Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs te muut "ei-perusterveet" aikuiset ihmiset ajattelette niistä jotka sanoo että kaikki Corona-pelko on ihan turhaa?

Vierailija
06.03.2020 |

Pomo mulle just lounaalla totes, että kuhan pesee kätensä, ihme paniikkia, kun perusterveille aikuisille ei ole mitään uhkaa. Kysyin, että mites me loput sitten? Hölmistyi.

Niin, olen 32v, urheilen ja liikun ja olen hoikka. Mutta aivan satavarmasti letkuissa, jos koronan saan. Ja mitä ajattelee vanhemmat miehet, joita eniten on menehtynyt?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähinnä tympääntynyt. Inhoan ihmisiä jo valmiiksi, juurikin tuon minäminä asenteen vuoksi. joten ei ole tarvetta muuttaa omaa käytöstä. En tosiaan mene kenenkään lähelle ja perussairaana hallitsen hygienia-asiat.

Vierailija
2/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57v nainen. Verenpainetauti, kontrollissa. Isäni 86. En todellakaan halua tautia. Itsestäni en niin välitä, mutta säälittää isäni, joka jäisi yksin ja kärrättäisiin johonkin ns. "hoivakotiin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan pestä käteni, enkä kaiva nenääni kotini ulkopuolella. Ei siis huoleta.

Vierailija
4/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää on varautua, mutta pelottelu ei ole asiallista.

Media mässäilee nyt.

Miettikää, mitä pelkääminen tekee immuniteetille.

Vierailija
5/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media mässäilee nyt.

T. Keski-ikäinen diabeetikko

Vierailija
6/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media mässäilee nyt.

Miksi kaikki on niin kovin huolissaan siitä, että pelotellaan? Kuka pelottelee ja kuka pelkää? En tiedä ketään, joka olisi tehnyt kumpaakaan. Mutta yhteiskunnan kannalta olisi ihan kiva, että esimerkiksi työnantajat ja palveluntarjoajat ymmärtäisi, että "ei-perusterveitä" on aika lailla ihan joka puolella, eikä vaan jossain maaseudun mökissä olevia mullalta haisevia mummoja.

Vierailija
7/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? On astma ja sydänvika, useampi autoimmuunitauti. Ei huoleta.

Vierailija
8/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmettelen ihmisiä, jotka ihan liekeissä lietsoo paniikkia.

Ilman Coronaakin olen ihmetellyt tyyppejä, jotka yskivät kämmeniinsä eivätkä pese käsiään.

Vierailija
9/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perusterve ja ikääkin jo 58. Naapurit lähdössä Espanjaan lomalle, eivät pelkää tartuntaa, on kuulema vain, kuin perusflunssa. Juu, kenties heille, mutta ei minulle. Välttelen heitä kyllä pari viikkoa, kun palaavat

Vierailija
10/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Media mässäilee nyt.

Miksi kaikki on niin kovin huolissaan siitä, että pelotellaan? Kuka pelottelee ja kuka pelkää? En tiedä ketään, joka olisi tehnyt kumpaakaan. Mutta yhteiskunnan kannalta olisi ihan kiva, että esimerkiksi työnantajat ja palveluntarjoajat ymmärtäisi, että "ei-perusterveitä" on aika lailla ihan joka puolella, eikä vaan jossain maaseudun mökissä olevia mullalta haisevia mummoja.

En ole havainnut kaikkien olen peloissaan pelottelusta.

Tietenkin riippuu, mitä ja miten paljon eri tieokanavia seuraa.

Av.llä kyllä lietsotaan.

Vierailija
11/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Media mässäilee nyt.

Itseaiheutetut sairaudet ja niiden seuraukset saisi jokainen maksaa kokonaan itse. 

Vierailija
12/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan pestä käteni, enkä kaiva nenääni kotini ulkopuolella. Ei siis huoleta.

Sinä osaat. Mutta kun yhteiskuntaan voi tulla sinulle muitakin ongelmia, kuin suoria. Lääkkeet voi loppua. Hoitopaikat on täynnä muita sairaita.

Tarvitseeko sinun pelätä jotta osaisit ottaa nämä asiat huomioon? Jos et mene ulos ja kävele auton alle, tarkoittaako se sitä että elät aktiivisessa pelossa jotta näin ei tapahdu? En tajua miksi tosiasiat ja varautuminen on suomalaisille jotain tunnepitoista ja siksi ahdistavaa. Muiden ihmisten paniikki on se, joka tuntuu epämiellyttävältä ja tyhmältä. Pelätään sitä.

Mikään ei ole suomalaisempi kuin tolkun ihminen, joka kuolee koronavirukseen hötkyilemättä kuten kuuluu. Ei panikoi.

Vierailija
13/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Pelko ei auta elämässä oikeasti. Se että pesee käsiään ym. on vain järkevyyttä, ei pelkoa. 

Kohdatkaa oma kuolevaisuutenne! Kun tämän hoksaatte, niin helpottaa. Koska tahansa voi kuolla, ja sen asian kanssa kannattaa tehdä rauha.

ei-perusterve joka ei jaksa tai halua panikoida

Vierailija
14/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Media mässäilee nyt.

Itseaiheutetut sairaudet ja niiden seuraukset saisi jokainen maksaa kokonaan itse. 

Kerrotko miten aiheutin itselleni diabeteksen 2-vuotiaana? Maassa jossa on ilmainen koulutus, on kyllä aika rikollista olla tuntematta diabetes yhden ja diabtes kahden eroa.

Vierailija
15/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Media mässäilee nyt.

Kaikki me ei-perusterveet altistumme koko ajan eri viruksille ja taudinaiheuttajille. Monet meistäkin myös matkustavat ja yrittävät elää ns tavallista elämää muiden ihmisten parissa.

Ei kukaan tautia halua, mutta ei sen pelko myös saa halvaannuttaa henkisesti eikä toisten valintoja kannata yrittää rajoittaa.

Vierailija
16/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Media mässäilee nyt.

D1 ei ole millään tasolla itseaiheutettu. Ei myöskään kaikki D2, perimällä siinäkin iso osuus.

Keski-ikäinen ykköstyypin diabeetikko

Vierailija
17/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Media mässäilee nyt.

Kerrotko miten aiheutin itselleni diabeteksen 2-vuotiaana? Maassa jossa on ilmainen koulutus, on kyllä aika rikollista olla tuntematta diabetes yhden ja diabtes kahden eroa.

Ei hätää, oman logiikkansa mukaan hän maksaa sivistyksen puutteensa itse.

Vierailija
18/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes on perinnöllinen sairaus.

Myös laihat voivat sairastua vanhemmalla iällä diabetekseen, ja vaikka sen on aluksi kakkostyypin diabetes, lopulta joutuu kuitenkin käyttämään insuliinia piikkeinä.

Pelkät tabletit eivät pidä hoitotasapainoa yllä.

Vierailija
19/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täälläkin puhuu pelosta. Kuka on pelännyt? Miksi puhutte pelosta ja miten se liittyy aloitukseen?

Vierailija
20/100 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Media mässäilee nyt.

Itseaihetettua on kutakuinkin kaikki elämässä tietyn iän jälkeen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä