Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-v tyttö haluaa 350 euron käsilaukun

Vierailija
07.03.2020 |

Sukulaistyttö on halunnut laukkua 'tosi kauan', on siis mielestään vakavasti harkinnut asiaa. Synttärit on parin viikon päästä. En millään haluaisi antaa lahjaksi rahaa tuollaiseen. Toivoisin, että tyttö löytäisi itsetuntoa ja-arvostusta muualta kuin suurin logoin merkitystä kassista. Antaisin mieluummin samalla summalla vaikka lahjakortin johonkin elämykseen, konserttiin vaikkapa.
Olenko hankala ja ankea mielestänne?
En itse koe tarvitsevani tuonhintaisia laukkuja, ainakaan sellaisia, mitkä on trendikkäitä just nyt ja joissa oleellista on merkki ja sen näkyminen. Minulle laukuissakin on tärkeintä sen sopiminen tarkoitukseensa, ominaisuuksien tulee olla mahdollisimman kauan ja moneen käyttöön sopivia.
Sitä paitsi eikö nuoret käytä kuitenkin kangaskassia nykyään? Eikö tuollainen kiiltävin logoin koristeltu kassi ole vähän mauton ja tätimäinen?

Kyseessä ei siis ole oma tyttäreni. Joka joskus nuorempana halusi jotain palavasti aina hetken ja sitten halu laantui kun antoi asian muhia.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluut näpäyttää ja nuoren pitää noudattaa sun haluja.

Vierailija
2/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipideasia, tuollainen mikä miltäkin näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mietitkö nyt mitä sanoa tytölle vai mitä antaa lahjaksi?

Vierailija
4/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuuhintaiset puhelimet maksavat suunnilleen tuon verran. antaisitko puhelimen jos sellaista pyytäisi?

Vierailija
5/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön sijassa ottaisin v ittuiluna kun kuitenkin aiot saman summan hänen lahjaansa laittaa.

(vaikka en noita överihintaisia laukkuja ymmärräkään)

Vierailija
6/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakoon itse kassinsa. 17-vuotias voi mennä vaikkapa kesätöihin. 350 e on iso summa rahaa syntymäpäivälahjaksi sukulaiselle. 50 euroa on sopiva lahja.

Vierailija
7/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on ehkä vähän eri asia kuin joku laukku. Puhelinta oletettavasti käyttää pidempään. Ja harvoin niillä, jotka tarvitsee itsetuntonsa tueksi tuon hintaisen laukun, on puhelin tuota hintaluokkaa vaan pakko olla uusin iphone.

Ei se ole mielestäni näpäyttämistä, jos ei halua antaa lahjaksi jotain omasta mielestä älytöntä. Samalla rahalla saisi paljonkin asioita, joita tuon ikäinen tarvitsee.

Vai onko teidän maailmassanne ihan normaalia, että 17-vuotiailla on satojen eurojen veskat? Kun ei se kuitenkaan tuossa iässä oikeasti ole mikään vuosikausien käyttöön tuleva klassikko. Olen kaiketi aika pihalla nykynuorten tarpeista ja arvoista.

Vierailija
8/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tyttö ostaa itse omilla tienatuilla rahoillaan. Niin itsekin ostin 200e laukun tuon ikäisenä, on minulla vieläkin vuosia myöhemmin ainoana laukkuna. Monet H&M ym p*kat räppänät hajonneet tässä vuosien varrella.

Vierailija
9/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakoon itse kassinsa. 17-vuotias voi mennä vaikkapa kesätöihin. 350 e on iso summa rahaa syntymäpäivälahjaksi sukulaiselle. 50 euroa on sopiva lahja.

Ei tämä tyttö ole ollut kesätöissä eikä kai menossakaan. Puhelimen pakko olla uusin. Viimeksi kun ei saanut haluamaansa, vanha puhelin vahingossa putosi kaverin paljuun. Vanhemmilla vähän samaa vikaa, rahaa ei välttämättä ole liikaa, mutta puhelinten, laukkujen ja autojen yms oltava viimeisen päälle.

Jos on ilkeää ja väärin antaa jotain muuta, voisin mielelläni mennä kakkukahveille ja viedä vaikka kimpun kukkia. Ei kai lahjaa voi vaatia, toivoa kai voi mitä vain? En halua antaa mitään, mikä on lahjan saajan mielestä vittuilua, mieluummin sitten en mitään.

Vierailija
10/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä antaisi edes omalle lapselle tuon hintaista käsilaukkua, varsinkaan noin nuorelle. Luksus pitää itse omalla vaivannäöllä ansaita. Olisin huono kasvattaja, jos luulottelisin jotain muuta. Eihän nuoren kovin kauaa tarvitsisi käydä tekemässä osa-aikatöitä tuon eteen, mutta hän oppisi aika paljon aikuisen elämästä tehdessään niin.

Vierailija
11/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mielummin investointina joku verkkokurssi, jossa tyttö voi opetella lohkoketjujen ja tekoälyn kaupallista hyödyntämistä.

Muutaman vuosi treenausta ja voi ostaa Birkinin käsilaukun omilla rahoillaan

Vierailija
12/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä antaisi edes omalle lapselle tuon hintaista käsilaukkua, varsinkaan noin nuorelle. Luksus pitää itse omalla vaivannäöllä ansaita. Olisin huono kasvattaja, jos luulottelisin jotain muuta. Eihän nuoren kovin kauaa tarvitsisi käydä tekemässä osa-aikatöitä tuon eteen, mutta hän oppisi aika paljon aikuisen elämästä tehdessään niin.

Ihan samaa mieltä.

Vierailija
13/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että et millään haluaisi antaa rahaa lahjaksi tuollaiseen?

Eli lahjarahaa antaa kaikki muut (varmaankin 20-50€) ja sinä olet ainoa, joka haluaa tuoda elämyslipun jonkun Pavarottin konserttiin? 

Laita nyt vaan se seteli sinne kirjekuoreen ja ole kiva täti. Älä yritä kasvattaa toisten lapsia. 

(Muille tiedoksi: minä ainakin käsitin AP:n tekstistä, että ei häneltä pyydetty käsilaukkua vaan teini pyysi vierailta lahjan rahana, joilla hän sitten ostaa itse sen laukun?)

Vierailija
14/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että puhelinta käyttää oletettavasti laukkua pidempään :D Varmaan jos ostelee niitä parinkympin halpislaukkuja. Olen 25-vuotias, ja vanhimman laukkuni olen ostanut aikuistuttuani itselleni 20-vuotislahjaksi. Oli muuten juurikin noin 350-400 euron arvoinen merkkinahkalaukku. Edelleen jatkuvassa käytössä. Puhelin tosin on vaihtunut noista ajoista pari kertaa.

Vierailija
15/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysmarja kirjoitti:

Sanoit, että et millään haluaisi antaa rahaa lahjaksi tuollaiseen?

Eli lahjarahaa antaa kaikki muut (varmaankin 20-50€) ja sinä olet ainoa, joka haluaa tuoda elämyslipun jonkun Pavarottin konserttiin? 

Laita nyt vaan se seteli sinne kirjekuoreen ja ole kiva täti. Älä yritä kasvattaa toisten lapsia. 

(Muille tiedoksi: minä ainakin käsitin AP:n tekstistä, että ei häneltä pyydetty käsilaukkua vaan teini pyysi vierailta lahjan rahana, joilla hän sitten ostaa itse sen laukun?)

Sinulle tiedoksi: olet ehkä ainoa, joka luki viestistä sen kohdan, missä puuttiin Pavarottin konsertista.

Älä suotta yritä kasvattaa omia tai muidenkaan lapsia.

Vierailija
16/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käsitin tekstistä, että teini toivoo sukulaisiltaan rahaa ja kokonaissummalla ostaa laukun, ei siis toivo aloittajalta 350 euroa.

Mitä väliä sillä on, mihin teini lahjaksi saadut rahat käyttää?

Vierailija
17/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että puhelinta käyttää oletettavasti laukkua pidempään :D Varmaan jos ostelee niitä parinkympin halpislaukkuja. Olen 25-vuotias, ja vanhimman laukkuni olen ostanut aikuistuttuani itselleni 20-vuotislahjaksi. Oli muuten juurikin noin 350-400 euron arvoinen merkkinahkalaukku. Edelleen jatkuvassa käytössä. Puhelin tosin on vaihtunut noista ajoista pari kertaa.

20  ei ole 17. Ja se, että ostaa itse itselleen, on eri asia kuin sanella aina ajoittain, mitä haluaa ja olettaa, että kaikki vain tulee itsestään.

Haluta saa kaikenlaista, mutta on hyvä oppia jo nuorena, että pitää olla malttia ja pitää oppia tekemään asioiden eteen jotain. Mutta mitäpä minä tiedän, minä en osta asioita yleensä luotolla. Jos tarvitsen jotain, säästän ja ostan sitten, jos tarve oikeasti edelleen on.

Vierailija
18/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni halusi aikanaan 200 e hintaista laukkua, ostimme sen hänelle ainoaksi joululahjaksi. Oli tyytyväinen ja piti sitä monta vuotta, nyt yli kymmenen vuoden jälkeen muistaa yhä laukun ja kuinka ihana se silloin oli ja kuinka tärkeää oli saada jotain niin kovin toivottua. Just alkuviikolla tuli sattumalta puheeksi ja kyllä hänen muistonsa lämmitti omaakin mieltä.

Ap, anna mieluummin toivottu lahja kuin sellainen joka sun mielestä on hyvä. Eli antaisin jonkun sopivan summan laukkua varten.

Vierailija
19/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äsken se halus lääkärin poikaystäväksi. Mitäs seuraavaksi? 17-vuotias halusi tupla-ananaan, mutta joutuu tyytymään kiiwiin?

Vierailija
20/85 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin laukkuun rahaa. Laukku voi tuoda tytölle paljon iloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan