Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko tässä tilanteessa?

Vierailija
06.03.2020 |

Mieheni on kotoisin muualta, asumme Suomessa, meillä on 3 lasta. Parisuhteessamme on usein kriisejä, jotka liittyvät kieli- ja kulttuurieroon. Miehelleni on tosi tärkeää, että lapset puhuvat hyvin hänen kieltään - siinä määrin, että hän on vuosien varrella rajoittanut merkittävästi minun kieleni ja kulttuurini näkymistä perheessämme. Tämä on rajoittanut mm. sosiaalista elämäämme.

Ikävimmiltä minusta tuntuu se, että mieheni kieli on muodostunut perheessämme ainoaksi yhteiseksi kieleksi. Suomea puhutaan vain, jos mieheni ei ole kotona, koska jos puhumme suomea, tiedämme kaikki, että mieheni ei kuuntele. Kuitenkin mieheni osaa suomea.

Koen, että en saa olla oma itseni ja että mieheni ei hyväksy "suomalaista" puolta minussa. Kriisit kärjistyvät ajoittain, kun joku lapsistamme jää jälkeen kielen kehityksessä. Tällä hetkellä nuorimmaisella on vaikeuksia puhua minulle suomea ja tämä ottaa minulla koville. Harkitsen jopa eroa tämän vuoksi. Se tuntuu toisaalta absurdilta, mutta toisaalta minulle tästä on tullut iso asia :( Olemme yrittäneet ratkaista tätä vuosia, huonolla menestyksellä.

Miltä tämä kuulostaa ulkopuoliselle? Absurdilta turhien ongelmien kehittämiseltä vai syyltä eroon?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä