Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "voimakasta kuumetta, tärinää, silmien särkyä sekä vakavia hengitysvaikeuksia".

Vierailija
07.03.2020 |

– Minua sattui kaikkialle ja minulla oli hakkaava yskä
– Tuntuu kuin tukehtuisin. Tämä on pahin tauti, joka minulla on ikinä ollut.
Näin kuvaa 25-vuotias virukseen sairastunut brittimies koronaa.
Voisiko Finnairin viikonlopun Milanon lennoilla esittää videon aiheesta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yleensä kuumeen nopea nousu aiheuttaa tärinää. hakkaavaa yskääkin on ollut, lihaskipuja ja kova päänsärky. Sitä se flunssan sairastaminen on silloin kun ei ole ylihysteerinen idiootti. Nuo on kaikki ihan tavallisia oireita flunsassa ja influenssassa.

Vierailija
22/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kuulleet, kuinka moni on parantunut? No se Lapissa sairastanut ainakin, onko muita?

Voi olla, että virus jää kytemään elimistöön ja iskee uudestaan herpesviruksen tavoin silloin kun elimistön puolustuskyky on heikentynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tämän alkuperäisen haastattelun niin tämän sairastuneen kissakin kuoli ilmeisesti samaan tautiin. Jännästi suomalaisessa käännöksessä tämä tieto on jätetty pois.

No ei. kissanpentu vain kuoli, mistään sairaudesta ei tietoa. Kiinassa kissanpentuja ei luovuteta vasta 12 viikon iässä kuten meillä, joten niitä kuolee pienenä paljon. 

Vierailija
24/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kuulleet, kuinka moni on parantunut? No se Lapissa sairastanut ainakin, onko muita?

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-cases/

Scrollaa tuosta alaspäin niin saat maailmanlaajuisen "total cured" -kuvaajan. Paljon muitakin käppyröitä löytyy, esim. parantuneiden ja kuolleiden välinen suhdeluku jne. 

Vierailija
25/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdasta kauhua. Tuo tukehtumisen tunne itsessään on kamala, lisättynä muihin oireisiin. Ei ihmekään että siihen moni kuolee. :( ja Finnair ei vieläkään ole lopettanut lentoja Milanoon??

Vierailija
26/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdasta kauhua. Tuo tukehtumisen tunne itsessään on kamala, lisättynä muihin oireisiin. Ei ihmekään että siihen moni kuolee. :( ja Finnair ei vieläkään ole lopettanut lentoja Milanoon??

Näyttäisi löytyvän huomiselle vapaita paikkoja lennolle hintaan 305 euroa

Vierailija
27/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vertailun vuoksi voisivat julkaista myös niitä lievemmin sairastuneiden kokemuksia. Siksikin, että ihmiset paremmin tunnistaisivat taudin eivätkä ehkä sitten levittäisi sitä niin paljon.

Vierailija
28/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koronavirus on suurimmalla osalla lievänä. Sen jälkitautina voi tulla näitä keuhkokuumeita ynnä muita, jollainen tuolla brittimiehelläkin oli. Pieni asiavirhe tekstissä. Olisivat voineet kertoa, millainen on voimakas koronatartunta eikä millainen on voimakas jälkitauti. Ihmiset ovat valmiiksi jo niin hysteerisiä, että pienetkin väärät infot saavat suuret mittakaavat.

Juuri näin. Itse olin pari vuotta sitten sairaalassa tavallisen viruksen jälkitautina tulleen streptokokin vuoksi. Ottivat päivystykseen suoraan sisään, kun ei hengitys onnistunut kovin hyvin.

Olen perusterve fyysisen työn tekijä.

Vierailija
29/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pari vuotta sitten todella paha influenssa, joten en osaa pelätä näitä oireita. Oli 40 asteen kuume, jatkuva kylmä hiki (lakanat oli ihan litimärkiä kun aamulla heräsi), pää särki kuin lekalla lyötynä ja välillä luulin tukehtuvani. En usko että pahakaan koronavirus tuon pahemmalta tuntuisi. Jos tuon pahemmaksi menee, niin ei siinä sitten onneksi mistään enää tajuakaan.

Toki pelkään silti koronavirusta ihan läheisteni puolesta, jotka kuuluvat eri riskiryhmiin. Mutta omalta kannaltani en jostain syystä pelkää.

Vierailija
31/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh itselläni on aina tavalliset flunssat niin hankalia vaikka perusterve olen. Ilmeisesti sitten suurin osa ihmisistä ei ole koskaan kokenut miltä kunnon raju yskä tuntuu?

Eikös se ole ihan hyvä asia? Ei kaikkien ihmisten kuulukaan sairastella epätavallisen paljon.

Vierailija
32/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä haastattelu iltapäivälehdessä... haastattelut tehdään myyviksi... 🙄

Lisäksi osa henkilöistä kertoo kovin värittyneesti omista sairauksistaan... OMG.

Vierailija
33/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi osa henkilöistä kertoo kovin värittyneesti omista sairauksistaan... OMG.

Ei. Alkuperäinen haastattelu on Daily Mailissa

Vierailija
34/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Alkuperäinen haastattelu on Daily Mailissa

Ah, Daily Fail, tuo luotettavuuksien taattu julkaisija.

Vierailija
35/35 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän paremmin kerrottuna. Iltalehden referaatti ei tee oikeutta alkuperäiselle kertomukselle.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8075633/First-British-victim-2…

Tämä vaikuttaa niin paljon oletuksia sisältävältä että uskottavuus kärsii.  Miksi hän jättää antibiootit syömättä keuhkokuumeessa? Aika rohkeaa ohittaa lääkärin määräys ikäänkuin tietäen, vaikka se on mahdotonta? Ja sitten on kissanpennun kuolema, joka raportoidaan lemmikkeihin kohdistuvien epäilysten herättämiseksi, vaikka näyttö tästä on vähäistä tai olematonta. Siis että lemmikit olisivat oikeasti sairastuneet ja kuolleet. Se on eri asia kuin että virus eristetty siitä yhdestä koirasta. Oliko todella niin, että häneltä saatiin 10. joulukuuta verikokeesta esiin korona melkein kaksi kuukautta myöhemmin? Onko tähän jo parantuneen potilaan vanhan verikokeen tutkimiseen ollut aikaa Wuhanissa, jossa tilanne on päällä? Vai onko tilanne se, että soitto tuli ajatuksella että sulla varmaan oli se? Entä se kissa, joka kuoli? Suljettiinko toskoplasmoosi pois, jota erityisesti pennut levittävät, joka tappaa kissoja ja joka aiheuttaa lihaskipuisen kuumeisen infektion joka voi edetä keuhkokuumeeksi?