Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko täysin Suomalainen, vai onko sinussa muun maalaista/etnisyyttä?

Vierailija
07.03.2020 |

Uteliaisuuttani kysyn kun on tylsää...

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisuutta ainakin on vähän äitini suvun kautta ja heistä ainakin osa on tullut Ahvenanmaalta. Muuten jos saisin päättää olisin intiaani :) 

Vierailija
42/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skandiverta on äitini ruotsalaisen tyttönimen perusteella. Veikkaan, että on sukujuuria myös Venäjällä, koska isän suku oli Itä-Karjalasta ja vaari puhui suht sujuvaa venäjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansallisuudet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, kuten kieletkin ja edellä mainituista johdetut adjektiivit. Ainoastaan valtioiden nimissä käytetään isoja alkukirjaimia.

Aaah, sori.

Thänks!

Vierailija
44/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häviöön jääneitä Hyvärisiä oon sieltä Leppävirralta,Tässä sitä vaan kellotellan Viitasaarella

Vierailija
45/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni isä oli puolalainen sotilas, joka palveli Venäjän armeijassa Mannerheimin joukoissa. Koska isän isä oli ulkomaalainen, isäni oli muukalainen ja hänellä oli muukalaispassi. Hän joutui erikseen hakemaan lupaa, että pääsi taistelemaan Suomen armeijassa talvisodassa. 

Isoisäni meni isoäitini kanssa naimisiin, mutta häipyi teilleen ensimmäisen maailmansodan aikana ja taisi perustaa uuden perheen jonnekin Venäjälle. Isä vaihtoi myöhemmin hankalan sukunimensä suomalaiseksi ja minä olen syntynyt ihan suomalaisella sukunimellä. 

Minä koen olevani ihan suomalainen, mutta ulkonäössä on kyllä hieman slaavipiirteitä. 

Vierailija
46/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/8 venäläinen täällä. Isoisoisä ole venäjän tsaaria upseereita, isoisoäiti suomalainen yksinhuoltaja, joka muonitti upseereita ennen Suomen sisällissodan alkua. Isoisoisä teloitettiin Tampereella punaisten toimesta.

Vierailija
47/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esi-isäni tulivat tähän maahan 10 000 vuotta sitten, joten täysin suomalaisia tässä ollaan. Esi-äideistä en tosin tiedä.

Vierailija
48/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1/8 venäläinen täällä. Isoisoisä ole venäjän tsaaria upseereita, isoisoäiti suomalainen yksinhuoltaja, joka muonitti upseereita ennen Suomen sisällissodan alkua. Isoisoisä teloitettiin Tampereella punaisten toimesta.

Sulla vähän samaa taustaa kuin mulla, mutta olet nuorempaa polvea. Ilmeisesti jonkin verran niitä tsaarin sotilaita on käynyt Suomessa polkaisemassa naisia paksuksi. 

Se puolalaisen sotilaan jälkeläinen

Vierailija
49/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puolelta tehty sukututkimusta ja sieltä löytynyt jostain aikojen takaa puolalaisia hevosmiehiä, heh!

Vierailija
50/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täysin suomalainen. En ole varma tuleeko saksalaisuus vai ruotsalaisuus suomalaisuuden jälkeen.

Saksalaisia sukulaisia oli vielä 90 luvulla ainakin elossa. Nyt en ole enää varma. Isäni ja äitini ovat suomessa syntyneet ja ainakin äitini vanhemmat myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän