Miten olet muuttanut/joutunut muuttamaan elämääsi KORONAN takia?
Kerro kaikki toimenpiteet, miten olet muuttanut elämääsi? Oletko hankkinut kotivaran? Jäänyt etätöihin? Oletko joutunut karanteeniin Koronan takia? Oletko sairastunut koronaan? Oletko jättänyt matkailun väliin?
Kommentit (69)
Ei ole vielä vaikuttanut mitenkään. Hiukan epämukava olo ulkomaisten turistien kanssa tekemisissä ollessa kyllä, ja suomalaistenkin jos tiedän olleen tartunta-alueella.
Hyräilen hämä-hämähäkkiä silloin, kun pesen käsiäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eristäytynyt ja hankkinut kotivaran. Uskallan käydä kävelyllä ulkona, mutta missään ihmisten ilmoilla ei uskalla liikkua.
Ihan oikeasti?
No ei ku leikisti. Ihan huvikseen oon eristäytynyt enkä liiku ihmisten ilmoilla. Sit kun koronaepidemia on ohi voin sanoa kaikille että ”ähäskutti en mä oikeesti pelännyt, leikisti vaan” buahhahhhahhaaaaaaaa
Haluan vielä painottaa, etten yleensä ammu naapureita ilmakolla... MUTTA HEI CORONAN TAKIA OLEN VALMIUDESSA.
Väittävät ettei niillä ole mitään oireita, niin varmaan!! Näkeehän sen naamasta jos niillä on corona!!! Saastaisia ovat kaikki.
Varmuuden vuoksi rakennan vielä sähköaidan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysin lapset 3 kpl kotikouluun. Teen etätöitä. Hoidan vain pakolliset kauppareissut yksin jos tarve. Olen hankkinut hyvän kotivaran ettei kaupassa tarvitse käydä.
Ulkoilemme, mutta emme ihmismassoissa. Peruimme tulevat kevään matkat.
En ota vieraita vastaan.
Kotona riskiryhmään kuuluvia, mutta olisin muutenkin varuillani.
Onko paikkakunnallasi koronaa todettu vai miksi otit lapset kotikouluun? Miten koulu ja muut ihmiset ovat suhtautuneet? Minusta tuo kuulostaa järkevältä ja toivoisin, että muutkin olisivat yhtä fiksuja kuin sinä! Kouluissa pöpöt leviää ja koska lapset ovat vähäoireisia niin eivät edes tajua sairastavansa kunnes tartuttavat vanhempansa ja isovanhempansa. Ja eikös siellä Italiassa ole yksi yksivuotias lapsikin tehohoidossa? Kiinan tilastoihin en luota lasten kuolemien osalta.
Helsingissä asutaan ja tartunta oli saman alueen koulussa.
En mitenkään!
Asun Bangkokissa ja odottelen kun sosialistinen suomi on kusessa.
Kun puolue ei ottanut viisivuotissuunnitelmassa huomioon yllättävää virusta.
Markkinataloudessa asiat on hoidossa.
Olen tehnyt varautumistoimia (ruoka, lääkkeet, desifiointi), teen enemmän etätöitä ja käsienpesua olen tehostanut. Lisäksi omat sosiaaliset menot ovat nyt tauolla, en käy missään tapahtumissa enkä leffassa tms. Suunnitteilla oleva lomareissu Alpeille saa odottaa parempaa hetkeä. Tylsäähän tämä on mutta parempi nyt katsoa kuin katua. Olen sairastanut keuhkokuumeen 10 vuotta sitten ja muistan vieläkin tukehtumisen tunteen. En halua sairastua koronaan enkä halua sitä lähipiiriini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysin lapset 3 kpl kotikouluun. Teen etätöitä. Hoidan vain pakolliset kauppareissut yksin jos tarve. Olen hankkinut hyvän kotivaran ettei kaupassa tarvitse käydä.
En ota vieraita vastaan.
Onko paikkakunnallasi koronaa todettu vai miksi otit lapset kotikouluun? Miten koulu ja muut ihmiset ovat suhtautuneet? Minusta tuo kuulostaa järkevältä ja toivoisin, että muutkin olisivat yhtä fiksuja kuin sinä! Kouluissa pöpöt leviää ja koska lapset ovat vähäoireisia niin eivät edes tajua sairastavansa kunnes tartuttavat vanhempansa ja isovanhempansa. Ja eikös siellä Italiassa ole yksi yksivuotias lapsikin tehohoidossa? Kiinan tilastoihin en luota lasten kuolemien osalta.
Ok, ymmärrän sua tosi hyvin. Ja pääkaupunkiseudulla tauti on levinnyt aivan taatusti laajemmalle. Hyvä päätös!!!
Vähän jännittääkö toteutuuko meidän matka loppukeväästä. Ja salkusta sulanut reilu 10 %. Noi vähän harmittaa, muuten elämä jatkuu entiseen malliin.
9 päivää perhe kuumeessa kotikaranteenissa. Kotivaralla menty, sukulaiset tuoneet ostoksia (kuumelääkettä yms) kotiovelle pikaisesti ja ostokset maksettu heille verkkopankilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota vieraita vastaan.
...Suomessa ei ole koulupakkoa, eli kotikoulua voi kuka tahansa käydä halutessaan. Mielestäni ei tarvitse ajatella miten muut suhtautuvat, vaan toimia sen mukaan mikä itsestä tuntuu järkevältä. Mitään kritiikkiä en ole saanut koulusta.
Vierailija kirjoitti:
9 päivää perhe kuumeessa kotikaranteenissa. Kotivaralla menty, sukulaiset tuoneet ostoksia (kuumelääkettä yms) kotiovelle pikaisesti ja ostokset maksettu heille verkkopankilla
Epäiletkö koronaa ja mistä syystä jos epäilet? Vai onko todettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota vieraita vastaan.
...Suomessa ei ole koulupakkoa, eli kotikoulua voi kuka tahansa käydä halutessaan. Mielestäni ei tarvitse ajatella miten muut suhtautuvat, vaan toimia sen mukaan mikä itsestä tuntuu järkevältä. Mitään kritiikkiä en ole saanut koulusta.
Saatko läksyjä koulusta ja raportoitko opelle mitä olette tehneet jne.? Kauanko ajattelitte olla?
Olen hankkinut kotivaraa. Käsienpesua ei ole tarvinnut tehostaa, koska se on jo kunnossa. Olen jättänyt sosiaaliset riennot, moni läheisistäni kuuluu riskiryhmiin. Töissä käyn normaalisti ja työkaverit matkustelevat työn puolesta ja vapaalla jatkuvasti ja naureskelevat flunssilleen. Todennäköisimmin saan siis tartunnan ikävä kyllä työpaikalta ja siksi olen vapaaehtoisesti alkanut itse siirtyä karanteeniin vapaalla.
Kuten tyttäreni asian ilmaisi: Jos kuolen koronaan, haluan elää itselleni mielekästä elämää siihen asti, kunnes sairastun.
Maalla asuva, kotona viihtyvä introvertti ei ole ensimmäisenä vaaravyöhykkeessä, kun ihmiskontaktissa tarttuva tauti on liikenteessä.
Tätäkin ketjua lueskellessa joku maalaisjuntti vetää kahvinsa väärään kurkkuun vahingonilosta hirnuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäiletkö koronaa ja mistä syystä jos epäilet? Vai onko todettu?
Puolison työpaikalla ylin johto lähetti Italiasta palanneen kuumeisen työntekijän kesken työpäivän kahden viikon kotikaranteeniin. Emme tiedä kävikö kyseinen henkilö koronatestissä. Ketään tehtaan väestä ei ole laitettu altistusketjuun emmekä pääse siksi testeihin
No mitä sit pitäis tehdä?? Jos asuu kaupungissa, kosketat hissin nappia mistä voit tietää ettei joku sairastunut naapuri sitä just koskettanut? Astut ratikkaan ja painat stop nappia, menet baariin ja kosketat vessan ovea, jne. , jne. jne. ...... Miten tän muka voi välttää etenkin suuressa kaupungissa? Ei mitenkään! Elämän on mentävä eteenpäin ja ihmisten on käytävä töissä pystyäkseen maksaa vuokransa/asuntolainansa jne.. Jos sairastuu niin sittenpähän sairastuu, onpahan sen jälkeen immuniteetti kyseiselle taudille hommattu. Muihin tauteihin kuolee joka vuosi paljon enemmän possee kuin coronaan! Ihme jokapäiväistä hysteriaa lehdissä, netissä, keskustelupalstoilla! Relatkaa, ihmiset!
Maalaisjuntti