Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet muuttanut/joutunut muuttamaan elämääsi KORONAN takia?

Vierailija
07.03.2020 |

Kerro kaikki toimenpiteet, miten olet muuttanut elämääsi? Oletko hankkinut kotivaran? Jäänyt etätöihin? Oletko joutunut karanteeniin Koronan takia? Oletko sairastunut koronaan? Oletko jättänyt matkailun väliin?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9 päivää perhe kuumeessa kotikaranteenissa. Kotivaralla menty, sukulaiset tuoneet ostoksia (kuumelääkettä yms) kotiovelle pikaisesti ja ostokset maksettu heille verkkopankilla

Epäiletkö koronaa ja mistä syystä jos epäilet? Vai onko todettu?

Puolison työpaikalla ylin johto lähetti Italiasta palanneen kuumeisen työntekijän kesken työpäivän kahden viikon kotikaranteeniin. Emme tiedä kävikö kyseinen henkilö koronatestissä. Ketään tehtaan väestä ei ole laitettu altistusketjuun emmekä pääse siksi testeihin

Olemme siis ns. vapaaehtoisesti kotikaranteenissa jottemme tartuta muita

Vierailija
42/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9 päivää perhe kuumeessa kotikaranteenissa. Kotivaralla menty, sukulaiset tuoneet ostoksia (kuumelääkettä yms) kotiovelle pikaisesti ja ostokset maksettu heille verkkopankilla

Epäiletkö koronaa ja mistä syystä jos epäilet? Vai onko todettu?

Puolison työpaikalla ylin johto lähetti Italiasta palanneen kuumeisen työntekijän kesken työpäivän kahden viikon kotikaranteeniin. Emme tiedä kävikö kyseinen henkilö koronatestissä. Ketään tehtaan väestä ei ole laitettu altistusketjuun emmekä pääse siksi testeihin

Voi luoja! No mutta eikös säännöt ole muuttuneet eli testataan jos on vaikeita hengitystieoireita. Valehdelkaa että on vaikea saada henkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä hieman boxin ulkopuolelta. Keitä (mitä tahoja) tämä koronaviirus eniten hyödyttää?

- Tilaukset Kiinasta vähenevät

- Kauppa hidastuu

- Osakemarkkinat heilahtelevat

- Yleinen huomio on siirtynyt toisaalle (mitä varjoissa tapahtuu?)

- Esteiden/ kieltojen asettaminen muuttuu helpommaksi

- Raha ei liiku

Vierailija
44/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suorittanut vain pakolliset menot, kuten lapsen rokotuksen ja kaupassa käymisen.

Muuten olemme olleet mökkihöperöitymässä entisen hyvin tapahtumarikkaan elämän sijaan. Sillä tarkoitan julkisilla paikoilla käymistä, kuten leikkipaikat ja ostoskeskukset.

Turha ottaa riskejä, ei vain koronan, vaan influenssan, flunssan jne. takia.

Vierailija
45/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän jännittääkö toteutuuko meidän matka loppukeväästä. Ja salkusta sulanut reilu 10 %. Noi vähän harmittaa, muuten elämä jatkuu entiseen malliin.[/quote

Minne matka ja milloin?

Vierailija
46/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttanut mitään. Ihan normaalisti käyn kaupassa.

Vierailija
47/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-v, minulla on verenpainetauti, flimmeri ja lääkitykset niihin. Pesen käsiäni huolellisesti, käytän käsidesiä tarvittaessa ja lähden 3 viikon kuluttua Espanjaan, jos lentokoneet lentävät. Käyn siellä kaupassa ja voin sitten eristäytyä sinne ihan mielelläni, kaikki fasiliteetit löytyvät kuntosalia. saunaa, uima-allasta ja viinikellaria myöten.

Vierailija
48/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käsiä useammin, pidän myös autossa käsidesipulloa.

Vältän kasvojeni koskettamista.

Puhdistan kerran päivässä puhelimen näytön ja kaikki kahvat, katkaisijat ja kosketusnäytöt kotona ja työpaikalla.

En aio matkustaa hetkeen minnekään ja välttelen julkista liikennettä (joo tämä nyt ei kummoinen muutos ole kun muutenkin tulee matkusteltua niin vähän).

Kotivaraa on kahdeksi viikoksi. Helposti valmistettavaa, runsaskalorista ja maittavaa, että jos käy niin että sairastuu ja tauti vetää voimat pois. Vuoden -09 influenssa on edelleen hyvässä muistissa miten se uuvutti.

Vierailija
49/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lisännyt käsihygieniaa käsidesein, en tavannut Pohjois-Italiasta tullutta ystävääni, hankkinut hieman kotivaraa, en ole käynyt lounaalla kiinalaisissa tai italialaisissa ravintoissa, peruutin pääsiäiseksi ulkomaille varatun matkan enkä ole varannut kesän Kreikan reissua. Muuten olen liikkunut normaalisti autolla sekä julkisilla. Käynyt kaupoissa, harrastuksissa ja töissä (suuressa yrityksessä, jossa tapaa paljon ihmisiä myös ulkomaalaisia vierailijoita).

Vierailija
50/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä alkaa lomautukset. Työt ovat vähentyneet merkittävästi.

Tuli niin yllättäen, ettei ole kerennyt mitenkään varautua.

Kesälomamatka on peruutettu, mitään ei tosin oltu varattu vielä.

Vierailija
51/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko moni on varautunut? Olen riskiryhmään kuuluva (astma) ja vähän hermoheikko noin yleensäkin mutta vielä en ole ehtinyt tehdä muuta kuin pestä käsiäni ehkä hiukan useammin. Toki koronan leviäminen huolettaa ja luen lehdistä tarkkaan tietoja siitä, mutta muuten kyllä olen jatkanut normaalia elämää.

Edelleen olen sitä mieltä, että sairaiden tai heidän lähipiirinsä on syytä eristäytyä, ei terveiden. Koronaakin pystyisi hillitsemään aivan helpoilla keinoilla, jos ihmisillä olisi maalaisjärkeä päässä. Jos tullaan ulkomailta korona-alueilta, ei tavattaisi muita ihmisiä vaan pysyteltäisiin kotona viikon verran ja jos oireita ei ole, niin sitten voisi alkaa tavata muita. Jos lähipiirissä on joku sairastunut, ei olla tähän kontaktissa tai jos ollaan, niin ollaan itsekin eristyksissä.

Ei taudit leviä kuin sellaisten ihmisten välityksellä, jotka ovat välinpitämättömiä ja itsekeskeisiä eivätkä viitsi käyttää sitä maalaisjärkeä vaan suojautuvat mieluummin sen taakse, että jostain se tautui kuitenkin tulee, joten ei minun tarvitse mitään tehdä. Tässä on nyt viikon verran päivitelty Italian tilannetta ja edelleen porukkaa lappaa Italiasta Suomeen ilman huolen häivääkään eristäytymisestä. En ymmärrä tuollaista välinpitämätöntä asennetta. On selvää, että valtion pitäisi tehdä tästä periaatepäätös, mutta en silti ymmärrä ihmisiä, jotka odottavat jotain määräystä älytäkseen olla tartuttamatta virusta ympäristöönsä. Nykymaailmassa taitaa olla se maalaisjärki aika monella hukassa...

Minä olen elinsiirron saanut ja joudun syömään loppuikäni immuniteettia laskevaa lääkitystä, ettei elimistöni alkaisi hylkiä elinsiirrettäni.

Kotivara on aina kunnossa. Perheen käsihygienia on aina ollut muutenkin perusteellista minun vuokseni.

Nyt ei tule ainakaan luuhattua kaupoissa tai kahviloissa eli rahaa säästyy ja pysyy muutenkin terveempänä koska Suomessa on joka vuosi liikkeellä yli 200 rinovirusta, jotka aiheuttavat flunssaa. Tässä lyödään nyt kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun välttelee ihan tavallisia räkätautiviruksia SEKÄ koronaa.

Sattuneesta syystä emme huoli ilman kotonakaan flunssaisia ihmisiä kylään vaikka flunssaisella kävisi aika pitkäksi. Osa on asiasta suuttunut ja osa puolestaan ymmärtää minua.

Vierailija
52/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin lapset 3 kpl kotikouluun. Teen etätöitä.  Hoidan vain pakolliset kauppareissut yksin jos tarve. Olen hankkinut hyvän kotivaran ettei kaupassa tarvitse käydä. 

Ulkoilemme, mutta emme ihmismassoissa. Peruimme tulevat kevään matkat.

En ota vieraita vastaan.

Kotona riskiryhmään kuuluvia, mutta olisin muutenkin varuillani.

Onko paikkakunnallasi koronaa todettu vai miksi otit lapset kotikouluun? Miten koulu ja muut ihmiset ovat suhtautuneet? Minusta tuo kuulostaa järkevältä ja toivoisin, että muutkin olisivat yhtä fiksuja kuin sinä! Kouluissa pöpöt leviää ja koska lapset ovat vähäoireisia niin eivät edes tajua sairastavansa kunnes tartuttavat vanhempansa ja isovanhempansa. Ja eikös siellä Italiassa ole yksi yksivuotias lapsikin tehohoidossa? Kiinan tilastoihin en luota lasten kuolemien osalta.

Helsingissä asutaan ja tartunta oli saman alueen koulussa.

...Suomessa ei ole koulupakkoa, eli kotikoulua voi kuka tahansa käydä halutessaan. Mielestäni ei tarvitse ajatella miten muut suhtautuvat, vaan toimia sen mukaan mikä itsestä tuntuu järkevältä. Mitään kritiikkiä en ole saanut koulusta.

Saatko läksyjä koulusta ja raportoitko opelle mitä olette tehneet jne.? Kauanko ajattelitte olla?

Eikö koulutoimenjohtaja olisi tärkeämpi kontakti kotikoulua suunnitellessa?

Vierailija
53/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme karanteenissa. Kiitos kuuluu tädilleni joka tuli viime viikon perjantaina Milanosta. Kotivaraa on ja saahan tuota tilattua. Kaveri toi Corona-pullon (brandy) oven taakse, soitti ovikelloa ja juoksi karkuun. Kiitos siitä. 😂

Vierailija
54/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien pesua olen tehostanut ja työpaikan ruokalassa käytän lisäksi desinfiointiainetta ja hanskoja, jotka työnantaja tarjoaa. Lisäksi joudun kuljettamaan työläppärin joka päivä kotiin, etäyhteydet annettu kai kaikille. Muuten elän normi elämää. Kuljen julkisilla ja käyn kaupassa.

Vierailija
55/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin lapset 3 kpl kotikouluun. Teen etätöitä.  Hoidan vain pakolliset kauppareissut yksin jos tarve. Olen hankkinut hyvän kotivaran ettei kaupassa tarvitse käydä. 

Ulkoilemme, mutta emme ihmismassoissa. Peruimme tulevat kevään matkat.

En ota vieraita vastaan.

Kotona riskiryhmään kuuluvia, mutta olisin muutenkin varuillani.

Onko paikkakunnallasi koronaa todettu vai miksi otit lapset kotikouluun? Miten koulu ja muut ihmiset ovat suhtautuneet? Minusta tuo kuulostaa järkevältä ja toivoisin, että muutkin olisivat yhtä fiksuja kuin sinä! Kouluissa pöpöt leviää ja koska lapset ovat vähäoireisia niin eivät edes tajua sairastavansa kunnes tartuttavat vanhempansa ja isovanhempansa. Ja eikös siellä Italiassa ole yksi yksivuotias lapsikin tehohoidossa? Kiinan tilastoihin en luota lasten kuolemien osalta.

Helsingissä asutaan ja tartunta oli saman alueen koulussa.

...Suomessa ei ole koulupakkoa, eli kotikoulua voi kuka tahansa käydä halutessaan. Mielestäni ei tarvitse ajatella miten muut suhtautuvat, vaan toimia sen mukaan mikä itsestä tuntuu järkevältä. Mitään kritiikkiä en ole saanut koulusta.

Saatko läksyjä koulusta ja raportoitko opelle mitä olette tehneet jne.? Kauanko ajattelitte olla?

Läksyt Wilman kautta, mitään raportointia ei ole pyydetty, mutta pidempään jatkuessa mahdollista. Ilmoitin lasten olevan toistaiseksi kotikoulussa ja lähiaikoina ei voi odottaa tilanteen valitettavasti kuin pahenevan, niin en osaa sanoa paluusta.

Vierailija
56/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla muuten ruvettu välttelemään ulkona liikkumista, mutta pitkälti hoidetaan asiat niin että vain toinen lähtee, niin ei jouduttaisi niin helposti yhtä aikaa karanteeniin. Altistuneen perheenjäsenhän ei joudu niin kauan kuin altistuneella ei ole oireita, joten jos vältellään yhteisiä ihmiskontakteja niin ainakin toinen saa sitten liikkua normaalisti. Lisäksi miehellä on työpaikka antanut ohjeen että flunssaisena mutta työkykyisenä tehdään etätöitä.

Vierailija
57/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eristäytynyt ja hankkinut kotivaran. Uskallan käydä kävelyllä ulkona, mutta missään ihmisten ilmoilla ei uskalla liikkua.

Ja ajattelit elää noin loppuelämäsi? Koska kyllä sinä sen viruksen jossain vaiheessa saat aika varmasti. Ehkä et tänä vuonna, mutta tulevaisuudessa. Tiedemiesten mukaan lähestulkoon jokainen maapallon asukkaista sairastuu siihen, ei tänä vuonna, ei ehkä ensi vuonna, mutta jossain vaiheessa.

Vierailija
58/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisännyt käsienpesua, vaikka aiemminkin pestiin aina kädet sisälle tullessa ja ennen ruokailua. Samoin jos käy vaikka ulkona syömässä, aiemminkin jo pyyhittiin kädet desinfiointipyyhkeellä.

Hiukan olen kerännyt kotivaraa. Lähes joka kauppareissulla ostan jotain ylimääräistä esim. tänään kuivahiivaa ja sämpyläjauhot, edellisellä kerralla muutamia säilykkeitä jne. Todennäköisesti pärjäisimme noin viikon verran säännöstelemällä (5 hlö) jos vesihuolto toimisi.

Meillä on puuhella ja takka, joten lämmityksessä ei ongelmaa, lisäksi löytyy aggregaatti ja siihen polttoainetta. Asutaan maalla, joten pitkiä sähkökatkoja on koettu aiemminkin mm. Tapaninmyrskyn aikaan.

Tänään piti ostaa lisää desinfiointipyyhkeitä mutta olivat loppu, joten niitä näköjään menee kaikilla.

En ole tilannut perinteistä kevään laivareissua, mutta kesän Kreikan matkan olen tilannut jo ennen virusta. Sen voi vielä ilman suurempia kuluja peruuttaa kesäkuussa, joten jätän päätöksen lähtemisestä sinne. Laiva saattaa jäädä kyllä väliin jos pahalta alkaa näyttämään.

Apteekissa kävin ostamassa peruslääkkeitä vähän lisää, mutta olisin todennäköisesti tehnyt sen ilman koronaakin.

Etätöitä olen tehnyt ihan samalla tavalla kuin ennenkin.

Vierailija
59/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eristäytynyt ja hankkinut kotivaran. Uskallan käydä kävelyllä ulkona, mutta missään ihmisten ilmoilla ei uskalla liikkua.

Ja ajattelit elää noin loppuelämäsi? Koska kyllä sinä sen viruksen jossain vaiheessa saat aika varmasti. Ehkä et tänä vuonna, mutta tulevaisuudessa. Tiedemiesten mukaan lähestulkoon jokainen maapallon asukkaista sairastuu siihen, ei tänä vuonna, ei ehkä ensi vuonna, mutta jossain vaiheessa.

Tätä pitää seurata miten etenee ja miten suomalaisille tapahtuu ja ehkä rokote keksitään

Vierailija
60/69 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet kunnolla ja vältän naamani näplimistä, ei muuta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi