IL: "voimakasta kuumetta, tärinää, silmien särkyä sekä vakavia hengitysvaikeuksia".
– Minua sattui kaikkialle ja minulla oli hakkaava yskä
– Tuntuu kuin tukehtuisin. Tämä on pahin tauti, joka minulla on ikinä ollut.
Näin kuvaa 25-vuotias virukseen sairastunut brittimies koronaa.
Voisiko Finnairin viikonlopun Milanon lennoilla esittää videon aiheesta.
Kommentit (35)
Luin tämän alkuperäisen haastattelun niin tämän sairastuneen kissakin kuoli ilmeisesti samaan tautiin. Jännästi suomalaisessa käännöksessä tämä tieto on jätetty pois.
Vasta yli kolme viikkoa sairastettuaan Reed koki itsensä jälleen terveeksi. Sairaalan tekemät testit varmistivat sen, että hän oli sairastanut koronaviruksen.
Noh itselläni on aina tavalliset flunssat niin hankalia vaikka perusterve olen. Ilmeisesti sitten suurin osa ihmisistä ei ole koskaan kokenut miltä kunnon raju yskä tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Saako linkin?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/caac2753-151f-4126-9e9d-49cdec2da218
Kyllähän tuo näyttää paljon pahemmalta kuin tavallinen flunssa tai mikään, mitä itse olen sairastanut.
Mulla on ollut keuhkoputkentulehduksessa ehkä pahin yskä eikä se ollut noin vaikea. Kuumettakaan ei ollut hirveän paljon.
Tässä vähän paremmin kerrottuna. Iltalehden referaatti ei tee oikeutta alkuperäiselle kertomukselle.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8075633/First-British-victim-2…
Nyt pelottaa!!!! Koronapaniikki!!! Suomessa todettu taas 2 uutta tapausta!
Vierailija kirjoitti:
Nyt pelottaa!!!! Koronapaniikki!!! Suomessa todettu taas 2 uutta tapausta!
Kuinkahan moni Suomessakin on jo ehditty todeta flunssa-/kausi-influenssapotilaiksi vaikka todellisuudesssa ovat sairastaneet koronan. Esimerkiksi Iranista ja Kiinasta on varmasti kantautunut tautia tänne jo pidemmän aikaa.
Itse koronavirus on suurimmalla osalla lievänä. Sen jälkitautina voi tulla näitä keuhkokuumeita ynnä muita, jollainen tuolla brittimiehelläkin oli. Pieni asiavirhe tekstissä. Olisivat voineet kertoa, millainen on voimakas koronatartunta eikä millainen on voimakas jälkitauti. Ihmiset ovat valmiiksi jo niin hysteerisiä, että pienetkin väärät infot saavat suuret mittakaavat.
Vierailija kirjoitti:
Itse koronavirus on suurimmalla osalla lievänä. Sen jälkitautina voi tulla näitä keuhkokuumeita ynnä muita, jollainen tuolla brittimiehelläkin oli. Pieni asiavirhe tekstissä. Olisivat voineet kertoa, millainen on voimakas koronatartunta eikä millainen on voimakas jälkitauti. Ihmiset ovat valmiiksi jo niin hysteerisiä, että pienetkin väärät infot saavat suuret mittakaavat.
Oletko itse sairastanut koronan vai mihin perustat väitteesi?
Vuotavat silmät olivat myös yksi alkuoire. Minullakin on silmät vuotaneet poikkeuksellisen paljon viime aikoina...
Oletteko kuulleet, kuinka moni on parantunut? No se Lapissa sairastanut ainakin, onko muita?
Joo matkustelkaa vaan sinne italiaan nyt ja kehuskelkaa uutisissa. Osaatteko hävetä?
Täälläkin puhutaan yleisesti perusflunssan kaltaisesta taudista