MAALISMURMELIT 26.6 alkava viikko
Kommentit (56)
kun piinaviikko olisi edessä! Nyt kp 20/29-31 ja luulempa etta ovis tuli hyödynnettyä =) Oireita ei kyllä vielä ole mitän, mutta eipä niitä ollut esikoisestakaan. Tyhmänä vaan noita lämpöjä mittailen joka aamu. Jotenkin vain tuntuu, että yleensä on normaali lämpö ollut lähempänä 36, mutta nyt on oviksen jälkeen tasaisesti ollut lähempänä 37. Mitä tuo nyt ikinä tarkottaakin, niin toivottavasti tärppää!
Nellukk@:
Älä vielä luovuta. Vuoto voi hyvinkin olla täysin harmitonta ja toivotaan niin, että on. :) *halii* Itselläni oli viime raskaudessa ns. valemenkat ja ihan selkäsärkyineen ja kipuineen ja raskaana olin. Jos kovasti huolettaa niin poikkea vaikka verikokeessa katsomassa mitä hcg näyttää ja jos se on noususuunnassa niin varmaan kaikki on ihan hyvin. Lähetän paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia sinnepäin!
Anzq: Huih! Kuulostaa lupaavalta! ;) Uskon, että raskaana olet ja parin päivän päästä viiva on jo vahvempi! Sinnekin hurjasti vauvaliimaa!!!! Niin ja uskaltaisin jopa onnitella! =)
Velmu: Rohkeasti vaan testaamaan! Kp:sta päätellen plussatuulet puhaltaa. ;)
Omaa napaa: Olin tänään menossa röntgeniin ja sitten on iltapäivällä ienleikkaus. Itse testasin Aconin early detectionilla sen takia varmuuden vuoksi ja jäipä sitten röntgeni ottamatta kun hentoa plussaa näytti. Leikkaus voidaan kuulemma silti tehdä kun se toteutetaan paikallispuudutuksena.
Kp:t mulla VASTA jotain 18/25 eli jännitys vielä jatkuu, että pysyykö masukki matkassa mukana. Testin vilkuilu tuo kummasti hymyn huulille, vaikka plussa vielä vaalea onkin. :)
Kovasti täällä vierailleena, mutta ainuttakaan viestiä en ole saanut aikaiseksi...täällä tällaista; 10/04 kohdunulkoinen raskaus, 08/05 poikavauvan menetys h 28 Pre-eklampsian johdosta, nyt 05/06 monokoriaalinen monoamnionaalinen kaksosraskaus, josta keskenmeno 31.5.2006 h 18. Kaikesta fyysisesti hyvin toipuneena kovasti kevätvauvaa toivotaan, jos sellainen annetaan. Vielä odottelen ensimmäisiä menkkoja keskenmenon jälkeen, kovasti pitäis olla pupuilematta heinäkuun lopussa otettavien veren hyytymisjärjestelmää koskevien verikokeiden takia, mutta arvatkaas onnistuuko? Täällä kun ei käytössä mitään...ja tunnepuoli on sellainen että ihan sama otetaanko vai ei, kun siitä ei kuitenkaan selviä mitään!
Kovasti kaikille toivon lämpöisen kesän tuovan kevätsatoa!
Tervetuloa maaliskuisiin puolestani (vaikka itse olen jo " tippunut joukosta" menkkojen vuoksi). Olen pahoillani, että olet saanut kokea kovia. Toivon kovasti, että saatte vauvan pian.
Olisin kysynyt mitä jotkut käyttämäsi termit tarkoittavat. Menetitko siis vauvan rv 28. Sitäkö h tarkoittaa? Tyhmänä kyselen...
Ja mitä tuo kaksosraskauden edellä oleva termi käytännössä tarkoittaa?
" 08/05 poikavauvan menetys h 28 Pre-eklampsian johdosta, nyt 05/06 monokoriaalinen monoamnionaalinen kaksosraskaus, "
En halua loukata uteliaisuudellani, mutta minua kiinnostaa omien kokemusten takia. Olen itse saanut kaksospojat rv 24+0 vuonna 2002. Pojistamme toinen eli vain neljä päivää ja toisen saimme pitää.
Toivon sinulle onnea elämääsi ja toivottavasti saat kovasti toivomasi vauvan.
Laru
Varovaiset onnittelut! Toivottavasti se viiva siitä vahvistuu. Käyhän sitten kertomassa.
Laru
Niin h tarkoittaa viikkoja eli vko 28 ja monokoriaalinen monoa...tarkoittaa kaksosraskautta, jossa vauvelit ovat samassa vesikalvopussissa, siis heitä ei erota mikään " väliseinä" . Nämä ovat kaikista harvinaisimpia kaksosraskauden muotoja, solun jakaantuminen on tapahtunut erittäin myöhäisessä vaiheessa. Keskenmeno-% ovat näissä suuria eli 47-50% vain onnistuu ja onnistuneissakin raskauksissa tosi paljon vaikeuksia. Nämä ovat niitä " Luonnon ihmeitä" . :)
tervehdys kaikille! Nopeasti esittäydyn minäkin. Elikkä, Helsingissä asutaan ja meillä on maanantaina 2 vuotta täyttävä poika! Eilen sitten testailin ja näyttäis siltä, että raskaana ollaan! Nopeasti tärppäsi, toinen yrityskierto. Vähän olen ihmeissäni ja kaikenlaisia ajatuksia pää täynnä. Olo kuitenkin onnellinen. Joo, ja aika kovia kokeneita palstalla mukana. Toivotan paljon plussaonnea kaikille!!!
Str@wberry:hih!,voipi ollakkin...Testaisin jos raaskisin ostaa testin.nyt oon vaan ihan p.a.Ehkä soittelen neuvolaan jonku ajan päästä ja pyydän päästä testaamaan.Kyl mä haluan sen plussan omin silmin nähdä testissä...:)
Mutta kolmas yrityskierto sitten päälle ja huhtikuuta kohti,eikait tässä muu auta. Jotenkin vain tuntuu niin pahalle ku esikoiset tärppäsivät heti ja oli tuossa jo tuo aikainen km:kin että miksei nyt sitten tullut heti...No katellaan nyt ei huvita mikään.
martina 1/31
Kiitos Kevät-tähti selvennyksistä. Ilmankos ne sitä kalvoa niin metsästi.
Martinalle tsemppiä. Ihan samassa siis mennään. Mulla alkoi myös eka raskaus heti ekasta kierrosta ja oli kaksoset. Eikö sulla ole kaksoset, vai sekotanko nyt. Ja nyt on alkanut nyt siis kolmas yrityskierto.
Ajattelin nyt hakea sitä greippimehua. Paljonkos sitä pitäis juoda päivässä, et tepsis. Edes plasebovaikutus :) Tietääkö kukaan.
Alotellaanko kohta sitä huhtikuisten pinoa? Mulla taas alkaa uuden kierron odotus voittaa pettymyksen. Vaikka en kyllä tällä kertaa niin korkealta tippunut, kun aloin tunnistaa niitä menkkaoireita ajoissa.
Nellukk@. Anteeksi kun kirjoitan aina nimesi väärin. Nyt vasta luin oikein jostain aloituksesta. Olen siis aina lukenut Nallukka. Monesti huomaan tällaista, että en lue nimiä kunnolla jos olen luonut niistä jonkun kuvan itselleni. Eli hyvin vahva valokuvamuisti. Voin lukea romaaninkin läpi ja muistaa kysyttäessä vain millä kirjaimella päähenkilön nimi alkaa. :) Vaikka siis muuten tiedän tarkkaan mitä kirjassa on tapahtunut.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!
Laru
Leikkaus oli kamala, kesti 2 tuntia ja olo on nyt melkonen. Tehtiin siis iensiirre eli nyt on koko suu tikattuna, mut lääkärin mukaan meni hyvin.
Särkylääkettä määräsi ja vahvaa sellaista eli Panacodia.
Jännittää vaan sitä ottaa, vaikka sanoivat, että on turvallista raskauden aikana.
Kaikki kun on vielä niin kovin alussa niin pelottaa laittaa suuhunsa mitään " ylimääräistä" .
Huomenna jos pärjäisi jo Panadolilla, toivon niin...
Martinalle kovasti jaksuja ja voimia!
Ja onnea plussanneille!
Str@wberry: mikä ihmeen iensiirre..? Ja onnea tosi aikaisesta plussasta!
on(.) Hitsit, greippimehuhan se unohtui ostaa tänään kaupasta. Kai sen vielä kerkiää huomennakin aloittaa? Kp on nyt siis 7/29-35. Olo on ihan jees, täti tuli ryminällä viikko sitten mutta odotetusti, ja tuhrukin loppui eilen! Liekö terojen ansiota. Mikä on muuten paras greippimehu? Valion kylmähyllystä? Kuinka paljon juotte sitä?
Tässä kierrossa on siis taas vaihteeksi kaikki keinot käytössä - ovistikut, aamulämpöjen mittailut, pupuilut joka päivä ja tuo greippimehu ovikseen asti. Niin ja ihka uudet patjat :P (tulivat sopivasti ennen juhannusta meille). Kannattaisiko mun syödä teroja tässäkin kierrossa? Sain niitä vuotohäiriöiden hoitoon (välivuotoa viime kierrossa). Reseptissä on vielä toinen kuuri (30 tbl) käyttämättä. Niin ja papaankin on lähete, pitäisi nyt mennä pian jos syön taas teroja, niiden kanssa kun ei papaan voi mennä. Tulipas nyt omaa napaa ihan tarpeeksi :/
Nolottaa olla tämmönen hätähousu, mutta tosiaan tänään päivällä päätin ostaa ja tehdä testin kun joitain oireita on muutamia päiviä ollut ja plussa tuli heti ruutuun kun näyttö kastui! Kiertopäivä on kylläkin vasta 26/29 mutta kahden kemiallisen raskauden jäljiltä tämä plussa oli niin vahva ja selvä että olen ihan hyvillä mielin, enkä epäiröi, niinkuin noiden kemiallisten haaleista plussista :) Ihanaa!
Nyt mä kyllä menen nukkumaan, vihdoin :)
Plussaonnea kaikille plussa odottaville!!!!!
Onni-Ihme
Onni-Ihmeelle onnittelut plussasta! Ja kaikille muille plussanneille kanssa! Ihana kuulla välillä hyviäkin uutisia! Tuntuu jotenkin olevan kovasti kiven takana nuo plussat.
Ja pahoitteluni tädin yllättämille ja neganneille.
ON: Täällä ei mitään ihmeempää, ovista yritän " tunnustella" . Ja pupuilua harrastellaan. Kp kait 13/21-28.
Tässä alkaa nyt olemaan loma mielessä eikä niin tiiviisti ajattele vauvatouhuja. Lähdemme nimittäin lomailemaan ja takaisin tulemme vasta noin kolmen viikon kuluttua, joten minua ei taida täällä näkyä pieneen aikaan. Ja toivottavasti palatessani voin siirtyä tuonne odotuspuolelle, jossa toivon teitäkin sitten olevan jo pilvin pimein :)
Öitä!
Ylhäällä jo kun eilen nukahdin kovin aikaisin ja varmaankin lääkkeen väsyttävän vaikutuksen vuoksi.
Eppa79 : Eli minulla on ien paennut tuosta alhaalta, edestä yhden leikkausarven takia (tehty 1994) ja siis siihen tavallaan tekemällä tehtiin nyt ien. Leikattiin pala mun kitalaesta ja istutettiin se tuohon alas. Eli nyt on kitalaki auki ja tikattu sekä alhaalta turvonnut ja tikattu. :(
Leikkaus sinänsä iloinen asia, mutta niin älyttömän kipee olo nyt. *pyytää anteeksi valitustansa* Niin ja kiitokset onnittelusta!:)
Ehkäpä juuri tuon plussan takia sitä jaksaa tämänkin kun haaveilee.
Pitihän se tänään kokeilla uudestaan Aconilla ja kyllä siinäkin se toinen viiva on.
Oikeastaan ei ole ollut muita oireita kun tuo mielenherkkyys mistä jo aiemminkin kirjoitin. Aamuisin on nälän ja lievän pahanolon tunteen sekoitus ja arvatkaas tekisikö nyt mieli kunnon voileipää? *nam*
Pirtelö vaan tulee nyt jo korvista ulos. =D
Sitten seuraava jännitys on se kun Luget loppuu ja kroppa saa alkaa toimiin omillaan.
Eppa79: Tuosta tero-asiasta vielä. Aloitathan ne n.2 pvää ovisplussasta? :) Silloin kerkiävät kiinnittyvän alkion tueksi ajoissa.
Ota vaan Tero-kuuri jos yhtään siltä tuntuu, ei siitä haittaa ainakaan ole! Ja jos terot ei auta (mulla ei toiminut Primolutit eikä Terot) niin kysy jos voisit kokeilla Lugeja? Ne on kuitenkin luontaista hormonia, toisin kuin nuo kaksi ja aiheuttaa vähiten sivuoireita.
Nyt vaan patjojen kestävyyttää testaamaan! =)
Onni-Ihme: Hurjasti onnea plussasta! =))
Onni-Ihmeelle isot onnittelut plussasta!
Str@wberrylle pikaista paranemista!
Laru
Onnea plussanneet =) Itse vielä odottelen vahvistusta. Eilen illalla alkoi juilia masuun menkkamaisesti. Olin jo aivan varma, että ne alkaa. Jotenkin vaan on niin epätodellinen olo. Harmittaa, kun eilen ei tullut testejä postin mukana. En päässyt aamupissistä tekemään. No jos huomenna sitten vahvistelen.
pitäisi tupakointi lopettaa. Olen luvannut itselleni, että kun plussa tulee, niin lopetan heti. vielä ois vajaa aski ja sen jälkeen en enään osta.
-anzq-
Nyt kun kaikki lapset kesälaitumella ja kotona,ei mulla jää aikaa täällä koneella notkumiseen=)
ON:
Pullat on uunissa ja mitä tehtävissä,on tehty.Nyt ei auta kuin odottaa 2 viikkoa ja katsoa miten käy.Alkaako treenit alusta vai jatkuuko odotus todella siitä.Toivossa hyvä elää.
Ehkä tässä viikoloppuna täytyy vielä hieman harjoitella=)
Nyt taas kiskotaan hihasta,aamiaista antamaan...
Leanna ja pesue kp 14/28
Niin ja ONNEA kaikille plussanneille!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja ensinnäkin onnea kaikille plussanneille!Täällähän on käynyt kunnon plussa juna.
Ja halaukset tippuneille.
Täällä menosssa kp 18/27 ja tunne on sellainen positiivinen.Mutta ei auta kuin odottaa rauhassa.
Paljon peukkuja kaikille piinailijoille!Palailen taas kun on jotain raportoitavaa.
Mukavaa, kun täällä on keskustelu vilkastunut, taitaa olla monta piinailijaa..
nellukk@; pahoitteluni..
anzq79; varovainen onnittelu täältä.
velmu; kait se tämä palsta saa vielä lisäpotkua siihen testailuun ja mä ainaski oon niin mahdoton hätähousu ja kauhee kuume. Luulin että ikä auttaisi noissa asioissa, mutta ei vaan. Joskus oikein nauraa itselleen, kuinka typerä on:). Tosin tässä kierrossa päätin, etten testaile vaan odotan tätiä (katsotaan kauanko lupaus pitää). Tosin kuuleilen vasta ensimmäistä..
Omaa napaa: kp 31/34, joten odottelen tätiä saapuvaksi viikonloppuna..