, että suuren satsin voi tehdä, mutta kaikkea ei tarvitse laittaa kerralla tarjolle?
Kyllä mies löytää ne jääkaapista tahi pakkasesta. Möyskis möyskis. Yöllä viimeistään. Ja aamulla nainen huomaa ettei saanut duuniin safkaa.
Ällöttävää hupisyömistä, paljonko miehesi painaa? 150 kg? Ja miehen lihavuus ei muka haittaa, naisen pitäisi olla sata kiloa laihempi varmaan, viis siitä, kuinka pitkä on? Ihan älytöntä.
Miksei mies saa syödä niin paljon kuin haluaa? Ei se olekaan se ongelma vaan se, että mies ei halua kokata ja laittaa sen sinun ongelmaksesi.
Pitää syömisessä joku kohtuus olla. Ruoka on kallista ja tuollainen yletön mättäminen ei ole kuin ahneutta. Nälän kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Mulla on parimetrinen, lihaksikas, fyysistä työtä tekevä ja urheileva mies, joka kuluttaa reilusti, mutta ihan maltilliset annokset ruokaa riittää saamaan hänet kylläiseksi. Lisäksi saattaa ottaa joskus vaikka kananmunia, leipää tai hedelmiä, mutta ei todellakaan ahmi koko perheen ruokaa monen päivän edestä. Hän myös tekee vuorollaan ruoan ja käy kaupassa, joten tietää hyvin, mitä ruoanlaitto vaatii.
Onko ap:n miehellä joku riippuvuusongelma tai kenties ravintoaineiden puutoksia, joita yrittää kompensoida syömällä liikaa? Hoitoon saisi mennä tai sitten muuttaa muualle sikailemaan.
Ottaako palstamui.jat samanlaiset raget myös teini-ikäisten poikien kanssa?
No ei taatusti, korkeintaan päivitellään miten kova ruokahalu niillä on. Kysymys onkin siitä, että ruoan tekeminen miehelle koetaan passaamiseksi mutta saman ruokamäärän tekeminen lapsille ei. Miksette mieti eroa lapsista kun niistä ei ole kuin työtä ja harmia?
Jos mies ahmii, niin mies myös maksaa.
Jemmaa huomisen lounasruokasi vaikka tyhjään raejuustorasiaan, kirjoita päälle "biojäte".
Sitten vasta ruoka tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
Ottaako palstamui.jat samanlaiset raget myös teini-ikäisten poikien kanssa?
No ei taatusti, korkeintaan päivitellään miten kova ruokahalu niillä on. Kysymys onkin siitä, että ruoan tekeminen miehelle koetaan passaamiseksi mutta saman ruokamäärän tekeminen lapsille ei. Miksette mieti eroa lapsista kun niistä ei ole kuin työtä ja harmia?
Oletko tosissasi? Rinnastat siis aikuisen miehen lapseen/teiniin?
Voihan sille vastata kun se kerran kysyy että otatko vielä, että kyllä otan huomenna evääksi. Tai otat jo heti alkuun evääsi erilleen. Sano myös miehelle, että säästää itselleenkin evääksi, tai vaihtoehtoisesti sitten hankkii jotain muuta. Et kai sä nyt mikään paljvelija kuitenkaan ole?
On tuolla ap:n miehellä melkoinen pötsi kun kaksi pakettia italianpataa uppoaa yhdellä kerralla. Lisukkeeksi kunnon salaatti sekä hyvät leivät niin yksi tavallinen annos riittää kyllä. Noin yleensä....
Leipää ja salaattia tai raastetta reilusti myös tarjolle
Miten ihmeessä sulla "nainen" voi mennä siellä suihkussa / naamaa pakkeloimassa / vaatteiden valinnassa päivittäin/ vaatekaupoissa niin älyttömän kauan. Ihminen pystyy kyllä pukemaan / pesemään / rasvamaan naamansa kolmessa minuutissa per vaihe, koska mäkin pystyn.
Jos et pysty valkkaamaan tosta kolmen metrin vaatekomerostasi mitään päällesi alle viiden minuutin, niin kävele sitten perässä, koska mä lähden nyt.
ok?
no pitää kokata riittävästi. keitä perunoita 10 kg ja kastiketta saman verran. niin eiköhän riitä yhdeksi päiväksi. moni mies syö melko paljon ja se on ihan normaalia.