Tapailukumppanin ikävät huomauttelut
Mitä tuollaisen miehen päässä liikkuu, joka kommentoi negatiiviseen sävyyn milloin mistäkin. Saattaa kommentoida jopa jotain minun ulkonäköön liittyvää tai vaatetukseen. On hyvin tarkka omasta lookistaan, alkanut vaikuttaa hyvin itseriittoiselle henkilölle. Koskaan ei ole pahoitellut sanomisiaan tai pyyttänyt missään asiassa anteeksi, hän on aina oikeassa. Jotenkin kömpelö sosiaalisesti, olen miettinyt voisiko olla lievää "aspergeria" taustalla, suorittaa arkeaan hyvinkin rutiininomaisesti, joskus tuntuu että kaikki tunteet puuttuu kokonaan.
Kommentit (56)
Minulla oli tuttavana mies joka oli huumorintajuinen ja mukava. Sitten aina välistä lipsahteli kaikkia loukkaavia lausahduksia osin huumorin varjolla mutta minusta ne oli tarkoitettu loukkaaviksi kommenteiksi joko tahallaan tai sitten jatkuvaa ajattelemattomuuttaan. Itse ei sietänyt ollenkaan mitään kritiikkiä. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin miestä, joka varmaankin oli jonkin sortin narsisti. Joka tokilla treffeillä sai ekan raivarin ja kivatkin tapaamiset loppuivat aina samaan. Hän raivostui silmittömästi joko jostain mitä hyvällä sanoin (Minä: ”Mistä sä tykkäät?”Hän: Miksi sä kysyt!!!!). Haukkui ääneni, kun kerroin, että joku toinen oli sitä kehunut. Sanoi hyvän seksin jälkeen, että ”teknisestihän et ollut hyvä suoritus, mutta onneksi olen susta kiinnostunut muutenkin kuin seksin takia.” Kehut kääntyivät aina haukuiksi: ”Joo, olet kuuma ja sulla on hyvä perse. Mutta tietääkö sitä kukaan muu? Ei tiedä! Luulevat vain, että sulla on läski perse kun et käytä kireitä vaatteita!” ” Olet kaunis, mutta kohta sun markkina-arvo laskee.” ”Sulla on liian laihat pohkeet.” ”Miksi käytät tollaisia rintsikoita, jotka nostaa sun rinnat noin?” Kun kerroin hankkineeni PT:n: ”Et sä mitään liikuntaa tarvitse vaan rasvanpoistoa”. Jonain yönä pyytämällä pyysi jäämään yöksi. Seuraavalla kerralla heitti seksin jälkeen ulos: ”Näistä yökyläilyistä pitää sopia etukäteen!” Joku yö jätin kylppäriin valon, ja raivokohtaushan tuli kun mies siihen havahtui”.
Täysin sairas ihminen. Tämä kaikki 5 tapaamisen aikana. Olin hänen kanssaan vain, koska tarvitsin jonkun hetkellisesti avioeron jälkeen.
Mies oli itse 10 v vanhempi, asui yksin (ei lastensa huoltajuutta), työpaikka oli kai vain paperilla. Päivät lenkkeili, kalasti, joi ja ilmeisesti pani useampaa naista. Kämpässä oli aina paskaista ja tunkkainen haju. Valot aina poissa, ettei totuus näkyisi.
Onneksi havahduin nopeasti. Myöhemmin olen kuullut, että henkisesti ja fyysisesti pahoinpiteli ex-naisystäväänsä, joka on avoimesti asiasta puhunut.
OMG, melkein mun ex, mutta ei kalasta. Löysi kyllä naisen, jonka kanssa hankki lapsenkin.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huomauttelee ja onko Vaasasta? Narsistinen sadisti antaa hyvin nopeasti ikäviä välähdyksiä, vaikka vielä olisitkin ”tyydyttävä”. Tällaisia voi olla esim. ”ihastuin _illuusioon_ sinusta”, ja muiden naisten kehuminen. Pientä alistamista ja nöyryyttämistä. Ja usko minua; se pahenee uskomattomiin mittasuhteisiin jos vain annat niin tapahtua.
Huvittaa aina nämä: "onko Vaasasta?" "Onko nimikirjaimet P. A.?" "Onko kalju ja tatuointeja?"
Hei haloo, Suomessa on aika paljon enemmän ihmisiä kun just se teidän tuntemanne tyyppi. Enkä ole IKINÄ nähnyt, että joku vastaa tällaiseen "Joo, kyllä taitaa olla tuo sama kuvailemasi tyyppi." Päinvastoin.
Jos toinen vihjaa erinäisistä asioista, joista vaistoaa että toinen haluaa " muuttaa ja muokata" mieleisekseen, niin älkää jatkako suhdetta enää.
Ihmisellä on oikeus olla oma itsensä. Ei tule toimimaan jos alat mukautua toisen muokkaamaksi.
Naisetkin tahtovat muokata miestä mieleisekseen. Hyväksy tai lopeta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huomauttelee ja onko Vaasasta? Narsistinen sadisti antaa hyvin nopeasti ikäviä välähdyksiä, vaikka vielä olisitkin ”tyydyttävä”. Tällaisia voi olla esim. ”ihastuin _illuusioon_ sinusta”, ja muiden naisten kehuminen. Pientä alistamista ja nöyryyttämistä. Ja usko minua; se pahenee uskomattomiin mittasuhteisiin jos vain annat niin tapahtua.
Huvittaa aina nämä: "onko Vaasasta?" "Onko nimikirjaimet P. A.?" "Onko kalju ja tatuointeja?"
Hei haloo, Suomessa on aika paljon enemmän ihmisiä kun just se teidän tuntemanne tyyppi. Enkä ole IKINÄ nähnyt, että joku vastaa tällaiseen "Joo, kyllä taitaa olla tuo sama kuvailemasi tyyppi." Päinvastoin.
Vaasa taitaa olla mainittu kiusaamisen kulttuurin vuoksi - ei niinkään henkilön. Ainakin minä ymmärrän sen niin.
Nainen jota tapailin muutamia vuosia sitten, huomautteli ravintolassa, että älä yski. Tätä ei tapahtunut vain kerran vaan useasti. Itse siis maksoin myös Hänen laskunsa ravintolassa. Ei kuulu mitenkään hyviin tapoihin mainita toistuvasti asiasta.
Samoin huomautti useamman kerran siitä, että miksi Minulla ei ole autolla ajaessa hads-freetä. No, eipä aikaakaan kun päätin, että tämä oli tässä. En jaksa kuunnella jatkuvaa määräilemistä.
Sanotaan, että raaka-arviona, kun laskee yhteen kaikki ku- sipäät, epävakaat, narsistit, psykopaatit ja sosiopaatit niin saadaan luultavammin noin hieman alle 500 000 ihmistä suomessa, jotka on kiusana ja mielipahana muulle väestölle. Mitä luonnevikaisempi sitä enemmän sillä on parisuhteita, seurustelu ja tapailusuhteita, sekä avoliittoja ja avioliittoja. Luonnevikaisilla näitä on yleensä helposti yli 20 elämänsä aikana ja siihen päälle suhteiden aikana tehdyt pettämiset ja sivusuhteet. Joten yksi luonnevikainen koskettaa lähisuhteen muodossa elämänsä aikana useita kymmeniä ihmisiä. Ja kun kertaa tämä sillä tosiasialla että lähes 10% väestöstä sopii johonkin luonnehäiriön piiriin niin nämä on oikeasti hyvin laajasti koskettava ongelma suurimman osan ihmisten elämässä. Joten yhtä epätodennäköistä kuin on tunnistaa joku kirjaimella P niin yhtä todennäköistä on, että kyseessä on juuri se ihminen mitä se toinen tarkoittaa. Nämä luonnevikaiset ja heidän toimintansa fanit ja mahdollistajat on todellinen ongelma. Eikä niiden toiminta myöskään ikinä lopu tai pysähdy jos meidän kulttuurimme sallii tällaisen tai katsoo sitä hiljaa sivusta eikä puutu.
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen vihjaa erinäisistä asioista, joista vaistoaa että toinen haluaa " muuttaa ja muokata" mieleisekseen, niin älkää jatkako suhdetta enää.
Ihmisellä on oikeus olla oma itsensä. Ei tule toimimaan jos alat mukautua toisen muokkaamaksi.
Naisetkin tahtovat muokata miestä mieleisekseen. Hyväksy tai lopeta kokonaan.
Niin, kyllä parisuhteessa pitää hyväksyä toinen omana itsenään. Vähän vaikea muuttaa kehoaan jos jokin kohta (jalat) on kumppanin mielestä rumat ja hän tuo sen esille, mutta ei sano sitä pahalla mutta mitäpä muutakaan se on.
AP ja muutkin vastaavassa tilanteessa olevat, suosittelen lukemaan kirjan nimeltä Manipulaatiosokeus. Todella silmiä avaava kirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyrit ymmärtämään ja selittämään hänen huonoa käytöstään sen sijaan, että miettisit, kannattaako hänen kanssaan tuhlata enää enempää aikaa vai olisiko parempi siirtyä elämässä eteenpäin?
Niin, olen siirtymässä eteenpäin elämässäni, pakko on tehdä joku ratkaisu, kun aina tulee huono-olo noista kohtaamisista. Noita kommentteja on kertynyt niin iso liuta, ei niitä oikein pysty enää unohtamaan. Ihminen voi muuttaa vain itseään, enkä usko hänen tapuksessa muutokseen, kun ei ole edes mikään teinipoika kyseessä. Hänellä on ollut aiemmin paljonkin lyhyitä juttuja, luulen että ne kaatuneet "tunnepuolen" köyhyyteen tai sitten ovat olleet pelkkiä seksisuhteita tms.
Miksi niin moni meistä jatkaa tapailua sellaisen ihmisen kanssa, jonka tapaamisesta tulee huono olo? Aloin aidosti miettiä tätä. Rakkauden tai ihastumisen tunnetta sellaiseen ihmissuhteeseen tuskin mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailin miestä, joka varmaankin oli jonkin sortin narsisti. Joka tokilla treffeillä sai ekan raivarin ja kivatkin tapaamiset loppuivat aina samaan. Hän raivostui silmittömästi joko jostain mitä hyvällä sanoin (Minä: ”Mistä sä tykkäät?”Hän: Miksi sä kysyt!!!!). Haukkui ääneni, kun kerroin, että joku toinen oli sitä kehunut. Sanoi hyvän seksin jälkeen, että ”teknisestihän et ollut hyvä suoritus, mutta onneksi olen susta kiinnostunut muutenkin kuin seksin takia.” Kehut kääntyivät aina haukuiksi: ”Joo, olet kuuma ja sulla on hyvä perse. Mutta tietääkö sitä kukaan muu? Ei tiedä! Luulevat vain, että sulla on läski perse kun et käytä kireitä vaatteita!” ” Olet kaunis, mutta kohta sun markkina-arvo laskee.” ”Sulla on liian laihat pohkeet.” ”Miksi käytät tollaisia rintsikoita, jotka nostaa sun rinnat noin?” Kun kerroin hankkineeni PT:n: ”Et sä mitään liikuntaa tarvitse vaan rasvanpoistoa”. Jonain yönä pyytämällä pyysi jäämään yöksi. Seuraavalla kerralla heitti seksin jälkeen ulos: ”Näistä yökyläilyistä pitää sopia etukäteen!” Joku yö jätin kylppäriin valon, ja raivokohtaushan tuli kun mies siihen havahtui”.
Täysin sairas ihminen. Tämä kaikki 5 tapaamisen aikana. Olin hänen kanssaan vain, koska tarvitsin jonkun hetkellisesti avioeron jälkeen.
Mies oli itse 10 v vanhempi, asui yksin (ei lastensa huoltajuutta), työpaikka oli kai vain paperilla. Päivät lenkkeili, kalasti, joi ja ilmeisesti pani useampaa naista. Kämpässä oli aina paskaista ja tunkkainen haju. Valot aina poissa, ettei totuus näkyisi.
Onneksi havahduin nopeasti. Myöhemmin olen kuullut, että henkisesti ja fyysisesti pahoinpiteli ex-naisystäväänsä, joka on avoimesti asiasta puhunut.
OMG, melkein mun ex, mutta ei kalasta. Löysi kyllä naisen, jonka kanssa hankki lapsenkin.
Jos ei kalastanut, niin ei sama mies. Tämä kalasteli arkisinkin (en tiedä millä eli kun töitä ei pitänyt tehdä, ehkä varakkaan ex-vaimon elareilla?) On tietyissä piireissä ollut nuorena suosittu naistenmies, joten jokin hänessä naisia kiinnostaa. Vaikka ilmeisesti jokaista exää jollain tavalla fyysisesti tai henkisesti pahoinpidellyt, myönsi pettäneensä ex-vaimoaan ja ”luvalla” seuraavaa naisystäväänsä. Itse olen suht järkevä nainen, itsekunnioitusta löytyy. Siksi ihmettelen, että edes tapasin häntä muutaman kerran tuon kohtelun jälkeen. Tiedostin koko ajan, että mies on päätön, otin nuo nälvimiset jollain lailla hullun puheena.
Näin käy, kun sisältä ontto luonnehäiriöinen tai kypsymätön ja hukassa itsensä kanssa oleva (mies)henkilö haluaa välttämättä parisuhteen. Eikä edes sen väliä, kenen kanssa, kunhan on nainen. Luonnehäiriöinen ärsyyntyy siitä, että nainen ei täytäkään hänen sisällään vallitsevaa kroonista tyhjyyttä eikä voi rakastaa häntä ehjäksi. Epäkypsä turvautuu nokitteluun ja nälvimiseen siksi, koska on noloa ja epämiehekästä kohdella naisystävää hyvin ja kunnioittavasti. Hänelle on tärkeämpää todistella itselleen ja muille miehille, kuinka kova alfa hän on.
Kyllä kun tätä menoa on seurannut, niin tulee selväksi, että ne kaikkein häiriintyneimmät ja keskenkasvuisimmat hinkuvat eniten ja epätoivoisimmin parisuhteen perään. Joko itsereflektio on nolla tai sitten he haluavat tarkoituksella jonkun, jota käyttää likasankona ja omaa asemaa pönkittävänä altavastaajana. Kypsillä ja terveillä miehillä ei ole tällaista tuhoavaa viha-rakkaussuhdetta naisiin ja he ymmärtävät, että parisuhde itsessään ei paranna tai korjaa yhtään mitään. Tasapainoista sinkkumiestä on vaikea löytää, koska he ovat paremmin sinut sinkkuutensa kanssa eivätkä välttämättä etsi suhdetta yhtä aktiivisesti kuin nämä kajahtaneemmat.
Voi olla että tämä mies sanoo vaan suoraan mitä ajattelee, ei osaa suodattaa sanomisiaan, jotka voi loukata toista, on sosiaalisesti kömpelö, siksi jäänyt matalapalkka töihin. Viilaa omaa ulkoista olemustaan urheilulla, hyvinpukeutunut, mutta henkinen kehitys (tunnepuoli?) on jäänyt jonnekin, se ei tavoita ainakaan minua. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet löytänyt jän.nämiehen!! Onneksi olkoon, siskot on kateellisia vaikka muuta täällä ulisevatkin.
Ööö.., ei. Tuohan on nimenomaan kilttikseen kuuluva ominaisuus eikä sitä kukaan kyllä halua.
Älä aloittaja huoli sinäkään.
Totta. Jän.nämies vetää suoraa turpaan kyselemättä eli paljon parempi kuin kilttis!
Minä en näitä termejä niin tunne vaikka monenlaisia miehiä olenkin tavannut. Mikä ero on jännällä ja pelimiehellä?
Apn kuvaamalla tavalla käyttäytyvät ovat huonoitsetuntoisia reppanoita ja/tai itseään täynnä olevia narsisteja.
Jotain siltä väliltä varmaan. Esimerkkejä olisi laittaa vaikka kuinka paljon, mutta tunnistettavuuden vuoksi en viitsi niitä laittaa. Ja mykkäkoulua saattaa pitää ilman että tietäisin mikä on vialla. Keskustelutaidoissa on puutteita, ei saa sellaista syvällistä keskustelua aikaiseksi, mikä olisi mielestäni hyvän parisuhteen kivijalka.
Rakastavat omaa ääntään mutta kun pitäisi kuunnella toisia niin vaihdetaan puheenaihetta, jopa nukahdetaan kesken toisen puheenvuoron...
mulla oli tällainen, ilkeily vaan paheni ja laajeni ihan ihme juttuihin. Tyyppi oli kyllä komea ja hyvässä ammatissa yms, mutta luonne oli niin perseestä että en jaksanut moista katsella.
Ymmärrän äijäporukoiden omat heitot ja vitsit, mutta parisuhteessa en kuitenkaan sellaista hyväksy kun mennään niin henkilökohtaisuuksiin, silloin kun heitot ei enää tunnu kivalle, jokin raja on ylittynyt.