***ELOHAAVEET ma-ke vko45***
Kommentit (23)
että meninki sit hätäileemään sen testin kanssa eilen,menkat nimittäin alkoivat tänään.tai ainakin pientä vuotoa jo esiinty,et eiköhän ne starttaa.viel ois terokuurista ollu nappei jälel mut näköjään oma kierto palautui,sillä tänään oli just kp26 ja ennen raskautta kierto oli 26päivää=)ihanaa,ei teroja enää!!naama kukkii ihan hirveesti niitten takia!
Kaksi pilleriä enää liuskassa jäljellä. Ensimmäistä kertaa odotan oikein innolla menkkojen alkua. Kesällä, kun mies vihdoin myöntyi, että vauvanyritys alkaa marraskuussa, tuntui, että on vielä niin monta pilleriä syötävänä. Yllättävän äkkiä aika sitten loppujen lopuksi meni. Oikeastaan tuntuu ihan oudolta, että nytkö se yritys sitten alkaa? Olen sitä niin kauan toivonut ja odottanut. Malttamattomana olen tilannut jo ovistestejäkin ;) Kas, kun en ostanut jo raskaustestiäkin :D
Intoa täynnä oleva Joie
Kerkesinkin vasta yhden kuukauden jännitellä, ja niinhän siinä kävi, ettei tärpännyt. No, ei kuin uutta kierrosta yrittämään. Ihmehän tuo lisikin ollut jos ois niin helpolla päästy! Ensimmäinen tosin sai alkunsa ihan vain hetken hairahduksesta, siinä ei paljon yritystä ollu. Toista tehtiinkin urakalla 5 kuukautta... Saapa nähdä kauanko menee tämän mahdollisen seuraavan kanssa.
Tulen tänne sitten mukaan, kun ei ole toivettakaan että saataisiin heinävauva....tuskin elovauvaakaan, mutta kunhan nyt siirryn kuukaudesta toiseen ennen kuin mies antaa lopullisen päätöksen kolmanne lapsen suhteen.....mä en malta jättää tätä palstailua niin kauan kuin vähänkin on vielä toiveita jäljellä.
Aamun lumisade on muuttunut vesisateeksi...tosi masentavaa. Sain kuitenkin ostettua tänään kaksi joululahjaa :)
Nyt vaan selkää taas vihloo tosi paljon...en päässyt tänään lääkäriin, pyysivät soittamaan heti aamulla uudestaan.
Unelma08
Minäkin siirryn tänne heinäkuisista, sillä tänään on jo hieman tiputellut. Toivottavasti menkat alkaisivat huomenna, sillä kp 3-5 minulla on uudet verikokeet ja sen jälkeen saamme varata uutta aikaa erikoislääkärille! :) Minulla myös nykyään kerta kerran jälkeen aina lyhyempi ja niukempi vuoto ja tiedän estrogeenin puutteen olevan siihen syynä. Tuntuu niin masentavalta, että yrityskierto 18 alkaa nyt...Mutta erittäin positiivinen yritän olla, että tässä kuussa jo löytyisi oikeanlainen lääkitys raskauden alkamista auttamaan.
Rizza kp 35/38-47, yk 17
ja pientä talvenalkua. Ihanaa, vaikka kaipa se pian sulaa.
Tulin siis heinäkuisista taas seuraavalle kuulle. Alkaa käydä jo vähän liian tutuks tää pinon vaihto. No onhan täällä paljon pidempäänki yrittäneitä, tsemppiä teille. Täti tuli eilen, vähän myöhässä. Tais tulla tällä kertaa ladalla, ku vipyi niin matkalla, mutta nyt sit taas on uus kierto ja varmaan sit taas uus pettynys. Miten sitä jaksaaki olla näin negatiivinen taas kerran?
Kivan värikkään listan olet Koralli saanut aikaan, kiitos siitä!
- bee kp2/27-30 yk6 -
bee: täällä vasta yk 3 (epävirallista yritystä n. 5 kiertoa) ja alkaa jo tympiä. Eihän näin saisi ajatella, mutta olisin halunnut mieluusti, että vauva olisi syntynyt heinäkuussa. Esikoinen on syntynyt heinäkuun alussa myös. Aika kuumahan silloin kyllä saattaa olla, mutta valoisaa vielä iltaisin (Ja miehen loma ois ollut silloin). No, onhan elokuussakin vielä aika valoisaa ja lämmintä.
Esikoista tosin yritettiin 2 vuotta ennen kun onnistui, ja toinen tärppäsi heti. Saas nähdä milloin kolmas tärppää, vai tärppääkö ollenkaan. Yritän ottaa tämän yk:n ilman stressiä. Tosin eilen ostin Fertestin ovistikkuja. Ajattelin vähän niin, että jos ei tässä tai seuraavassa kierrossa tärppää, niin sitten pidän taukoa. Siis siirryn sitten tjot-menetelmään. Että näin täällä.
On taas yksi näitä huonompia päiviä... Migreeniä pukkaa ja tietysti Muru päättää tapella päiväunien kanssa ja huutaa puoli tuntia suoraa huutoa sängyssä. Tuntui, että pää halkeaa. No onneksi nukahti nyt. Vois itekin ottaa tirsat, mutta tiskit ja pyykit odottaa, ruokaakin pitäs laittaa ennen kuin mies tulee kotiin... Lähti sekin pahalla päällä töihin, eli varmaan taas pahalla päällä tulee kotiinkin...
Tässä mietiskelen, että miksi ihmeessä toista lasta edes toivon. Nytkin kun olis vielä vauva tässä itkemässä...
Parempaa päivää toivottelee
väsähtänyt murunmamma
En tiedä, johtuuko noista laastareista, mutta olen ollut ihan ä l y t t ö m ä n äkäinen, naama ja hiukset tuntuu rasvaselta vaikka niitä pesis kuinka, eikä muutenkaan ole oikein hyvä olla. Ihan ällötysolo!
Toivottavasti tämä menee ohi, kun laastarin vaikutus lakkaa. Muuten meille ei haaveilla enää kolmatta!
Alkas ne menkatkin nyt.. (fiilis saattaa johtua kyllä myös tulevista menkoista, vaikka aikasemmin ei tällasia oireita ole ollut)
pöh
Täti tiputti mut heinähatuista, niin tulinpa tänne... Kuume on kova, ja nyt ärsyttää sitten ihan kympillä. Jotenkin masentaa, kun ihan ajattelin nyt alkuviikosta testata ja sitten isäinpäivän kunniaksi ilmoittaa miehelleni tulevasta... Ja vielä ku kierto on niin pitkä, niin ei ihan heti pääse taas piinaamaankaan.
Mimmi75, kp.4/??, yk2
2poj@näiti: Kyllä täälläkin päässä oikeestaan pari kiertoa meni vähän pipariks, kun joskus mies oli just oviksen aikaan reissussa ja kerran olin just sillon kipee. Ettei nää kaikki kierrot oo ollu ihan täyttä yritystä fyysisesti, henkisesti kylläkin. Mutta Toivottavasti ei tarttis ihan kahta vuotta odottaa! Toivottavasti teilläki nyt olis lähempänä tota toista ku ekaa yrityskertojen lukumäärää! Ilman stressiä sitä mekin yritrtään, joskin se peittojen heiluttelu oviksen aikaan menee vähän kalenterin kattomiseks... Ja aina sitä lupaa alottaa tädin tullessa alkavaan kiertoon terveellisen elämän, mutta jotenkin se lenkkeilyinto laantuu... Tulis nyt ees talvi!
tänne päädyin....täti löysi meidät tänään, ja rytinällä tulikin....
ehkä tuo yk3 on sitten meidän...ainakin niin kovin toivoisin kun kesävauva olisi haaveissa ensikesälle...
ärsyttää jonkin verran että näin kuitenkin kävi vaikka jo plussankin ehdin saada, tosin olihan se liian aikaisin testailtu, ja nyt kierto lopulta vain päivän normaalia pidempi....
mammeli kp.1 *ovulaatioaikoja odotellen*
bee83: Joo, täytyy nyt yrittää ilman stressiä. Jotenkin vaan tuntuu ettei tärppää kun menkat on niin niukat. Kohdun limakalvo ohut??
Ja viime kierto meni myös sairastaessa juuri oviksen jälkeen. Ja nyt on TAAS flunssa ja päätä särkee. Ei taida olla hyvä yritys ajankohta tämä syksy. Mutta tiedän, että sitten kun en ajattele koko asiaa niin tärppää. Vaikeampi toteuttaa...
Mitenkäs nyt saadaan vähänpiristystä tähän listaan? Isänpäivä on sunnuntaina. :) Jospa keskitytään nyt siihen. Vai mitä?
Tsemppiä kaikille!! =)
Hyvää keskiviikko päivää kaikille....joo, koitetaan keskittyä tulevaan isänpäivään ja suunnitellaan leipoa ihanan maukas kakku (mulla se taitaa löytyä kaupan tiskiltä, kun kuitenkin iskee laiskuus)...väsyttää ihan älyttömösti koko ajan ja toi masentava ilmakaan ei piristä kyllä yhtään.
Ja mä tein aikaisen uudenvuoden lupauksen : Mä lopetan ovistikkujen käytön....mä missasin oviksen taas tässäkin kierrossa ja se stressaa, joten nyt päätin lopettaa, yhtään en niihin enää rahaa laita kiinni.
Unelma08
Saanko liittyä tähän joukkoon?
Pillerit lensivät roskiin perjantaina ja eilen alkoivat menkat - toivottavasti viimeiset sellaiset vähään aikaan! :-)
Tuntuu niin jännittävältä taas kiertopäivien laskeskelu, oviksen metsästy ja piinan odottelu... Meillä ennestään 2 lasta: 4,5v. poika ja 2v. tyttö. Esikoinen sai alkunsa puolivahingossa, kakkosta ennen kärsin keltarauhashormonin puutoksesta ja sain useita varhaisia keskenmenoja. Ekasta lugestron-kierrosta sitten onnisti. Saa nähdä onko sama vaiva nytkin...
Täällä taitaa suurin osa olla ihan kierron alkuvaiheessa?
Kapsaisiini kp 2/28(?)
Kapsaisiini: Tervetuloa mukaan!
bee83: Erityistsempitykset sulle! Tässä kierrossa meillä molemmilla tärppää, eikö totta? :)
Ja plussasäteitä toki kaikille muillekin!
ON: Juu-u eli täti lähti vaihteeksi muualle, joten nyt yritän olla hyvällä mielellä uudessa kierrossa mukana. Ensi viikolla käyn lekurilla tarkastuksessa vähän tsekkaamassa tilannetta. Toivottavasti ei löydy mitään ikäviä yllätyksiä.
dharmian kp7/26-27 yk6
Tervetuloa munkin puolesta kaikki uudet mukaan.....täällä mennään aika loppukiertoa, joten ei mitään ihmeellistä...katsotaan millainen kierto tästä tulee, mutta 99,9 % menkat alkaa kun ei ole mitään tapahtunut makkarin puolella :(
Unelma08 kp26/31 ??
joo, tälläkin odotellaan ovista...tosin en tajua missä se viipyy!! Haamu viivoja vaan tulee testiin ja joku päivä ei tule ollenkaan. Nyt siis kp15 26-28, eli taitaa tuo kierto nyt hieman venähtää...aaarggh! =(
Toivon kuitenkin, että ovis vielä tässä kierrossa tulisi. Ollaan kyllä joka toinen päivä touhuiltu, jos vaikka ovis olisi ollutkin enkä ole sitä havainnut/testit pettänyt.
Tsemppiä vaan kaikille yritykseen! =)
Menkkoja tässä sitten odotellaan. Lauantaina pitäisi alkaa.
Esikoisen uhma koettelee aika paljon. Välillä miettii, että haluaako sitä nyt ihan oikeasti tähän kaaokseen toisen lapsen? Koitan vain ajatella, että ehkä se uhma sitten helpottaa siihen mennessä.
-Joie-
Minä kirjoitan nyt sitten ekana, kun kukaan muu ei ole.
Pakkasta tosiaan oli tänä aamuna ja aurinko paistoi komeasti. :)
Omaa napaa vaan sen verran, että menkat alkoivat tänään kunnolla, joten nyt taas odotellaan ovista. Mutta luulen ,että minulla on joku hormoonin puutos kun menkat vaan vähenee, vuoto siis. Ohut kohdun limakalvo? ->estrogeenin puute.
Minulla on taas nuha. Ja noilla junnuilla myös. Aion viedä 2-vuotiaan influenssarokotukseen kun Vantaan kaupunkisen tarjoaa, tai siis se on joku kokeilu.
Aurinkoista viikkoa! =)
Kirjoitelkaahan muutkin. :))