Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko täysin Suomalainen, vai onko sinussa muun maalaista/etnisyyttä?

Vierailija
07.03.2020 |

Uteliaisuuttani kysyn kun on tylsää...

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin äidin suku Pietarista/Leningradista.

Äidin isä karjalaista sukua (Viipurista). Isän vanhemmat Keski-Suomesta.

Vierailija
22/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% finski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA-testin mukaan 100 % suomalainen. Olen ruskeasilmäinen, tummanruskea tukka ja iho aavistuksen tummempi, kuin keskivertosuomalaisella. Lähipiiri on ollut yllättynyt tuloksesta.

Vierailija
24/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan värivikaa.

Vierailija
25/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehittynyt apinasta niin kuin muutkin suomalaiset.

Vierailija
26/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen 100%.

Esi-isäni lähteneet volgan mutkasta.

Vierailija
27/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryssähän minä, eikä tartte kovin montaa sukupolvea taaksepäin mennä kun laukkuryssä löytyy!

Vierailija
28/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kehittynyt apinasta niin kuin muutkin suomalaiset.

Tästä palstasta päätellen kehitystä on tapahtunut erittäin vähän, jos ollenkaan.

Vierailija
29/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan "täysin suomalaiseksi"? Pitääkö olla viisi sukupolvea Suomessa syntyneitä suomalaisille vanhemmille vai kuinka monta polvea? Kuka pystyy varmuudella sanomaan kun kirkonkirjat on monesta pitäjästä kadonneet tai palaneet? Eikä sitäkään tiedä sanoa varmaksi kuka oli kenenkin siittämä kun ei ollut DNA-testejä asiaa varmistamassa. Piiat naitettiin talon rengille vaikka lapsi olisi ollut jonkun muun jne.

Oman sukuni historiaa tunnen sen verran että tähän sukuun on naitu vierasta verta säännöllisesti. Kaikki on tähän maahan jääneet, veronsa maksaneet ja työtä tehneet maan hyväksi. Lasken itseni suomalaiseksi.

Vierailija
30/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enoni muutti Ruotsiin 1969, joten olen sekoitus karjalalaisia sukujuuria ja länsimaista eksotiikkaa!

M 45

Vierailija
31/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DNA-testin mukaan 100 % suomalainen. Olen ruskeasilmäinen, tummanruskea tukka ja iho aavistuksen tummempi, kuin keskivertosuomalaisella. Lähipiiri on ollut yllättynyt tuloksesta.

Mullakin myheritage väittää noin, vaikka mummoni on saksalainen. 

Gedmatchissa Eurogenesissä näkyi nuo saksajuuret + skandinaavia + skottilaista. 

Vierailija
32/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA-testin mukaan n. 15 % balttia ja n. 10 % skandinaavia. 

Vierailija
33/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin suomalainen. Sukututkimusta on tehty sekä äidin että isän suvussa 1500-luvulle asti. Joskus salaa toivoin että siellä olisi jotain yllätyksiä, vaikka ulkomaan verta jos ei muuta. Mutta ei ole, sellaisia tylsimyksiä ollaan.

höpö höpö. 

Ei ole olemassa mitään täysin suomalaista. 500 vuotta nyt ei merkitse mitään.

Suomikin ollut olemassa vasta reilu 100 vuotta, joten se taaemmaksi laskiessa lasket ruottaalaisia ja venäläisiä...

Ei lie vaadita sen suurempia älynlahjoja tajuta, että kansallisuus tai etninen identiteetti ei ole sama kuin valtio. Venäjälläkin on useita kymmeniä vähemistökansoja vaikka yksi valtio, ja meilläkin mm. suomalaiset suomenruotsalaiset ja kolme saamelaiskansaa. Jossain vaiheessa ajassa taaksepäin mentäessä toki esiäitejämme ei voi sanoa varmasti suomenkielisisi suomalaisiksi koska käsite on häilyvä: kansamme koostuu eri heimoista ja kielikin on kehittynyt melko vasta jostain muinaiskantasuomesta ym.

Vierailija
34/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini oli puoliksi venäläinen, puoliksi saksalainen. Olen hieman aasialaisen näköinen.

Vierailija
35/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla juuria Karjalassa? Siellä on jostain syystä paljon ruskeasilmäisiä tummatukkia, jotka ruskettuvat helposti (ja geenitesti tarjoaa 100% suomalaista).

Vierailija
36/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lasketaan "täysin suomalaiseksi"? Pitääkö olla viisi sukupolvea Suomessa syntyneitä suomalaisille vanhemmille vai kuinka monta polvea? Kuka pystyy varmuudella sanomaan kun kirkonkirjat on monesta pitäjästä kadonneet tai palaneet? Eikä sitäkään tiedä sanoa varmaksi kuka oli kenenkin siittämä kun ei ollut DNA-testejä asiaa varmistamassa. Piiat naitettiin talon rengille vaikka lapsi olisi ollut jonkun muun jne.

Oman sukuni historiaa tunnen sen verran että tähän sukuun on naitu vierasta verta säännöllisesti. Kaikki on tähän maahan jääneet, veronsa maksaneet ja työtä tehneet maan hyväksi. Lasken itseni suomalaiseksi.

Ei voikaan olla varmaa, hyvin voinut venäläinen kauppalopo nusaista esiäitiä tai talon renki. Kyllä kirkonkirjat kuitenkin antavat osviittaa juurista: mitä seudulta suku kotoisin. Pakkohan näitä käsitteitä on täällä hieman yksinkertaistaa eikä puhua kansatieteilijän termein. Itselläni tosiaan ei esim. tiedossa mitään naapurimaista muuttaneita esivanhempia. Ei tässä mistään ihmisarvosta puhuta vaan sukututkimuksesta, eikä tämä ole etnonationalistien palsta joten rauhoitu:)

Vierailija
37/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50% venäläinen, 25% suomalainen ja 25% puolalainen. Jostain ihmeellisestä syystä johtuen ulkonäkö on kuitenkin punapääirlantilaisen:D

Vierailija
38/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mutta minua pidetään niin suomalaisena että minulle voidaan haukkua huoletta muita väestöryhmiä. Naama venähtää, joka kerta, kun kysyn, että olenko minä sitten hänen mielestäni myös pelkkää paskaa, koska toisen vanhempani suku on täynnä mm, jotka pariutunut vain toisten mm kanssa. Äitini sukupolvi on ensimmäinen, joka pariutunut ei mm taustaisen henkilön kanssa sinä aikana, kun suku on ollut Suomessa.

Vierailija
39/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5% suomalainen

10% skandinaavi

Muita en kerro

Vierailija
40/50 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen 100%.

Esi-isäni lähteneet volgan mutkasta.

Ei se ihan noin suoraviivaista ole ollut. Ei yhdestä paikasta mikään yhtenäinen joukko ole vaeltanut tänne. Tämä on monisyisempi asia ja siksi niin kiehtova.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän