Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valittiinko oikea euroviisu edustamaan Suomea?

Vierailija
07.03.2020 |

Mitä mieltä olette? Itse en tykännyt kappaleesta. Aksel laulaa erinomaisesti mutta kappale on tylsä eikä jää mieleen. Näitä on euroviisuissa liikaa joka vuosi. Olisin valinnut Erikan Cicciolinan. Hämmästyttävää, että valtavasta somemenestyksestä huolimatta se ei päässyt Rotterdamiin edustamaan. Pakko todeta, että Cicciolinan lavashow oli tosi huono.

Kommentit (325)

Vierailija
141/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haukutaan sitä että yritettiin suomella euroviisuihin, kun kyseessä nimenomaan ovat euroviisut, joissa on tarkoitus esitellä Euroopan kulttuureita. Luulisi että kaikki haluaisivat mennä omalla kielellään..

Olisin halunnut cicciolinan tästäkin syystä jatkoon, plus Erika on kuin syntynyt euroviisuartistiksi.

Mä aina arvostan äidinkielellä laulettuja viisuja paljon enemmän kuin englanniksi laulettuja. Ymmärrän kuitenkin, että mielipiteeni on aika marginaalinen ja ihmiset haluavat ymmärtää mitä esityksessä sanotaan.

Vierailija
142/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät näytä tajuavan, että juuri se, että kansainvälinen raati torppasi Cicciolinan kertoo siitä, ettei se olisi purrut KANSAINVÄLISEEN yleisöön. Suomessa tykätään melodiattomista jynkkykappaleista a la Popeda, Eppu Normaali ja nyt Cicciolina, mutta kansainvälisesti ne eivät pure. Muualla maailmassa arvostetaan myös melodiaa, joka on perinteisesti ollut suomalaisten kompastuskivi. Erinomainen päätös torpata Vikmanin junttikappale, Akselin kappale on kaunis eikä sitä tarvitse hävetä. Voittoon tai finaaliinkaan se ei kenties yllä, mutta ihan kelpo kappale. Vikmanille olisi käynyt kuin Saara Aallolle: hirveä mukahype ja itse kisassa huima lässähdys.

Noista ns kv raadeista Englantia edustanut William (Wiwibloggs) nimenomaan äänesti Cicciolinan voittajaksi. Hän on viisuguru ja veikannut sijoitukset todella hyvin nappiin. Muut olivat ihan random tyyppejä vailla mitään viisuasiantuntemusta.

Muistaakseni tykkäs Monstersistakin.

No jostain oli pakko tykätä, kun ei siellä ollut kuin huonoa saaroja tarjolla.

Ja nytkö oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cicciolina oli oma etukäteissuosikkini ja odotin livevetoa innolla, mutta jestas mikä pettymys! Erikan laulu oli livenä todella hiljaista ja paikottain epävireistä, lavaesitys oli tylsä ja naisesta ei kyllä todellakaan ollut esiintyjäksi. Ennakkohypetys lässähti täysin, ovatko tuota puolustavat kuurosokeita vai valehtelevatko vain itselleen? 

Oli se minunkin suosikkini ja odotukset olivat korkealla. Tosin vaikutuin, kun kuulin Akselin lauluäänen ja kappaleen aivan ensimmäisen kerran. Symppiksen Erikan lavashow oli tosi muovinen, sekava ja halvalla kyhätyn näköinen. Hän myös lauloi yllättävän hiljaa. Siis ihan hieno esitys, muttei lainkaan niin hyvä kuin videolla.

Vierailija
144/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haukutaan sitä että yritettiin suomella euroviisuihin, kun kyseessä nimenomaan ovat euroviisut, joissa on tarkoitus esitellä Euroopan kulttuureita. Luulisi että kaikki haluaisivat mennä omalla kielellään..

Olisin halunnut cicciolinan tästäkin syystä jatkoon, plus Erika on kuin syntynyt euroviisuartistiksi.

Vitsikappale jonka vitsejä kukaan ei ymmärrä. Muissa maissa ei ole tekstityksiä. Ja pliis, älä nyt väitä että suomalainen kulttuuri on tuollaista.

No mutta onhan se sellaista. 🙂 Suomalainen nainen ei turhaan kursaile seksin tai neitsyyden kanssa yleensä. Sanon näin, vaikka olen itsekin suomalainen nainen ja keskivertoa kokemattomampi. Suomessa suhtautuminen seksiin on aika avoin, estoton ja jopa pragmaattinen.

Niin on, joten miten tämä teennäinen kiemurtelu kumipuvussa siihen liittyy?

Vierailija
145/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laulaja näyttäisi vähän Ricky Martinilta ja omaisi timmin ylävartalon jota huojuttaisi musiikin tahtiin, niin menestystä saattaisi tulla. Aksel ei valitettavasti näytä edes heränneeltä saati että ottaisi kontaktia yleisöön. Ollaan tilanteessa, että sekä yleisö että laulaja nukahtavat.

Vierailija
146/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät näytä tajuavan, että juuri se, että kansainvälinen raati torppasi Cicciolinan kertoo siitä, ettei se olisi purrut KANSAINVÄLISEEN yleisöön. Suomessa tykätään melodiattomista jynkkykappaleista a la Popeda, Eppu Normaali ja nyt Cicciolina, mutta kansainvälisesti ne eivät pure. Muualla maailmassa arvostetaan myös melodiaa, joka on perinteisesti ollut suomalaisten kompastuskivi. Erinomainen päätös torpata Vikmanin junttikappale, Akselin kappale on kaunis eikä sitä tarvitse hävetä. Voittoon tai finaaliinkaan se ei kenties yllä, mutta ihan kelpo kappale. Vikmanille olisi käynyt kuin Saara Aallolle: hirveä mukahype ja itse kisassa huima lässähdys.

Noista ns kv raadeista Englantia edustanut William (Wiwibloggs) nimenomaan äänesti Cicciolinan voittajaksi. Hän on viisuguru ja veikannut sijoitukset todella hyvin nappiin. Muut olivat ihan random tyyppejä vailla mitään viisuasiantuntemusta.

Muistaakseni tykkäs Monstersistakin.

No jostain oli pakko tykätä, kun ei siellä ollut kuin huonoa saaroja tarjolla.

Ja nytkö oli?

No oli siellä kuusi parempaa esitystä kuin yksikään niistä saaroista.

Vierailija
147/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erika olisi ollut paljon parempi edustaja. Cicciolina-kappale on melodialtaan todella hyvä ja Eurooppa olisi kaivannut iloista, tanssittavaa kappaletta. Kun ei tajuta, niin ei tajuta.

Ulkolaisilla euroviisupalstoilla kappaleesta tykättiin. Se lisäksi sai yli miljoona katsojakertaa Youtubessa ja kiinnostusta. Akseli sai murto-osan. Ihmiset tykkäsi Ciccioliinassa siitä, että melodia oli tarttuva, biisi oli simppeli ja siinä oli jotain muistoja menneiltä ajoilta, kivaa retrovibaa täydellisiksi hiottujen ruotsalais esitysten sijaan. Itse popitin Cicciolinaa monta kuukautta.

Itse olisin odottanut kappaleelta mukavaa keveää esitystä, jossa olisi voinut olla iloa, mutta ei mauttomalla tavalla. Niinkuin lyriikkavideo, josta on selvästi havaittavissa että Vikmanilla on esiintymistaitoa ja karismaa, joka esityksessä ei tullut ilmi

Mutta mikä meni vikaan Erikalla? Lavashow. Sekava, mauton, koreografia huono, Vikmanin vaatteet huonot, mielikuvat omituiset (metsä ja siellä kumiasussa karhujen keskellä kuin jonain naispiruna) laulajalla vaikeuksia laulaa eri asennoissa ja liikkua kengissään. Silleen c mon. Ei olisi paljon vaadittu Cicciolinalta voittoon, jos lavashow olisi ollut kunnossa. Cicciolinan lavashowsta tuli samanlaiset wtf vibat kuin Aallon Monsters esityksistä. Aaltokin oli ensimmäisessä asussa kireässä kirjavassa oudossa "mäkihyppypuvussa", välillä kaapu päällä. Mitä ihmettä yle?

Vierailija
148/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikan karisma voittaa Akselin karisman sata-nolla. Erika on mielenkiintoisempi esiintyjä kuin Akseli, joka näyttää säikähtäneeltä lavalla ja laulaa silmät kiinni, kuin kokien epämukavuutta lavalla olosta ja juoksisi karkuun jos vain voisi. Ainut hänen antinsa on ihan kiva ääni, mutta siihen se jääkin. Että sori vaan!

Akseli voisi olla enemmän levylaulaja ja fiitata biiseissä.

Erikalla on potentiaalia, mikä ei välittynyt Cicciolina-esitysfarssissa. Mutta olen nähnyt hänen esiintyvän ja osaa kyllä.

Vierailija
149/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt valita viihdyttävin esitys. Säälittävällä nälkämaan renkutuksella siellä ei valitettavasti pärjää vaikka olisikin kaunis ja teknisesti kymppi laulu. Ei mulla voittajaa vastaan ole mitään mutta siellä pelataan eri säännöillä.Lordi oli viihdyttävä poikkeus erikoisine esiintymisasuineen.

Kuunteleeko ihmiset Euroviisuja siksi että näkisivät mahdollisimman omituisia esityksiä? Kaikki tuntemani, minä mukaan lukien katsoo Euroviisuja siksi että ehkä siellä on joku kappale josta tykkää. Kaikki voittajakappaleet on ihan oikeasti myös hyvää musiikkia, ei pelkästään joku värikäs show. En minä niistä kaikista itse ole tykännyt, mutta kyllä voin sen silti myöntää. Huonot ei pärjää. Noissa Suomen ehdokkaissa ei ollut mitään niin hyvää biisiä, että voisi odottaa menestystä, mutta sentään se ei ole huono. Cicciolina oli kappaleena tosi huono. Eikä tuo esitys sitä nyt varsinaisesti pelastanut.

Ei sen esityksen tarvitse olla outo, vaan tavalla tai toisella näyttävä ja mieleenpainuva. Oliko sinusta esim Conchita Wurstin voitto parhaan kappaleen voitto vai vaikuttiko siihen enemmän muut tekijät. Yhtenä vuonna taas portugalilainen? Kuolemankielissä oleva sydänvikainen esiintyjä voitti. Oliko kappale paras?

No ainakin Portugalin biisi voitti (omasta mielestäni) ihan kappaleen takia. En edes ollut tietoinen esiintyjän terveysongelmista kuin vasta viisujen jälkeen. Se laulu vain iski heti sydämeen. Tosin saatan olla joku omituinen friikki, koska kappale sai minut opiskelemaan portugaliakin... Eikä Portugali tai sen kieli kiinnostanut minua sitä ennen ollenkaan.

Et huomannut mitään kun finaaliesityksessä artisti hädin tuskin sai sen kappaleen kuiskittua loppuun asti?

Vierailija
150/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt valita viihdyttävin esitys. Säälittävällä nälkämaan renkutuksella siellä ei valitettavasti pärjää vaikka olisikin kaunis ja teknisesti kymppi laulu. Ei mulla voittajaa vastaan ole mitään mutta siellä pelataan eri säännöillä.Lordi oli viihdyttävä poikkeus erikoisine esiintymisasuineen.

Kuunteleeko ihmiset Euroviisuja siksi että näkisivät mahdollisimman omituisia esityksiä? Kaikki tuntemani, minä mukaan lukien katsoo Euroviisuja siksi että ehkä siellä on joku kappale josta tykkää. Kaikki voittajakappaleet on ihan oikeasti myös hyvää musiikkia, ei pelkästään joku värikäs show. En minä niistä kaikista itse ole tykännyt, mutta kyllä voin sen silti myöntää. Huonot ei pärjää. Noissa Suomen ehdokkaissa ei ollut mitään niin hyvää biisiä, että voisi odottaa menestystä, mutta sentään se ei ole huono. Cicciolina oli kappaleena tosi huono. Eikä tuo esitys sitä nyt varsinaisesti pelastanut.

Ei sen esityksen tarvitse olla outo, vaan tavalla tai toisella näyttävä ja mieleenpainuva. Oliko sinusta esim Conchita Wurstin voitto parhaan kappaleen voitto vai vaikuttiko siihen enemmän muut tekijät. Yhtenä vuonna taas portugalilainen? Kuolemankielissä oleva sydänvikainen esiintyjä voitti. Oliko kappale paras?

No ainakin Portugalin biisi voitti (omasta mielestäni) ihan kappaleen takia. En edes ollut tietoinen esiintyjän terveysongelmista kuin vasta viisujen jälkeen. Se laulu vain iski heti sydämeen. Tosin saatan olla joku omituinen friikki, koska kappale sai minut opiskelemaan portugaliakin... Eikä Portugali tai sen kieli kiinnostanut minua sitä ennen ollenkaan.

Et huomannut mitään kun finaaliesityksessä artisti hädin tuskin sai sen kappaleen kuiskittua loppuun asti?

Vierailija
151/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta voittajabiisi on todella heikko. Olen kuunnellut sen varmaan 30 kertaa, enkä edelleenkään muista miten se meni.

No tämä. Siitä ei jää mitään mieleen. Lisäksi muistuttaa liikaa viime vuoden voittajaa.

Vierailija
152/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laulaja näyttäisi vähän Ricky Martinilta ja omaisi timmin ylävartalon jota huojuttaisi musiikin tahtiin, niin menestystä saattaisi tulla. Aksel ei valitettavasti näytä edes heränneeltä saati että ottaisi kontaktia yleisöön. Ollaan tilanteessa, että sekä yleisö että laulaja nukahtavat.

Tällaisella kokonaisuudella Liettua yritti viime vuonna, ei päässyt siltikään finaaliin, vaikka kappale oli ihan ok.

Vierailija
153/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli biisistä mitä mieltä tahansa niin kyllähän Erikalla olisi ollut parhaat mahdollisuudet menestyä. Ei nyt ihan Lordin veroiset kutinat menestyksestä, mutta paljon samaa sinnepäin. Koskakohan seuraavaksi tulee moinen ilmiselvä  mahdollisuus mennä kärkikymmenikköön. Ei ihan heti. Menetetty mahdollisuus.

Vierailija
154/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikan esitys ei ollut linjassa kappaleen kanssa. Musiikkivideossa oli, lavaesityksessä ei!

Vierailija
155/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympii, että valitaan mitäänsanomattomuus oikeasti jo hypeä saaneen tilalle. Raativalinta sucks.

Vierailija
156/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainahan se on väärä ollut ja on taas

No jaa, Suomi on kyllä kerran voittanut...

Eikö Lordin valintaa silloin pidetty virheenä?

Vierailija
157/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna: Look away

Tänä vuonna: Looking back

Ensi vuonna:Look around again...?

Vierailija
158/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympii, että valitaan mitäänsanomattomuus oikeasti jo hypeä saaneen tilalle. Raativalinta sucks.

Paitsi ,että Erika ei pystynyt livenä ns deliver, mitä esikatseluvideo lupaili.

Vierailija
159/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akselin kappale, ääni ja vire ovat kuitenkin viimevuotista edustajaa paremmat.

Vierailija
160/325 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiko se Erika lopulta ääntämään Cicciolinan oikein? Kysyn koska olen vain kerran kuullut pätkän kappaleesta. Olisi ollut noloa lähettää kansainväliselle areenalle törkeästi väärin äännetty biisi. (Vaikka nolothan nuo euroviisut ovat kokonaisuudessaan nykyisin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan